Hei hei credeati ca am renuntat?
Ca m-am resemnat?
Ca nu mai visez ca in sezonul urmator sa ma plimb cu un "pocket cruiser" cautat in threadul respectiv, sa stau cat de mult pe apa, caci daca am laptopul in cabina si o undita care prinde peste singura, ca eu habar n-am, pot oricat - invit familia sa ma viziteze in weekend?
Hei hei nici gand! Nici gand, si iata urmarea!
De ramas am ramas la Lynx 14 de la Selway Fisher, am prospectat "oferta" de constructori din care a fost ales ... a fost ales (ton crescator) ... a fost ales (ton crescator si tobe) ... a fost ales Vali! Multumesc celorlalti care au facut oferta si s-au declarat disponibil la proiect!
Vali a fost de acord cu termen de finalizare "la rosu" finele lunii noiembrie, "la rosu" insemnand barca inchegata, exteriorul tras in fibra de sticla, interiorul, cockpit si cabina, complet montat, tras in rasina, si cabina si puntea prova in fibra.
In acest jurnal nu voi povesti prea multe, nefiind in mijlocul actiunii, voi pune poze si-i las lui Vali placerea sa mai povesteasca cate ceva si sa raspunda la intrebarile voastre.
Repede repede am comandat planurile, care, surpriza, au ajuns in numai cateva zile. Iata cum arata foile:
Vali a comandat placajul, Okoume marin de la Holver, foarte prompti si eficienti. La fel si cu Polidis, de unde s-a comandat si platit rasina epoxidica si catalizator Epiphen 4020; si ei prompti si simpatici.
Placajul, 4 septembrie:
Pe 12 septembrie panelurile erau taiate:
Si lipite in sistem "butt strap join" pe 16 septembrie:
Intre timp Vali a incropit hala de constructie, caci vine frigul, rasina vrea polimerizare la temperatura care-i place, si eu vreau barca chit ca-i vara chit ca-i iarna!
Pe 18 septembrie au sosit momentele cred cele mai placute in procesul de constructie, cand vezi cum foile plate de lemn se aranjeaza intr-o forma tridimensionala careia deja i se poate spune BARCA!
Pe 21 septembrie Vali continua cusutul si aranjatul placilor, ajuta prova sa se inchida cu un surub. Nu-i asa ca-i sexy?
23 septembrie, lucrul cu rasina a inceput, au fost filetate imbinarile interioare, rasina fiind ingrosata cu rumegus fin (tixotropizare, iaca am mai invatat un cuvant azi):
Pe 24 septembrie, banda de fibra de sticla peste filetari:
In prova se monteaza o piesa solida din placaj de 18, in pat gros de rasina si holz-suruburi - 25 septembrie:
Profitand de soare, pe 27 septembrie Vali a scos barca la aer, si i-a tras o slefuiala (??) buna:
In urmatoarea zi (28 septembrie) a urmat laminarea chilei, pe toata lungimea barcii:
Septembrie 29, se monteaza coastele, "frame", cum s-ar traduce in romana, ca nici a coaste nu prea arata?
Si in sfarsit - pentru postul acest numai - 30 septembrie, Vali a trecut la imbracarea corpului la exterior cu fibra de sticla (300gr/mp) si rasina:
Va urma, bineinteles! Il invit pe Vali sa va povesteasca una alta, in pauze desigur , si pe voi sa-l bombardati cu intrebari.
Spor tuturor!
Ca m-am resemnat?
Ca nu mai visez ca in sezonul urmator sa ma plimb cu un "pocket cruiser" cautat in threadul respectiv, sa stau cat de mult pe apa, caci daca am laptopul in cabina si o undita care prinde peste singura, ca eu habar n-am, pot oricat - invit familia sa ma viziteze in weekend?
Hei hei nici gand! Nici gand, si iata urmarea!
De ramas am ramas la Lynx 14 de la Selway Fisher, am prospectat "oferta" de constructori din care a fost ales ... a fost ales (ton crescator) ... a fost ales (ton crescator si tobe) ... a fost ales Vali! Multumesc celorlalti care au facut oferta si s-au declarat disponibil la proiect!
Vali a fost de acord cu termen de finalizare "la rosu" finele lunii noiembrie, "la rosu" insemnand barca inchegata, exteriorul tras in fibra de sticla, interiorul, cockpit si cabina, complet montat, tras in rasina, si cabina si puntea prova in fibra.
In acest jurnal nu voi povesti prea multe, nefiind in mijlocul actiunii, voi pune poze si-i las lui Vali placerea sa mai povesteasca cate ceva si sa raspunda la intrebarile voastre.
Repede repede am comandat planurile, care, surpriza, au ajuns in numai cateva zile. Iata cum arata foile:
Vali a comandat placajul, Okoume marin de la Holver, foarte prompti si eficienti. La fel si cu Polidis, de unde s-a comandat si platit rasina epoxidica si catalizator Epiphen 4020; si ei prompti si simpatici.
Placajul, 4 septembrie:
Pe 12 septembrie panelurile erau taiate:
Si lipite in sistem "butt strap join" pe 16 septembrie:
Intre timp Vali a incropit hala de constructie, caci vine frigul, rasina vrea polimerizare la temperatura care-i place, si eu vreau barca chit ca-i vara chit ca-i iarna!
Pe 18 septembrie au sosit momentele cred cele mai placute in procesul de constructie, cand vezi cum foile plate de lemn se aranjeaza intr-o forma tridimensionala careia deja i se poate spune BARCA!
Pe 21 septembrie Vali continua cusutul si aranjatul placilor, ajuta prova sa se inchida cu un surub. Nu-i asa ca-i sexy?
23 septembrie, lucrul cu rasina a inceput, au fost filetate imbinarile interioare, rasina fiind ingrosata cu rumegus fin (tixotropizare, iaca am mai invatat un cuvant azi):
Pe 24 septembrie, banda de fibra de sticla peste filetari:
In prova se monteaza o piesa solida din placaj de 18, in pat gros de rasina si holz-suruburi - 25 septembrie:
Profitand de soare, pe 27 septembrie Vali a scos barca la aer, si i-a tras o slefuiala (??) buna:
In urmatoarea zi (28 septembrie) a urmat laminarea chilei, pe toata lungimea barcii:
Septembrie 29, se monteaza coastele, "frame", cum s-ar traduce in romana, ca nici a coaste nu prea arata?
Si in sfarsit - pentru postul acest numai - 30 septembrie, Vali a trecut la imbracarea corpului la exterior cu fibra de sticla (300gr/mp) si rasina:
Va urma, bineinteles! Il invit pe Vali sa va povesteasca una alta, in pauze desigur , si pe voi sa-l bombardati cu intrebari.
Spor tuturor!