MacGregor 26M

Stiu, stiu ....
E un model de destul de discutat si de aceea vreau sa aflu si eu opinii pro sau contra.
Ma mai intereseaza opinii ale unor (eventuali) posesori de asa ceva.
Taxe, impozite ... etc

:sail:
 
Salut Andy! Daca este de-o opinie , cred ca MacGregor-ul este o barca buna . Nu pot sa afirm din proprie experienta, dar sa stii ca am auzit si lucruri bune despre ea . In revista Yacht Magazin scrie de ceva timp , un oarecare domn Radu Ioan Tudorache, numai de bine despre acest model, pe care naviga impreuna cu familia. Depinde ce vrei de la barca respectiva . Aceasta din cate stiu are pescaj destul de mic ,deci poti naviga si la adancimi mici dar si in larg . Balastul este cu apa realizat? zic bine? Personal sunt adeptul barcilor clasice ,construite din lemn cu chila lunga, si pescaj mare , de genul Twister , Honey bee, Care deriva din clasica Folkboat desenata de Tord Sunden. Deasemeni imi plac mult clasicele spidsgatt sau spitzgatt desenate de Aage Utzon , Bjarne Aas si alti designeri nordici. Despre taxe, am sa caut ceva informatii oficiale si-ti dau de stire. O seara placuta . Mai vorbim.
 
Pro:
-Barca ideala pentru familisti (confort de rulota maxi)
-Polivalenta (power-sailer), balast lichid
-Tractabila
-Standing headroom
-Ideala pentru ape protejate: Dunare, Delta etc.

Contra:
-Stabilitate mediocra (omologata clasa C)
-Ardenta, conceputa pentru vant slab
-Guvernare "de fitze", cu timona si 2 safrane firave
-Necesita un outboard mare
-Pret mare in Ro fata de State
 
Da, arata impresionant un test din-asta de stabilitate, da ia iesi pe mare agitata, atunci ai sa vezi exact cat de bine tine marea :titanic: . Intreaba-l pe tipul care isi adusese Mac-ul la vanzare la Romanian Boat Show de ce oare si-a atarnat o sina de cale ferata de derivor ;)? Si mai ales, cum se comporta barca dupa operatiunea asta, cat de mult isi afunda prova in valuri. Barcuta asta e "regina broastelor", adica mai departe de balta nu isi are locu'.
 
daca n-as fi un om politicos m-ar umfla rasul.

Da, arata impresionant un test din-asta de stabilitate, da ia iesi pe mare agitata, atunci ai sa vezi exact cat de bine tine marea :titanic: . Intreaba-l pe tipul care isi adusese Mac-ul la vanzare la Romanian Boat Show de ce oare si-a atarnat o sina de cale ferata de derivor ;)? Si mai ales, cum se comporta barca dupa operatiunea asta, cat de mult isi afunda prova in valuri. Barcuta asta e "regina broastelor", adica mai departe de balta nu isi are locu'.

Stimate domnule Vali , de cate ori ai navigat cu un MacGregor in viata ta ? Sau cat ai navigat , in general cu barci cu vele ? daca ai orice critici cu privire la Macgregor de ce scrii despre el ? Cu ce te fascineaza ?
 

Atașamente

  • 20180201_094253.jpg
    20180201_094253.jpg
    61.4 KB · Vizualizări: 514
Stimate domn, nu ne mai aburi iar cu toate povestile de pe softpedia, ca te-ai facut destul de ras acolo. Si nu-mi duce grija despre cat de mult m-am dat cu vele, ca fii sigur ca oricum dinaintea ta. Mai bine informeaza oamenii corect despre ce vinzi, ca de gargara publicitara suntem satui.
 
Stimate domn, nu ne mai aburi iar cu toate povestile de pe softpedia, ca te-ai facut destul de ras acolo. Si nu-mi duce grija despre cat de mult m-am dat cu vele, ca fii sigur ca oricum dinaintea ta. Mai bine informeaza oamenii corect despre ce vinzi, ca de gargara publicitara suntem satui.

Prieteni , imi pare rau ca dnul Vali este atat de nepoliticos pe un forum de pasionati avand toti o pasiune atat de frumoasa . Imi cer scuze pentru ca l-am facut sa se simta frustrat si i-am provocat aceasta reactie . Judecati-o voi .

Cat despre datul cu vele , fiti sanatos . Dati-va cat simtiti ca va e confortabil, 1 ora sau 1 zi sau o viata intreaga . Insa nu mai spuneti prostii , nefondate si despre care nu aveti nici o informatie reala si nici experiente proprii !

Va promit public ca va pun la dispozitie la vara un Macgregor cu care sa va dati singur pe un traseu de 3 balize . Daca veti fi in stare sa duceti la bun sfarsit acest test va voi permite sa criticati , apoi , obiectiv , aceasta barca . Pana atunci insa nu va permit . Pur si simplu .
 
Prietene, stai linistit ca nu stii ce inseamna sa fii nepoliticos :D. Si despre frustrati, mai cauta ;). Daca erai un tip adevarat, te prezentai la sectiunea respectiva, ca toata lumea, nu dadeai buzna pe forum cu aroganta unui burtos din YCRR. Cat despre Mac, pastreaza-l linistit, ca eu ma dau cu ce am, si mi se cam rupe de provocarile tale. Fereasca domnu sa moara cineva in larg cu un Mac, sa te vad atunci ce provocari mai lansezi. Si nu mai face atata pe cocosul, ca iahtingul nu a inceput si nu se termina cu tine.
 
Prietene, stai linistit ca nu stii ce inseamna sa fii nepoliticos :D. Si despre frustrati, mai cauta ;). Daca erai un tip adevarat, te prezentai la sectiunea respectiva, ca toata lumea, nu dadeai buzna pe forum cu aroganta unui burtos din YCRR. Cat despre Mac, pastreaza-l linistit, ca eu ma dau cu ce am, si mi se cam rupe de provocarile tale. Fereasca domnu sa moara cineva in larg cu un Mac, sa te vad atunci ce provocari mai lansezi. Si nu mai face atata pe cocosul, ca iahtingul nu a inceput si nu se termina cu tine.

Am vizitat celebra sectiune care , in mod amuzant , nu ma intereseaza . Si stiti de ce ? Pentru ca se refera la "orice altceva in afara de barci " . E scris negru pe alb . Tot respectul pentru preferintele dumneavoastra muzicale , deasemeni pentru pozele wild sau marturisirile despre pasiuni extrabarci , cum ar fi motociclismul . Insa eu ma dedic barcilor in exclusivitate . Cat despre YCRR eu unul sunt tare mandru ca am fost in aceasta organizatie inca de la inceput si nu imi e rusine sa spun ca am invatat multe acolo . Cat despre Mac , e o barca excelenta si o sa mergem impreuna odata cu ea pe mare rea.

Insa am o mare rugaminte , cu toata politetea : nu mai vorbi niciodata despre moarte !!! Mai ales , asa cum esti acum , in necunostiinta de cauza . Bucura-te de motorul tau ( felicitari ) , de barca ta , de muzica ta de iubita ta si fi un gentelman . Dar lasa moartea ....si nu o asocia cu barcile sau cu altceva din jurul tau si al nostru .

Si cocos nu sunt , pentru ca sunt vultur . ;)

Iar yachtingul , in Romania , a inceput cu DRIS , cu Hai-Hui & Radu Theodoru , cu nea Gica Rosu , cu marele Giacopo , cu Alexandru , cu domnul Timofei , cu Sefcai si cu multi altii inaintea mea . SI va continua , daca vom fi norocosi , cu copii nostri .
 
Se pare ca incepem sa comunicam mai normal ;). Astept sa ne cunoastem, ca eu cel putin, dupa cum ai vazut, nu am nimic de ascuns. In plus, nu judeca lumea dupa aparente (moto, wild etc), dupa cum nici eu nu te-am judecat in mai la Romanian Boat Show cand am vorbit fata in fata. Si inca ceva: daca tot invoci titanii iahtingului din Ro, arata-ne ca esti si altceva decat inca un bisnitar de barci.
 
Se pare ca incepem sa comunicam mai normal ;). Astept sa ne cunoastem, ca eu cel putin, dupa cum ai vazut, nu am nimic de ascuns. In plus, nu judeca lumea dupa aparente (moto, wild etc), dupa cum nici eu nu te-am judecat in mai la Romanian Boat Show cand am vorbit fata in fata. Si inca ceva: daca tot invoci titanii iahtingului din Ro, arata-ne ca esti si altceva decat inca un bisnitar de barci.

Hai sa o lamurim si pe asta : toata piata ultimilor ani a fost dominata de cele 2 branduri la care am muncit mult si in care am investit si mai mult : Macgregor si Bavaria . Toti proprietarii acestor barci sunt multumiti ( cu o exceptie care confirma regula si despre care noi am mai discutat si in alte conjuncturi ) ,Acesti proprietari au castigat regate , au ajuns departe , in siguranta , ei si familiile lor , pe mare . Asa incepatori , unii dintre ei sau poate un pic mai experimentati .
Insa toti cei care au investit in barcile lor nu au investit pentru mine , ci pentru BARCI .
Pentru ca acestea erau ceea ce ei isi doreau .
( cand ti-ai luat motorul a contat foarte tare cine ti l-a vandut ? )
Sigur ca piata romaneasca e sensibila la serviciile postvanzare si aici ne straduim permanent sa investim atat in oamenii nostri cat si in pregatirea clientilor . Dar reusim . Si vom reusi si in viitor cand vom introduce multe surprize pe piata romaneasca , in ciuda perioadei generale proaste pe care o traversam .
Iar pentru mine , cel mai valoros moment este acela in care proprietarul se bucura de barca lui . Si traiesc des astfel de momente .
 
@ RobertAmbrozie
Raspuns la titlul: "daca n-as fi un om politicos m-ar umfla rasul"

D-le Ambrozie,
In primul rind bine ati venit pe forum. Doresc sa va spun ca nu ma deranjeaza sarcasmul D-voastra (incepator fiind), dar nici nu ma convinge. O puteti face cu argumente.
 
@ RobertAmbrozie
Raspuns la titlul: "daca n-as fi un om politicos m-ar umfla rasul"

D-le Ambrozie,
In primul rind bine ati venit pe forum. Doresc sa va spun ca nu ma deranjeaza sarcasmul D-voastra (incepator fiind), dar nici nu ma convinge. O puteti face cu argumente.

Domnule x_petrolist , multumesc pentru urarile de bun venit . Nu era chiar sarcasm , ci o reactie la afirmatii de tipul " intreaba-l pe x de ce si-a fixat o sina de tren de derivor " sau : "cat de mult se afunda prova in apa" sau " o sa vezi cum e pe mare montata" ... Iar polemica mea cu autorul acestor afirmatii s-a sfarsit cu happy end , ca toate polemicile elegante .

Iar argumentele ..vin odata cu experienta. Asa e in legea firii .

O intrebare : credeti ca s-ar putea pune problema in acelasi fel daca am vorbi despre masini ?? ( de tipul : "stai sa vezi ce o sa faca in curba sau oare de ce si-a pus tipul ala borduri in portbagaj ? " )
Nu vi se pare puerila o astfel de abordare ?

De aceea zambeam , nu ma umflase rasul :noroc:
 
Domnu Robert, e vorba despre propriile dvs cuvinte, la RBS, cand ne-ati spus cum se comporta Mac-ul cu lestul din sina de tren :). Nu are rost sa intindem pelteaua, Mac-ul e oricum o barca supralestata chiar si fara sa agati ceva sub derivor. Eu inchei aici polemica involuntara, preferand oricand o ora intr-un one-off adevarat decat o viata intr-o barca de serie.
 
Domnu Robert, e vorba despre propriile dvs cuvinte, la RBS, cand ne-ati spus cum se comporta Mac-ul cu lestul din sina de tren :). Nu are rost sa intindem pelteaua, Mac-ul e oricum o barca supralestata chiar si fara sa agati ceva sub derivor. Eu inchei aici polemica involuntara, preferand oricand o ora intr-un one-off adevarat decat o viata intr-o barca de serie.

Bineee ! Ultimele vorbe despre Mac-ul ala , de la targ : Acea barca a fost comandata de un grup de 3 entuziasti bucuresteni undeva in 2007 , primavara tarziu . Barca a sosit in toamna iar baietii nu au avut foatre multe ocazii de a se mai da cu ea in 2007. S-au "familiarizat" cu ea , insa dovedind inca din prima zi o nerabdare ( materializata prin asumarea unor riscuri inutile ) in folosirea ei ce era usor anormala , ei fiind complet incepatori . Ei voiau sa faca drumul Eforie -Sfantu Gheorghe in octombrie , in ziua punerii pe apa , pe vreme rea si mare montata . S-au invartit de cateva ori in rada portului si au continuat in urmatoarele weekenduri , nu foarte multe . Am avut mereu o atitudine rezervata fata de asumearea riscurilor pe mare , de aceea i-am sfatuit sa faca multa practica de manevra cu vele si apoi sa plece la drum lung . Sigur ca toamna nu le-a mai permis sa faca multa practica , insa iarna a fost o perioada minunata ca sa studieze ei pe net cum ar putea sa imbunataeasca barca . Si au dat de un dealer american care a atasat o ghiulea de derivorul unui M26 ( solutie niciodata validata de Roger Macgregor) , dar despre care cei care au produs-o spuneau ca este o revoluite si ca au transformat vechiul Macgregor intr-o barca de curse !!
Este vorba de proiectul "La Perla Noir " si puteti gasi toate detaliile aici : http://www.bwyachts.com/La Perla Noir/Pearl Home.htm , cu toata lista de modificari adusa de acei americani . Tinerii nostri enuziasti au decis sa faca si ei acelasi lucru , insa la fel de nefericit a fost rezultatul pe cat de superficiala a fost abordarea . Ei au produs un bulb , din celebra sina de tren , l-au atasat derivorului raforsat , au inlocuit ceva manevre fixe , dar si mibile , au schimbat mecanismul randei , etc . dar nu au calculat deloc centrii barcii ( velic , de carena , de deriva ) si nici nu stiau nimic despre aceste notiuni . S-a vazut ca lestul era prea in fata , deci au pus 6 saci de ciment in pupa . S-a vazut ca barca s-a afundat mult in apa , deci s-a redus cantitatea de bere de la bord si altele de felul acesta . Ei au fost niste bricoleouri foarte simpatici , insa neavand experienta , au gresit ! E omeneste . I-am indrumat sa vina cu barca la RBS sa o vanda pentru ca se saturasera de bricolaj si voiau o barca mai mare , ceea ce si-au si cumparat ulterior . Asta e toata povestea . Iar barca aceea este un Macgregor minunat , doar ca cineva trebuie sa o readuca la starea ei initiala , sa ii scoata bulbul si sacii de ciment si va fi perfecta . In prezent se afla in delta si este de vanzare .

E foarte tarziu , noapte buna , continuam ...in alta zi .
 
.... Asta e toata povestea . Iar barca aceea este un Macgregor minunat , doar ca cineva trebuie sa o readuca la starea ei initiala , sa ii scoata bulbul si sacii de ciment si va fi perfecta . In prezent se afla in delta si este de vanzare .

E foarte tarziu , noapte buna , continuam ...in alta zi .

Asta explica destul de multe, cinstit am urmarit polemicile si de pe softpedia dar habar nu aveam de chinurile bietei barci ...
Totusi, unde anume se poate vedea in Delta si care ar fi pretul actual de vanzare ??

:sail:
 
Asta explica destul de multe, cinstit am urmarit polemicile si de pe softpedia dar habar nu aveam de chinurile bietei barci ...
Totusi, unde anume se poate vedea in Delta si care ar fi pretul actual de vanzare ??

:sail:

cred ca este undeva in zona Murighiol , iar despre pret nu stiu . As putea sa ii intreb pe proprietari sau sa va dau numarul lor de telefon .
 
Prietene, stai linistit ca nu stii ce inseamna sa fii nepoliticos :D. Si despre frustrati, mai cauta ;). Daca erai un tip adevarat, te prezentai la sectiunea respectiva, ca toata lumea, nu dadeai buzna pe forum cu aroganta unui burtos din YCRR. Cat despre Mac, pastreaza-l linistit, ca eu ma dau cu ce am, si mi se cam rupe de provocarile tale. Fereasca domnu sa moara cineva in larg cu un Mac, sa te vad atunci ce provocari mai lansezi. Si nu mai face atata pe cocosul, ca iahtingul nu a inceput si nu se termina cu tine.

Anunt pt. barcaholicii din Constanta. Joi 14 mai voi veni in portul Tomis sa-mi aduc barca.Vin cu peridoc tocmai din Cluj.Nu m-ar deranja deloc ajutorul vostru la armare si lasatul la apa. Cine poate si doreste sa ma contacteze tel. 0745294820.Voi avea si in continuare nevoie de coechipieri pt. iesit pe mare si de ce nu poate chiar o regata! repet sunt singur.
Mihai
 

Back
Sus