motoare ambarcatiuni

A-ti putea sa-mi spuneti daca merita sa iau o ambarcatiune cu motor inboard ? Am inteles ca aceste motoare sunt mult mai proaste decat celelalte. Ambarcatiunea imi trebuie pentru pescuit in Delta.VA MULTUMESC ANTICIPAT.
 
Daca era mai prost motorul, unde si l-ar fi amplasat un vapor? In afara? inauntru? Dilema mare. Un motor e un motor: pui benzina (diesel), scinteie, se invirte.
 
merita sa iau o ambarcatiune cu motor inboard ? Am inteles ca aceste motoare sunt mult mai proaste decat celelalte.

Motoarele outboard sunt populare in cazul barcilor mici nu fiindca ar fi mai bune decat varianta inboard ci fiindca sunt:
- mai flexibile in utilizare (se pot demonta /monta rapid)
- "calea" de transmisie motor-elice este scurta si integrata in unitatea de propulsie (cizma).


Intrebare de baraj: Ai vazut nava de patrulare, sau vedete rapide cu motoare outboard?

Cod:
Ambarcatiunea imi trebuie pentru pescuit in Delta.
Un outboard este optiunea ideala pt. nevoile unui pescar.
Dar atentie - exisat "pocnitoare" vechi 2T cu amestec catastrofal 1:25 - 1:30 si variante moderne 1:100,
sau -
motoare 4T , de regula ceva mai grele (exprimata in kW/kg), dar cu emisie de fum mult mai redusa fata de 2T.

Cauta si citeste, atat pe forum (sunt multe topicuri legate de motor) cat si pe paginile web a fabricantilor (Honda Marine, Yamaha, Mercury, Evinrude, Volvo Penta, Selva, Tohatsu, Suzuki - fara pretentia de a fi exhaustiv..)
 
Poate Crvniro se refera la fiabilitate.
Din cate stiu motoarele inboard sunt mai fiabile in timp decat cele outboard, care functioneaza la turatii mari din care rezulta uzura mai rapida. Dar cum se spunea si mai sus, depinde de ce tip de motor vorbesti. In ce regim folosesti barca. Vrei sa mearga in regim de deplasament? Vrei sa fie mai rapida, sau chiar sa gliseze?
Daca nu citesti cum a recomandat Peter, macar formuleaza-ti dorintele mai la obiect. Ce tip de ambarcatiune, ce marime ti-ar trebui, ce incarcatura (nr. persoane, bagaje ) in ce regim de viteza vrei sa functioneze, etc...
 
Domnule Viorel, puneti un link cu date tehnice ale motoarelor de care vorbiti, si ati ajutat forumistii sa-si formeze o opinie.
Pana acum, colegul nostru Crvniro nu ne-a spus ce intelege prin "mai bun" la un motor.
Dar stiu ca utilizator, ca la un motor este important sa fie fiabil in timp, sa consume putin si sa aiba putere. Evident, toate astea se vor gasi in proportii diferite la diversele motoare de pe piata, fie ele in- sau outboard.
Chiar daca Crvniro pare sa fi uitat de acest topic, sunt cu siguranta inca multi interesati de asa ceva.
Asa ca un raspuns obiectiv de la un profesionist, nu strica.
 
criterii de incadrare a ambarcatiunilor de agrement

Mii de scuze ca nu am mai spus nimic despre acest subiect . Multumesc mult pe aceasta cale tuturor celor care au dat raspuns intrebarilor mele . Intre timp am luat o ambarcatiune BAYLINER 195 CAPRI cu motor de 3 l 135 CP inboard de care sunt foarte multumit . Am insa o alta intrebare . Dupa ce criterii se claseaza aceste barci de catre ANR si cei de la administratia financiara? Ma refer la faptul ca cei de la CAPITANIE imi spun ca ambarcatiunea mea se incadreaza la - barca cu motor -dar nu vor sa-mi dea nimic scris in sensul asta . Cei de la administratie au incadrat-o direct la nave de sport si agrement iar eu in loc sa platesc 180 RON/an acum sunt obligat sa dau 400 RON/an .Cum trebuie sa procedez ca sa primesc un raspuns oficial in legatura cu incadrarea reala a tipului ambarcatiunii mele .Multumesc .
 
Mergi pe mâna celor de la AFP, au mai multe criterii de încadrare-departajare. Daca cei de la căpitănie sunt mai evazivi, cei de la AFP au incadrat-o bine, deoarece domeniul barca cu motor include si pe cel de nave de sport si agrement. Sau tu zici că la aproape 100 kmph cu 3000 cm3 o fi plimbare de relaxare pentru observat habitatul pelicanilor?
 
Ultima editare:
Nu sunt un expert in acest domeniu dar am avut si eu o barca Wellcraft 19' cu motor I/O Mercruiser 3.7. Am fost multumit si avea 167CP. Mergea vreo 75 km/h maxim dar depinde de elice. In general sunt trei feluri de motorizare: Inboard, Inboard/Outboard si Outboard. Numai Outboardul este strict conceput de la inceput pentru aplictii maritime. Celelalte sunt transformate din motoare de masini. Asadar, eu recomand Outboard pentru acest motiv.
 
Salut,un motor de golf 2 1,6diesel la 4500 rotatii are 54 de martoage la un consum de 4l/h,si daca vrei CAI mai multi pui 2 motorase care te costra 2...3 ciute de coco(E).Pentru ce atatea discutii legate de motoare de FIRMA care fac acelas lucru la bani foarte multi?Parca romanii aveau alte afinitati pt a mesteri cate ceva?De ce sa inghitim preturile lor super umflate cind ar trebui doar sa gindim 5 min sa construim2 saptamani si sa ne bucuram citiva ani de o barcuta hommade!A-ti uitat ca toate salupele aveau inainte motoare de 45 sau65 hp?Cu respect pt ganditorii din romanica!:rock::noroc:
 

Back
Sus