Motociclism, parapantism, aviatie si alte sporturi extreme

  • Autor subiect Autor subiect Vali
  • Dată creare Dată creare
Vali, sunt in mare dilema, mi-am vandut horneta 600 si nu stiu ce draq ma fac la primavara. Vreau sa ma dau in Bucuresti si vreau sa ajung si la mare. Oare VFR e o alegere ?

E o treaba buna tare VFR-ul, dar si mai bun ar fi un VTR 1000, daca bineinteles nu ti-e frica de un motor cu adevarat turbat, cu un cuplu imens dat de cei 2 cilindri. Pentru Bucuresti cred totusi ca e cam mare, asa ca tot ceva de 600 sau un VFR cred ca e bun. Eu ti-as sugera pt drum lung ceva ce am vrut sa-mi iau eu, sport-touringu' Yamaha GTS 1000, BASCULA pe fatza in loc de furca, cadru omega, ABS, injectie, catalizator.
 
Frate biker, vad ca esti in perioada de tatonari :D Daca vrei s-o iei pe scurtatura si sa nu treci prin spitale: ia un enduro si bucura-te de natura, lasa asfaltul pentru cei din tarile civilizate.

Asa am inceput eu cu enduro, cand nu m-am mai putut da cu mountain bike. Mai apoi m-am "spurcat" la speed-uri, dar dupa 2 accidente serioase din care am scapat nevatamat, nu vreau sa-mi incerc norocul si a 3-a oara. Asa ca, frate biker Adi, fiindca ai inceput sa ne fii drag, te rugam nu te face carne de tun pe speed-uri pe soselele din Ro, ci du-te pe circuit daca iti place, sau da-o pe enduro, ca e mult mai misto ;)
 
Muuuult mai extreme! Aviaţie!
Parapanta. Eu am tradus din ruseste primul manual de parapanta din tara si m-am invatat si eu cum am stiut si cum am putut pana am dat intr-o zi de planeta. Si fac astia o planeta tare de-ti taseaza vertebrele si-ti rupe oasele pe lung! Brrr!
A-propos, are cineva cartea Marele Circ în format electronic?

Eu nu o am in format electronic, cine o are sa ma treaca si pe mine pe lista doritorilor. Totusi cred ca merita cautata pe la anticariate si buchinisti varianta tiparita, pozele cu Spitfire si Tempestul cu motor de 24 in H fac toti banii.
 
Parapanta. Eu am tradus din ruseste primul manual de parapanta din tara si m-am invatat si eu cum am stiut si cum am putut pana am dat intr-o zi de planeta. Si fac astia o planeta tare de-ti taseaza vertebrele si-ti rupe oasele pe lung! Brrr!
Periculos sport :D

Asta-mi aduce aminte de o excursie moto la Cetatea Siria, unde ne-am intalnit cu un grup de parapantisti. Faceam schimb de experienta si fiecare se minuna cat de "periculos" e hobby-ul celorlalti: noua ni se parea parapantismul moarte sigura, ei priveau motociclismul la fel :D
O poza de atunci:
106224139_86443238df.jpg
 
Aviatie

Planorism, parasutism, parapanta si motoparapanta (traducerea tips&tricks ale lui Jerome Daoust), putin tras de trapez la motodelta, in ultima vreme aproape exclusiv cu ultrausor triax, asta de mai jos.

revenge_small.jpg


Zborul cu parapanta e ieftin si relativ sigur daca e facut cu cap si prudenta, si poate oferi ore, ore de placere, ultrausorul e mai utilitar dar si mult mai complicat, licente, regulamente, spatii aeriene, convorbiri radio etc.

Daca are cineva drum prin zona (Bucovina), ofer cu placere plimbare, gratis sau contra plimbare cu camera de Raba in Delta sau litoral!

A, ceva fotografii din aer de pe aici:

Listing
 
Salut Byteworks, ofer eu plimbare gratis cu barcuta pe balta, fara sa cer la schimb sa zbor, ca ma simt in aer ca pestele pe uscat :). Culmea e ca am fost aeromodelist fruntas pe vremuri, si voiam sa fac apoi deltaplan si planorism, dar am o sensibilitate neuro la schimbarea de altitudine, asa ca mai bine ma balacesc decat sa zbor :). Oricum, poate ne spui mai multe despre pasiunea ta, de exemplu ce inseamna triax. Acum vreo 20 de ani erau niste prezentari in Modelist Konstructor de avioane ultrausoare, dintre care stiu ca imi placuse tare unul bimotor, cu motoarele in 2 timpi montate pe bordul de fuga al aripii. Anul trecut a fost un miting aviatic cu ultrausoare la Aviasanul din Galati, unde am vazut niste bijuterii de scule, si am discutat cu un tip din Bucuresti care era cu parapanta cu motor, imi placuse motorul de la parapanta, era ceva de vreo 350 cm3, 2 timpi, si vreo 20 si ceva de cai.
 
Triax sunt majoritatea aeronavelor clasice, care au suprafete de comanda pentru cele trei axe de manevrabilitate, spre deosebire de aeronave pendulare ca motodeltaplanele care realizeaza pilotajul prin modificarea pozitiei centrului de greutate fata de aripa (centrul de presiune).

In vara asta am facut un raid la voi la proaspatul aerodrom de la Vadeni, intre Galati si Braila, din pacate n-am avut timp sa trag o fuga peste Dunare si Macin, la intoarcere am avut de facut slalom printre nori uriasi de furtuna. Sunt cateva poze de atunci la linkul de mai sus.

Ei, normal ca nu citesc pe aici din intamplare doar, cu toate ca probabil nu voi avea niciodata posibilitatea sa navighez pe rute mari, desi mi-a placea grozav, am trecut oarecum de stadiul de camera de Raba, am un caiac gonflabil si un catamaran gonflabil cu oarece capabilitati de sailing (si motoras de 4CP) , cu care ma dau pe lacurile din zona, si fac zilnic sesiuni de "routing" pe harta (ati vazut cum arata Delta in harta proapata pentru Garmin, ROAD 2008? superb!) pentru vara viitoare in Delta. Catamaranul e acesta, cel mai mult am mers cu 6 noduri, cu panza; studiez sa-i pun un foc pentru la primavara.

Aaaa! Am avut instructor la planor un fost coechipier al lui Radu Theodoru intr-o incercare de circumnavigatie.
 
M-am gandit eu ca te referi la manevrare, caci din ce stiu efectul eleroanelor e rotatia pe axa longitudinala, iar profundorul si directia actioneaza pe celelalte 2 axe, iar in ansamblu rezulta si manevre complexe.

Cat de costisitor ar fi in termeni reali hobby-ul asta cu avionul ultrausor? Mi se pare fantastic sa poti colinda vazduhul pe cont propriu, sa ajungi undeva fara sa te calaresti in trafic cu toti analfabetii. Bineinteles ca sunt constient si de exigentele aferente, caci riscul e mult mai mare. Cel mai mult mi-ar placea sa vad Delta din aer, cred ca e magnifica panorama.

Frumos catamaranul, sa-l stapanesti sanatos, pentru Delta e perfect. Cred ca ii poti pune un mic bompres de care sa legi un strai, pe care apoi ridici focul. Si poate ne poti spune mai multe de instructorul de planorism, si daca ti-a povestit ceva din aventura nautica :).
 
Vali ia te uita ce frumos statea motorul meu pe dig in portul Tomis :)

Normal ca nu m-am putut abtzine sa nu dau si o poza cu toba Arrow :)
 

Atașamente

  • 10082007045.jpg
    10082007045.jpg
    83.2 KB · Vizualizări: 25
  • 10082007046.jpg
    10082007046.jpg
    64.8 KB · Vizualizări: 23
  • 10092007128.jpg
    10092007128.jpg
    86.8 KB · Vizualizări: 16
In nebunia asta din Bucuresti, faceam cu masina pana la intreprindere 2 ore si cu motorul 35 de min. E o ratziune sa itzi iei motor de strada. Ca pana la capat Hornet e de strada, nu merge prea bine afara. Adica ea merge da de la 160KM/h incolo, bate un vant, de trebuie sa te tzi bine de motor sa nu te zboare :)
 

Back
Sus