motor barca

Vreau sa-mi iau o barca cat mai curand, dar nu prea ma pricep la motoare de barca. Puteti sa ma ajutati cu cateva detalii si anume
-care este durata de viata a unui motor
-care sunt cele mai bune motoare
-cat de uzat este un motor de 100 ore functionare

Va multumesc si astept ajutorul vostru
 
Salut, raspunsurile mele sunt urmatoarele:
-Daca motorul e in 4 timpi, l-ai luat de nou si ai grija maxima de el, te duce o viata, bineinteles cu respectarea stricta a reviziilor si schimbarea consumabilelor necesare. Nu uita ca va fi folosit un timp mult mai scurt decat o masina sau chiar motocicleta, deci uzura va fi mult mai mica.
-Aici ajungem intr-o discutie similara cu cearta dintre maniacii motocicletelor, care nu se sfarseste niciodata. Majoritatea motoarelor de generatie noua sunt foarte fiabile si performante, si oricum ai garantie si consumabile asigurate cand iei un motor de firma nou. Personal prefer motoarele japoneze, sunt varf de gama la fel ca la motociclete.
-E ca si cum ai intreba cat de uzate sunt EBA sau Nutzi de exemplu, fara sa fi stat o secunda la curu lor :p. N-ai de unde sa stii cum a fost exploatat si intretinut motorul ala, poti doar constata felul cum isi face treaba. O suta de oameni au o suta de moduri diferite de a avea grija de un motor, deci parerea mea e ca un motor sh, mai ales julit de pe afara, e o loterie riscanta.
 
Vali, apropo
Am si io o intrebare. Care e diferenta de consum intre 2 si 4 timpi.
IO vreau sa-mi iau un motor de vreo 30 de cai, pentru o gonflabila. si am vazut ceva ieftinache, da 2 timpi si cam vechiute. Nu stiu ce sa fac.
 
Salut Teo, din ceea ce stiu, consumul maxim la un motor in 4 timpi e estimat undeva la 0,25 litri/cal putere/ora, deci "la blana". Din experienta, am constatat ca asa e, undeva pe la 7-8 litri la ora la un motor in 4 timpi de 30 de cai. La un motor de 30 cai, dar in 2 timpi, consumul maxim mi s-a dus la 12 litri/ora si peste, dar consumul in acest caz depinde si de regimul in care tragi de motor, si de uzura motorului. In general, un motor in 2 timpi e preferabil atunci cand il folosesti destul de rar, deci cand cheltuiala cu combustibilul nu justifica investitia mult mai consistenta intr-un motor in 4 timpi. Daca frecventa si timpul de folosire a motorului sunt mai mari, e mai bun unul in 4 timpi, care are consumul mai mic. Oricum, in ultima vreme tendinta este de renuntare la motoarele in 2 timpi, din cauza consumului, noxelor si lipsei pieselor de schimb, deci parerea mea e ca un motor bun in 4 timpi de putere optima, bine intretinut, e cea mai buna alegere.
 
Salut Teo, din ceea ce stiu, consumul maxim la un motor in 4 timpi e estimat undeva la 0,25 litri/cal putere/ora, deci "la blana". Din experienta, am constatat ca asa e, undeva pe la 7-8 litri la ora la un motor in 4 timpi de 30 de cai. La un motor de 30 cai, dar in 2 timpi, consumul maxim mi s-a dus la 12 litri/ora si peste, dar consumul in acest caz depinde si de regimul in care tragi de motor, si de uzura motorului. In general, un motor in 2 timpi e preferabil atunci cand il folosesti destul de rar, deci cand cheltuiala cu combustibilul nu justifica investitia mult mai consistenta intr-un motor in 4 timpi. Daca frecventa si timpul de folosire a motorului sunt mai mari, e mai bun unul in 4 timpi, care are consumul mai mic. Oricum, in ultima vreme tendinta este de renuntare la motoarele in 2 timpi, din cauza consumului, noxelor si lipsei pieselor de schimb, deci parerea mea e ca un motor bun in 4 timpi de putere optima, bine intretinut, e cea mai buna alegere.



Merci mult Vali.
Da, si io vedeam unu de 4 timpi.
Vazusem unu in doi timpi ieftin dar cred ca e rupt si foarte vechi, deci uzura probabil ca e maxima.
 
Buna Vali,

Mai am neste intrebari daca ma poti ajuta.
Si anume barcile astea din fibra de sticla cum sunt? Se pot repara? Apare dupa un timp fenomenul de osmoza si apa intra prin toata barca?
Tocmai am avut o discutie in acest sens cu cineva si vreau sa ma lamuresc.

Merci anticipat
 
Salut Gerica, treaba cu osmoza a fost cam exagerata in ultimul timp, nu e chiar cum spune lumea. De exemplu, barcile din fibra facute pe vremuri, fara gelcoat, nu fac osmoza. Cauzele osmozei sunt calitatea proasta a gelcoatului, si diferenta mare de temperatura dintre vara si iarna la o barca aflata permanent in apa. Astfel, din cauza dilatatiilor si contractiilor succesive, stratul superficial de gelcoat, care nu e armat cu fibra, incepe sa se crape, iar apa intra sub gelcoat si se transmite prin capilaritatea fibrei. In momentul cand apa infiltrata ingheata, se produc rupturi in structura fibrei de sub gelcoat, aparand niste umflaturi, a caror dimensiune depinde de timpul cat barca a stat pe apa, supusa extremelor climatice. In general, osmoza apare la barcile vechi, care au stat multa vreme in apa, iar la barcile noi e inexistenta. Pentru a evita aparitia osmozei si a avea o barca in stare cat mai buna, e bine sa tinem barca in apa doar cat timp o folosim, adica in sezon, iar in rest pe uscat, peridoc, cavalet etc.
Reparatia unei barci cu o stare acceptabila de osmoza se face prin slefuirea umflaturilor pana la disparitie, chituirea lor cu chit epoxidic, apoi tratarea suprafetei barcii cu rasina epoxidica tixotropizata, care etanseaza perfect toate porozitatile gelcoatului, si nu mai permite infiltratia apei. In cazul in care iti iei totusi o barca noua, si ai grija de ea, nu trebuie sa iti faci probleme despre osmoza. Celelalte reparatii la barcile de fibra se fac in mod conventional, prin taiere, polizare si laminare de fibra si rasina poliesterica, insa laminarea unor straturi noi pe o barca mai veche se face cu anumite precautii, respectand suprapunerile minime dintre straturi la zonele de imbinare.
 
Salut Vali,

Scuze ca te tot bazai atata dar stii cum sunt incepatorii. Am vazut niste barci pe pro barca si erau de prin anii 90.
Eu care nu ma pricep ce pot face altceva decat sa intreb pe cei cu experienta mai multa.
Nu se pune problema de barca noua. Stii finante putine. Vreau sa iau una second.
Aceste umflaturi se pot camufla cumva in asa fel ca cumparatorul sa nu vada? Ceva in genul masinilor preparate pt piata.
Eventual tu fiind din Galati(o zona cu iesirela apa) poate poti sa-mi recomanzi pe cineva care se ocupa cu barci.

Merci
 
Daca suntem la sectiunea motoare de barca, era bine sa discutam despre barci la rubrica respectiva ;). Barcile din poze sunt de bun simt, insa pretul primei barci e cam mic ca sa fie ok, mai ales ca are motorul in 2 timpi, al carui consum sigur e mai mare decat cel declarat. Cel mai bine se constata starea barcii la fatza locului, mai ales dupa o tura pe apa iti formezi parerea. Important e sa faci probe cu cat mai multe barci, pentru a-ti da seama ce-ti place la o barca. Achizitia unei barci e o treaba care trebuie facuta meticulos, dupa informare serioasa. Despre barci ma ocup si eu si cunosc destula lume care se mai ocupa, daca ai intrebari, adreseaza-le aici. Succes la achizitie ;).
 
nu este cam mult consumul? la un mercuiser Alpha one sterndrive 135Hp am calculat la 3/4 in regim de croaziera 18l/h in aval de la Tulcea la Crisan si appx 20l/h in amonte acelasi traseu, poate sa difere asa de mult ?
 
Am intrat in posesia unui Mariner de 15 CP achizitionat din Irlanda. La demersurile mele pe langa American Nautics de a transfera garantia in Romania am aflat ca in afara de service-urile impuse anual sau de kilometri mai exista si obligativitatea de a conserva si deconserva apoi motorul in unitatile service agreate Mercury.

Intrebari la care am rugamintea sa se raspunda punctual de catre cunoscatorii in domeniu:
- daca nu fac conservarea/deconservarea pierd garantia asa cum mi s-a spus de un personaj important de la sus-numita firma ?
- daca folosesc motorul iarna sau pur si simplu il pornesc lunar sunt obligat la aceste demersuri generatoare de costuri ? Cu atat mai putin sezonul asta deoarece pornirea motorului s-a facut pe 06 august a.c., adica am in motor un ulei de 75 zile care a uns vreme de...2 (doua) ore !

In extrasezon este necesar a se goli carburatorul de benzina ? Daca da, cum se face asta la un Mariner 15 CP ? Am inteles ca este un surub pe sub carburator si ca pe acolo s-ar elimina restul de benzina, dar cum sunt un "pafarist" nu vreau sa fac alte traznai asa ca cer ajutorul vostru.

Multumesc anticipat !

BP

(mentionez ca motorul pe timpul iernii hiberneaza pe un trailer intr-un spatiu incalzit cu o medie a temperaturii de +22°C)
 
Despre golirea carburatorului pot sa-ti spun eu cum faci.
La sfarsitul fiecarei iesiri cu el, inainte de a-l opri in vederea scoaterii din apa si ridicarii barcii pe peridoc, opreste benzina sau scoate-i mufa de alimentare si lasa-l sa mearga pana se opreste singur. Benzina in carburator nu este buna, cu timpul va apare o pelicula, ce seamana cu calcarul depus pe tevi, ce infunda jiglerele. La urmatoarea iesire, umpli camera de nivel constant cu ajutorul pompei de mana. Cel putin eu asa procedez.
 
Despre golirea carburatorului pot sa-ti spun eu cum faci.
La sfarsitul fiecarei iesiri cu el, inainte de a-l opri in vederea scoaterii din apa si ridicarii barcii pe peridoc, opreste benzina sau scoate-i mufa de alimentare si lasa-l sa mearga pana se opreste singur. Benzina in carburator nu este buna, cu timpul va apare o pelicula, ce seamana cu calcarul depus pe tevi, ce infunda jiglerele. La urmatoarea iesire, umpli camera de nivel constant cu ajutorul pompei de mana. Cel putin eu asa procedez.
Asta s-a facut de-atunci, eu intreb ce fac acum cand motorul se afla pe trailer in casa ? Se presupune ca ar mai fi benzina in carburator, de unde ii dau drumul ?
 
Poti cumpara o clema din aceea pentru spalare cu apa de la robinet care se monteaza pe admisia pompei de racire, alimentezi cu apa si il pornesti. Sau il bagi cu cizma intr-un butoi, pui apa cat sa acopere placa anticavitatie si il pornesti. Sau verifici carburatorul daca are evacuare a benzinei ramase.
Intra aici, cauta modelul de motor pe care il ai si vezi din desen daca are. Marinerul cu seria OR (ultimele modele) are sigur. Pozitia 23 si 35 la carburator. Succes!
 
Poti cumpara o clema din aceea pentru spalare cu apa de la robinet care se monteaza pe admisia pompei de racire, alimentezi cu apa si il pornesti. Sau il bagi cu cizma intr-un butoi, pui apa cat sa acopere placa anticavitatie si il pornesti. Sau verifici carburatorul daca are evacuare a benzinei ramase.
Intra aici, cauta modelul de motor pe care il ai si vezi din desen daca are. Marinerul cu seria OR (ultimele modele) are sigur. Pozitia 23 si 35 la carburator. Succes!
Cu "OR" am dar nu-l regasesc in tabel. Vad cu "OP", "OT" si altele dar cu "OR" nicidecum.
 
Uita-te pe la jumatatea listei la 15 hp dupa "15 Carb(2CYL)(4STROKE) OR235949 & Up (MARINER)"
Pozitia 23 in lista de piese pentru carburator este "SCREW, Drain" si 35 la fel.
Este bun site-ul, eu am realizat o adaptare pentru remote control la un Mercury de 20, tot cu seria OR.
 
Uita-te pe la jumatatea listei la 15 hp dupa "15 Carb(2CYL)(4STROKE) OR235949 & Up (MARINER)"
Pozitia 23 in lista de piese pentru carburator este "SCREW, Drain" si 35 la fel.
Este bun site-ul, eu am realizat o adaptare pentru remote control la un Mercury de 20, tot cu seria OR.
Gata, m-am luminat. N-am fost eu atent.
Merci mult !
 

Back
Sus