motor electric engine mount (EM)

imi doresc sa achizitionez un motor minnkota engine mount pentru barca. mi se pare cea mai buna solutie deoarece motoarele de tipul bowmount nu se preteaza cu barca mea care este un bowrider de agrement in primul rand si mai putin de pescuit.
as dori sa stiu daca a mai instalat cineva asa ceva pe barca lui si respectiv daca i-a afectat performantele avand in vedere ca motorul de aseaza pe placa anticavitatie a sterndriver-ului.
 

Atașamente

  • minn-kota-flanschmotor.gif
    minn-kota-flanschmotor.gif
    101.1 KB · Vizualizări: 99
  • EM_Guide.jpg
    EM_Guide.jpg
    10.1 KB · Vizualizări: 80
cu siguranta o sa lucrez cu ei pt. ca sunt dealerii mei, eu doream sa stiu opinia unui utilizator efectiv al sistemului. pe forumurile din afara parerile sunt impartite, si sunt putin contrariat, de exemplu cei care se plang de faptul ca nu mai intra in glisare ca inainte, sunt cei care nu au respectat specificatiile pt. instalare sau se plang pe buna dreptate. ideea este daca motorul electric suplimentar asezat pe placa anticavitatie iese din apa complet cand barca intra in glisare...
 
motor electric auxiliar

sau as fi tentat sa montez un sistem trim'n troll, ansamblu din 2 motoare electrice montate pe trim tabu-ri, elevate de asemenea electric. pare un sistem foarte tentant, insa am observat ca alimentarea minima este de 24v. apare o alta intrebare pentru cei experimentati de pe site : exista un sistem sigur prin care sa utilizez 2 acumulatori de 12v pe barca cu care sa alimentez sistemul trim'n troll, dar sa mai pastreze resursele necesare pornirii motorului termic, si alternatorul sa-i incarce pe amandoi in mars ?
 

Atașamente

  • minnkota_414.jpg
    minnkota_414.jpg
    40.7 KB · Vizualizări: 90
UPs Buna seara
Frumoasa intrebare, dar nu avem raspunsuri datorita faptului ca nu stim nimic despre cele doua motoare ma refer la curent consumat sau putere in wati sau cai putere pe urma ne putem calcula ce si cum. Pe urma ar treb sa stim shi ce putere are electromotorul de pornire al motorului termic.
 
De ce vrei sa pui motoarele astea si nu ceva mai simplu din seria Endura
( sau Traxxis sau Vector )

Motoare Electrice Minn Kota | NM Marine

am specificat deja la inceputul postului, am o barca bowrider cu prova deschisa, spatiul din fata este extrem de mic pentru a putea monta un motor electric in fata, daca as insista totusi, acesta ar iesi mult dinspre babord in pozitia ridicata de mars. Ar fi periculos si incomod mai ales la alimentarile cu benzina in zona crisan sulina etc. unde trebuie sa stai in curent cu babordul inspre pontonul de alimentare.
 
UPs Buna seara
Frumoasa intrebare, dar nu avem raspunsuri datorita faptului ca nu stim nimic despre cele doua motoare ma refer la curent consumat sau putere in wati sau cai putere pe urma ne putem calcula ce si cum. Pe urma ar treb sa stim shi ce putere are electromotorul de pornire al motorului termic.

motorul de pe barca este un Mercruiser Alpha One 3.0L 135hp. electromotorul pare unul normal ca la orice masina. pt. sistemul MinnKota Trim 'n Troll stiu ca se folosesc si doi acumulatori normali de 12 v in serie.
 
Salut!
Se poate imagina un sistem cu relee sau comutator care sa-ti puna acumulatorii in serie sau paralel, dupa necesitati. Astfel, pentru uzul la motorul termic acumulatorii vor fi legati in paralel, atat la consum, adica pornire motor termic, cat si la incarcare, avand tensiunea de 12V. In cazul folosirii motorului electric, acestia vor fi inseriati, tensiune fiind de 24V. O problema ar fi alimentarea consumatorilor de la bord, la 12V, in cazul legarii in serie, dar se poate monta un acumulator de capacitate mai mica legat la instalatia de 12V a ambarcatiunii.
Sau mai exista posibilitatea unui convertor DC-DC, de la 12V la 24V prin care sa alimentezi motorul electric, fara a mai modifica instalatia de 12V.
 
Buna ziua
In primul rand motorul EM12v.montat pe placa de anticavitate a motorului nu afecteaza in niciun fel performantele motorului cu ardere sau a ambarcatiuni.In ceia ce priveste sistemul de incarcare a doua sau trei bateriii fara a afecta alternatorul se poate face in mai multe feluri.
1.Contact general pt. 2baterii,,,,Heblu dublu 350Amp incarcarea se face pe rand
,,,,cand contactul general este comutat pe pozitia 1 alternatorul incarca doar bateria 1.
cand contactul general se afla pe pozitia 2 alternatorul incarca doar bateria 2.
In ordine inversa stau lucrurile si cu descarcarea.cand mergeti cu motorul electric folositi bateria ex.nr 2 si pe cealalta o pastrati sa aveti curent de pornire pentru motorul cu ardere.
Dupa ce ati facut pornirea motorului cu ardere puteti face comutarea pe bateria data ex.mai sus nr2 pt a fi incarcata de alternator.ATENTIE ATENTIE BATERIILE TREBUIE SA FIE DE ACELASI AMPERAJ.la motorul Dvs cred ca 75ah,,,,,mai sigur verificati manualul motorului.
2.a doua modalitate de incarcare a 2baterii fara sa pericliteze buna functionare a alternatorului este IZOLATORUL GALVANIC.
Firul de + din releul de incarcare se conecteaza la izolatorul galvanic acesta distribuie tensiunea in cele doua baterii fara sa supra solicita releul de incarcare alternatorul sau magnetoul.
Catalog Allroundmarin 2011 accesorii si in cazul acesta aveti nevoie de doua hebluri electrice.
RECOMAND BATERIILE OPTIMA DE 75ah,,,,suporta multe incarcari si descarcari fara sa-si modifice autonomia.
Sistemul de 24v se poate folosi in felul urmator,,,,se achizitioneaza trei baterii,doua se folosesc in serie pt motorul electric si a treia se foloseste pt.motorul cu ardere.Cele trei baterii se pot incarca in urmatorul fel.Izolator galvanic pentru 3baterii Catalog Allroundmarin 2011 accesorii sau redresor alimentat la 220v Mk330http://content.yudu.com/Library/A1roph/CatalogAllroundmarin/resources/index.htm?referrerUrl=
Pentru mai multe informatii Marian Dorobantu 0762665059 sau marian.dorobantu@yahoo.com
 
Ultima editare:
Nu consider o solutie folosirea unui convertor DC-DC 12v la 24
dezavantaje-------pierdere amperaj la transformare
dezavantaj--------autonomia foarte scazuta
dezavantaj---------pretul convertorului DC-DC este 200 500e,,,este un pret aproximativ ,,,
motorul electric la turatie max poate ajunge si la 30-40ah la tensiunea de 24v asa ca nu este o solutie la consumurile acestea
 
Engine Mount EM55 montat si testat

In sfarsit dupa multe studii, ofertari si analize am optat pentru solutia de la Minn Kota Engine Mount EM55. Pentru ca am o barca de 18" motorul EM55 este la limita, dar se alimenteaza la 12v ceea ce m-a scapat de numeroase interventii in partea electrica. Motorul s-a montat pe placa anticaviatie de la stern drive, pentru transmisia Alpha One pe care o am eu de la Mercruiser se respecta specificatiile recomandate de Minn Kota.
A fost necesar sa mai instalez o baterie de 12v pe barca, identica cu cea de la motorul termic. Cele doua baterii au doua solutii de incarcare :
1. prin alternator in mars pe motorul termic prin intermediul unui izolator galvanic MegaPulse
2. la 220v in marina, cu un charger produs de Minn Kota pentru 2 baterii in acelasi timp fara deconectarea acestora din circuitul barcii

La teste :
1. barca mea are 1.2t goala deci cu rezervorul plin si 2 persoane ajunge la 1.4t. motorul impinge barca cu pana la 4km/h fara probleme la jumatate din scala telecomenzii.
2. in glisare intra putin mai greu cam cu 1/2-1s mai tarziu decat inainte. dar nu influenteaza cu absolut nimic manevrabilitatea acesteia. (se observa din poza ca siajul nu are ceva deosebit sau schimbat. cu cizma reglata eficient din trim, elicea motorului electric iese complet din apa.
3. izolatorul galvanic incarca ambele baterii complet in 1/2h de mars la 1h utilizare motor electric.

La final pot spune ca este o solutie recomandabila pentru cei care utilizeaza o astfel de barca si la pescuit, apropierea de malurile periculoase pentru recuperari de momeli sau acostarile riscante devenind extrem de usoare. De asemenea pescuitul la trena sau in deriva pe lacuri in deplina liniste este banal in aceasta situatie.
Si nu in ultimul rand am obtinut un motor de backup pentru situatii urgente in cazul defectiunii motorului termic. Toate aceastea fara a strica estetica barcii. Multumesc pe aceasta cale echipei de la Welcome | NM Marine / Accesorii barci si ambarcatiuni
 

Atașamente

  • em55.jpg
    em55.jpg
    38.8 KB · Vizualizări: 154
  • charger2banks.jpg
    charger2banks.jpg
    24.2 KB · Vizualizări: 40
  • megapulse.jpg
    megapulse.jpg
    6.9 KB · Vizualizări: 28
  • siaj.JPG
    siaj.JPG
    61.8 KB · Vizualizări: 31

Back
Sus