Motor inboard Bayliner Capri

Salut

Am o barcuta Bayliner Cuddy Cabin 1950 din '86 si o oarecare problema. Motorul inboard este problema. Un volvo Penta pe carburator V6, 4.3L, de 250 HP. Consuma imens.
Ce as vrea eu (si poate ma puteti ajutacu ceva informatii):
1. Sa ii schimb motorul cu un alt inboard mai mic si pe injectie.
2. Sa scot inboardul de tot si sa pun un outboard de 200 HP. Varianta asta implica ceva costuri suplimentare intrucat pe oglinda nu pot monta direct motorul si atunci trebuie sa pun un suport pe oglinda (suport cu flotor si platforma -Outboard Transom Brackets). Problema este ca nu am gasit piesa decat in US. Aveti idee daca exista si prin Europa?

Multam anticipat.
 
ce inseamna consuma imens (>18 L/H) ??? transmisia este sterndrive ??? ce greutate are ambarcatiunea si ce dimensiuni ???
 
eu as incerca sa obtin un deviz pentru a reface motorul pe care il am deja, un motor inboard mercruiser de 3.0L 135hp te-ar costa cred vreo 10000 eur cu tot cu transmisie, volvo penta cu siguranta ceva mai mult. pentru accesorii iti recomand Accesorii barci si ambarcatiuni
 
....trebuie sa pun un suport pe oglinda..... Problema este ca nu am gasit piesa decat in US. Aveti idee daca exista si prin Europa?
Draga g_keloo, asta-i problema cea mai mica !
La 600 de euro (incl. transport) iti furnizam, ambalata in hartie roz-bonbon, piesa ravnita!
____
Dar mai ramane de rezolvat o problema minora.
Si anume (cf. enuntului tau):


...scot inboardul de tot si sa pun un outboard de 200 HP. Varianta asta implica ceva costuri suplimentare

Daca nu este cu suparare, cam la cat estimezi costurile suplimentare, legate de un outboard de 200 CP?
Nu de alta , dar cantereste ceva, si nu toti producatorii au in program asa ceva ....

Dar cum ai intuit deja corect,
de la 160 CP in sus se poate numi outboard, de-a adevaratelea...consuma ce-o consuma...

______
Inboard-ul din attachement este nitel mai mare, asa pe la 750CP...
Daca posezi 2-3 campuri petrolifere, sau o mina de diamante, cat-de-cat productiva , este tocmai alegerea potrivita!
 

Atașamente

  • Hanseboot_2008_2_005.JPG
    Hanseboot_2008_2_005.JPG
    105.4 KB · Vizualizări: 150
  • Hanseboot_2008_2_007.JPG
    Hanseboot_2008_2_007.JPG
    107.1 KB · Vizualizări: 144
Ultima editare:
yamaha 75/90 in 2 timpi cel mai reusit motor din lume ,in toate epocile, sigur o sa miste onorabil barcuta matale , si-l gasesti second rebuilt in GB la 2500 euro si te mai tine o viata
 
Multam de raspunsuri
Am gasit ca si motor un Mercury Verado 250 din 2010. La consum este muuult sub saracia este de acum de VolvoPenta. Pe o barca ca a mea, la 6000 de ture, 55mph ajunge la un consum de 25 gph. La bestia asta veche cum am mai scris, consumul zace intre 30 si 80 gph. Viteza maxima ajungea pe la 40-50mph, depinde de incarcare.
@ solpet - uite cam ce am gasit in US pentru barca mea, poza atasata.

Am incercat sa pun un motor de 130hp si cu 4-5 persoane nu prea mai gliseaza
 

Atașamente

  • brckts0116_small.jpg
    brckts0116_small.jpg
    5 KB · Vizualizări: 57
Ultima editare:
DOAMNE ...gph inseamna galon per hours => adevarata formula pt 4 timpi 200gr/cp/ora...fericiti cei cu vela sus ,,,,, pe probarca este un anunt din 24-09-2011 cu asa transformare 0745605679 CARABULEA PRO BARCA - Vand motor 50 CP

Asadar oamenii astia fac toata treaba manopera si piese, demontare motor vechi, astupare gaura, instalare bracket, instalare motor nou pe bracket si steering system cu 500 EUR ? Serios ? Sau piesele or fi extra ?
 
Exact Mario. Nu imi permiteam sa merg la maxim :)). Barca are rezorvor de 200 litri dar.....
Exact piesa de pe oglinga an gasit-o in US dar la cu totul alt pret mult mai mare. Exte ok ca si constructie - platform de inot, flotor, etc.
Il sun pe omul din tulcea si va tin la curent.
 
Salut

Am o barcuta Bayliner Cuddy Cabin 1950 din '86 si o oarecare problema. Motorul inboard este problema. Un volvo Penta pe carburator V6, 4.3L, de 250 HP. Consuma imens.
Ce as vrea eu (si poate ma puteti ajutacu ceva informatii):
1. Sa ii schimb motorul cu un alt inboard mai mic si pe injectie.
2. Sa scot inboardul de tot si sa pun un outboard de 200 HP. Varianta asta implica ceva costuri suplimentare intrucat pe oglinda nu pot monta direct motorul si atunci trebuie sa pun un suport pe oglinda (suport cu flotor si platforma -Outboard Transom Brackets). Problema este ca nu am gasit piesa decat in US. Aveti idee daca exista si prin Europa?

Multam anticipat.

Salut Keloo, am citit mesajul tau, si avea urmatoarele remarci, daca imi dai voie; Baylinerul 1950 Capri s-a fabricat in doua variante cuddy cabin si bowrider. Indiferent de variante, aceasta barca este o barca relativ grea. Motoarele de 4.3L pe carburatie din pacate, nu au decat 190 CP nu 250 CP- deci este o barca submotorizata. Banuiesc ca transmisia este o transmisie SX ( o singura elice) pe ax, ceea ce nu te ajuta deloc la intrarea in glisaj. In alta ordine de idei Bayliner nu a motorizat niciodata barcile sale cu Volvo Penta - doar cu Mercruiser - ambele branduri Bayliner si Mercury/Mercruiser sunt "copii" Brunswick - deci a fost remotorizata ulterior.

Iata propunerile mele:
- cred ca ai nevoie un motor mai mare, ( Volvo Penta 4.3 Gxi- 225 CP sau VolvoPenta 5.0 GXI - 270CP) cel putin - in NICI UN CAZ de un motor mai mic;
nu inseamna ca daca ai un motor mic, vei avea un si consumul mic. Gresit ! Un motor de 3.0L va fi totdeauna turat la maxim, uzura mare, rezerva de putere inexistenta atunci cand ai nevoie.
- iti recomand sa-l cauti pe Dragos Pirvu si sa se uite la motorul actual, poate fi vorba doar de o reglare a carburatoarelor.
Dragos e dealer Volvo si stie ce are de facut - il gasesti la 0733.922.488 sau e-mail boat.yacht.service@gmail.com
- o alta varianta ar fi sa schimbi transmisia SX( mono elice) cu o transmisie DP( dual prop) - intra in glisaj rapid, reduce consumul MAJOR. Asta presupune sa-ti cumperi un transom nou, o transmisie DP + 1 set de elice Dual Prop... jucarii nu tocmai scumpe avand in vedere ca barca e din "86.
- ca sa astupi cut-ul actual al motorului inboard si sa montezi un motor bracket nu este o gluma.
Trebuie sa stii ca un motor de 200 CP are o anumita greutate, care urmeaza sa se sprijine INAFARA barcii, sustinut de aceast suport extern.
- verifica sa nu ai depuneri de alge, vegetatie pe chila
- verifica pasul elicii pe care o ai acum - la VP de 4.3L ai putea avea elice de 19 sau 21.
- verifica sa nu ai apa in dublul fund
Cam asta e tot ce mi-a venit acum in minte, asa pe loc.

Salutari
Adrian B
 
Cred ca greutatea de 850 kg este eronata; nici Baylinerul 160 nu are greutatea asta, ai mult mai multe kilograme. De regula un bowrider de 19 feet ajunge pe la
1300-1500 kg cu rezervorul gol
 
Salut Keloo, am citit mesajul tau, si avea urmatoarele remarci, daca imi dai voie; Baylinerul 1950 Capri s-a fabricat in doua variante cuddy cabin si bowrider. Indiferent de variante, aceasta barca este o barca relativ grea. Motoarele de 4.3L pe carburatie din pacate, nu au decat 190 CP nu 250 CP- deci este o barca submotorizata. Banuiesc ca transmisia este o transmisie SX ( o singura elice) pe ax, ceea ce nu te ajuta deloc la intrarea in glisaj. In alta ordine de idei Bayliner nu a motorizat niciodata barcile sale cu Volvo Penta - doar cu Mercruiser - ambele branduri Bayliner si Mercury/Mercruiser sunt "copii" Brunswick - deci a fost remotorizata ulterior.

Iata propunerile mele:
- cred ca ai nevoie un motor mai mare, ( Volvo Penta 4.3 Gxi- 225 CP sau VolvoPenta 5.0 GXI - 270CP) cel putin - in NICI UN CAZ de un motor mai mic;
nu inseamna ca daca ai un motor mic, vei avea un si consumul mic. Gresit ! Un motor de 3.0L va fi totdeauna turat la maxim, uzura mare, rezerva de putere inexistenta atunci cand ai nevoie.
- iti recomand sa-l cauti pe Dragos Pirvu si sa se uite la motorul actual, poate fi vorba doar de o reglare a carburatoarelor.
Dragos e dealer Volvo si stie ce are de facut - il gasesti la 0733.922.488 sau e-mail boat.yacht.service@gmail.com
- o alta varianta ar fi sa schimbi transmisia SX( mono elice) cu o transmisie DP( dual prop) - intra in glisaj rapid, reduce consumul MAJOR. Asta presupune sa-ti cumperi un transom nou, o transmisie DP + 1 set de elice Dual Prop... jucarii nu tocmai scumpe avand in vedere ca barca e din "86.
- ca sa astupi cut-ul actual al motorului inboard si sa montezi un motor bracket nu este o gluma.
Trebuie sa stii ca un motor de 200 CP are o anumita greutate, care urmeaza sa se sprijine INAFARA barcii, sustinut de aceast suport extern.
- verifica sa nu ai depuneri de alge, vegetatie pe chila
- verifica pasul elicii pe care o ai acum - la VP de 4.3L ai putea avea elice de 19 sau 21.
- verifica sa nu ai apa in dublul fund
Cam asta e tot ce mi-a venit acum in minte, asa pe loc.

Salutari
Adrian B


salut adriane, imi aduci aminte de un comentariu de acum 4 ani, cand contracarai adeptii 100% motoare outboard, care spun ca se schimba foarte usor motorul daca ai probleme, ca si cum si la masini schimbi motorul cu totul cand ai prima problema....., poate ar trebui invatata lumea ca reparatiile moroarelor de barca nu sunt subiecte tabu, simt ca este exact ca in anii '90 cand lumea era reticenta la reparatiile motoarelor de pe masini "straine" altele de cat cele de pe batranele Dacii...
 
Salutam

Multam Adrian de propuneri.
Specificatii - Bayliner Cuddy cabin, nu Bowrider. Motorul V8 5l (ravasit de problema am scris ce motor am mai gasit nu ce am). Greutatea am pus-o fara motor. Cel putin asa era in documente.
Chila este curata (am scos-o din apa anul trecut si reconditionata). Apa nu este in dublura.
Cizma a fost inlocuita (nu de mine) si am ceva dubii in privinta ei (ca er fi cea mai potrivita)

Ce am gasit gasit.
Solutii actuale
1 - scos inboard, modificat oglinda + brackets, motor outboard Mercury 250 Verado
2 - inlocuit inbordul actual cu un Mercruiser V8 5l 260 cp + cizma+ceasuri, etc. Motor aproape perfect.
Per ansamblu ies mai ieftin cu inlocuirea inbordului cu alt inboard -

Va mai tin la curent
 

Back
Sus