Nahlin - Luceafarul - Libertatea

skipper

RYA Instructor
...Numai ca eu nu vreau sa fiu prieten cu regele, ca e batran si urat si nici nu se da cu vela ;)

:ot: O fi el batran si urat, dar care dintre noi apucam 80 de ani? SI sa mai duci si atat istorie in spate?
E drept ca nu se da cu vela dar care din noi se va mai da cu vela la 70 de ani, nu la 80?
Iar unul din iahturile regale, Nahlin, a fost unul din cele mai frumoase veliere din lume la vremea lui. Aducea cu Clasa J, daca nu cumva si era din clasa asta.
Iar Libertatea, dupa ce-au cumparat-o niste venetici, am vazut-o intr-un clasament al celor mai frumoase 100 mega-iahturi din lume.
Regele n-are nici o vina, aici se aplica ceea ce a spus M. Kogalniceanu la investirea lui Carol I: sa dea Dumnezeu ca noi romanii sa deprindem obiceiurile nemtesti de la noul nostru rege si nu cumva ca el sa deprinda obiceiurile noastre. Noi am ramas romani! :ot:
 
Off Topic

.... Iar unul din iahturile regale, Nahlin, a fost unul din cele mai frumoase veliere din lume la vremea lui. Aducea cu Clasa J, daca nu cumva si era din clasa asta.
Iar Libertatea, dupa ce-au cumparat-o niste venetici, am vazut-o intr-un clasament al celor mai frumoase 100 mega-iahturi din lume....
.... Noi am ramas romani! ....

Romeo, nu aveam habar de Nahlin. Multumesc pentru informatie. Veneticii care au cumparat-o, sint cunoscatori si o vor restaura asa cum trebuie (clasata nr.29 de yachtspotter). Este interesant totusi faptul ca facea parte din patrimoniul industrial <<Vaporul "Libertatea", clasat prin ordinul Ministrului Culturii nr.3041/14 iulie 1998 în categoria "Tezaur">>, si ca Statul Roman ar fi trebuit s-o restaureze si nu s-o vinda in 1999. Daca doriti, puteti vedea diferenta de informatie comparind versiunile in romana si engleza de pe site-ul CIMEC. Ma refer la link-ul "News about Nahlin" care lipseste din versiunea romana.

http://www.cimec.ro/Monumente/Nahlin/vapor.htm
http://www.cimec.ro/Monumente/Nahlin/nahlin_eng.htm

Si alte citeva informatii despre Nahlin - Luceafarul - Libertatea:

http://www.yachtspotter.com/ysp2_ycard.php?foo=20051206
http://www.adiosidex.net/adiosidex/libertatea/libertatea.htm
http://www.merseyshipping.co.uk/photofeatures/historicships/nahlin0803/nahlin.htm
 
Romeo, nu aveam habar de Nahlin. Multumesc pentru informatie. Veneticii care au cumparat-o, sint cunoscatori si o vor restaura asa cum trebuie (clasata nr.29 de yachtspotter). Este interesant totusi faptul ca facea parte din patrimoniul industrial <<Vaporul "Libertatea", clasat prin ordinul Ministrului Culturii nr.3041/14 iulie 1998 în categoria "Tezaur">>, si ca Statul Roman ar fi trebuit s-o restaureze si nu s-o vinda in 1999. Daca doriti, puteti vedea diferenta de informatie comparind versiunile in romana si engleza de pe site-ul CIMEC. Ma refer la link-ul "News about Nahlin" care lipseste din versiunea romana.

http://www.cimec.ro/Monumente/Nahlin/vapor.htm
http://www.cimec.ro/Monumente/Nahlin/nahlin_eng.htm

Si alte citeva informatii despre Nahlin - Luceafarul - Libertatea:

http://www.yachtspotter.com/ysp2_ycard.php?foo=20051206
http://www.adiosidex.net/adiosidex/libertatea/libertatea.htm
http://www.merseyshipping.co.uk/photofeatures/historicships/nahlin0803/nahlin.htm

Ministerul Culturii l-a declasat de la categoria Tezaur la categoria Bunuri Comune tocmai pt a nu fi repatriat.
L-am gasit de vanzare pe un site pt 40milEURO! Fara catarge si cu cosul vopsit galben!

Da, am google-uit si citit si eu asta noapte varii articole si am cautat sa gasesc vasul pe Gogle earth. No way, nici pe canal, nici la Hamburg. Mai incerc, il gasesc eu pana la urma, mi-am gasit eu barca mea, n-o sa gasesc ditamai magaoia de 90m?!

Ce mai caut este o poza cu velierul unei principese din Casa Regala, parca se chema tot Nahlin, eu de ala am zis ca semana cu J-urile.
 
Ministerul Culturii l-a declasat de la categoria Tezaur la categoria Bunuri Comune tocmai pt a nu fi repatriat.
L-am gasit de vanzare pe un site pt 40milEURO! Fara catarge si cu cosul vopsit galben!

Da, am google-uit si citit si eu asta noapte varii articole si am cautat sa gasesc vasul pe Gogle earth. No way, nici pe canal, nici la Hamburg. Mai incerc, il gasesc eu pana la urma, mi-am gasit eu barca mea, n-o sa gasesc ditamai magaoia de 90m?!

Ce mai caut este o poza cu velierul unei principese din Casa Regala, parca se chema tot Nahlin, eu de ala am zis ca semana cu J-urile.

ai incercat aici?

Spotters Log
REPORT DATE HARBOUR LOCATION ABOUT
02/08/2007 Nobiskrug yard Rendsburg, Germany under refit
 
Aurelian multumesc pentru informatiile despre yachtul "Libertatea" chiar nu mai stiam nimic despre el . Oricum arata acum mult mai bine . Putrezea si se scufunda cu siguranta daca mai ramanea mult la cheul Dunarii in starea aceea de abandon si ignoranta .
 
Aurelian multumesc pentru informatiile despre yachtul "Libertatea" chiar nu mai stiam nimic despre el . Oricum arata acum mult mai bine . Putrezea si se scufunda cu siguranta daca mai ramanea mult la cheul Dunarii in starea aceea de abandon si ignoranta .

Salut Mihai si felicitari pentru progresul cu yola. Sint convins ca ai planuri mari pentru vara ce vine si iti doresc cit mai multe, placute si indelungate plimbari pe apa.

Cit despre "Libertatea", personal cred ca mai bine raminea in Romania si poate venea momentul cind cineva s-ar fi ocupat de ea. Chiar daca s-ar fi scufundat, veneau baietii de la Iasi cu "batiscaful" si-o scoteau rapid (ca acum au si echipamente performante). Dar parerile mele sint radicale nu doar in domeniul economic asa ca ma oprsc aici.

Totusi ma intreb daca Federatia Romana de Yachting, cluburi sau persoane au actionat in vre-un fel ca sa salveze acest patrimoniu.
 
...

Cit despre "Libertatea", personal cred ca mai bine raminea in Romania si poate venea momentul cind cineva s-ar fi ocupat de ea. Chiar daca s-ar fi scufundat, veneau baietii de la Iasi cu "batiscaful" si-o scoteau rapid (ca acum au si echipamente performante). Dar parerile mele sint radicale nu doar in domeniul economic asa ca ma oprsc aici.

Pai in tarisoara noastra draga un asemenea vas a ajuns bataia de joc a unor carciumari galateni.
Au ajuns sa betoneze puntea ca sa nu mai ia lemnul apa!
Cand a juns inapoi in Anglia a fost sarbatoare nationala. Ziarele scriau ca " a fost in sfarsit repatriata".
La noi, onor ministrul Caramitru a spus ca nu poate fi restaurata pt ca nu mai avem planurile originale". Deci s-o dam moca pe 200k unora care o vor vinde pe 40 de milioane.
Chiar mai bine ca au luat-o aia si au restaurat-o, sau sant in curs de. Pacat ca i-au dat jos catargele si bompresul, era mai impozanta asa dar nu putea intra pe sub toate podurile.
Totusi ma intreb daca Federatia Romana de Yachting, cluburi sau persoane au actionat in vre-un fel ca sa salveze acest patrimoniu.

Sigur ca au actionat vanjos ca de obicei: mucles hacanaua! Ca si la goeleta Speranta sau la trimarnul Dacia sau la Hai hui sau la orice alt obiect reprezentativ pentru istoria noastra nationala. Si asa avem o istorie nautica sublima care lipseste cu desavarsire.

Totusi cine stie cum se chema velierul ala antebelic al Casei regale?
 
Interesanta istoria navei ...

Ceva poze de la mutarea navei:
http://www.irishseashipping.com/photofeatures/historicships/nahlindep270705pp/nahlindep270705.htm


O poza din satelit in 2006 http://virtualglobetrotting.com/map/14822/

Am gasit ceva referinte cum ca ar fi asta:
http://www.barcaholic.ro/forum/showpost.php?p=2378&postcount=4


Ceva mai multe informatii: http://www.worldwar2.ro/forum/index.php?showtopic=2847

O poza din timpul restaurarilor:
DSC00040.JPG


O poza din martie 2008:
nahlin1.jpg

de aici: http://www.yachtspotter.com/focard3.php?foo=FC005
 
Interesanta istoria navei ...

Ceva poze de la mutarea navei:...]

Care-i sursa pt prima poza, imi pare cea mai recenta?
Cred ca e de la Hamburg din santierele Blohm + Voss ,langa docul plutitor de la 53 32 22/9 57 17.
Cea mai recenta imagine satelitara de la GE pt zona docurilor B&V e din 2007 ian, deci Nahlin nu putea aparea acolo.
 
Ultima editare:
Pai in tarisoara noastra draga un asemenea vas a ajuns bataia de joc a unor carciumari galateni.

Sincer ma bucur ca a ajuns acolo unde ii e locul, la cei care au facut-o si o merita, insa ca de obicei treaba in Ro a fost facuta ca toate matrapazlacurile post-revolutionare, vanzarea s-a facut de catre directorul de atunci al FPP2 Moldova (actuala SIF), Mugurel Trandaf, la comanda politica.
 
Din pacate eram la mare distanta, sus pe Grand Corniche si nu am putut face altceva decat sa folosesc teleobiectivul.
Asta este, asta disecam.
Imi pare destul de ciudat cum a iesit la final, parca are o punte adaugata fata de ultimele poze! Plus o gramada de abtibilduri care ii strica linia clasica, antenele alea pe catarg parca sant niste fudulii fudule!
Pe de alta parte, iata peste ce sistership a dat unul de se plimba agale prin Marchize:
3002751451_e64f2c3467.jpg
 
Ultima editare:

Back
Sus