navalizat sau ba ?:))

Abordati si arestati in ape internationale? Sau de cand cu war on drugs si war on terror nu se mai aplica regula cu navigatia libera in high seas pe timp de pace?
 
pai cind s-a aplicat?

Tot timpul si inca strict!
Abordarea unei nave straine in ape libere e casus beli!

CONVENTION ON THE HIGH SEAS
GENEVA, ON 29 APRIL 1958
Article 11
3. No arrest or detention of the ship, even as a measure of investigation,
shall be ordered by any authorities other than those of the flag State.


Daca e asa cum spun unii ca nava era sub steag spaniol (vanduta in vara unui milionar spaniol) si cum arestarea s-a facut de politia spaniola (intr-o larga colaborare) iar nava e acum in port militar spaniol, atunci mi s-ar parea de inteles. Nu as intelege cum s-a intamplat daca nava e inca sub pavilion canadian.

PS: Registrul canadian zice ca e de-a lor! Poate ca le-o fi inghetat situl, continui sa sap!
PPS: Alte pareri:
-fara pavilion
-pavilion necunoscut
 
Ultima editare:
Abordati si arestati in ape internationale? Sau de cand cu war on drugs si war on terror nu se mai aplica regula cu navigatia libera in high seas pe timp de pace?

Nu erau in apele internationale ci exact la limita de 200mn a zonei economice exclusive.

Third United Nations Convention on the Law of the Sea in 1982.

Part V, Article 55 of the Convention states:
Specific legal regime of the Exclusive Economic Zone
The Exclusive Economic Zone is an area beyond and adjacent to the territorial sea, subject to the specific legal regime established in this Part, under which the rights and jurisdiction of the coastal State and the rights and freedoms of other States are governed by the relevant provisions of this Convention.
 

Atașamente

  • 300px-Zonmar-en.svg.png
    300px-Zonmar-en.svg.png
    22.4 KB · Vizualizări: 15
  • 800px-Exclusive_Economic_Zones_Nulles.jpg
    800px-Exclusive_Economic_Zones_Nulles.jpg
    44.3 KB · Vizualizări: 18
Ultima editare:
Doar asa desi unele surse spun highs seas altele 200 mile altele 320km de tarmurile spaniole.
Am gasit un alt raport despre un iaht abordat de marina spaniola la 800 de km de tarm, aia sigur nu erau in nici o zona teritoriala!
Orice plutonier cu o barca cu tun te poate opri in largul oceanului sa vada el ce-ai pe barca?

PS. O alta istorie unde se confirma ca organele au asteptat cu abordarea pana ce amabarcatiunea a intrat in the Irish economic area.
 
Ultima editare:
Doar asa desi unele surse spun highs seas altele 200 mile altele 320km de tarmurile spaniole.
Am gasit un alt raport despre un iaht abordat de marina spaniola la 800 de km de tarm, aia sigur nu erau in nici o zona teritoriala!
Orice plutonier cu o barca cu tun te poate opri in largul oceanului sa vada el ce-ai pe barca?
Un exemplu bun de "GPS assisted illegal search". Daca ar fi asa de eficienti si in zonele cu pirati nu cred ca ar deranja pe nimeni sa bea o cafea cu autoritatile locale.
 
Un exemplu bun de "GPS assisted illegal search". Daca ar fi asa de eficienti si in zonele cu pirati nu cred ca ar deranja pe nimeni sa bea o cafea cu autoritatile locale.

Asta cu piraţii e cam aşa: nu există nici o lege care să interzică unui echipaj sa poarte arme in ape internaţionale. Când sânt prinşi cu arme somalezii spun ca ei sânt pescari si au arme sa se apere de rechini si de piraţi! Şi marea armada NATO nu are ce sa le facă decât dacă îi prind asupra faptului iar atunci nu pot asalta vasul sechestrat pentru că pun în primejdie viaţa echipajului capturat. Aşa ca stau pe aproape şi se uită cum vine răscumpărarea cu paraşuta! Sau, dacă se poate, fac concursuri de tragere pe scăfârliile lor!
Unde sânt vremurile alea cu legi de se spânzurau imediat piraţii de catarg?
 

Back
Sus