Nelamurire !

Am cautat date referitoare la criteriile cerute pt o ambarcatiune, de orice tip, pt a nu necesita inmatriculare, si din cite am inteles eu treaba sta cam asa;

- Lungime mai mica de 7 Metri;
- Latime = nu se precizeaza !
- Puterea motorului; mai mica sau egala cu - 15 Kw ( 20 Cp )

Dar daca se folosesc 2 sau 3 motoare, de 20 Cp pe aceasi ambarcatiune, ( nu scrie nimic de puterea insumata) , ci doar de puterea motorului. :rolleyes: si daca-s 2 de 20 ... atunci ce ?
 
Se subintelege ca e putere totala, asa pui 4 motoare de 5Cp si mergi fara permis de conducere.
 
Cod:
Art. 514.
(1) Navele care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român se înmatriculează în registrele prevăzute la art. 511 alin. (1)-(3).

(2) Nu se înmatriculează în registrele matricole prevăzute la art. 511 următoarele categorii de nave:
a) navele cu un deplasament de până la 15 m3 inclusiv sau o capacitate de încărcare mai mică de 15 tone;
b) ambarcaţiunile de agrement;
c) ambarcaţiunile cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o [b]propulsie[/b] mai mică de 15 kW;
Portalul Barcaholic.ro - pentru pasionatii de barci, yacht-uri, sailing, caiac-canoe si rafting - inmatricularea ambarcatiunilor de agrement sub 7m si 15 kW

In lege scrie "propulsie", asta inseamna cred un total de echipamente care asigura propulsia ...
 
Am citit si eu si totusi este atit cit trebuie de "ambiguu", cit sa te zapaceasca; acest text de lege.

Eu am sa risc si daca ma va intreba cineva despre puterea motorului, am sa-i raspund la fel da ambiguu precum aceasta ordonanta .

Mercix oricum. ;)
 
Am citit si eu si totusi este atit cit trebuie de "ambiguu", cit sa te zapaceasca; acest text de lege.

Eu am sa risc si daca ma va intreba cineva despre puterea motorului, am sa-i raspund la fel da ambiguu precum aceasta ordonanta .

Mercix oricum. ;)

Nu e ambiguu, Mircea. Legea spune clar ca puterea care propulseaza ambarcatiunea trebuie sa fie mai mica de 15 kw.

E vizibil pentru toti traitorii din Romania, ca legislatia noastra are multe lacune si adesea contradictii, putand fi eludata .
Aici insa e clara, nu e loc de interpretari :) .
Daca vei avea motoare de un cumul de putere mai mare de 15 kw, vei avea si probleme la primul control. Ceea ce nu iti doresc :) .
 
Stati putin ca nu mai inteleg!
Daca am un motor de 14,9 kW (20 HP) pe o barca sub 7 metri, aceasta nu se mai inmatriculeaza. OK.
Dar daca mai am un motor de rezerva de 3-5 HP, folosit in regim de avarie a motorului principal sau ocazional la un pescuit, trebuie inmatriculata barca? Mentionez ca motoarele nu functioneaza concomitent.
 
Stati putin ca nu mai inteleg!
Daca am un motor de 14,9 kW (20 HP) pe o barca sub 7 metri, aceasta nu se mai inmatriculeaza. OK.
Dar daca mai am un motor de rezerva de 3-5 HP, folosit in regim de avarie a motorului principal sau ocazional la un pescuit, trebuie inmatriculata barca? Mentionez ca motoarele nu functioneaza concomitent.
Motor de rezerva ai voie sa ai, important e sa nu propulsezi barcazul cu mai mult de 15 kw.
Ambiguitatea de care spui nu mai e a legii, ci e data voit de utilizator, incercand sa treaca pe langa. E destul de vizibil ce inseamna un motor auxiliar si daca el e montat sa propulseze alaturi de motorul barcii sau e intr-adevar folosit in regim de avarie a motorului principal.
Un motor de propulsie e montat in axul barcii, cel auxiliar, intr-un bord la pupa. Doua motoare de propulsie sunt montate simetric fata de axul barcii.
Intrebarea lui Mircea era despre limitele cadrului legal.

P.S.
Un lucrator de la politia de frontiera sau paza de coasta stie cu siguranta multe aspecte legate de barci, nu-l putem insela cu asa ceva :)
E o zicala: vinzi castraveti gradinarului si zici ca-s pepeni galbeni ? :)
 
Motor de rezerva ai voie sa ai, important e sa nu propulsezi barcazul cu mai mult de 15 kw.
Ambiguitatea de care spui nu mai e a legii, ci e data voit de utilizator, incercand sa treaca pe langa. E destul de vizibil ce inseamna un motor auxiliar si daca el e montat sa propulseze alaturi de motorul barcii sau e intr-adevar folosit in regim de avarie a motorului principal.
Un motor de propulsie e montat in axul barcii, cel auxiliar, intr-un bord la pupa. Doua motoare de propulsie sunt montate simetric fata de axul barcii.
Intrebarea lui Mircea era despre limitele cadrului legal.


P.S.
Un lucrator de la politia de frontiera sau paza de coasta stie cu siguranta multe aspecte legate de barci, nu-l putem insela cu asa ceva :)
E o zicala: vinzi castraveti gradinarului si zici ca-s pepeni galbeni ? :)

subscriu la afirmatia lui Florio, legea nu este deloc ambigua, si nu in ultimul rand nu desconsiderati gradul de informare al politistilor de frontiera, lumea are in general impresia ca pe apa lucrurile stau mai "lejer" decat in circulatia de pe sosele. impresie total gresita ! expunerea la aspectele penale este mult mai vizibila.
 
Ca urmare de luat aminte ca nu e loc de jmecherii mioritice nici pe ape.

ok am inteles; atunci revin cu o alta nelamurire.

Daca "obiectul plutitor", fie ca este el ; barca, ponton, barja , are intre 7 si 9 metri; "Propulsie" ;) mai mare de 20 de cai putere, si nu este detinat transportului de persoane sau in scop turistic, ci doar in scop personal, cine autorizeaza inmatricularea respectivei ambarcatiuni; care sunt documentele necesare inmatricularii ei, tinind cont ca va fi executata in regie proprie, cu materiale cumparate din comert, iar planurile sunt sau vor fi "amatoricesti", nu profesionale cu calcule de flotabilitate, rezistenta, alea alea.
 
ok am inteles; atunci revin cu o alta nelamurire.

Daca "obiectul plutitor", fie ca este el ; barca, ponton, barja , are intre 7 si 9 metri; "Propulsie" ;) mai mare de 20 de cai putere, si nu este detinat transportului de persoane sau in scop turistic, ci doar in scop personal, cine autorizeaza inmatricularea respectivei ambarcatiuni; care sunt documentele necesare inmatricularii ei, tinind cont ca va fi executata in regie proprie, cu materiale cumparate din comert, iar planurile sunt sau vor fi "amatoricesti", nu profesionale cu calcule de flotabilitate, rezistenta, alea alea.

Inmatricularea o face ANR .
Subiectul a fost dezbatut mult aici, pe site :) . Da un "search" si vei gasi tot ce doresti, in aceasta directie ( ca sa nu incarcam site-ul cu aceleasi discutii ) .
Ideea generala e ca autoritatea navala e destul de obtuza si greu permisiva, numai prin prisma functionarilor. Deci factorul uman iti va netezi calea sau ti-o va pava cu spini :)
Cel mai eficient ar fi daca in intrebarile tale ne-ai expune cazul concret : ce barca doresti sa iti construiesti in regie proprie ?
Ca sa discutam la obiect :)
 
Inmatricularea o face ANR .
Subiectul a fost dezbatut mult aici, pe site :) . Da un "search" si vei gasi tot ce doresti, in aceasta directie ( ca sa nu incarcam site-ul cu aceleasi discutii ) .
Ideea generala e ca autoritatea navala e destul de obtuza si greu permisiva, numai prin prisma functionarilor. Deci factorul uman iti va netezi calea sau ti-o va pava cu spini :)
Cel mai eficient ar fi daca in intrebarile tale ne-ai expune cazul concret : ce barca doresti sa iti construiesti in regie proprie ?
Ca sa discutam la obiect :)

Vreau ponton.
3 flotoare , diametrul cuprins intre 650 - 700 mm, fibra sticla, grosimea peretelui 5-7 mm; suprastructura din cadre aluminiu, compartimentata sa gazduiasca 6-8 persoane, cu toate utilitatile necesare. Acum suprafata platformei, sau mai bine spus lungimea totala va fi undeva intre 6.9 si 8 m; la fel si propulsia intre 2x10 si 2x ( 20-40 ) cp, in functie de ce acte si ce piedici pot intimpina la inmatriculare.

Daca mi se va parea greu de inmatriculat, voi opta pt varianta care sa-mi permita sa circul cu el fara probleme, dar va trebui atunci sa construiesc 2 :-( .
Daca, din contra nu voi intimpina greutati, de genul calcule complicate, proiect elaborat de profesionist, etc... prefer unul mare chiar daca vor exista costuri suplimentare ce degurg inmatricularii; taxe, etc.

Pacat ca legea care delimiteaza in mod "abrupt" criteriile care stau la baza necesitatii inmatricularii ambarcatiunilor nu este structurata pe mai multe categorii; chiar daca dimensiunile si motorizarea sunt peste limitele existente acum in lege, un ponton nu va face mai mult rau ecosistemului deltei Dunarii, decit un "vitezist" cu o barca de pina-n 7 m dar cu motor de neam prost, care-o mai si "calca".

Cine stie; poate la varianta viitoare a legii sa se tina seama si de aceste aspecte.
 
Cineva a facut-o deja, la 6,9 m indiferet de "directie".
Cum sa-ti construiesti o casa plutitoare in Delta

Am vazut .
Frumos ... dar nu este ce vreau eu.

Eu vreau un ponton plutitor; "locuibil", dar nu casa de locuit. Vreau sa pot sa ma deplasez in toata delta, nu sa ma ancorez cu casa si sa ramin acolo...Am unde sa-l las, la cineva care are iesire la apa pe terenul lui, problema este ca tre' s'aleg intre pina-n 7 metri sau peste si nu stiu cit de greu ,sau nu, se poate inmatricula un asemenea ponton.
 
Partea cu motorizarea se pare ca s-a lamurit. Dupa cum este si in citatul respectiv este vorba de ambarcatiune sub 7m SI/sau propulsie maxima 15kw. Destul de ambiguu acel si/sau, dar pot sa spun ca trebuie sa iei in considerare ambele conditii. SI lungime sub 7m SI putere totala sub 15kw, altfel ti se vor gasi "noduri in papura".

Avizul de constructie il da ANR-ul iar apoi, pe baza lui, inmatricularea (daca e cazul) o face o capitanie portuara oarecare.
ANR este organ tehnic, are si drept de control, emite autorizatii, este similar cu RAR (sau ARR, sau cum se mai cheama la auto) iar capitania este similara serviciului de inmatriculari de la politia rutiera pentru auto.

In principiu, din ce am auzit pe la clientii nostrii, la ANR se face o cerere pentru emiterea unei autorizatii de constructie sau de omologare individuala daca este un proiect original. Ar trebui sa ai macar un fel de proiect partial ca baza de plecare ca sa poti sa intrebi ceva la ANR.
Ti se va da, probabil, un grafic de lucrari/verififcari obligatorii si niste etape de urmat.
Mai apoi mai vezi ce mai zic!
 
Avizul de constructie il da ANR-ul iar apoi, pe baza lui, inmatricularea (daca e cazul) o face o capitanie portuara oarecare.

Doar o precizare, Hydrotech: de anul trecut, o directiva interna a ANR spune ca inmatricularea se face doar la capitania din raza de domiciliu. Aceasta a fost data fiindca existau capitanii mai permisive la care se efectuau inregistrari de ambarcatiuni, atunci cand capitania cea mai apropiata era rigida sau prea scumpa la spaga ( ca sa nu ne mai ascundem dupa deget :) ) .
 
M-am hotarit.

Voi incerca sa evit orice legat de autorizari si aprobari ANR, deci va fi 6900 mm ( 6,9 metri ), iar motorizarea de 2x10 Cp + 1x20 Cp motor auxiliar. :rolleyes::cool::rolleyes: ...

Permis pt conducere ambarcatiuni de agrement am; autorizatie de constructie nu mai am nevoie, asa ca... pina in momentul in care legile privitoare la regulile de circulatie pe apele interne, aici incluzind si delta Dunarii, nu vor fi facute de oameni care se pricep si pot face diferenta intre "mineralier", si "copaie plutitoare", ...voi ignora "orice", venit din partea celor in drept sa aplice regulile de KKo existente in acest moment.
 
M-am hotarit.

Voi incerca sa evit orice legat de autorizari si aprobari ANR, deci va fi 6900 mm ( 6,9 metri ), iar motorizarea de 2x10 Cp + 1x20 Cp motor auxiliar. :rolleyes::cool::rolleyes: ...

Permis pt conducere ambarcatiuni de agrement am; autorizatie de constructie nu mai am nevoie, asa ca... pina in momentul in care legile privitoare la regulile de circulatie pe apele interne, aici incluzind si delta Dunarii, nu vor fi facute de oameni care se pricep si pot face diferenta intre "mineralier", si "copaie plutitoare", ...voi ignora "orice", venit din partea celor in drept sa aplice regulile de KKo existente in acest moment.

Oricum vei da-o, niste "hartii" tot iti vor trebui. in principiu, chiar daca nu te inscrii la categoria de inmatriculare, iti vor trebui acte de provenienta (facturi - pe numele tau sau al celui/celei care se legitimeaza la un eventual control) pentru :
1. motor sau sistem de propulsie si
2. pentru constructie "ansamblu plutitor" sau materialele aferente daca l-ai facut in regie proprie.

Nod in papura se gaseste oricand, mai bine sa fii pregatit.

In rest, vant bun din pupa, vreme prielnica, si bere rece sau vin fiert (depinde de sezon)
O seara (zi) buna in continuare!

Adrian Oaida
Hydrotech`s Sales Manager
 
Salut!
Aici ,dupa cum s-a mai spus problema este cat se poate de clara.In carnetul de ambarcatiune si in Raportul de inspectie se mai poate trece "ca motor de rezerva" un alt motor-tot al proprietarului barcii-care poate inlocui la nevoie moturul de propulsie. Daca in carnetul de ambarcatiune ai trecut un motor de propulsie si un motor de rezerva de diferite puteri,motorul principal (de propulsie care se trece in carnet) va fi considerat cel cu puterea mai mare. Ambele motoare trebuie trecute in carnet.Altfel poti avea probleme, ceea ce este de evitat.
Bafta!
 

Back
Sus