nitrlon = hipalon si sunt chear cum spun producatorii si lumea ?

Salutare tuturor dupa ce am devenit posesorul unui kaiac am tot cautat variante de kaiace gomflabile optime calitate pret si ajunsesem la gumotex drept producator ideal calitate pret dar cautind in continuare am gasit pe youtube un filmulet in 5 parti care arata ceva surprinzator .Nu stiu sa-l incarc aici si i-i voi scrie denumirea pentru cei interesati si poate i-l posteaza cineva.
Un kaiac gomflabil gumotex helios 2 care perdea aer prin pereti practic era sita.M-am uitat si am vazut ca helios 2 este de nitrilon ,virf de calitate si totusi nu gasesc filmulete cu caiace gumotex postate de albi (europeni) ce am gasit sunt asiatici,prubabil chineji de ce oare?​
Filmuletul se numeste helios 2 leaking part 1/5 si continua cu part 2/5..3/5..4/5.. 5/5 cred ca merita vazut .​
 
Asta este filmul helios kayak leaking part4/5 - YouTube . Cei de la Gumotex, avertizeaza ca unele dintre produsele lor au fost copiate si contrafacute si recomanda achizitionarea de barci Gumotex doar de la dealerii lor.
Cred si sper ca ceea ce apare in film este vreo chinezarie ieftina, altfel si-au dat cu firma in cap.
Mai exista varianta ca acel caiac sa fie intepat intentionat,pentru ca sunt prea multe orificii ce par a fi facute cu un ac.
Materialul din interiorul caiacului(de culoare gri) nu este nitrilon, este litepack, un material panzat pe care cei de la Gumotex il folosesc la caiacele Twist, mai ieftine decat cele din nitrilon.
Solar 410c, de exemplu, este fabricat integral din nitrilon.
 
Ultima editare:
Cred ca ai dreptate duar materialul gri scapa si pare mat nu luceste ca cel rosu care pare sa fie bun .
Cumpara cum ti-ai propus solar 410 ieu unu am un gomflabil si ma batea gindul la ceva mai bun iar solar parea ceva excelent dar atita timp cit (cirpa) va pluti cred ca voi sta cumonte si asa vad ca in capitalism defectele apar unde te astepti mai putin.​
 
Gumotex a facut o prostie: in iteratia 2 (sau era 3??) a caiacelor Sunny, Helios si altele au pus PE INTERIOR asa numitul material litepack (parca), adica un material gris la culoare, panzat ca la saltelele pneumatice de pe vremuri. E acelasi material ca cel de pe exterior, dat imcomplet! NU e acoperit cu stratul exterior de cauciuc ! Adica o prostie incredibila !

NU cumparati aceste caiace !

Din fericire si-au revenit in simtiri si iteratia 3 (sau ma rog...4) a caiacului Sunny, dar si Solar 410C sunt OK, integral nitrylon. Nu cumparati nici un caiac cu material panzat litepack: Twist, sau modele sunny/solar vechi de 2-3 la discount. Mai bine un Sunny vechi de 10 ani decat unul mai noutz cu litepack...

Verificati pe net ca sa gasiti anii in care s-au produs caiacele cu litepack (modelele cu material gris pe interior). Modelul Twist cred ca e integral litepack
 
Ultima editare:
Pentru titlul topicului:
Nitrilon nu este acelasi material ca hypalon-ul.

Hypalon is a trademark for chlorosulfonated polyethylene (CSPE) synthetic rubber (CSM) noted for its resistance to chemicals, temperature extremes, and ultraviolet light.
Nitrile rubber, also known as Buna-N, Perbunan, or NBR, is a synthetic rubber copolymer of acrylonitrile (ACN) and butadiene.

Hypalon este un material mai rezistent din multe puncte de vedere . Lucru reflectat si in pretul evident mai mare. :)
 
Pentru titlul topicului:
Nitrilon nu este acelasi material ca hypalon-ul.

Hypalon is a trademark for chlorosulfonated polyethylene (CSPE) synthetic rubber (CSM) noted for its resistance to chemicals, temperature extremes, and ultraviolet light.
Nitrile rubber, also known as Buna-N, Perbunan, or NBR, is a synthetic rubber copolymer of acrylonitrile (ACN) and butadiene.

Hypalon este un material mai rezistent din multe puncte de vedere . Lucru reflectat si in pretul evident mai mare. :)

Pretul maaai maree la care te referi e ca urmare a procesului de fabricatie in Austria si markupului generos wink-wink ... hehehe
In rest, cine stie cunoaste [Insert emoticon cu limba scoasa] :P Toata lumea inafara de dealerii Grabner pare sa fie de acord ca Nitrylon e acolo in top impreuna cu hypalon.

http://apaddleinmypack.wordpress.com/2011/07/18/inflatable-kayak-construction-materials/
 
Ultima editare:
Foarte posibil sa fie si Austria cu un procent din pret :) .
Dar calitatile, daca vorbim despre ele, exista, am vazut cu ochiul si am pus mana. De exemplu am vazut barci tarate pe scoici sau frecate de stabilopozi, o barca a unui amic, cu care s-a facut rafting , s-a blocat intre stanci... toate arata foarte bine. Cred ca rezistenta, anduranta la frictiune, zgariere si alte actiuni mecanice e cea mai importanta la o gonflabila. Sunt patit :), eu avand numai caiace gonflabile pana acum.
Iar presiunea mare la care rezista e iarasi un factor important.
Ca mentiune pentru cine se intreaba, nu am barca din hypalon :) . As dori una, insa m-am oprit la Advanced frame si acolo am si ramas. Daca insa as iesi mai des cu gonflabila, as lua hypalon .
Totodata se pare ca austriecii cresc preturile sensibil, an de an. Vizibil, dincolo de asta, au clienti . O fi marketing, o fi calitate, or fi amandoua ....
 
Ai perfecta dreptate. Dar din ceea ce spui tu rezulta ca hypalonul e bun, si sutn de acord 100%(am avut trei barci din hypalon. Ceea ce spun eu e ca si materialul de la Gumotex, adica nitrylonul e pe aproape, daca nu la fel de bun ca hypalonul (am doua barci de la ei).
Iar daca te uiti la filmele pe care le-am postat despre Sarturn Ka-boat la "barca mea" ai sa vezi ca si pvc-ul ala corean nu e (foarte) departe, il taraste finlandezul fara mila, iar eu ma harsai cu a mea de tot felul de pietre, si fiare scufundate cand merg la pescuit.

Nu poti compara o barca de canvas sum e AE Straight Edge cu o barca simplu compartiment.
Citeste link-ul meu din postul precedent. Iti trebuie o barca de acostare la MacGregor... motivul perfect sa cumperi un Grabner sau un Gumotex, sau un Incept :)
 
Ai perfecta dreptate. Dar din ceea ce spui tu rezulta ca hypalonul e bun, si sutn de acord 100%(am avut trei barci din hypalon. Ceea ce spun eu e ca si materialul de la Gumotex, adica nitrylonul e pe aproape, daca nu la fel de bun ca hypalonul (am doua barci de la ei).
Iar daca te uiti la filmele pe care le-am postat despre Sarturn Ka-boat la "barca mea" ai sa vezi ca si pvc-ul ala corean nu e (foarte) departe, il taraste finlandezul fara mila, iar eu ma harsai cu a mea de tot felul de pietre, si fiare scufundate cand merg la pescuit.

Nu poti compara o barca de canvas sum e AE Straight Edge cu o barca simplu compartiment.
Citeste link-ul meu din postul precedent. Iti trebuie o barca de acostare la MacGregor... motivul perfect sa cumperi un Grabner sau un Gumotex, sau un Incept :)

In ce priveste barcile, sunt in lupta permanent cu pornirea mea insatiabila de a cumpara :) . SI caut sa ma pastrez cat de cat in limite normale.
Anul acesta am fost de cateva ori pe punctul de a cumpara un dinghy, insa am rezistat cu succes tentatiei, avand deja o gonflabila ruseasca, care se incapataneaza sa reziste impecabil, de 10 ani. Cauciuc cu insertie de panza. Avantajul rusoaicei este ca ocupa foarte putin spatiu (cam cat volumul unei sacose de selgros :) ) si are o greutate incredibil de mica (o apreciez pe la 6 kg) .
Desi ma bucur de longevitatea cucoanei, undeva in subconstient abia astept sa apara un mic semn de "imbatranire", sa o parasesc pentru alta mai tanara :)) .
 
Ultima editare:
Pretul maaai maree la care te referi e ca urmare a procesului de fabricatie in Austria si markupului generos wink-wink ... hehehe
In rest, cine stie cunoaste [Insert emoticon cu limba scoasa] :P Toata lumea inafara de dealerii Grabner pare sa fie de acord ca Nitrylon e acolo in top impreuna cu hypalon.

Inflatable kayak materials and construction | Inflatable Kayaks & Packrafts

Cu tot respectul Stimate Domn din Canada. Iti zic clar: habar nu ai ce vorbesti. Argument: am atelier de reparatii barci gonflabile. Principali beneficiari: firmele de rafting comercial. Cele mai uzuale barci de rafting din Romania: Gumotex (sunt cele mai ieftine). Material folosit: Nitrylon. Fapt real: la doua saptamani am un Gumotex la reparat. Din nou: material Nitrylon. Comparatie cu Hypalon (Grabner, Spreu Boote, Aqua Design): nu prea exista comparatie intre cele doua. Adica Nitrylon-ul este net inferior Hypalon-ului. Vand barci de rafting de 3 ani de la Grabner si Spreu si surpriza: nu s-a spart niciuna. Uite poza cu un Grabner din anii '90 care s-a folosit la rafting in Germania si Romania: barciinbagaje.ro • Vezi subiect - Concursul de rafting Mures maraton editia 2011 - in partea de jos a topic-ului. BARCA ESTE INTACTA DUPA ATATA VREME! CONCLUZIEl: HABAR NU AI CE VORBESTI!
Sincer m-am saturat de aberatile si asa zisele cunostinte. Sa te dai cu barca pe Google este usor si obtii informatii eronate la fel de usor!
 
Eu cred ca totusi il sub-estimezi pe Mihai si ai supra-reactionat, eu zic sa purcedem mai calm, chit ca-i vorba de bani in cazul unora, si-i criza. In rest, tot inainte, la amandoi, aveti contributii valoroase aici si in fapte, e pacat sa va pierdeti in nimicuri.
 
Cu tot respectul Stimate Domn din Canada. Iti zic clar: habar nu ai ce vorbesti. Argument: am atelier de reparatii barci gonflabile. Principali beneficiari: firmele de rafting comercial. Cele mai uzuale barci de rafting din Romania: Gumotex (sunt cele mai ieftine). Material folosit: Nitrylon. Fapt real: la doua saptamani am un Gumotex la reparat. Din nou: material Nitrylon. Comparatie cu Hypalon (Grabner, Spreu Boote, Aqua Design): nu prea exista comparatie intre cele doua. Adica Nitrylon-ul este net inferior Hypalon-ului. Vand barci de rafting de 3 ani de la Grabner si Spreu si surpriza: nu s-a spart niciuna. Uite poza cu un Grabner din anii '90 care s-a folosit la rafting in Germania si Romania: barciinbagaje.ro • Vezi subiect - Concursul de rafting Mures maraton editia 2011 - in partea de jos a topic-ului. BARCA ESTE INTACTA DUPA ATATA VREME! CONCLUZIEl: HABAR NU AI CE VORBESTI!
Sincer m-am saturat de aberatile si asa zisele cunostinte. Sa te dai cu barca pe Google este usor si obtii informatii eronate la fel de usor!

Eu am un Inova (Gumotex) Safari din 2000, care e folosit intens in fiecare vara si inca arata ca nou in ciuda abuzurilor, acostarilor in pietre, etc. E firesc sau nu sa le povestesc altora ca e o barca buna, de care sunt multumit? Cat despre alti oameni care au avut experiente bune, similare cu Innova/Gumotex, probabi tot o sleahta de nepriceputi, nu? Nici nu ma astept la un raspuns sincer.

Cred ca mesajul tau este jignitor si rau-voitor. Inteleg ca VREI sa iti PROMOVEZI produsele, dar ca sa pui afirmatii imaginare in gura mea si apoi sa ma "nimicesti" asta sune ceva despre CARACTERUL TAU.
RAMAI CU BINE!
 
Ultima editare:
Eu am un Inova (Gumotex) Safari din 2000, care e folosit intens in fiecare vara si inca arata ca nou in ciuda abuzurilor, acostarilor in pietre, etc. E firesc sau nu sa le povestesc altora ca e o barca buna, de care sunt multumit? Cat despre alti oameni care au avut experiente bune, similare cu Innova/Gumotex, probabi tot o sleahta de nepriceputi, nu? Nici nu ma astept la un raspuns sincer.

Cred ca mesajul tau este jignitor si rau-voitor. Inteleg ca VREI sa iti PROMOVEZI produsele, dar ca sa pui afirmatii imaginare in gura mea si apoi sa ma "nimicesti" asta sune ceva despre CARACTERUL TAU.
RAMAI CU BINE!

Iarasi gresesti. Si asta o spun cu tot calmul. Nu ai cum sa vorbesti despre caracterul meu deoarece nu ma cunosti (asta este o greseala). Dramatizezi si doresti o inchiere a discutiei intr-o maniera de buna crestere si cu bobarnace la subsemnatul. Nu te supara cand eu afirm ca tu te inseli vis a vis la discutia din acest topic. Eu am drept sa ma supar deoarece am fost "bagat" in seama fara niciun motiv. Eu afirm raspicat si cu toata convingerea: dai niste informatii eronate in acest topic. Pe ce sprijin afirmatia: pe fapte reale - reparatii barci Gumotex, experiente proprii cu barcile Gumotex (am facut rafting des pe aceste barci), experiente proprii cu barcile Grabner, Spreu Boote si Aqua Design . Ai experienta cu toate barcile enumerate de mine sau te bazezi pe cele citite pe internet? De aici trebuie inceputa discutia defapt.

Pt dl. Byteworks: multumesc pentru sfat, ai dreptate cu remarca "calm", dar te contrazic cu "bani" si "criza". Eu am o singura problema reala aici: sa nu fiu bagat intr-o discutie in care eu nu am avut niciun amestec si daca totusi sunt bagat sa am dreptul la o replica pe masura lipsei de informare si a rautatii.

Si o ultima remarca: "M-am saturat de Gumotex-urile astea" citat Isvan de la o firma de rafting. Daca este necesar pot sa demonstrez acest lucru prin punere fata in fata cu cel care a zis acest lucru si lucreaza cu Gumotex de 5 ani la nivel comercial! De ce s-a saturat? Mister...

Concluzia mea: Gumotex-urile sunt niste barci bune dar sub nicio forma nu se ridica la calitatea si rezistenta Grabner.
 
Ultima editare:
O contributie ar fi fost un raspuns pe linia

"Gumotex-urile sunt niste barci bune dar sub nicio forma nu se ridica la calitatea si rezistenta Grabner"

Cred ca exista adevar in linia de mai sus mai ales in contextul rafting, despre care tu stii iar eu habar nu am. Te cred sincer cand spui ca in conditiile acelea extreme diferenta este evidenta.

Intotdeauna am sustinut ca Grabner e o marca excelenta pentru care am o mare slabiciune. Pacatul meu a fost sa sustin deasemenea(din experienta) ca in conditii normale de exploatare, de exp un caiac pe un lac (vs extreme=rafting) Gumotexul e OK.

Sa nu uitam ca in aceleasi conditii (lac) Florio foloseste o barca de canvas cu camere PVC neramforsat AE Strait Edge si e multumit. Stavride foloseste si el ceva similar si el e multumit. Daca unul dintre ei imi spune ca in conditii normale AE-ul e e la fel ca un Gumotex nu voi sari ca nebunul sa il jignesc si sa il ridiculizez.

Daca toate topicurile despre pneumatice s-ar inchieia in 2 postari in care decidem: "Grabner is the best" "goto BarciInBagaje.ro" forumul acesta ar saraci un pic.
 
Eu cred ca inainte sa cumperi un anumit produs, este foarte important sa te informezi.
O sa vin cu un exemplu concret, pentru ca cei interesati sa-si dea seama mai bine despre raportul pret-calitate.
Intamplator, Gumotex si Grabner produc si caiace din nitrilon.Daca a-ti face comparatia intre Solar 410C, 600 EURO Nafukovací kajak Solar 410 C GUMOTEX si Grabner Fun, 970 euro Caiac Grabner Fun - Gonflabil pe care il preferati? Studiati dimensiunile,capacitatea de transport si celelalte caracteristici.
Eu as alege Solarul 410C, pentru ca are caracteristici apropiate de Grabner Riverstar,un caiac de 3180 euro Caiac Grabner Riverstar - Gonflabil .
Imi place mult Grabner Riverstar, dar in pretul acestuia pot cumpara 5 caiace bune.
Sunt deacord cu Mihai, pentru ca prin postarile sale ne informeaza corect si ne deschide ochii.Si fie vorba intre noi, cred ca pe forumul asta are un cuvant greu de spus, fara articolele sale eram mult mai saraci, iar pentru asta merita respect maxim.
In final, o constatare a mea ,este ca o barca nu e chiar naveta spatiala si mai devreme s-au mai tarziu te plictisesti de ea si vrei alta.
Daca tot nu o poti vinde, cel putin sa nu iti para rau daca o faci cadou.
 
Ultima editare:
Domnilor, haideți să nu ne scoatem colții așa repede, apă e destulă pentru toți.

Cred că esența problemei stă în segmentul de utilizatori pentru fiecare produs. Există o plajă de utilizatori unde diferențele de calitate nu se simt datorită utilizării „lejere” (câteva weekenduri, lac, ape calme) și întreținerii (e lucrul omului, are grijă de el). Tot așa există totodată și un alt grup de utilizatori unde plusul de calitate începe să se facă simțit, unde intră în ecuație o utilizare mai „extremă” și mai neglijentă (închiriere, etc).
 
si ar mai fi posibilitatea ca anumite produse sa nu contina materialele mentionate pe eticheta. adica falsuri. piata romaneasca e plina de asa ceva....
posibil si la barci sa fie aceeasi problema...
si atunci fiecare are dreptate, doar ca se refera la altceva decat produsul original...
 
Sunt curios daca in Romania a investit cineva intr-o "flota" Grabner, pe care sa o inchirieze.As exploata si eu, neglijent, cateva caiace, barcile Ranger, Hobby.Pe site-urile celor care inchiriaza ,sau organizeaza iesiri pe apa cu barci pneumatice,nu am vazut decat Gumotex.Din pacate, piata romaneasca absoarbe greu produse de calitate foarte scumpe, iar in domeniul nautic clientii sunt putini.Prietenul Radu(hoinar) spunea ca in Romania suntem vreo 500 de caiacisti.Poate daca se vor scumpi foarte mult tigarile si alcoolul, va creste numarul sportivilor.
 
stie cineva ce material folosesc cei de la VICMAR SRL , cei cu barcile KIN FCHER , (scuze pt ca imi lipseste o litera , am tastatura defecta la laptop)
 

Back
Sus