Nivelul si calculul accizelor conform Codului Fiscal

Salut Vali,

Te rog sa regasesti mai jos nivelul si calculul accizelor conform codului fiscal:

Art. 208. [...]
(3) Pentru iahturi şi alte nave şi ambarcaţiuni cu sau fără motor pentru agrement, nivelul accizelor poate fi între 0 si 50% şi va fi stabilit diferenţiat pe baza criteriilor prevăzute în norme.
(4) Nu intră sub incidenţa prevederilor alin.(3):
a) bărcile cu sau fără motor cu lungime mai mică de 8 metri şi cu motor mai mic de 25 CP;
b) iahturile şi alte nave şi ambarcaţiuni destinate utilizării în sportul de performanţă, în condiţiile prevăzute în norme.
(5) Pentru motoare cu capacitate de peste 25 CP destinate iahturilor şi altor nave şi ambarcaţiuni pentru agrement, nivelul accizelor poate fi între 0 si 50% şi va fi stabilit diferenţiat pe baza criteriilor prevăzute în norme.

Accizele pentru iahturi şi alte nave şi ambarcaţiuni cu sau fără motor pentru agrement sunt:

-Bãrci gonflabile, cu lungime cuprinsă intre 8 şi 12 m = 5%
-Bãrci gonflabile, cu lungime de peste 12 m = 7%
-Nave cu vele, fãrã motor, cu lungime cuprinsă între 8-12 m = 7%
-Nave cu vele, fără motor, cu lungime cuprinsă între 12-16 m = 9%
-Nave cu vele, fără motor, cu lungime cuprinsă între 16-24 m = 10%
-Nave cu vele, cu motor, cu lungime cuprinsă între 8-12 m = 9%
-Nave cu vele, cu motor, cu lungime cuprinsă între 12-16 m = 10%
-Nave cu vele, cu motor, cu lungime cuprinsă între 16-24 m = 12%
-Nave cu motor, altele decât cele cu motor suspendat, cu lungime cuprinsă între 8-12 m = 9%
-Nave cu motor, altele decât cele cu motor suspendat, cu lungime cuprinsă între 12-16 m = 10%
-Nave cu motor, altele decât cele cu motor suspendat, cu lungime cuprinsă între 16-24 m = 12%
Alte nave şi ambarcaţiuni pentru agrement sau pentru sport
din care:
-Nave cu motor suspendat, cu lungime cuprinsă între 8-12 m = 9%
-Nave cu motor suspendat, cu lungime cuprinsă între 12-16 m = 10%
-Nave cu motor suspendat, cu lungime cuprinsă între 16-24 m = 12%
-Skyjet -uri = 15%

Accizele pentru motoarele cu capacitatea de peste 25 CP destinate iahturilor şi altor nave şi ambarcaţiuni pentru agrement sunt:

-Motoare cu capacitatea între 25 CP şi 60 CP = 5%
-Motoare cu capacitatea între 60 CP şi 120 CP = 7%
-Motoare cu capacitatea peste 120 CP = 9%


La sfarsitul anului trecut s-a pus in discutie o noua crestere a taxelor si accizelor pentru produsele de lux.
Pentru ca guvernantii nostri nu inteleg importanta acestui domeniu pentru turismul romanesc, pentru infrastructura portuara etc., cred ca vom avea cu siguranta aceasta crestere incepand cu a doua jumatate a anului 2009. Nu stiu sa se fi aprobat inca propunerile facute pentru modificarea codului fiscal in ce priveste nivelul accizelor si taxelor pentru ambarcatiuni.

Ramane de vazut ce se poate intampla!

Toate cele bune!

Ionut M.
 
Salut Ionut si la multi ani, ai scris cel mai interesant post de pe acest topic, multumim :). Rezulta ca o barca de pana in 8 metri cu motor sub 25 de cai nu e accizata (inca), ceea ce e interesant pentru segmentul respectiv de cumparatori, care cuprinde atat amatori de agrement, cat si profesionisti ai apei. Oricum, bataia la veliere de import va fi in zona 8-12 metri, unde clientela incepe incet-incet sa creasca. Ramane sa vedem ce ne va aduce criza dpdv al finantelor personale ale clientilor - credite, lichiditati, si dpdv al viitoarelor taxe - accize, impozite, marine, care vor influenta decizia finala. Multumesc ca aceasta lista a accizelor lamureste unii prieteni care vor sa-si ia barci cu motor. Sa speram totusi ca vremurile nu vor fi asa negre, ca abia incepuse sa se dezghete si la noi piata.
 
Ceva noutati despre accizele incepind cu septembrie 2013?
Din stiri inteleg ca va fi, pentru barci peste 8 m (inclusiv) o acciza de 500 euro/m, dar nu este clar daca pentru toti metrii sau ceea ce depaseste. La logica fiscului din romania (scris cu litera mica drept sanctiune!!!), cred ca va fi la total. Atunci apare intrebarea de unde este discriminarea intre 7,99 si opt, apoi intre 7,98 si 7,99 si pina la urma, daca arunc pe apa un chibrit, care este un obiect plutitor (asimilabil unei ambarcatiuni) sunt sau nu dator sa platesc acciza?!?
 
Sa nu va mirati daca se va pune acciza si pe saltelele pneumatice! De fapt, la ora actuala, in Romania, acciza nu este o taxa pe lux. Platim accize si la curent electric, benzina, motorina, bere etc. Asa ca o barca de 8 m lungime e chiar un lux orbitor! :) Noroc ca mai exista pavilioane de complezenta!:cool:
 
S -a publicat OG nr. 16/2013: http://bentaconsult.ro/documents/OG16per2013.pdf.

Ceea ce ne intereseaza pe noi este cap.I, art 207 lit h si art 211 lit d, precum si anexa cu valorile accizei.

Valoarea accizei este de 500 euro/metrul liniar din lungimea navei pentru navele cu vele cu lungime mai mare sau egala cu 8 m (nu precizeaza daca e LOA sau LWL) si 10 euro/CP pentru motoare cu o putere mai mare sau egala cu 100 CP. Acciza pe motor nu se aplica motoarelor instalate la bordul navelor cu vele. Acciza pe lungime nu se aplica yachturilor folosite pentru sport de performanta. Deci, toata lumea la regata! :)

Dovada platii accizei trebuie prezentata la inmatricularea navei. Deci, adio pavilion roman! :cool:

Concluzia: inca o data se vede ca ziaristii din Romania sint niste idioti! Acciza se aplica si barcilor cu vele dar si barcilor cu motor! Nu numai celor cu vele, asa cum au scris toate ziarele. Cretini!
 
Hm! Mai greu cu regata; probabil asociatiile si cluburile sportive vor putea beneficia de scutire, da' muritorul de rind (eu si atiti altii) ba!
Subscriu cu totul la caracterizarea ziaristului romanesc; pute prostia de la o posta. Norocul lor ca nu si doare!
Si, apropos, cum e cu complezenta aia? Stie cineva caile de a inscrie o barca (ce nava e aia de 8-9 m ?!?) prin alte tari? Chiar gasisem ceva interesant, prin zona Marsiliei, un 8,20 m (pregatita de un tinar de 81 de ani sa traverseze Atlanticul, dar i-a plecat o vertebra, operatie, chestii, si a fost nevoit sa abandoneze proiectul) si avansasem mult in discutii si negocieri, cind a picat accizarea asta si mi-a luat tot elanul. Eram hotarit sa fac un drum pina acolo, stabilisem si data de intilnire pentru o vizionare pe viu; deh, hotarit!!!
 
Ultima editare:
Pentru ca si-au dat seama ca in ultima ordonanta le-au scapat cateva chestii MF vine cu un nou proiect de ordonanta. De interes pentru noi:

Taxarea motoarelor outboard si includerea persoanelor fizice ca si platitori de acciza.
Citez din: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/transparenta/ordonantaFIN14082013.pdf

2. La articolul 207, după litera k) se introduce o nouă literă, lit. l), cu următorul cuprins: „l) motoare cu capacitate de peste 100 CP, destinate iahturilor şi altor nave şi ambarcaţiuni pentru agrement, cu codurile NC: 8407 21, 8407 29 00şi 8408 10.”

„(1) Plătitorii de accize sunt :
b) persoanele fizice care achiziţionează din teritoriul comunitar, ori importă, produsele prevăzute la art. 207 lit. h), i) şi l). "

Taxarea tot 10 Euro/CP.
 

Back
Sus