Salutare la toata lumea
Acest post (primul dealtfel) s-ar putea sa fie mai lungut, asa ca asezati-va comod!
Ma numesc Ionut, am 30 de ani si sunt din Bucuresti. De la inceput va spun ca nu am avut contact cu lumea barcilor aproape deloc, nu detin o barca si este putin probabil sa-mi cumpar una in viitorul apropiat (doar daca voi castiga la loto).
Motivul pentru care ma aflu pe acest forum este un bun prieten de-al meu, numit Dan. Dan este britanic si nu stie o boaba romana (s-ar putea sa stie de la mine unele expresii care nu isi au locul pe acest forum)! In urma cu 3-4 ani, Dan s-a pensionat anticipat, si-a inchiriat apartamentul, a cumparat o barca mare de lemn in Grecia (zona Corfu, Lefkada etc, detalii despre barca mai incolo) si si-a petrecut timpul foarte agreabil invatand sa o reconditioneze, locuind pe ea, invatand sa navigheze,plimband ocazional turisti.
Deci, in principiu, duce o viata frumoasa si lipsita de griji. In lunile aprilie sau mai (timpul nu e un criteriu esential) s-a gandit sa plece din Grecia spre Marea Britanie (capatand si ceva experienta), ruta cea mai interesanta fiind cea din titlul acestui post, pana in Olanda. Pentru partea romaneasca a traseului Dan mi-a cerut ajutorul. Asa am ajuns pe acest forum la care citesc de 3 zile cate 2 ore pe seara. Aceasta e introducerea...
Problemele/Intriga
1. Catargul de lemna al barcii are o inaltime de 9m, in vreme ce podul cel mai putin inalt de pe ruta fluviala transeuropeana are 6,xx m (am gasit un fisier pdf pe forum cu toate podurile de pe Dunare, cu Maine si Rin nu am idee). Dan intentioneaza sa gaseasca pe cineva care sa-l ajute (la un pret de bun simt, pt. ca nu e bogat) sa taie catargul si sa instaleze un sistem de pliere. Iata mai jos ce mi-a scris in ultimul mail:
"Ok first of all I've never done this before and I'm only repeating what other people have told me possible! My plan is to cut the mast at its 2.5m point. Fit stainless steel brackets like a collar around the cut that support it when it's lowered and raised. Then with a winch at the front and rear of the boat, pulleys and ropes, collapse the mast so that it rests on top of the cabin in a cradle. I do not believe this is a difficult engineering feat and I suspect boatyards at the entrance to the Danube will probably have done this before. A crane is essential to hold the mast whilst the procedure is made. I would want to agree an approximate price before I arrive and also know that the yard has the materials to complete the job. Winches, pulleys and ropes should not pose a problem, but the stainless steel bracket might?"
2. Citind acest forum am inteles (destul de diferit fata de ce ii spuneam in necunostinta de cauza lui Dan) ca situatia infrastructurii (porturi, pontoane etc.) pentru barci si yahturi are culoarea Dunarii la varsare. E sublima dar lipseste cu desavarsire. Iar unde exista cate ceva te jupoaie de bani tot felul de indivizi dubiosi (asta daca nu iti "inspecteaza" barca). Cu toate acestea exista si locuri frumoase, decente si primitoare, unde se poate innopta sau "parca" barca pentru una sau mai multe nopti.
Solutii
Aici este momentul in care va cer ajutorul. Am citit destul pe forum si am gasit multe informatii de interes, mai ales pt problema 2. totusi informatiile sunt foarte disparate...ori nu am gasit eu tradul cel mai potrivit?!
Oricum, partea cea mai importanta in acest moment este cea cu catargul (problema 1). Poate cineva sa-i recomande un atelier naval/ mester de incredere, cu experienta, materiale etc. Orice indrumare e binevenita si sunt convins ca trebuie sa fie cineva care sa stie ceva in acest sens.
De asemenea, orice sfat, tip, opinie avizata privind parcursul romanesc, inclusiv eventuale formalitati specifice tarii noastre.
Am pus o poza cu barca lui Dan (inainte sa o reconditioneze)...alta mai recenta nu am (am sters mailurile mai noi, asta o pastram intamplator).
Sper sa primesc suficient ajutor ca sa-l pot ajuta pe Dan. Chiar vreau sa-l ajut pt ca este un tip OK. Cred ca noi, ca tara, putem sa aratam strainilor ca suntem mai mult decat estul primitiv al Europei.
Multumesc anticipat pentru rabdare si potentialul ajutor.
Toate cele bune,
I.
Acest post (primul dealtfel) s-ar putea sa fie mai lungut, asa ca asezati-va comod!
Ma numesc Ionut, am 30 de ani si sunt din Bucuresti. De la inceput va spun ca nu am avut contact cu lumea barcilor aproape deloc, nu detin o barca si este putin probabil sa-mi cumpar una in viitorul apropiat (doar daca voi castiga la loto).
Motivul pentru care ma aflu pe acest forum este un bun prieten de-al meu, numit Dan. Dan este britanic si nu stie o boaba romana (s-ar putea sa stie de la mine unele expresii care nu isi au locul pe acest forum)! In urma cu 3-4 ani, Dan s-a pensionat anticipat, si-a inchiriat apartamentul, a cumparat o barca mare de lemn in Grecia (zona Corfu, Lefkada etc, detalii despre barca mai incolo) si si-a petrecut timpul foarte agreabil invatand sa o reconditioneze, locuind pe ea, invatand sa navigheze,plimband ocazional turisti.
Deci, in principiu, duce o viata frumoasa si lipsita de griji. In lunile aprilie sau mai (timpul nu e un criteriu esential) s-a gandit sa plece din Grecia spre Marea Britanie (capatand si ceva experienta), ruta cea mai interesanta fiind cea din titlul acestui post, pana in Olanda. Pentru partea romaneasca a traseului Dan mi-a cerut ajutorul. Asa am ajuns pe acest forum la care citesc de 3 zile cate 2 ore pe seara. Aceasta e introducerea...
Problemele/Intriga
1. Catargul de lemna al barcii are o inaltime de 9m, in vreme ce podul cel mai putin inalt de pe ruta fluviala transeuropeana are 6,xx m (am gasit un fisier pdf pe forum cu toate podurile de pe Dunare, cu Maine si Rin nu am idee). Dan intentioneaza sa gaseasca pe cineva care sa-l ajute (la un pret de bun simt, pt. ca nu e bogat) sa taie catargul si sa instaleze un sistem de pliere. Iata mai jos ce mi-a scris in ultimul mail:
"Ok first of all I've never done this before and I'm only repeating what other people have told me possible! My plan is to cut the mast at its 2.5m point. Fit stainless steel brackets like a collar around the cut that support it when it's lowered and raised. Then with a winch at the front and rear of the boat, pulleys and ropes, collapse the mast so that it rests on top of the cabin in a cradle. I do not believe this is a difficult engineering feat and I suspect boatyards at the entrance to the Danube will probably have done this before. A crane is essential to hold the mast whilst the procedure is made. I would want to agree an approximate price before I arrive and also know that the yard has the materials to complete the job. Winches, pulleys and ropes should not pose a problem, but the stainless steel bracket might?"
2. Citind acest forum am inteles (destul de diferit fata de ce ii spuneam in necunostinta de cauza lui Dan) ca situatia infrastructurii (porturi, pontoane etc.) pentru barci si yahturi are culoarea Dunarii la varsare. E sublima dar lipseste cu desavarsire. Iar unde exista cate ceva te jupoaie de bani tot felul de indivizi dubiosi (asta daca nu iti "inspecteaza" barca). Cu toate acestea exista si locuri frumoase, decente si primitoare, unde se poate innopta sau "parca" barca pentru una sau mai multe nopti.
Solutii
Aici este momentul in care va cer ajutorul. Am citit destul pe forum si am gasit multe informatii de interes, mai ales pt problema 2. totusi informatiile sunt foarte disparate...ori nu am gasit eu tradul cel mai potrivit?!
Oricum, partea cea mai importanta in acest moment este cea cu catargul (problema 1). Poate cineva sa-i recomande un atelier naval/ mester de incredere, cu experienta, materiale etc. Orice indrumare e binevenita si sunt convins ca trebuie sa fie cineva care sa stie ceva in acest sens.
De asemenea, orice sfat, tip, opinie avizata privind parcursul romanesc, inclusiv eventuale formalitati specifice tarii noastre.
Am pus o poza cu barca lui Dan (inainte sa o reconditioneze)...alta mai recenta nu am (am sters mailurile mai noi, asta o pastram intamplator).
Sper sa primesc suficient ajutor ca sa-l pot ajuta pe Dan. Chiar vreau sa-l ajut pt ca este un tip OK. Cred ca noi, ca tara, putem sa aratam strainilor ca suntem mai mult decat estul primitiv al Europei.
Multumesc anticipat pentru rabdare si potentialul ajutor.
Toate cele bune,
I.