Iata o posibilitate de a petrece o saptamana pe mare, in Slovenia si Italia, la bordul unui yacht cu vele:
Isola – Venetia – Isola
Distanta: Isola – Venetia: 57 mile marine (105.5 km)
Total: 114 mile marine (211 km)
Conditii de vant: Vantul determinant in Marea Adriatica este Bora, vant adiabatic, care sufla in general dinspre Nord, pe toata paleta de la Nord-Est la Nord-Vest. Puterea sa obisnuita este 3-6 Bf, dar se poate intari pana la 9-10 Bf pentru scurt timp. Sunt si alte doua vanturi caracteristice in Adriatica de nord si mijlocie, Jugo si Scirocco. Jugo este un vant de Sud-Est, cu puteri variind de la 1 Bf la 6 Bf, Scirocco este un vant cald de Sud-Vest, vine din Sahara si aduce cu sine nisipul rosu specific de acolo. Puterea cu care sufla este de 3-6 Bf, dar poate avea rabufniri de pana la 9 Bf.
Nava: EQUATOR 44, construita de József Gál, a doua din seria de 41 de nave de acest tip, sora cu aceea cu care József a inconjurat pamantul. 13,66 metri lungime, 3 cabine cu pat dublu, patul skipperului, salon, doua cabine WC cu dus, bucatarie completa – aragaz cu patru ochiuri si cuptor, frigider, cuptor cu microunde – sistem de apa calda si rece sub presiune, HiFi in salon, platforma de baie cu dus.
Dotarile navei: velatura de tip cutter – roll genovez, foc, randa, spinakker, vele de furtuna – GPS, RADAR, SONAR, VHF-MF-UHF radio, EPIRB, SART, dinghy cu motor exterior, mijloace de salvare de tip oceanic.
Recomandata: incepatorilor si avansatilor, in egala masura. Nu ridica probleme deosebite.
De remarcat: desi creaza impresia de navigatie de larg, este de fapt un voiaj costier, caci niciunde traseul nu se departeaza la mai mult de 12 mile marine de un punct aflat la uscat.
Nu se depasesc granitele Uniunii Europene, nu este nevoie de Crew list, nu avem nevoie de pasapoarte (Cartea de Identitate este suficienta).
Navigatie: Punctul se stabileste cu metodele navigatiei costiere, sunt multe puncte de reper la tarm a caror pozitie este mentionata pe harta. Noaptea, cel putin trei faruri pot fi vazute in orice moment. Circulatia este reletiv densa, ziua sunt multe veleiere si yachturi cu motor care respecta COLREG-ul dupa interpretari uneori greu de inteles, noaptea trebuie sa avem grija la navele de pescuit, care se considera reginele noptii, dar sant din fericire deosebit de bine luminate.
La dus drumul adevarat este 260° TC, la intorcere 80 °TC.
Descrierea voiajului:
Prima zi: sosirea la Isola, acomodarea cu privelistea marii. De la ora 16 se incepe imbarcarea, impartirea cabinelor, despachetarea bagajelor. Urmeaza instructajul privind viata si comportarea la bord, paza contra incendiilor, si toate acele mici lucruri pe care este indeispensabil sa le stim. Totul in tovarasia paharului de bun venit oferit de skipper. Seara, o scurta iesire in oras, cumparaturi de ultim moment, eventual cina in careva din micile restaurante cu culoare locala.
Ziua a doua: dimineata, pe la 8-9, plecam din Isola, ridicam velele si ne delectam cu placerea unei curse cu toate velele sus, prin deosebit de frumosul golf al Triestului. O baie de racorire in fata turnului bisericii din Piran, aruncam o privire in golful Portoroso, apoi directia Triest. Un drum de doar doua ore, si ne legam la cheiul orasului, chiar langa prefectura. Vizitarea orasului, dupa ce ascultam mormaielile skipperului, care ne ameninta cu toate cele daca nu ne intoarcem in trei ore! Seara, obositi si incantati, adormim leganati usurel in paturile confortabile ale lui EQUATOR, legati la cheul obisnuit din Marina Isola (G- 55).
Ziua a treia: ne trezim in sunetele unui cantec vesel marinaresc, in engleza, prin bunavointa skipperului, care ne anunta zambind ca plecarea de la cheu este la ora 8 si 30 de minute. Rapid, toaleta de dimineata in blocul sanitar incredibil de curat si bine dotat al Marinei, pregatirea de drum si deja ne trezim ca vasul aluneca incet printre multimea de nave spre iesirea din port.
Santem pe mare! Ridicam velele, nava porneste. Ne desfatam cu privelistea numeroaselor nave comerciale la ancora, sau care se indreapta spre porturile din imprejurime, privim nenumaratele veliere care- uriase lebede albe – taie valurile domoale in toate directiile. Pranzul il servim in cockpit, chiar ne miram cat este de spatios. EQUATOR merge inainte, neabatut. Se insereaza, se vad tot mai multe nave mari de pasageri care se indreapta si ele catre intrarea in laguna. Este deja seara cand vedem imaginea ca de tabla de sah a farului de la intrarea pe senalul navigabil in laguna Venetiei. Trecem pe langa santierul in care se construieste uriasa ecluza ce va inchide intrarea de nord a Venetiei, viram la stanga pe langa zidurile vechii fortificatii, apoi la dreapta- si ne trezim la intrarea in portul de agrement, unde ne vom lega la cheu. Am ajuns. Cei mai entuziasti, pleaca pana la piata San Marco, aflata la 15 minute de mers pe jos.
Ziua a patra: Dupa ce ne luam micul dejun, plecam sa vedem orasul. Ne plimbam pe strazile inguste, admiram nenumaratele canala si canaletto, gondolele, bisericile, palatele, nenumaratii turisti, magazinele- ah, magazinele – facem noi cunostiinte (este doar o psibilitate! ), porumbei, masti, obiecte de manufactura din Murano, doamne, e minunat!
Seara, obositi si incantati, cate unul, cate doi, sosim in port, ne povestim unul altuia ce minunatii am vazut, ne retragem pentru binemeritata odihna.
Ziua a cincea: Tot ceea ce nu am putut vedea in ziua a patra, acum putem sa vedem, sa revedem ceea ce ne-a atras mai mult. Dupa amiaza, pentru cei care doresc, EQUATOR face o tura prin laguna, se poate vedea orasul de pe mare.
Ziua a sasea: Dimineata plecam din Venetia, cu regretul ca numai atat a fost. Ridicam velele, ascultam clipocitul valurilor taiate de velierul nostru, ne bronzam, ne aratam unul altuia amintirile pe care ni le-am procurat, ne fotografiem. Pranzul, apoi cina, zi de relaxare. Seara tarziu ajungem in portul de acum binecunoscut al Marinei Isola, ne lasam cuprinsi de un somn binemeritat.
Ziua a saptea: programul de dimineata, apoi impachetam si debarcam, punem bagajele in masini, trebuie sa mergem acasa. Regretele se impletesc cu bucuria de a merge acasa. Deja ne facem planuri, pentru urmatoarea tura, cand, unde, pe cine vom aduce cu noi.
S-a sfarsit una dintre cele mai frumoase saptamani din viata noastra.
Pretul: 500 euro/persoana.
In pret este inclus: chiria navei, plata skipperului, asigurarea, combustibilul consumat, cheltuieli de cheiaj la Venetia, taxele de turism la Isola si Venetia, chiria pentru dinghy si motorul ei, pretul combustibilului consumat de acesta, pretul de chirie pentru spinakker, curatenia navei de la sfarsitul turei. Nu este inclus in pret: calatoria pana si de la Isola, mancarea de la bord.
Tura porneste cu minimum 6 persoane, maximum 9 persoane. Copii sub 9 ani nu se considera la numar, si participa gratuit.
Isola – Venetia – Isola
Distanta: Isola – Venetia: 57 mile marine (105.5 km)
Total: 114 mile marine (211 km)
Conditii de vant: Vantul determinant in Marea Adriatica este Bora, vant adiabatic, care sufla in general dinspre Nord, pe toata paleta de la Nord-Est la Nord-Vest. Puterea sa obisnuita este 3-6 Bf, dar se poate intari pana la 9-10 Bf pentru scurt timp. Sunt si alte doua vanturi caracteristice in Adriatica de nord si mijlocie, Jugo si Scirocco. Jugo este un vant de Sud-Est, cu puteri variind de la 1 Bf la 6 Bf, Scirocco este un vant cald de Sud-Vest, vine din Sahara si aduce cu sine nisipul rosu specific de acolo. Puterea cu care sufla este de 3-6 Bf, dar poate avea rabufniri de pana la 9 Bf.
Nava: EQUATOR 44, construita de József Gál, a doua din seria de 41 de nave de acest tip, sora cu aceea cu care József a inconjurat pamantul. 13,66 metri lungime, 3 cabine cu pat dublu, patul skipperului, salon, doua cabine WC cu dus, bucatarie completa – aragaz cu patru ochiuri si cuptor, frigider, cuptor cu microunde – sistem de apa calda si rece sub presiune, HiFi in salon, platforma de baie cu dus.
Dotarile navei: velatura de tip cutter – roll genovez, foc, randa, spinakker, vele de furtuna – GPS, RADAR, SONAR, VHF-MF-UHF radio, EPIRB, SART, dinghy cu motor exterior, mijloace de salvare de tip oceanic.
Recomandata: incepatorilor si avansatilor, in egala masura. Nu ridica probleme deosebite.
De remarcat: desi creaza impresia de navigatie de larg, este de fapt un voiaj costier, caci niciunde traseul nu se departeaza la mai mult de 12 mile marine de un punct aflat la uscat.
Nu se depasesc granitele Uniunii Europene, nu este nevoie de Crew list, nu avem nevoie de pasapoarte (Cartea de Identitate este suficienta).
Navigatie: Punctul se stabileste cu metodele navigatiei costiere, sunt multe puncte de reper la tarm a caror pozitie este mentionata pe harta. Noaptea, cel putin trei faruri pot fi vazute in orice moment. Circulatia este reletiv densa, ziua sunt multe veleiere si yachturi cu motor care respecta COLREG-ul dupa interpretari uneori greu de inteles, noaptea trebuie sa avem grija la navele de pescuit, care se considera reginele noptii, dar sant din fericire deosebit de bine luminate.
La dus drumul adevarat este 260° TC, la intorcere 80 °TC.
Descrierea voiajului:
Prima zi: sosirea la Isola, acomodarea cu privelistea marii. De la ora 16 se incepe imbarcarea, impartirea cabinelor, despachetarea bagajelor. Urmeaza instructajul privind viata si comportarea la bord, paza contra incendiilor, si toate acele mici lucruri pe care este indeispensabil sa le stim. Totul in tovarasia paharului de bun venit oferit de skipper. Seara, o scurta iesire in oras, cumparaturi de ultim moment, eventual cina in careva din micile restaurante cu culoare locala.
Ziua a doua: dimineata, pe la 8-9, plecam din Isola, ridicam velele si ne delectam cu placerea unei curse cu toate velele sus, prin deosebit de frumosul golf al Triestului. O baie de racorire in fata turnului bisericii din Piran, aruncam o privire in golful Portoroso, apoi directia Triest. Un drum de doar doua ore, si ne legam la cheiul orasului, chiar langa prefectura. Vizitarea orasului, dupa ce ascultam mormaielile skipperului, care ne ameninta cu toate cele daca nu ne intoarcem in trei ore! Seara, obositi si incantati, adormim leganati usurel in paturile confortabile ale lui EQUATOR, legati la cheul obisnuit din Marina Isola (G- 55).
Ziua a treia: ne trezim in sunetele unui cantec vesel marinaresc, in engleza, prin bunavointa skipperului, care ne anunta zambind ca plecarea de la cheu este la ora 8 si 30 de minute. Rapid, toaleta de dimineata in blocul sanitar incredibil de curat si bine dotat al Marinei, pregatirea de drum si deja ne trezim ca vasul aluneca incet printre multimea de nave spre iesirea din port.
Santem pe mare! Ridicam velele, nava porneste. Ne desfatam cu privelistea numeroaselor nave comerciale la ancora, sau care se indreapta spre porturile din imprejurime, privim nenumaratele veliere care- uriase lebede albe – taie valurile domoale in toate directiile. Pranzul il servim in cockpit, chiar ne miram cat este de spatios. EQUATOR merge inainte, neabatut. Se insereaza, se vad tot mai multe nave mari de pasageri care se indreapta si ele catre intrarea in laguna. Este deja seara cand vedem imaginea ca de tabla de sah a farului de la intrarea pe senalul navigabil in laguna Venetiei. Trecem pe langa santierul in care se construieste uriasa ecluza ce va inchide intrarea de nord a Venetiei, viram la stanga pe langa zidurile vechii fortificatii, apoi la dreapta- si ne trezim la intrarea in portul de agrement, unde ne vom lega la cheu. Am ajuns. Cei mai entuziasti, pleaca pana la piata San Marco, aflata la 15 minute de mers pe jos.
Ziua a patra: Dupa ce ne luam micul dejun, plecam sa vedem orasul. Ne plimbam pe strazile inguste, admiram nenumaratele canala si canaletto, gondolele, bisericile, palatele, nenumaratii turisti, magazinele- ah, magazinele – facem noi cunostiinte (este doar o psibilitate! ), porumbei, masti, obiecte de manufactura din Murano, doamne, e minunat!
Seara, obositi si incantati, cate unul, cate doi, sosim in port, ne povestim unul altuia ce minunatii am vazut, ne retragem pentru binemeritata odihna.
Ziua a cincea: Tot ceea ce nu am putut vedea in ziua a patra, acum putem sa vedem, sa revedem ceea ce ne-a atras mai mult. Dupa amiaza, pentru cei care doresc, EQUATOR face o tura prin laguna, se poate vedea orasul de pe mare.
Ziua a sasea: Dimineata plecam din Venetia, cu regretul ca numai atat a fost. Ridicam velele, ascultam clipocitul valurilor taiate de velierul nostru, ne bronzam, ne aratam unul altuia amintirile pe care ni le-am procurat, ne fotografiem. Pranzul, apoi cina, zi de relaxare. Seara tarziu ajungem in portul de acum binecunoscut al Marinei Isola, ne lasam cuprinsi de un somn binemeritat.
Ziua a saptea: programul de dimineata, apoi impachetam si debarcam, punem bagajele in masini, trebuie sa mergem acasa. Regretele se impletesc cu bucuria de a merge acasa. Deja ne facem planuri, pentru urmatoarea tura, cand, unde, pe cine vom aduce cu noi.
S-a sfarsit una dintre cele mai frumoase saptamani din viata noastra.
Pretul: 500 euro/persoana.
In pret este inclus: chiria navei, plata skipperului, asigurarea, combustibilul consumat, cheltuieli de cheiaj la Venetia, taxele de turism la Isola si Venetia, chiria pentru dinghy si motorul ei, pretul combustibilului consumat de acesta, pretul de chirie pentru spinakker, curatenia navei de la sfarsitul turei. Nu este inclus in pret: calatoria pana si de la Isola, mancarea de la bord.
Tura porneste cu minimum 6 persoane, maximum 9 persoane. Copii sub 9 ani nu se considera la numar, si participa gratuit.
Atașamente
-
1..jpg55 KB · Vizualizări: 71
-
3.Navigatie.jpg44 KB · Vizualizări: 62
-
4equat~1.gif29.1 KB · Vizualizări: 66
-
6.Triest.jpg56.2 KB · Vizualizări: 57
-
7.Ridicam velele.jpg32.5 KB · Vizualizări: 63
-
8.Intrarea pe senal.jpg23.2 KB · Vizualizări: 55
-
9.Senalul.jpg45 KB · Vizualizări: 55
-
10.Laguna.jpg64.4 KB · Vizualizări: 52
-
Gondole.jpg84.2 KB · Vizualizări: 56
-
15.San marco.jpg40.5 KB · Vizualizări: 53
-
25. podul suspinelor, acoperit de reclame.jpg35.4 KB · Vizualizări: 57
-
25yachturi.jpg40 KB · Vizualizări: 49
-
27. Biserica din Piran.jpg57.1 KB · Vizualizări: 48