obtinere certificat clasa C

Salut,
Sunt f noua in domeniul barcilor si am si eu nevoie de ajutor :). Vreau sa imi iau certificarea clasa C si D (ma intereseaza barcile cu motor) si am inceput sa intreb in stanga si in dreapta despre cum si unde e mai bine sa fac scoala, dar raspunsurile sunt impartite: unii m-au sfatuit sa iau legatura cu cei de la Yachting club, altii, in schimb, care deja si-au luat clasa D, m-au sfatuit sa fac cursurile in afara (Grecia sau Croatia) pentru ca cei de pe la noi nu sunt f seriosi si nu voi invata prea multe.
Ce ma gandeam eu sa fac este sa invat teoria singura si sa ma duc in Grecia sa fac practica. Intrebarea e daca aceste cursuri imi vor fi recunoscute in tara atunci cand vreau sa dau examenul.
In plus, certificatul obtinut in Romania, imi va fi recunoscut in alte tari (Olanda, Norvegia, etc)?
 
Salut, bine ai venit!

Citeste pe aici, s-a tot discutat de problemele astea. Daca esti din Bucuresti te inscrii la capitania Snagov pentru urmatorul examen. Intre timp mergi pe http://www.rna.ro/servicii/Personal Navigant.html si inveti:
- marinarie
- conducere si manevra
- regulamentul de navigatie pe dunare
- colreg

Te prezinti la examen, dai 4 teste grila din materiile de mai sus si gata.

Obtii un ICC clasa C/D care e recunoscut international. Daca vrei si vele, atunci trebuie sa faci un curs la o scoala specializata, daca nu mergi direct la examen, inveti singura acasa.

Bafta :ahoy:
 
Imi cer scuze ca folosesc un topic vechi, nu mai deschid unul: isi aduce aminte cineva daca pe chestionare sunt intrebari din Anexele Colregului?
 
Chiar nu-si aduce aminte nimeni?

Anexa I e "AMPLASAREA ŞI CARACTERISTICILE TEHNICE ALE LUMINILOR ŞI SEMNELOR",
Anexa II " SEMNELE SUPLIMENTARE PENTRU NAVELE DE PESCUIT CARE PESCUIESC ÎN APROPIERE UNELE DE ALTELE"
Anexa III "CARACTERISTICILE TEHNICE ALE ECHIPAMENTELOR DE SEMNALIZARE SONORĂ"
si Anexa IV e "SEMNALE DE PERICOL"

Cel putin I si III sunt overkill :confused::confused::confused:
 
La "C" nu mai tin minte, a fost cam aiurea examenul ala oricum. La "B" se da sigur din toate, am avut intrebari din I, II si IV.
 
Din ANEXE am avut eu o intrebare. Dar si la mine in cap e cam ceata, ca a trecut ceva timp (nu stiu daca la Colreg sau la RND). Oricum, macar semnalele de pericol de la Colreg trebuie sa le citesti :)
 
Ei, alea nu-s mare lucru, nici anexa II, celelalte sunt ultra aglomerate cu cifre fara mare folosinta in practica de zi cu zi. Cred ca ma multumesc numai cu o lectura, si-un dram de noroc.

Multumesc!
 
De unde pot obtine si eu cartea "Manualul conducatorului de ambarcatiuni cu motor de agrement" - ca nu o gasesc pe nicaieri ....(macar imprumut)
 
Cam tot ce e in carte e si pe site la ANR, link mai sus; drept e ca o carte arata mai bine si e mai usor de utilizat decat niste PDF-uri tiparite, asa ca am cumparat-o si eu. Totusi o lectura a documentelor de la ANR e utila, de exemplu colregul de la ei e ilustrat cu poze frumoase, mai bune decat cele din carte care au si luminile colorate defectuoas din cauza tiparului - si e si varianta in engleza pentru inerentele greseli de traducere :)

Succes!
 
Multam, da Vincentiu, nu stiu exact pe care mare si unde, dupa cum adie treaba doar la Sulina anul acesta. Anul trecut am iesit tot acolo doar putin dupa capatul digurilor, cam furioasa intampinare, dar am vazut ca daca virezi imediat la tribord dai in mare linistita. Cu un ispol mai mare gen galeata :rolleyes: m-oi descurca, ca doar a trecut Lynx-ul marea Nordului, si nu o data!
 
Pai mai oameni buni, de ce nu treziti din somn un stupid idiot vitelus ca sa nu spun mai rau :titanic:
Eu m-am dus cu COLREG-ul invatat beton ... dar fara nici cea mai mica idee ca trebuie sa dau si navigatia, uite asa sa ma fac de rasul oamenilor din Capitanie! Din fericire examenele de navigatie pe care le dau o data la doi ani pentru avioane, 9 materii din care si navigatie, s-au dovedit eficiente: n-am gresit nici la navigatie mai mult decat chestiunea legata de balize b-) ramane bineinteles sa le studiez si pe acestea precum si metodele specifice navigatiei costiere, daca or pica cele x GPSuri pe care le am de obicei la indemana.
La COLREG intrebarile sunt aidoma celor din programelul de testare postat pe site-ul barcaholic, nici o intrebare din anexe in chestionarul meu; la navigatie intrebari simple chiar, fara probleme de navigatie sau trigonometrie complicata. Ce m-a mai incurcat, inafara de baliza zebrata galben-negru ... cu ce lichide e umplut compasul ;)

Erau vreo 50-60 de candidati, mai multi la D, 4 doar la C din cei 20 in seria mea, nu se lasa cu material didactic dar oamenii sunt rezonabili, in limita oricarui examen serios. Bravo lor, par o echipa excelenta, la fel ca si cei de la Herastrau.

Poate mai apar pareri de la participanti, as fi curios.

PS: M-am uitat lung la Dunare ... vine sezonul!
 
Data sustinerii este in functie de data la care te inscrii (dai impreuna cu profesionistii).
Se poate sustine doar la ANR Constanta.
 
Pai mai oameni buni, de ce nu treziti din somn un stupid idiot vitelus ca sa nu spun mai rau :titanic:Eu m-am dus cu COLREG-ul invatat beton ... dar fara nici cea mai mica idee ca trebuie sa dau si navigatia, uite asa sa ma fac de rasul oamenilor din Capitanie!
Felicitari! Cu navigatie e ciudat, in "ordin" se specifica intr-adevar ca pentru C se da examen din navigatie maritima, dar tot acolo e trecut ca examenul de diferenta e numai din Colreg.
 

Back
Sus