Sa rectificam. Uita de stepped hull.
In stinga e un rib cu V hull, iar impreuna cu tuburile formeaza un multihull. Cred ca e destul de eficient la glisare cu un motor mic. La viteza mare insa tuburile vor fi ineficente (frecare mare), eventual de la 40-50 km/h in sus se vor deforma, iar pe valuri vor fi foarte solicitate.
In dreapta au modificat coca sa aiba doua strakes (ridicaturile alea - ajuta la glisare) si chines (ajuta si ele), fund care se extinde sub baloane, in ideea ca ele sa iasa din apa cand barca gliseaza. E un monohull. Varianta asta pare mai rapida, dar probabil nu va intra in glisare la fel de usor cu un motor mic. Se va comporta insa bine la viteza mare, iar pe apa agitata baloanele nu vor fi atat de solicitate.
In general la barci rigide chines-urile multiple ajuta la glisare, dar afecteaza confortul, pt ca barca nu mai "taie" valul. In situatia de fatza nu e cazul pentru ca varianta 1 cu baloanele in apa e si mai rea din punctul asta de vedere.
Daca vrei sa iti construiesti asa ceva, s-ar putea sa aiba ceilalti useri vreo carte, apropos de barci cu chines multiple, si cum se proiecteaza. Pe mine ma depaseste partea cu proiectarea. Intra pe discutia despre carti si documentatii, si se va gasi cineva sa te ajute.