Pareri si comentarii....

Pe un forum italian( tot despre barci:) ) , am gasit o poza , care m-a pus in incurcatura:confused: . Ptr. ca tot ce se discuta este in limba italiana si " ioo nu stiu sa vorbeste bine italieneasca d'asta:):):) " , v-asi ruga sa va dati o parere ,despre ce a incercat sa transmita autorul:sail: Mentionez ca in foto se face referire la un RIB.
 

Atașamente

  • 98_nuove_carene_1.jpg
    98_nuove_carene_1.jpg
    109.2 KB · Vizualizări: 73
Nu vad unde intervine italiana, insa din poza imi dau seama ca se explica difrenta intre doua forme, la navigatia in regim de glisaj, sau mai precis prima forma cu coca neinaltata atinge viteza maxima mai mica decat cea de-a doua, datorita faptului ca a doua, odata glisata nu atinge apa cu flotoarele.
 
Forma aia a fundului, in trepte se numeste "Stepped Hull", ideea ar fi ca poti atinge viteze mai mari (daca vrei isi postez un link cu teoria), cu pretzul a ceva pierdere de manevrabilitate, la viteze ridicate, pe apa agitata etc.
In plus se pare ca astia au plasat baloanele astfel incat sa fie protejate partial de ultimul step (ultima treapta), si sa iasa din apa la glisare (pe apa calma), astfel incat sa reduca frecarea. Cat de mult si cat de eficient, numai practica o poate spune...

Metzler facea niste rib-uri interesante in care baloanele erau deasemenea protejate.
 
Nu vad unde intervine italiana,....
paii ...nici n-ai ce sa vezi . Asta ,ti-am zis-o eu (ca l-am gasit pe un forum italian)....putea la fel de bine sa fie forum chinez:confused: ...dar nu asta era ideea , ci doar, vroiam sa "aud" mai multe pareri ptr. ca ma gandesc care varianta de constructie ar fi mai indicata. @mihaif99 ...astept link-ul . Merci !!:)
 
Sa rectificam. Uita de stepped hull.

In stinga e un rib cu V hull, iar impreuna cu tuburile formeaza un multihull. Cred ca e destul de eficient la glisare cu un motor mic. La viteza mare insa tuburile vor fi ineficente (frecare mare), eventual de la 40-50 km/h in sus se vor deforma, iar pe valuri vor fi foarte solicitate.

In dreapta au modificat coca sa aiba doua strakes (ridicaturile alea - ajuta la glisare) si chines (ajuta si ele), fund care se extinde sub baloane, in ideea ca ele sa iasa din apa cand barca gliseaza. E un monohull. Varianta asta pare mai rapida, dar probabil nu va intra in glisare la fel de usor cu un motor mic. Se va comporta insa bine la viteza mare, iar pe apa agitata baloanele nu vor fi atat de solicitate.

In general la barci rigide chines-urile multiple ajuta la glisare, dar afecteaza confortul, pt ca barca nu mai "taie" valul. In situatia de fatza nu e cazul pentru ca varianta 1 cu baloanele in apa e si mai rea din punctul asta de vedere.

Daca vrei sa iti construiesti asa ceva, s-ar putea sa aiba ceilalti useri vreo carte, apropos de barci cu chines multiple, si cum se proiecteaza. Pe mine ma depaseste partea cu proiectarea. Intra pe discutia despre carti si documentatii, si se va gasi cineva sa te ajute.
 
Ultima editare:

Back
Sus