Piratii

Ce ziceti de piratii somalezi?
http://www.hotnews.ro/stiri-interna...-blackwater-vrea-protejeze-navele-atacuri.htm

Am auzit de probleme cu piratii prin Caraibe, in Mediterana exista cazuri?

În ciuda deplasării unor forţe militare impresionante în regiune, piraţii somalezi şi yemeniţi îşi continuă raidurile asupra iahturilor şi navelor comerciale din regiunea Golfului Aden şi a Capului Guardafui. Dacă în Yemen autorităţile se implică în combaterea pirateriei, cel puţin de ochii lumii, în Somalia situaţia este alta.
De facto, această ţară nu este guvernată de o putere centrală, ci de miliţii somali locale şi islamice care controlează teritorii extinse implicate în conflicte nesfârşite.
De regulă, atacatorii urmăresc navele în bărci rapide şi urcă la bord jefuind tot ce pot sau iau echipajele ostatice cerând răscumpărări fabuloase. În ultimile două zile au fost sechestrate patru nave comerciale!
În ceea ce priveşte rezistenţa, ei bine, 'Resistence is futile!' Piraţii au arme automate şi RPG-uri şi cu siguranţă nu se intimidează aşa uşor ştiind că dacă se întorc cu mâna goală, e destul de probabil să le moară copiii de foame acasă. Am citit un singur caz de rezistenţă armată încununată de succes. E vorba de cazul unui veteran american aflat la bordul unui iaht din oţel (!!!) pe care şi l-a transformat în fortăreaţă, punându-i pe atacatorii răniţi pe fugă cu o carabină.
În cazul Mediteranei, sunt şi aici cazuri de jafuri asupra iahturilor, dar nu prea e vorba de piraterie ci mai degrabă de aceeaşi tendinţă ca a maşinilor de lux, aceea de a dispărea sau de a rămâne fără CD-player.
 
Pe Marea Mediterana singurele coaste periculoase sunt:
1. langa Albania unde se intampla cateodata sa fi oprit de cate o ambarcatiune de "politie" care de fapt te jefuiesc de toate cele de pe barca dupa care te trimit mai departe. De aceea, cei care trec dinspre Dubrovnik in Corfu sau invers lasa o distanta de ca. 30 de mile de tarm. In ultimul timp de cand s-au deschis marine in Vlor si Durres acest fenomen a mai scazut.
2. In triunghiul format din Africa de nord - Sicilia si Kreta, pot fi intalnite des acele ambarcatiuni minuscule cu refugiati din Africa. Printre acei nefericiti care de multe ori sunt in deriva pe mare de zile intregi in barci supraincarcate, pot fi gasiti si cativa indvizi inarmati care de fapt sunt calauzele. In cazul intalnirii cu asemenea barci skipperul are o dilema intre a salva vieti si a fugi de un pericol.
 
M-am intrebat cum drak pot piratii aia somalezi ataca si urca la bordul unui ditamai petrolierul, in mars?

siriusstar_435999a.jpg


Un raspuns aici: http://www.strategypage.com/htmw/htseamo/articles/20081119.aspx
si aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Piracy_in_Somalia
b-)
 
Ultima editare:
In principiu un "ditamai petrolierul" e o tinta sigura. Viteza maxima a unui tank este de 15 - 19 noduri, forma navei nu permite viteze mai mari (ar presupune motoare mai puternice, costuri mai mari, consumuri ce nu renteaza), astfel ca poate fi abordat de cam orice barca rapida. Navele port-container au forme suple, motoare puternice, ating si 30 noduri, sunt mai rar tinta piratilor. Iar cand stai pe cateva zeci de mii de tone de benzina (de exemplu) ti-e cam frica sa ripostezi cand auzi rafale de arma automata (sau vezi un lansator de grenade).

Majoritatea cazurilor de piraterie se manifesta in zonele sarace prin furturi ordinare. Barci mici, ce se apropie noaptea, in zonele de ancoraj, "piratii" urca la bord si fura parame, si tot ce se mai gaseste pe coverta, dupa care dispar, fara sa ii auda cineva (de obicei nu sunt inarmati).
Din povesti auzite de la colegi care au trecut prin astfel de situatii am tras concluzia ca piratii nu ataca la intamplare, cunosc foarte bine nava tina, ruta acesteia, cat si detalii cum ar fi: suma de bani din casa bordului, marfa transportata (si costul aproximativ al acesteia), etc.

Nu va planuiti rute spre Dubai, golful Aden e mult prea periculos in ultima vreme.

ps: puteti vedea aici o lista cu atacurile inregistrate pana acum.
 
Ultima editare:
Corsarii din Somalia

Definitia corecta cred ca ar fi de corsari .... piratii se ocupau si de persoane fizice ... ceea ce n-am auzit inca ... (50% la seful local care finanteaza, 40% pentru ei, si restul la populatia locala ca sa le mentina interesul treaz) .... presupun ...
O fi o forma noua de rezistenta impotriva globalizarii ....
La radio astazi comentau ce-a spus sefu' flotei a 5-a si suna cam asa: nu exista legislatie internationala actuala care sa se aplice in cazul lor decit daca sint prinsi in actul de ... hmmm ... tot piraterie se numeste ....
Probabil ca in Somalia si Yemen sint deja innobilati ... ca raposatul Sir Fracis Drake ...
Si fara ezitare pot spune ca ei rezolvat problema "Remote work, sau cum sa te bucuri de barca la maxim" ...
have a nice day
 
Pe Marea Mediterana singurele coaste periculoase sunt:
1. langa Albania unde se intampla cateodata sa fi oprit de cate o ambarcatiune de "politie" care de fapt te jefuiesc de toate cele de pe barca dupa care te trimit mai departe. De aceea, cei care trec dinspre Dubrovnik in Corfu sau invers lasa o distanta de ca. 30 de mile de tarm. In ultimul timp de cand s-au deschis marine in Vlor si Durres acest fenomen a mai scazut.
Ultimul raport de piraterie in Adriatica albaneza e din 2001, vremea de aur a traficantilor de tot felul si din Albania si din Montenegro. De cand la intrarea in portul Durres te intampina o baza a marinei italiene ( plus Guardia di Finanza!) fenomenele primejdioase din apele albaneze au disparut. Am navigat acum doi ani de-a lungul a toata coasta albaneza la 500m de tarm si nu am intalnit nimic suspect, nicidecum primejdios. Singura problema ar putea-o constitui multimea de vase pescaresti la 20 nm off shore ale caror manevre, noaptea sau pe timp cu vizibilitate slaba, ar putea fi gresit interpretate ca tentative de abordaj.
Nu exista inca o marina operationala in Durres, exista una in constructie la 2nm N de port, facuta cu investitori gemani, cunoscuta ca Porto Germane si va fi deschisa la anul.

2. In triunghiul format din Africa de nord - Sicilia si Kreta, pot fi intalnite des acele ambarcatiuni minuscule cu refugiati din Africa. Printre acei nefericiti care de multe ori sunt in deriva pe mare de zile intregi in barci supraincarcate, pot fi gasiti si cativa indvizi inarmati care de fapt sunt calauzele. In cazul intalnirii cu asemenea barci skipperul are o dilema intre a salva vieti si a fugi de un pericol.
Sau a chema in VHF sau US Guardia Costiera, extrem de activa in zona.
Nu exista rapoarte de atacuri sau tentative de atac in zona, persista inca legendele, zvonurile si miturile comunitatilor de iahtsmani. Am gasit doar un raport al unor francezi care au interpretat gresit manevrele unui cargou!!!
 
Ultima editare:
...
În ceea ce priveşte rezistenţa, ei bine, 'Resistence is futile!' Piraţii au arme automate şi RPG-uri şi cu siguranţă nu se intimidează aşa uşor ştiind că dacă se întorc cu mâna goală, e destul de probabil să le moară copiii de foame acasă. Am citit un singur caz de rezistenţă armată încununată de succes. E vorba de cazul unui veteran american aflat la bordul unui iaht din oţel (!!!) pe care şi l-a transformat în fortăreaţă, punându-i pe atacatorii răniţi pe fugă cu o carabină.
Am mai gasit o istorie a unui tip care, in Venezuela, cand a fost amenintat cu arma a scos si el pistolul cu rachete de semnalizare si asa i-a pus pe fuga.
Sir Peter Blake a murit cu arma in mana cand a incercat aceesi manevra pe Amazon.

În cazul Mediteranei, sunt şi aici cazuri de jafuri asupra iahturilor, dar nu prea e vorba de piraterie ci mai degrabă de aceeaşi tendinţă ca a maşinilor de lux, aceea de a dispărea sau de a rămâne fără CD-player.
Grecia era renumita pana acum 10 ani pt asemenea apucaturi. Dar daca numim orice furtisag drept piraterie atunci draga noastra Romanica ar trebui declarata capitala mondiala a piratilor! b-)
 
Iată că UE s-a săturat de pirateria din regiunea Cornului Africii şi a trimis nave de război în zonă.

http://www.romanialibera.ro/a141216/ofensiva-impotriva-piratilor-somalezi.html

Deşi Rusia a trimis o navă de luptă în regiune, cargoul ucrainian Faina ticsit cu tancuri sovietice şi tehnică militară, rămâne în continuare sechestrat de piraţi. Mă întreb câte dintre cele 33 T-72 vor fi recuperate! Incredibil este şi faptul că totul s-a petrecut efectiv sub nasul unei nave de război americane.

Din aceeaşi categorie (şi arie geografică), într-o noapte din luna trecută piraţii au salivat la trecerea unui cargou, gândindu-se la bunătăţile pe care marinarii necredincioşi vor renunţa atunci când un Kalaşnikov va fi îndreptat în direcţia lor.
Numai că, întocmai ca la Erevan, nava respectivă nu era cargou, ci o fregată indiană cu un echipaj ecologist. Ecologist pentru că s-a ocupat de asigurarea hranei peştilor.
Speak softly, but carry a big Tomahawk Missile!
 
Foate tare faza asta

Din aceeaşi categorie (şi arie geografică), într-o noapte din luna trecută piraţii au salivat la trecerea unui cargou, gândindu-se la bunătăţile pe care marinarii necredincioşi vor renunţa atunci când un Kalaşnikov va fi îndreptat în direcţia lor.
Numai că, întocmai ca la Erevan, nava respectivă nu era cargou, ci o fregată indiană cu un echipaj ecologist. Ecologist pentru că s-a ocupat de asigurarea hranei peştilor.
Speak softly, but carry a big Tomahawk Missile!

Foarte tare. De asta nu am stiut nimic.
Ma intreb ce fetze au facut aia cand au realizat ca era cu totul altceva decat un cargo.
Cred ca alergau cam asa pe punte :iupi:
 
Foarte tare. De asta nu am stiut nimic.
Ma intreb ce fetze au facut aia cand au realizat ca era cu totul altceva decat un cargo.
Cred ca alergau cam asa pe punte :iupi:

Da' de unde! Şi-au luat puşcoacele şi au tras! Au tras şi ceilalţi, dar aveau o puşcă mai mare! Un sistem de rachete ruseşti 3M-54 Klub capabile să scufunde un crucişător; piraţii aveau două bărci rapide şi o navă bază, probabil de provenienţă pescărească.
 
Asta suna ca fuegienii cu "nava-plange" si pionezele salvatoare :D

Da, Vali, dar e o diferenţă între a-ţi lua o pioneză în călcâi şi o rachetă supersonică în scăfârlie! Se vede că nu era un cetăţean onorabil din Boston la comandă, ci un căpitan indian supărat foc. Un occidental ar fi ridicat mâinile şi s-ar fi predat, însă ăştia au urlat Jihaaaaaad! şi........ şi apoi nu am mai zis nimic.
 
Da, Vali, dar e o diferenţă între a-ţi lua o pioneză în călcâi şi o rachetă supersonică în scăfârlie! Se vede că nu era un cetăţean onorabil din Boston la comandă, ci un căpitan indian supărat foc. Un occidental ar fi ridicat mâinile şi s-ar fi predat, însă ăştia au urlat Jihaaaaaad! şi........ şi apoi nu am mai zis nimic.

Jihaaaaaad! si Alah A{k]bar!!!!!
si uite asa au murit tori b-)b-)b-) cu cele 3 nave ale lor

Bine le-au facut:mad:
 
Jihaaaaaad! si Alah A{k]bar!!!!!
si uite asa au murit tori b-)b-)b-) cu cele 3 nave ale lor

Bine le-au facut:mad:


Probabil numai un somalez este capabil să supravieţuiască unui asemenea atac. Şi aşa s-a întâmplat, deoarece indienii au pescuit niscaiva supravieţuitori. Cei de pe nava-mamă nu au fost însă prea norocoşi.
 
Alex, stii ce-i ciudat? Am toate neamurile din partea mamei de nationalitate turca, raspandite pe tot litoralul romanesc si pe partea asiatica a Istanbulului. Sa vezi acolo talibani b-), mai ales aia de varsta a 3-a :)
 
Alex, stii ce-i ciudat? Am toate neamurile din partea mamei de nationalitate turca, raspandite pe tot litoralul romanesc si pe partea asiatica a Istanbulului. Sa vezi acolo talibani b-), mai ales aia de varsta a 3-a :)

Da frate stiu ca sunt fanatici.
Spre exemplu in 2005 cred eram in grecia la Campionatul Balcanic de Yachting. Un turc vede un steag grec facut franjuri la catargul unui yacht si imi spune ca daca era in turcia un steag turcesc asa la barca ta erai arestat pentru ofensa adusa statului.

Si alta faza cica daca le spui turcilor in limba lor sa se duca la origini (vb de turcii de rand nu de oameni educati) devin extrem de violenti. Cica au fost cazuri de omor pentru asta la ei.

A si baieti sa nu cumva sa spuneti ceva rau de Ataturk ca ati belit.....banana la propriu. La turci baiatu asta e un zeu.

Fanatism Curat.
:ole:
 
NU e de ras, acum vre-o 2 luni un Yacht a fost oprit de piratzi in mediterana....Eu in mijlocul Adriaticii m-am trezit cu un barcaz din lemn, nu se vedea pe radar, dinspre grecia catre italia....Mihai banuia ceva, io...am creierul neted :)
 
NU e de ras, acum vre-o 2 luni un Yacht a fost oprit de piratzi in mediterana....Eu in mijlocul Adriaticii m-am trezit cu un barcaz din lemn, nu se vedea pe radar, dinspre grecia catre italia....Mihai banuia ceva, io...am creierul neted :)

Bai baiatule eu am fugit de Albania cat am putut.

Faza tare. Ajungem in Italia si acolo un tip Roberto ne spune ca el stie bine Albania ca a facut acolo contrabanda si ca acum e totul ok ca putem sa mergem. Chiar ne imbia cu ape limpezi si peisaje de vis. Si cand a intrebat Radu daca putem sa intram in marina si sa lasam barca undeva ne-a spus ca da dar sa nu lasam barca nesupravegheta.

:)))))))))
cred ca realizezi ca nu am mai mers in Albania.
 

Back
Sus