Smokey
Mic barcaholic
Am dat de o serie interesanta: http://www.hartley-boats.com/21b.html
(pe langa cele discutate deja)
Ar fi interesant de analizat mai multe modele de barci tractabile, in plaja 20-25 ft, cu design modern si metode de constructie actuale. Adica o barca buna de un concediu de 1-2-3 saptamani, unde sa doarma sa zicem 2 adulti+2-3 copii, tractabila cu o masina normala. Nu ma refer neaparat la barcile de weekend, care sa fie usor de aruncat pe lacul din apropiere, ci la ceva mai "serios" sa spunem...
Planurile lui Martens din seria Vagabond 20-23-25 sunt foarte interesante, dar inca n-am gasit un model de 23 sau 25 terminat (doar cele aflate in constructie: Andrew Lucking si Mathias de pe bateau.com). Singura referinta este proiectul "Just Right", documentat si tot tacamul ...
Seria de Weekender si Vacantioner sunt interesante, aspect clasic, constructie relativ usoara.
De la Dudley Dix sunt mai multe, dar parca prea "racing", headroom redus. Desi constructia e moderna si cu "radius chine" iasa o barca faina, nu ceva taiat cu barda
La Glen-L sunt mai multe modele, populare la americani, de ex. Glen-L 25.
Mai e si Roberto Barros, cu Pantanal 25, foarte faina barca, impartita interesant. Doar ca necesita spuma pt. constructie, in lipsa lemn, dar ar iesi mai grea decat trebuie.
Despre Bruce Roberts cu "Roberts 25" n-am gasit nimic bun, toti il trateaza ca pe un impostor (?!)
Colectia intreaga ar fi aici: http://www.duckworksmagazine.com/r/plansindex/trailer_sailor_cruisers.htm
Intrebarea este daca o asemenea barca se incadreaza intr-un buget de ... sa spunem 10.000 Euro. Plecam de la premiza ca barca este construita in regim amator, dar bine si frumos, cu materialele disponibile in Romania si in zona.
Poate fi constructia unei astfel de barci o alternativa la un second hand de dincolo in stare de folosire? Adica nu un junk putrezit pe care apoi sa-l aduci in tara si sa o iei de la 0 cu reparatul si reconditionatul. Poate ma insel, dar dintr-un mic research pe net am impresia ca sub 10.000 Euro nu gasesti o barca tractabila intr-o stare buna (cel putin din poze).
Se poate face comparatia asta? Bineinteles, acceptam faptul ca o barca construita nu se ridica la nivelul de finisari de fabrica, dar va fi o barca trainica, fara alte probleme decat eventualele bube estetice. Pe de alta parte, o barca adusa SH si reconditionata, se poate sa aiba in final aceleasi probleme estetice...
(pe langa cele discutate deja)
Ar fi interesant de analizat mai multe modele de barci tractabile, in plaja 20-25 ft, cu design modern si metode de constructie actuale. Adica o barca buna de un concediu de 1-2-3 saptamani, unde sa doarma sa zicem 2 adulti+2-3 copii, tractabila cu o masina normala. Nu ma refer neaparat la barcile de weekend, care sa fie usor de aruncat pe lacul din apropiere, ci la ceva mai "serios" sa spunem...
Planurile lui Martens din seria Vagabond 20-23-25 sunt foarte interesante, dar inca n-am gasit un model de 23 sau 25 terminat (doar cele aflate in constructie: Andrew Lucking si Mathias de pe bateau.com). Singura referinta este proiectul "Just Right", documentat si tot tacamul ...
Seria de Weekender si Vacantioner sunt interesante, aspect clasic, constructie relativ usoara.
De la Dudley Dix sunt mai multe, dar parca prea "racing", headroom redus. Desi constructia e moderna si cu "radius chine" iasa o barca faina, nu ceva taiat cu barda
La Glen-L sunt mai multe modele, populare la americani, de ex. Glen-L 25.
Mai e si Roberto Barros, cu Pantanal 25, foarte faina barca, impartita interesant. Doar ca necesita spuma pt. constructie, in lipsa lemn, dar ar iesi mai grea decat trebuie.
Despre Bruce Roberts cu "Roberts 25" n-am gasit nimic bun, toti il trateaza ca pe un impostor (?!)
Colectia intreaga ar fi aici: http://www.duckworksmagazine.com/r/plansindex/trailer_sailor_cruisers.htm
Intrebarea este daca o asemenea barca se incadreaza intr-un buget de ... sa spunem 10.000 Euro. Plecam de la premiza ca barca este construita in regim amator, dar bine si frumos, cu materialele disponibile in Romania si in zona.
Poate fi constructia unei astfel de barci o alternativa la un second hand de dincolo in stare de folosire? Adica nu un junk putrezit pe care apoi sa-l aduci in tara si sa o iei de la 0 cu reparatul si reconditionatul. Poate ma insel, dar dintr-un mic research pe net am impresia ca sub 10.000 Euro nu gasesti o barca tractabila intr-o stare buna (cel putin din poze).
Se poate face comparatia asta? Bineinteles, acceptam faptul ca o barca construita nu se ridica la nivelul de finisari de fabrica, dar va fi o barca trainica, fara alte probleme decat eventualele bube estetice. Pe de alta parte, o barca adusa SH si reconditionata, se poate sa aiba in final aceleasi probleme estetice...
Ultima editare: