Planuri de circumnavigare

Prietene, bine ai venit pe-aici si sa-ti ajute Doamne Doamne sa-ti implinesti visul!

Ce experienta ai in sailing, cu ce barci te-ai dat pana acum si pe unde?

Va salut ! Nu am prea mare experienta , dar doresc sa o fac , e visul vietii mele si pentru asta traiesc . Toata viata mea am stat la "capa" si m-am amagit, dar .....its enough!!!!! Sper sa reusesc , cu ajutorul tuturor de aici. Va respect pe toti pasionati si doresc sa stiti ca eu nu doresc nici nectar, dar nici .....ambrozie!!!!!!! Toata viata mea am fost singur , deci nici o problema in acest sens. Ca emigrant ( dupa facultate terminata in tara) ,am lucrat: agricultor, zidar , ospatar, cioban , barman, mecanic auto , manager......deci am mancat ceva la propriu!!! Nu mi-e teama, decat ca poate nu mai apuc sa o fac in viata asta. De 14 ani mi s-a spus nu te duce, nu face , nu cunosti ,.....si am razbit de unul singur; nu e mult dar eu sunt multumit de mine insumi. Greaca si engleza in 6 luni, singur , singurel. Dar vreau sa fiu ceea ce sunt : modest , nebagat in seama.......dar nu mai prejos decat fitosi, manelisti , pupiin.......Sper ca nu v-am plictisit si sa stiti ca pe dumneavoastra, capitanul Nemo si inca cativa (sunt obosit acum ;scuze) va respect enorm! Sper sa tinem legatura. Astept oricand un sfat sau o sugestie de la dumneavoastra. Numai bine!
 
.....Astept oricand un sfat sau o sugestie de la dumneavoastra. Numai bine!

Daca nu ai nici un certificat de conducator de ambarcatiuni, ia-ti repede unul ca sa poti iesi legal cu barca!
Daca ai asa ceva, ia-ti imediat o barca: second hand, pe la 7-8 metri, ieftina, sa tina apa si sa nu ia apa!
Important e sa poti invata pe ea si sa poti face toate greselile de incepator fara cheltuieli prea mari si pareri de rau! Pe parcurs ai sa inveti si ai sa vezi ce barca iti trebuie cu adevarat. O vinzi si iti iei alta. Nimeni n-a stiut de la prima barca ce-i trebuie cu adevarat, asta se afla cu timpul.
Nu conteaza cat e de batrana, scorojita sau neechipata. Daca e a ta e cea mai buna din lume!
 
Daca nu ai nici un certificat de conducator de ambarcatiuni, ia-ti repede unul ca sa poti iesi legal cu barca!
Daca ai asa ceva, ia-ti imediat o barca: second hand, pe la 7-8 metri, ieftina, sa tina apa si sa nu ia apa!
Important e sa poti invata pe ea si sa poti face toate greselile de incepator fara cheltuieli prea mari si pareri de rau! Pe parcurs ai sa inveti si ai sa vezi ce barca iti trebuie cu adevarat. O vinzi si iti iei alta. Nimeni n-a stiut de la prima barca ce-i trebuie cu adevarat, asta se afla cu timpul.
Nu conteaza cat e de batrana, scorojita sau neechipata. Daca e a ta e cea mai buna din lume!

Aveti dreptate, numai ca eu vroiam sa iau una si buna. Fizic , moral , virtual ........nu mai am timp! Cat despre certificat : da , dar anul viitor pentru ca tre" sa mai si lucrez. Deci eu vreau una sa ma duca ....departe, as renunta si la confort numai sa fie sigura. Viteza.....nu conteaza , daca poti sa vezi lumea de ce sa te mai grabesti? Io mis din Ardeal asa ca ce atata graba?! Fara gluma vreau o barca simpla si safe cat se poate. Restul problemelor vin pe urma. Domnul Mircea mi-a propus ceva, daca cumva aveti timp si cunoasteti(bineinteles ca da ) as aprecia o propunere de la dumneavoastra. Am visat si eu sa construiesc o barca , dar long long long time ago....so.....Oricum multumesc si tinem legatura. Astept cu nerabdare o sugestie. Sa nu fiu ipocrit: ce spune-ti de Albatros? Ma da gata lemnul. Sanatate si numai bine!
 
Aveti dreptate, numai ca eu vroiam sa iau una si buna. Fizic , moral , virtual ........nu mai am timp! Cat despre certificat : da , dar anul viitor pentru ca tre" sa mai si lucrez. Deci eu vreau una sa ma duca ....departe, as renunta si la confort numai sa fie sigura. Viteza.....nu conteaza , daca poti sa vezi lumea de ce sa te mai grabesti? Io mis din Ardeal asa ca ce atata graba?! Fara gluma vreau o barca simpla si safe cat se poate. Restul problemelor vin pe urma. Domnul Mircea mi-a propus ceva, daca cumva aveti timp si cunoasteti(bineinteles ca da ) as aprecia o propunere de la dumneavoastra. Am visat si eu sa construiesc o barca , dar long long long time ago....so.....Oricum multumesc si tinem legatura. Astept cu nerabdare o sugestie. Sa nu fiu ipocrit: ce spune-ti de Albatros? Ma da gata lemnul. Sanatate si numai bine!

Fiind obosit si neinvatat cu scrisul (e prima data cand scriu pe un site , adica pentru mine virtual) de acest gen ; va rog sa-mi iertati greselile mele gramaticale.
 
Va multumesc domnule Mircea! O singura intrebare : e din 1973 , nu e prea veche? Cred ca saptamana viitoare s-ar putea sa vin acasa (deh,, criza asta!) am putea sa ne intalnim ? Daca puteti si doriti bineinteles. Multumesc oricum.

Este, într-adevăr destul de veche o astfel de barcă, însă este foarte bine construită şi majoritatea necesită doar puţină muncă de renovare. Doar motorul este problematic, însă la unele a fost înlocuit.
Dacă aveţi drum prin Valea Jiului, putem sta cu plăcere de vorbă despre pasiunea noastră comună.
 
Vechimea barcii nu conteaza asa mult cat conteaza starea ei. Nici marca nici renumele din reviste. Un port de nomazi ai apei are in proportie de 80% yachturi vechi si de la firme necunoscute. Si eu v-as fi propus tot o Albin Vega pentru un buget mic si o circumnavigatie sigura.
Problema este alta, nu faptul ca barca poate sa circumnavigheze ci cat stati la ancora. Intr-o circumnavigatie tipica de 2-3 ani, timpul efectiv de navigare este de 12 luni. Si la ancora sau in port stati si reparati (indiferent de tipul si vechimea barcii). Cand stati pe loc o sa va doriti urgent o barca mai mare. Nu uitati ca trebuie sa luati si o barcuta de servici cu dumneavoastra, si barcuta respectiva este ori rigida, ori RIB cu pielea de hypalon (orice altceva este distrus de soare). Si cu barcuta asta ajungem la capitolul buget. 10000 de euro o albin vega, inca 10000 euro sa o puneti la punct cum trebuie (minim), 2000 - 5000 euro barcuta de servici cu motorul aferent. Si acuma costurile curente care se socotesc cam in felul urmator: cam cat cheltuiti pe an momentan, cam tot atata o sa cheltuiti pe an in circumnavigatie. Ca ne convine ca nu ne convine acesta este adevarul. Si banii acestia trebuie sa ii aveti la banca inainte sa plecati. A te baza pe faptul ca gasesti de lucru pe drum si ancoraje in care nu platesti nimic e iluzoriu. Statele in care ai gasi de lucru incat sa faci bani buni au legi stricte la capitolul munca strainilor, asta daca primesti viza sa intri (Africa de Sud, Noua Zeelanda, Australia, SUA, Canada). In state unde e mai lejer nu faceti fata concurentei locale decat la munca supraspecializata (fara munca necalificata, mecanic auto sau alte meserii comune, incercati eventual cu strungar cnc, sudor iscir, electronist). Si sa risti confiscarea yachtului pentru munca la negru...
Din pacate multe dintre cele mai frumoase locuri sunt foarte scumpe, gen Polinezia franceza.
Eu va sfatuiesc dupa cum urmeaza: faceti permisul, cumparati o barca mica sh (o barca cu chila exterioara nu derivor, se gasesc la 2-3000 euro, chiar si mai ieftin) ca sa invatati sa navigati si intre timp adunati banii de circumterra. Cand ii aveti luati frumos avionul spre caraibe unde va cautati un yacht din categoria circumterelor esuate. Multi oameni viseaza sa faca asta, jumate esueaza prin porturile din caraibe unde yachturile sunt puse la vanzare. De banii pe care ii dati gasiti un yacht mai mare si mai dotat cu mai multe decat ati putea dumneavoastra cumpara de aceeasi bani. Sa nu ma intrebati cati bani va trebuie ca nu stiu sa va raspund. Pot doar sa va spun ca eu nu as pleca in circumterra fara 20 000 de euro la banca, asta presupunand barca achizitionata si dotata. Si pe barca m-as astepta sa dau cam pana in 30000 cu toate dotarile sa plec in jurul lumii. Si cand as ajunge inapoi (tot in caraibe sa nu platesc TVA) m-as astepta sa fi ajuns la fundul sacului de bani si evetual sa vand barca, ca sa am din nou un capital de pornire spre o noua viata.
P.S. viteza medie in jurul lumii pe ruta alizeelor este de 4-5 noduri indiferent de tipul de barca folosit.
 
salut! bine ai venit!
iata o socoteala facuta de o familie de americani care au plecat in jurul lumii,familie care a invatat pe drum sa conduca un velier(sint muuulti din astia),bravo lor,care isi baga piciorul in tot si pleaca in lume,adica sa simta ca traiesc cu adevarat,nu ca ceilalti n-ar simti,problema e de intensitate!
calatoria a avut loc intre februarie "99 si mai '03,deci 4ani si 4 luni,in acest interval au stationat 1380 zile,au cheltuit in moneda usd:
-taxe portuare 2500
-carburant 1500
-hrana 15000
-altele 1000
-reparatii,intretinere,piese 17,500.asta pentru ca nu aveau habar de mecanica,electricitate,etc.
din 1580 zile au navigat practic 200;concluziile le tragi singur!
 
Doamne, colega, ce le mai teoretizezi!
Oare domnul Albu s-a gândit la toate astea înainte de plecare în prima circumnavigaţie? Eu cred că nu, pentru că altfel era tot la Bacău, strângând bani pentru o RIB sintr-un material cu nume şugubăţ.
Eu cred că dacă tot stăm să despicăm firul în patru, ne prind bătrâneţile pe forum şi devenim un fel de gospodine clevetitoare pe lângă care s-a scurs viaţa fără a înţelege şi a accepta acest lucru.
Atunci când am plecat în prima călătorie peste hotare cu bicicleta, un alt ciclism din oraşul meu mi-a zis că nu mă ţine bidiviul meu nici până la Rm. Vâlcea, dar mai presus de toate ''nici încălţămintea nu e adecvată''. Dacă stăteam atunci să fac rost de înclocuitori Shimano pentru tenişii mei chinezeşti, nu aş fi ajuns niciodată la Istanbul pe 2 roţi!
Iată de ce eşuează circumnavigaţiile pe plajele din Barbados şi St. Lucia. Pentru că la o astfel de aventură trebuie fie să fii unul cu conturile doldora, fie unul care a visat toată viaţa la asta, iubitor de libertate, adversar făţiş al cutumelor societăţii, căruia nu i-ar păsa ce ar zice vecinii dacă de exemplu Libertatea ar scrie la un moment dat: Navigator român salvat de vânătorii de capete din Noua Irlandă după ce s-a hrănit trei luni cu peşte crud şi plancton greţos! Nu se ştie cu ce se hrăneşte acum! Subtitlu: Barca era putredă!
Eşuează pentru că aceia nu se pot acomoda pe mare, o fac doar de dragul modei, sau nu se pot rupe de un serviciu, o familie, o casă, plimbări prin parc duminica, meciul de sâmbătă, grătarul din august, mângâiatul potaiei băloase, udatul florilor, etc.
Dacă ne-am dori cu orice preţ asta, atunci am găsi o cale de a merge până la capăt, indiferent de consecinţe. M-a impresionat povestea primului solitar polonez în jurul lumii. Omul era bolnav de cancer şi a suferit enorm, însă nu a renunţat, murind după ce a terminat voiajul.
La un moment dat, Romeo îl cita pe infamul JR Ewing: If there's a will, there's a way!

PS: A astfel de călătorie te schimbă profund. Crezi că vei putea să vinzi barca şi să te întorci la birou pur şi simplu?
 
Ultima editare:
salut! bine ai venit!
iata o socoteala facuta de o familie de americani care au plecat in jurul lumii,familie care a invatat pe drum sa conduca un velier(sint muuulti din astia),bravo lor,care isi baga piciorul in tot si pleaca in lume,adica sa simta ca traiesc cu adevarat,nu ca ceilalti n-ar simti,problema e de intensitate!
calatoria a avut loc intre februarie "99 si mai '03,deci 4ani si 4 luni,in acest interval au stationat 1380 zile,au cheltuit in moneda usd:
-taxe portuare 2500
-carburant 1500
-hrana 15000
-altele 1000
-reparatii,intretinere,piese 17,500.asta pentru ca nu aveau habar de mecanica,electricitate,etc.
din 1580 zile au navigat practic 200;concluziile le tragi singur!

E o sumă de bun simţ şi absolut rezonabilă chiar şi pentru o familie de români.
 
Ultima editare:
Este, într-adevăr destul de veche o astfel de barcă, însă este foarte bine construită şi majoritatea necesită doar puţină muncă de renovare. Doar motorul este problematic, însă la unele a fost înlocuit.
Dacă aveţi drum prin Valea Jiului, putem sta cu plăcere de vorbă despre pasiunea noastră comună.

Va salut! Eu locuiesc la 31 km de dumneavoastra, deci daca v-ar face placere am putea discuta cu siguranta. Abia astept! Sanatate va doresc !
 
salut! bine ai venit!
iata o socoteala facuta de o familie de americani care au plecat in jurul lumii,familie care a invatat pe drum sa conduca un velier(sint muuulti din astia),bravo lor,care isi baga piciorul in tot si pleaca in lume,adica sa simta ca traiesc cu adevarat,nu ca ceilalti n-ar simti,problema e de intensitate!
calatoria a avut loc intre februarie "99 si mai '03,deci 4ani si 4 luni,in acest interval au stationat 1380 zile,au cheltuit in moneda usd:
-taxe portuare 2500
-carburant 1500
-hrana 15000
-altele 1000
-reparatii,intretinere,piese 17,500.asta pentru ca nu aveau habar de mecanica,electricitate,etc.
din 1580 zile au navigat practic 200;concluziile le tragi singur!

Va salut cu respect! Va multumesc pentru calcule care ......chiar ma ajuta!!!! Am putut trai aici (lucrand in constructii!) cu 10 euro pe saptamana si in accelasi timp cu randament ; ca sa zic asa . Deci sunt ready! Ori o s-o fac ori nu mai are rost nimic! Nimeni nu intelege ce-i aia a manca rahat???!!!! Eu am trait acest lucru cu adevarat si nu mi-e frica, ca o viata avem ............Va multumesc again!
 
Salut si bine ai venit. Iti inteleg nerabdarea, o avem toti, dar trebuie sa subliniez faptul ca nu te poti arunca in aceasta aventura legat de miini si de picioare si cu ochii inchisi. Skipper are dreptate. Primul pas este sa mergi la scoala si sa obtii certificatull de conducator de ambarcatiune. Ti-o datorezi tie in primul rind si apoi celorlalti: familie, prieteni, echipajelor celorlalte nave, oamenilor care vor veni sa te ajute la necaz riscindu-si propria lor viata (sper sa nu fie cazul). Intre timp vei capata si experienta minima care sa-ti dea posibilitatea sa-ti implinesti visul. Iesi cit mai des pe mare. Graba nu poate decit sa te impiedice sa-ti realizezi planul. Te bazezi pe ajutorul nostru si dupa cum vezi il ai. Dar nu uita un lucru foarte important, pe apa, singur fiind, nu te vei putea baza decit pe tine insuti. Si aici scoala si experienta sint de neinlocuit.

…. Chay Blyth a pornit in 1968 pe Dytiscus III sa faca inconjurul lumii, solo, cu o experienta de 6 ore de navigatie (Cursa Golden Globe). Prietenii au inchiriat un velier si el imita manevrele lor ca sa nu se faca de ris in fata audientei si a ziaristilor. Ramas singur, nestiind prea multa navigatie, a reusit sa iasa din Canalul Minecii si sa intre in Atlantic. Prima furtuna l-a surprins la sud de Azore. A incercat sa fuga in fata ei dar wind vane-ul nu putea mentine catamaranul pe curs. A renuntat la self – steering, si a incercat de mina, dar fara success. Atunci a strins velele, si s-a dus in cabina. Fiind om credincios, a inceput sa se roage, deoarece soarta nu mai depindea de el. Apoi a inceput sa se uite prin manualul de marinarie, sa vada daca poate gasi ceva sfaturi. “It was like being in Hell with instructions” ….
A supravietuit. A abandonat cursa dupa Cape Town. Ulterior a circumnavigat de doua ori. Inainte de aceastaa aventura, traversase Atlanticul intr-o barca deschisa de 20 picioare, cu visle impreuna cu un alt scotian. Fost sergent de parasutisti in armata Engleza ….

Aici este un link la postarile unui colindator al marilor … vei gasi raspuns la multe din intrebarile tale ….. http://atomvoyages.com/atom/faq.htm#19.
 
Salut si bine ai venit. Iti inteleg nerabdarea, o avem toti, dar trebuie sa subliniez faptul ca nu te poti arunca in aceasta aventura legat de miini si de picioare si cu ochii inchisi. Skipper are dreptate. Primul pas este sa mergi la scoala si sa obtii certificatull de conducator de ambarcatiune. Ti-o datorezi tie in primul rind si apoi celorlalti: familie, prieteni, echipajelor celorlalte nave, oamenilor care vor veni sa te ajute la necaz riscindu-si propria lor viata (sper sa nu fie cazul). Intre timp vei capata si experienta minima care sa-ti dea posibilitatea sa-ti implinesti visul. Iesi cit mai des pe mare. Graba nu poate decit sa te impiedice sa-ti realizezi planul. Te bazezi pe ajutorul nostru si dupa cum vezi il ai. Dar nu uita un lucru foarte important, pe apa, singur fiind, nu te vei putea baza decit pe tine insuti. Si aici scoala si experienta sint de neinlocuit.

…. Chay Blyth a pornit in 1968 pe Dytiscus III sa faca inconjurul lumii, solo, cu o experienta de 6 ore de navigatie (Cursa Golden Globe). Prietenii au inchiriat un velier si el imita manevrele lor ca sa nu se faca de ris in fata audientei si a ziaristilor. Ramas singur, nestiind prea multa navigatie, a reusit sa iasa din Canalul Minecii si sa intre in Atlantic. Prima furtuna l-a surprins la sud de Azore. A incercat sa fuga in fata ei dar wind vane-ul nu putea mentine catamaranul pe curs. A renuntat la self – steering, si a incercat de mina, dar fara success. Atunci a strins velele, si s-a dus in cabina. Fiind om credincios, a inceput sa se roage, deoarece soarta nu mai depindea de el. Apoi a inceput sa se uite prin manualul de marinarie, sa vada daca poate gasi ceva sfaturi. “It was like being in Hell with instructions” ….
A supravietuit. A abandonat cursa dupa Cape Town. Ulterior a circumnavigat de doua ori. Inainte de aceastaa aventura, traversase Atlanticul intr-o barca deschisa de 20 picioare, cu visle impreuna cu un alt scotian. Fost sergent de parasutisti in armata Engleza ….

Aici este un link la postarile unui colindator al marilor … vei gasi raspuns la multe din intrebarile tale ….. http://atomvoyages.com/atom/faq.htm#19.

Va salut! Doamne Dumnezeule! Va inteleg si va multumesc pentru sfaturile pe care mi le dati. Trebuie sa va clarific cateva lucruri: 1" nu vreau sa ma sinucid 2"nu vreau ziaristi pe urmele mele 3"nu plec fara carnet de ambarcatiune 4"nu o sa plec fara o pregatire buna 5"nu vreau sa bat un record 6"am vrut ceva informatii de la dvs. 7"nu sunt un cunoscator 8'nu o sa-mi ranesc familia 9"nu sunt inconstient 10"nu plec fara sa fiu sigur ca totul e in regula 11"am venit in Grecia din Serbia mergand aprox. 800 km pe jos, no food , no water...... 12"ilegal, imoral, ......dar am reusit 13"pentru mine : reusita; pentru altii nebunie Doresc sa va multumesc, si sper ca intr-o zi sa ne putem vedea cu totii! Respect si numai bine!
 
Da colega teoretizez. Marturisesc cinstit ca sunt inca pe uscat pentru ca sunt un las care nu are puterea sa se desparta de toate obligatiile si sa plece pur si simplu. Asta e, asta sunt.
Daca plec am anumite asteptari de calatoria asta. Vreau sa vad Polinezia Franceza, vreau sa vad Caraibele, vreau sa vad Marele Recif de Corali. Nu vreau sa traiesc doar cu orez, ceapa, cartofi si apa.
Nu vreau sa esuez prin ceva port exotic cersetor 100%. Nu suport gandul sa ajung sa intind mana, e o problema psihica.
De plecat as putea la anu daca as renunta la toate acestea si as putea sa imi bag picioarele in lumea din jurul meu. Construiesc un catamaran de la Wharram cu material ieftin, ii trantesc o velatura de jonca chinezeasca, il umplu cu mancare si apa pe un an si o iau catinel in juru lumii. De oprit ma opresc de vo trei ori, in locuri despre care stiu ca sunt extrem de ieftine. Echipament de navigatie: un sextant de plastic, 2 ceasuri electronice subacvatice, 2 busole, un gps de mana, 10 harti trase la xerox, almanahul nautic, eventual un radioreceptor global care prinde si frecventele de radioamatori. Echipament de siguranta: o vesta de salvare, un ham, cateva rachete de semnalizare. Cost total: undeva in jurul sumei de 10 000 euro.
Se poate face circumterra cu succes in asemenea conditii? Cu siguranta, au facut-o multi. Am eu curajul sa o fac? Pana acuma nu, inca mai sper.
P.S. Poate ca ar trebui sa deschidem un topic cu circumnavigatii ca suntem demult :ot:
 
Da colega teoretizez. Marturisesc cinstit ca sunt inca pe uscat pentru ca sunt un las care nu are puterea sa se desparta de toate obligatiile si sa plece pur si simplu. Asta e, asta sunt.
Daca plec am anumite asteptari de calatoria asta. Vreau sa vad Polinezia Franceza, vreau sa vad Caraibele, vreau sa vad Marele Recif de Corali. Nu vreau sa traiesc doar cu orez, ceapa, cartofi si apa.
Nu vreau sa esuez prin ceva port exotic cersetor 100%. Nu suport gandul sa ajung sa intind mana, e o problema psihica.
De plecat as putea la anu daca as renunta la toate acestea si as putea sa imi bag picioarele in lumea din jurul meu. Construiesc un catamaran de la Wharram cu material ieftin, ii trantesc o velatura de jonca chinezeasca, il umplu cu mancare si apa pe un an si o iau catinel in juru lumii. De oprit ma opresc de vo trei ori, in locuri despre care stiu ca sunt extrem de ieftine. Echipament de navigatie: un sextant de plastic, 2 ceasuri electronice subacvatice, 2 busole, un gps de mana, 10 harti trase la xerox, almanahul nautic, eventual un radioreceptor global care prinde si frecventele de radioamatori. Echipament de siguranta: o vesta de salvare, un ham, cateva rachete de semnalizare. Cost total: undeva in jurul sumei de 10 000 euro.
Se poate face circumterra cu succes in asemenea conditii? Cu siguranta, au facut-o multi. Am eu curajul sa o fac? Pana acuma nu, inca mai sper.
P.S. Poate ca ar trebui sa deschidem un topic cu circumnavigatii ca suntem demult :ot:

Domnule Rumpi (ma scuzati dar nu stiu numele dumneavoastra), ceea ce spuneti este de un elementar bun simt. Credeti-ma ca orez, cartofi, ceapa , etc. oricum mananc aproape zilnic. Ce doriti sa vedeti aia as dori si eu , poate mai mult, poate o sa vad. Despre munci e numai bla-bla -bla.......Cand am venit aici , nimeni dar nimeni nu lucra (nu vroiau). Eu am gasit si gasesc de munca: FARA PREJUDECATI ... ORICE MUNCA !!!! INDIFERENT DE LIMBA. DACA VREI GASESTI. NUMAI SA VREI. Si mai sunt si singur , deci cred ca nu o sa am probleme. Nu cred ca sunteti las, probabil aveti familie sau ceva obligatii. Dar las in nicun caz. Va multumesc si succes!
 
Un calcul de cost dintr-o sursa pe care nu mi-o mai amintesc. Originalul era in limba germana si traducerea in engleza am facut-o cu un software de aceea e atat de schioapa.
In orice caz informatiile neamtului mi se par foarte pertinente si atinge capitole de cheltuieli la care nu ne-am gandit pana acum - asigurari, fee-uri, taxe.

Si parerea cuplului de mai sus care a circumnavigat cu 800USD pe luna pe o barca de 28ft:
Raspunsul lor la intrebarea: How much does it cost to go cruising?
The short answer is: as much as you've got.

Si tot de la ei:
To walk one thousand miles is better than to read ten thousand books. - Chinese proverb

Pentru o elucidare detaliata a subiectului "croaziera lunga" recomand cu caldura cele 1200 de pagini ale lucrarii de referinta Offshore Cruising Encyclopedia de Linda and Steve Dashew, ambele versiuni: tiparita si complementul pe CD.
 

Atașamente

Ultima editare:

Back
Sus