Precision 185

Precision 185 e un "trailerable daysailer" design Jim Taylor, mare, rapid si foarte usor in versiunea cu "centerboard". In 2003 a fost votata de catre "Sailing World Magazine" ca "Boat of the Year for Best Value". In fine, im place ca o pot trage cu o masina mica si o pot baga in apa la orice rampa.

Lungime - 18' 5''
Lungime Waterline - 16' 8''
BEAM - 7' 4''
Pescaj, Board up - 6"
Pescaj, Board down - 4' 10"
Displacement:
»Centerboard Model - 590 lbs. (approx.)
Sail area - 181 sq. ft.
Mast height above DWL - 27' 3"
Designer: - Jim Taylor

Este a doua mea barca cu panze, prima fiind un Mistral 16, adica o versiune cu cabina a unui DS 16. Initial mi-a placut ideea de cabina, apoi am urat-o. O barca ata de mina nu are nevoie de cabina. Asa ca am vandut acea barca si am cumparat Precision-ul de la un politician batraior care isi dorea o barca mai mare.
Atat Mistralul cat si Precision-ul au "planning hull", diferenta e ca am reusit sa lizez cu Precision-ul dar cu Mistralul nu am reusit.
Viteza este buna, stabilitatea excelenta in cazul unor skipperi cu ceva experienta. Din pacate versiunea cu centerboard nu este "self righting", asa ca un "mast Float este mai mult decat indicat.
Velatura este un Bermuda Rig, rigat fara traveller (ca un dinghy), cu un boovang masiv.

Deasemenea, TREBUIE sa ii fac urmatoarele imbunatatiri:
-Sail Reefing. Habar nu am de ce panza nu are gaurile necesare pentru reefing, dar am avut ceva momente de groaza. Reef early! Am avut situati in care vantul era cumplit si am planat doar sub jib (foc), adica nici nu se punea problema sa ridic main-ul (randa)
-Topping Lift sau Boomkicker. Poate ca sa faca economie, poate ca au vrut sa dea impresia ca esti intr-o barca de curse, dar e oribil sa mergi cu boom-ul in cockpit si toata randa pe tine.
-Mast Float and spuma in interiorul catargului. Este o imbunatatire super necesara. Asa cum am spus barca cu centerboard nu este "self righting" asa ca in cazul unei rasturnari ajungi cu catargul indreptat spre fundul apei.

Barca nu prea are spatiu de depozitare usor accesibil, asa ca ar mai fi de adaugat doua chepenguri ermetice pe partea din fatza a barcii, dar nu prea sunt sigur ca o sa mearga, mai ales ca mi-e frica sa nu ii afectez strunctura de rezistentza.

Motorul folosit este un Suzuki de 2.5 hp, si o impinge cu usurintza la deplasament, asa ca e mai mult decat suficient.

Altfel e o barca minunata ;-)
 
Sa te bucuri de ea Mihai.
Si eu am o barca asemanatoare la care am modificat cate ceva sa o fac mai usor de manevrat fiindca de cele mai multe ori ies singur.
Eu am indesat in catarg "macaroane" din acelea pentru piscina. Cu spuma e greu de umplut si e si mai greu de scos spuma daca o sa vrei. Poate candva o sa vrei sa ai main hallyard in catarg. Spuma in timp se poate imbiba cu apa si o sa fie greu sa se evapore prin cateva orificii relativ mici.
Boomul l-am facut sa nu ia apa de loc inauntru (el se duce primul in apa si trage totul dupa el).
Prima data cand m-am rasturnat barca s-a dus cu cracii-n sus eu fiind ocupat cu recuperarea sotiei...A fost nevoie da 2 oameni sa o putem indrepta. A doua oara am fost inapoi la verticala in mai putin de 2 minute de cand a inceput sa se culce. Trebue exersat, mai ales daca iesi pe mare. Nu iesi singur pe mare, fie 2 in barca sa o puteti aduce la verticala usor sau sa fiti cel putin 2 barci.
Daca e vant pana la 20 km/ora ma descurc singur cu ambele panze sus. Prefer sa fiu cu randa si fara foc pe vant tare fiindca barca devine mai ardenta si urca mai repede in vant cand vin rafale. Numai cu focul este mai greu de controlat.
Mi-am adus toate controalele panzelor la indemana sa pot modifica forma panzelor rapid cand sunt afara din barca.
Sa nu faci modificari ireversibile fara sa fi absolut sigur ca mai tarziu nu o sa vrei sa faci altfel.
Toate bune, head over keel!
 

Atașamente

  • DSC01638.jpg
    DSC01638.jpg
    56.6 KB · Vizualizări: 103
  • DSC01639.jpg
    DSC01639.jpg
    63.7 KB · Vizualizări: 92
  • DSC01640.jpg
    DSC01640.jpg
    74.8 KB · Vizualizări: 91
  • DSC01641.jpg
    DSC01641.jpg
    72.6 KB · Vizualizări: 86
  • DSC01642.jpg
    DSC01642.jpg
    61.3 KB · Vizualizări: 88
Iata deocamdata doua poze poze vechi cu Mistralul 16
Trebuie sa caut acasa sa vad ce am cu Precision-ul. Mai mult ca sigur am doar poze din cockpit :-(
Cat despre fotografiat acum, cred ca nimeni nu vrea sa o vada sub tarp acoperita cu zapada :-)
 

Atașamente

  • Mistral16[2].jpg
    Mistral16[2].jpg
    155.1 KB · Vizualizări: 108
  • Mistral16[1].jpg
    Mistral16[1].jpg
    76.9 KB · Vizualizări: 89
@Buccaneer

Frumos! Excact la asta m-am gandit: pool noodles in catarg, dar tre sa vad ce fac cu main hallyard.
Ma mai gandeam sa cumpar si un mast Float triunghiular care se monteaza pe varful randei (main-ului). Mai exista unul gonflabil care face deploy in contact cu apa, ca vestele de salvare! Excelenta insa ideea ta cu boom-ul!

Tu ai Reefing points pe main?

Cand am planat atunci sub foc, aveam vant de 50km/h cu gusts de 60, poate 70. Mergeam downwind, (spre locul unde o scot) asa ca nu se simtea mare lucru. Nici vorba sa ridic main-ul, pentru ca unu, daca mergeam cu main-ul prea strans full downwind se putea pe partea care nu trebuie (volta sub vant involuntara) si o rasturnam, si doi, cu main-ul deschis, daca faceam o gresala la carma (vantul se tot roteste acolo unde navighez eu) si faceam o volta sub vant, cred ca rupea block-urile si adio shrouds. A intrat in planaj sub foc surfand pe val. La sfarsit, am eliberat focul partial, l-am furlat si am intrat in port under power.
Numai cand ma gandesc sa string mainul pe vantul ala!!!, fara traveller si topping lift, sa ma rotesc, apoi sa motor upwind, si sa il string in timp ce boom-ul incearca sa iti rupa coastele. Si cu cele de mai sus, daca nu ai o persoana cat de cat priceputa la motor/carma ai festelit-o. Asta e, nu ai chila, merge ca o un dinghy, ceea ce nu e rau dar...

Daca aveam reefing points (doua randuri), reefam main-ul la minimum de suprafatza si mergeam ca boierul.

Pe vremuri eram cu Mistralul, tot vant cumplit, si ma gandesc eu sa string ca sa intram intr-un port. Setez eu totul, pornesc motorul si mergeam upwind ca sa string. Las la carma un prieten, un tip cu pretentii de atoatestiutor, Iar lui ce ii trece prin cap? S-a gandit sa puna motorul in reverse! Ca cica asha se face in p-mea!!! De unde o fi venit cu tampenia asta ?! Bashca ca motorul nu avea reverse, si l-a bagat in neutru cu mine cocotzat pe cabina! Stringeam focul in momentul ala! (no rolling furler la Mistral). Mainul era fixat pe traveller sa nu le sparga boom-ul capetele alora din cockpit! In trei secunde eram cu vantul turbat in travers si randa intinsa full power! Noroc ca am sarit in cockpit si am eliberat mainul(randa), ca ala care a facut beleaua inlemnise! Eram deja in momentul ala lejer la 45-50grade! Focul era o carpa care flutura liber si a fluturat de a scos un shroud (patatzarina) din spreader, apoi s-a sfashiat in spreader la trei metri deasupra puntzii! Ma uitam la el cum se face praf si nu puteam sa fac nimica!

Aia e! Reef ealy, play safe or you'll be sorry! Cei mai periculusi sunt skiperii care cred ca stiu ceva dar nu au experientza si fac prostii!
 
Ultima editare:
Nu am reefing pe main dar nici nu ies la peste 30km/h.
Intradevar la vantul acela numai cu focul te puteai descurca, nici gand de main sail.
Am vazut multe barci pe aici (flying scot, thistle, hobycat) cu mast float se pare ca nu influenteaza mult performantele barcii. Si eu ma gandisem la asa ceva, chiar am facut ceva similar cu "minge" de spuma cum au unele hobycaturi in varful catargului dar dupa ce am pus pool noodles in catarg si izolat boomul am vazut ca am timp destul sa indrept barca inainte sa inceapa catargul sa intre sub apa. Incearca la fel si poate eviti sa adaugi greutate in varful catargului, fiindca orice adaugi ajuta numai dupa ce varful este in apa, pana atunci iti este defavorabil.
Unde esti in Canada, eu sunt in Philadelphia si merg cateodata in Montreal, poate-poate ne intalnim cumva.
Numai bine.
 
Ultima editare:
Da este aproape...aproape. Vad ca e o marina faina aproape de Andrew Hayder Park. Poate in vara sa tragem o fuga pana acolo.
 
Bullseye! :-) Sunt trei marina pe lacul ala "Lac Deschenes", care lac, intre noi fie vorba, e superb pentru sailing pentru ca lamineaza vantul de vest care vine de-a lungul raului. Revenind la marina, sunt trei Aylmer, care are un port expus la vant dar o plaja superba, "Britannia", destul de exclusiv si cam inchis, si "Nepean Sailing Club", cel pe care l-ai indicat, care are o rampa superba si un pretz modic pentru utilizarea acesteia/parcare, si un port excelent protejat devant
Pentru windsurf se foloseste plaja de la Britannia, acolo unde se vede un dig...
 
Baieti, please, unii de pe aici stiu engleza, altii deloc, si e pacat sa nu profite toata lumea de ce aveti voi acolo...nu cred ca e asa de greu sa adaptati putin limbajul la argoul marinaresc traditional, reefing-ul e tertarolare, boom-ul este ghiu, main-ul este randa, shroud este pataratina sau strai pupa, transom este oglinda pupa, gusts sunt rafale, spreader e cruceta, upwind inseamna ca urci in vand, downwind inseamna ca navighezi sub vant, etc, etc, etc...avem termeni frumosi si impamanteniti in limba romana, suna mai bine asa...

Va invidiez sincer pentru ca sunteti acolo, pentru ca aveti cu ce si pe unde...:sail::sail::sail:
 
Iata deocamdata doua poze poze vechi cu Mistralul 16
Trebuie sa caut acasa sa vad ce am cu Precision-ul. Mai mult ca sigur am doar poze din cockpit :-(
Cat despre fotografiat acum, cred ca nimeni nu vrea sa o vada sub tarp acoperita cu zapada :-)

Cat costa un Mistral 16 ca cel din poze?
 
Baieti, please, unii de pe aici stiu engleza, altii deloc, si e pacat sa nu profite toata lumea de ce aveti voi acolo...
Imi cer scuze celor ce nu au inteles din cauza termenilor folositi, desi nu cred ca este cazul. Sunt oricand deschis la discutii sau alte idei. Niciodata nu mi-a fost jena sa intreb inca o data ceva si nici nu am ridica din sprancene cand cineva nu a inteles ceva din prima. Important cred ca este ca mesajul sa fie inteles si nimeni nu a zis nimic cu exceptia lui Adrian care sigur a inteles. De ce trebue sa fim "noi de aici" si "voi de acolo"?
Adrian, "toata lumea" nu are cum sa profite de ce avem noi aici (ce avem??) desi asa placere mi-ar face cel putin sa stam pe mal si sa dam cu pietre in apa si sa ne uitam la barci ca o bere la Dusseldorf nu e pentru oricine.
 
Cat costa un Mistral 16 ca cel din poze?

Eu am dat 1600CAD, pe Mistral intr-o stare la limita decentei si un peridoc foarte bun pe care il folosesc si azi la barca de pescuit. An fabricatie barca 1981
Am vandut apoi Mistralul fara peridoc cu 1200.
O astfel de barca in stare excelenta + peridoc, cu putin noroc si targuiala poate sa coste cam 2000 - 2500. Parerea mea e ca in versiunea FARA cabina (Mistral sau DS 16 = aceeasi coca) chiar merita, mai ales Mistral, pentru ca e "self bailing" (scuze!), in timp ce DS 16 nu este.
In final trabuie tzinut cont ca aceasta barca e un dinghy, si merge foarte mult ca ca un dinghy, doar ca e mai toleranta la greseli. E insa foarte sensibila la ajustari minore.
 
Ultima editare:
Baieti, please, unii de pe aici stiu engleza, altii deloc, si e pacat sa nu profite toata lumea de ce aveti voi acolo...nu cred ca e asa de greu sa adaptati putin limbajul la argoul marinaresc traditional, reefing-ul e tertarolare, boom-ul este ghiu, main-ul este randa, shroud este pataratina sau strai pupa, transom este oglinda pupa, gusts sunt rafale, spreader e cruceta, upwind inseamna ca urci in vand, downwind inseamna ca navighezi sub vant, etc, etc, etc...avem termeni frumosi si impamanteniti in limba romana, suna mai bine asa...

Va invidiez sincer pentru ca sunteti acolo, pentru ca aveti cu ce si pe unde...:sail::sail::sail:

De acord! Vezi tu, de "pataratzina" (sper ca nu e "patzaratina") imi aduceam aminte ca "patatzarina", cred ca din "Epopeea navelor", era acolo o schema :rolleyes: Dar mai sunt alti unii termeni pe care nu ii stiu:
Topping Lift - parama care tzine ghiul
Blocks -
Traveller -
 
Ultima editare:
De acord! Vezi tu, de "pataratzina" (sper ca nu e "patzaratina") imi aduceam aminte ca "patatzarina", cred ca din "Epopeea navelor", era acolo o schema :rolleyes: Dar mai sunt alti unii termeni pe care nu ii stiu:
Topping Lift - parama care tzine ghiul
Blocks -
Traveller -

Mihai, e documentatie pe site, garla :), multumita prietenilor nostri care nu tin pentru ei ceea ce prind.


P.S.
Toppingului de care zici, ii spune balansina :)
EU fac totul sa le stiu si in engleza. Dar intai le-am invatat in romana:D
 
Block - Palan (palanc)/ Scripete
Traveller - Sina de ghidaj
Shroud - Sarturi (sustin mastul pe laterala)
Forestay - Strai Prova - atasat la mar (virful mastului) sau mai jos (approx. 7/8 din inaltime) in cazul greementelor sloop fractionate
Backstay - Strai pupa / Pataratza / Pataratzina
 
b-) Cleat b-)
Mateys, mateys… why ye wastin’ precious breath on syllables and letters what ne’er do ye no good?! "Cleat", that be! The good Lord above, in His infinite wisdom, created the apostrophe fer a reason, and the man Wikipedia, y’hear? He also created grog, bless Him!
Aye, me parrot concurs!
 
@Buccaneer
"Frumos! Excact la asta m-am gandit: pool noodles in catarg,"

Ce-s alea pool noodles (fidea piscina)? De unde se cumpara?
 

Back
Sus