Precision 185 e un "trailerable daysailer" design Jim Taylor, mare, rapid si foarte usor in versiunea cu "centerboard". In 2003 a fost votata de catre "Sailing World Magazine" ca "Boat of the Year for Best Value". In fine, im place ca o pot trage cu o masina mica si o pot baga in apa la orice rampa.
Lungime - 18' 5''
Lungime Waterline - 16' 8''
BEAM - 7' 4''
Pescaj, Board up - 6"
Pescaj, Board down - 4' 10"
Displacement:
»Centerboard Model - 590 lbs. (approx.)
Sail area - 181 sq. ft.
Mast height above DWL - 27' 3"
Designer: - Jim Taylor
Este a doua mea barca cu panze, prima fiind un Mistral 16, adica o versiune cu cabina a unui DS 16. Initial mi-a placut ideea de cabina, apoi am urat-o. O barca ata de mina nu are nevoie de cabina. Asa ca am vandut acea barca si am cumparat Precision-ul de la un politician batraior care isi dorea o barca mai mare.
Atat Mistralul cat si Precision-ul au "planning hull", diferenta e ca am reusit sa lizez cu Precision-ul dar cu Mistralul nu am reusit.
Viteza este buna, stabilitatea excelenta in cazul unor skipperi cu ceva experienta. Din pacate versiunea cu centerboard nu este "self righting", asa ca un "mast Float este mai mult decat indicat.
Velatura este un Bermuda Rig, rigat fara traveller (ca un dinghy), cu un boovang masiv.
Deasemenea, TREBUIE sa ii fac urmatoarele imbunatatiri:
-Sail Reefing. Habar nu am de ce panza nu are gaurile necesare pentru reefing, dar am avut ceva momente de groaza. Reef early! Am avut situati in care vantul era cumplit si am planat doar sub jib (foc), adica nici nu se punea problema sa ridic main-ul (randa)
-Topping Lift sau Boomkicker. Poate ca sa faca economie, poate ca au vrut sa dea impresia ca esti intr-o barca de curse, dar e oribil sa mergi cu boom-ul in cockpit si toata randa pe tine.
-Mast Float and spuma in interiorul catargului. Este o imbunatatire super necesara. Asa cum am spus barca cu centerboard nu este "self righting" asa ca in cazul unei rasturnari ajungi cu catargul indreptat spre fundul apei.
Barca nu prea are spatiu de depozitare usor accesibil, asa ca ar mai fi de adaugat doua chepenguri ermetice pe partea din fatza a barcii, dar nu prea sunt sigur ca o sa mearga, mai ales ca mi-e frica sa nu ii afectez strunctura de rezistentza.
Motorul folosit este un Suzuki de 2.5 hp, si o impinge cu usurintza la deplasament, asa ca e mai mult decat suficient.
Altfel e o barca minunata ;-)
Lungime - 18' 5''
Lungime Waterline - 16' 8''
BEAM - 7' 4''
Pescaj, Board up - 6"
Pescaj, Board down - 4' 10"
Displacement:
»Centerboard Model - 590 lbs. (approx.)
Sail area - 181 sq. ft.
Mast height above DWL - 27' 3"
Designer: - Jim Taylor
Este a doua mea barca cu panze, prima fiind un Mistral 16, adica o versiune cu cabina a unui DS 16. Initial mi-a placut ideea de cabina, apoi am urat-o. O barca ata de mina nu are nevoie de cabina. Asa ca am vandut acea barca si am cumparat Precision-ul de la un politician batraior care isi dorea o barca mai mare.
Atat Mistralul cat si Precision-ul au "planning hull", diferenta e ca am reusit sa lizez cu Precision-ul dar cu Mistralul nu am reusit.
Viteza este buna, stabilitatea excelenta in cazul unor skipperi cu ceva experienta. Din pacate versiunea cu centerboard nu este "self righting", asa ca un "mast Float este mai mult decat indicat.
Velatura este un Bermuda Rig, rigat fara traveller (ca un dinghy), cu un boovang masiv.
Deasemenea, TREBUIE sa ii fac urmatoarele imbunatatiri:
-Sail Reefing. Habar nu am de ce panza nu are gaurile necesare pentru reefing, dar am avut ceva momente de groaza. Reef early! Am avut situati in care vantul era cumplit si am planat doar sub jib (foc), adica nici nu se punea problema sa ridic main-ul (randa)
-Topping Lift sau Boomkicker. Poate ca sa faca economie, poate ca au vrut sa dea impresia ca esti intr-o barca de curse, dar e oribil sa mergi cu boom-ul in cockpit si toata randa pe tine.
-Mast Float and spuma in interiorul catargului. Este o imbunatatire super necesara. Asa cum am spus barca cu centerboard nu este "self righting" asa ca in cazul unei rasturnari ajungi cu catargul indreptat spre fundul apei.
Barca nu prea are spatiu de depozitare usor accesibil, asa ca ar mai fi de adaugat doua chepenguri ermetice pe partea din fatza a barcii, dar nu prea sunt sigur ca o sa mearga, mai ales ca mi-e frica sa nu ii afectez strunctura de rezistentza.
Motorul folosit este un Suzuki de 2.5 hp, si o impinge cu usurintza la deplasament, asa ca e mai mult decat suficient.
Altfel e o barca minunata ;-)