Vrei barca, ai cateva optiuni:
1. iti construiesti barca singur dupa proiecte disponibile deja sau dupa unul elaborat la comanda sau facut de tine
2. iti comanzi barca la un santier specializat dupa proiectul lor cu posibilitatea aducerii unor modificari, sau vii cu proiectul tau
3. iti cumperi barca noua de la dealarul de dupa colt
4. iti cumperi barca second hand
Acest thread se refera exclusiv la compararea punctului 1 cu punctul 4.
Pro:
- ai o barca individuala, optimizata in toate punctele dupa gustul tau
- cunosti toate sistemele de pe barca
- satifactia lucrului facut cu mana ta
- distributia costurilor pe o perioada indelungata de timp
Contra:
- pret
- timp
- valoarea la revanzare
- asigurare
Parerea mea:
As construi o barca doar in urmatoarele conditii:
1. Vreau un design care nu exista pe piata.
2. Valoarea second hand a barcii dorite depaseste cu minim 250% estimarile de cost ale unei constructii de amator.
Argumentare:
De obicei suma investita in constructia de amator depaseste cu aprox. 50% estimarea initiala. In aceste calcule de obicei nu sunt cuprinse cheltuieli curente cum ar fi combustibilul consumat cu umblatul dupa piese sau incalzirea spatiului de constructie (nu construim numai vara), sculele cumparate, si tot ce mai uita constructorul sau unul are deja si altul nu are. De aceea faptul ca cineva a construit barca aceea la un anumit cost, nu ma incalzeste cu nimic in a face o estima corecta.
Timpul investit in constructie este considerabil (daca vorbim de o barca mai mare) timp pe care eventual as putea sa il folosesc pentru a face bani, sau pur si simplu pentru a ma relaxa (cu barca evident :sail
.
Nervii pe care mi fac de-a lungul constructiei pentru ca trebuie sa invat tehnici de constructie si grija de a executa totul corect ca depinde viata mea de asta. Bineinteles nervii pot fi compensati de satisfactia faptului ca e facut de mine.
La sfarsit barca e superba, dar o evaluare nu ii certifica nici jumatate din valoarea ei reala, pentru ca a fost construita de mine si nu de firma x, chiar daca e construita de 2 ori mai bine. Cand ma duc sa imi asigur barca (ca altfel nu ma primeste marina) se uita ala cas la mine si abia reusesc sa o asigur. De multe ori casco nici nu e posibil. Eventual mai am probleme si la inmatriculare.
Sa vedem ce se intampla daca iau o barca sh.
Imi stabilesc de la inceput un set de criterii nautice si monetare dupa care caut barca. Imi stabilesc de la inceput compromisurile pe care sunt dispus sa le fac in aceste privinte dupa deviza "Atatia bani am, atata barca iau!". Cand gasesc obiectul dorit si il achizitionez ma duc direct pe apa cu el.
Acuma sa luam un caz ipotetic sa vedem ce se poate intampla (presupunand lucrurile cele mai rele). Vreu o barca in jur de 8 metri cu buda si care sa fie eventual tractabila. Nu ma pot apropia de multicoci (pret, dotari), ramanem la monococi. Dispun de 20 000 euro, suma maxima. Ma uit pe net pe la natiunile mai dezvoltate nautic. Gasesc o tona de barci la 8m si 20 000 E. Din oferta disponibila selectez cateva tipuri de constructie. Ma uit pe net sa vad cine mai are tipul de barca respectiv si ce avantaje/dezavantaje are. Aflu ca tipul respectiv de barca are x puncte slabe care cu siguranta vor trebui remediate. Aflu in schimb si ce poate real barca respectiva. Ma hotarasc asupra unui tip anume de barca si incep sa caut specific anunturi de vanzare cu barci de acest tip. Gasesc cateva la diferite preturi in diferite stari.
Rectific bugetul in felul urmator:
20 000 Euro minus:
evaluare barca 500-1000 E
deplasare la fata locului si transport barca acasa 1000 - 3000 Euro (presupunem Europa pe Dunare), sau preluat costurile de docare la fata locului
inmatriculare barca 500-1000 E
Am ramas cu un pret de achizitie de 15 000 euro. De aici mai scadem minim 5000 euro pentru reparatii si achizitii diverse (vopsea, vele, motor etc., dupa stare)
Gasesc anuntul potrivit, negociez cat se poate, platesc evaluarea barcii, mai negociez eventual ceva. Totul de acasa seara cu internetul si telefonul (scad si factura de telefon din suma totala, ca sa fiu corect). In sfarsit ziua cea mare. Plec in Europa cu banii la chimir (si mana pe cutit) sa cumpar barca. Inainte sa dau teancu de euro la proprietar mai negociez ceva dupa ce am vazut barca deoarece nu imi place tapiteria aleasa de nevasta aluia acum 10 ani (nu subestimati puterea unui teanc de euro fluturat pe sub nas in a obtine o reducere, bancnotele trebuie sa fie cat mai multe de 50 si 100, omul judeca vizual si 10 000 in bancnote de 50 par mai mult decat 10 000 in bancnote de 500). Iau obectu si ma pun pe drum spre casa. Pe drum descopar ca evaluatorul a fost un smenar si nu mi-a indicat n probleme. Il injur de mama si reevaluez bugetul ramas in ordinea importantei problemelor de rezolvat. Ajung acasa si intre iesirile pe mare imi satisfac orgoliul de bricoleur clasa intai prima lux reparand si imbunatatind tot ce se poate, asta bineinteles pana cand vand barca pentru ca deja am doi copii care nu mai incap in cusetele prova si ii fac aluia de o cumpara o reducere pentru ca nu ii place tapiteria aleasa de nevasta-mea acum 10 ani.
Toata problema achizitiei o desfasor intr-o iarna, seara de la calculator si caldurica, fara sa transpir si sa imi pilesc din greseala unghiile cu flexu. Credeti ca socoteala e nerealista? Hai sa vedem. Pe site-ul asociatiei germane Albin Vega 27 sunt momentan trei barci de vanzare. Ultimul anunt este din 13 octombrie 2008 si suna asa: (in traducere)
Vanzare din motive de forta majora: Albin Vega - Constructia– Nr 1180
- dotari complete
- Dotari: Motor Albin – cu invertor [motor pe benzina n. tr.], 2 alternatoare, - 2 baterii, autopilot dupa vant, autopilot [probabil electric n. tr.], VHF, Bidata LOG + SPEED, masina de gatit pe petrol, vinciuri cu 2 viteze, Spinaker, saltele de latex [sa nu se imbibe de apa buretele n.tr] - motor de schimb
Stare: punte cu Treadmaster
vele (randa + foc genovez) ca noi
Bimini ca nou
huse de vele si de balustrade ca noi
pret : incepand de la 6800 ,- Euro [probabil ca nu da tot la pretul ala, o fi pastrand motorul de schimb, bateriile, dracu stie n.tr.]
Mai e o barca de vanzare, anuntul e din 24.06.06, pret 14 000 euro negocialbil, se poate prelua docul la Marea Baltica.
A, n-ati auzit de Albin Vega??? 8,25m lungime 2,46m latime, 1,14m pescaj, deplasament 2,3t, balast 0,9t, constructie din poliester armat cu fibra de sticla la santierele Albin Marin din Suedia intre anii 1964 si 1979, 3450 exemplare construite. Nu se cunosc probleme de delaminare. Multiple circumnavigari pe la cele 5 capuri documentate, calatorie in Antarctica documentata. (Cred ca se descurca si pe Marea Neagra si in Mediterana.
)
Barca poate fi urcata pe un trailer de 3,5t.
Credeati ca numai americanii au "classic plastic"??? :skip:
Concluzia? Gasit barca buna, incadrat in buget (in exemplul dat intra chiar si o remotorizare la o adica), plecat urgent pe mare cu o barca solida, suport si piese de schimb asigurate, asociate de proprietari internationala, barca cu pedigree. Pe mine ma satisface. Acuma doar daca as avea 20 000 euro la dispozitie... asi fe pe mare deja nu la calculator plictisindu-va :iupi: :sail::skip::rock:
1. iti construiesti barca singur dupa proiecte disponibile deja sau dupa unul elaborat la comanda sau facut de tine
2. iti comanzi barca la un santier specializat dupa proiectul lor cu posibilitatea aducerii unor modificari, sau vii cu proiectul tau
3. iti cumperi barca noua de la dealarul de dupa colt
4. iti cumperi barca second hand
Acest thread se refera exclusiv la compararea punctului 1 cu punctul 4.
Pro:
- ai o barca individuala, optimizata in toate punctele dupa gustul tau
- cunosti toate sistemele de pe barca
- satifactia lucrului facut cu mana ta
- distributia costurilor pe o perioada indelungata de timp
Contra:
- pret
- timp
- valoarea la revanzare
- asigurare
Parerea mea:
As construi o barca doar in urmatoarele conditii:
1. Vreau un design care nu exista pe piata.
2. Valoarea second hand a barcii dorite depaseste cu minim 250% estimarile de cost ale unei constructii de amator.
Argumentare:
De obicei suma investita in constructia de amator depaseste cu aprox. 50% estimarea initiala. In aceste calcule de obicei nu sunt cuprinse cheltuieli curente cum ar fi combustibilul consumat cu umblatul dupa piese sau incalzirea spatiului de constructie (nu construim numai vara), sculele cumparate, si tot ce mai uita constructorul sau unul are deja si altul nu are. De aceea faptul ca cineva a construit barca aceea la un anumit cost, nu ma incalzeste cu nimic in a face o estima corecta.
Timpul investit in constructie este considerabil (daca vorbim de o barca mai mare) timp pe care eventual as putea sa il folosesc pentru a face bani, sau pur si simplu pentru a ma relaxa (cu barca evident :sail

Nervii pe care mi fac de-a lungul constructiei pentru ca trebuie sa invat tehnici de constructie si grija de a executa totul corect ca depinde viata mea de asta. Bineinteles nervii pot fi compensati de satisfactia faptului ca e facut de mine.
La sfarsit barca e superba, dar o evaluare nu ii certifica nici jumatate din valoarea ei reala, pentru ca a fost construita de mine si nu de firma x, chiar daca e construita de 2 ori mai bine. Cand ma duc sa imi asigur barca (ca altfel nu ma primeste marina) se uita ala cas la mine si abia reusesc sa o asigur. De multe ori casco nici nu e posibil. Eventual mai am probleme si la inmatriculare.
Sa vedem ce se intampla daca iau o barca sh.
Imi stabilesc de la inceput un set de criterii nautice si monetare dupa care caut barca. Imi stabilesc de la inceput compromisurile pe care sunt dispus sa le fac in aceste privinte dupa deviza "Atatia bani am, atata barca iau!". Cand gasesc obiectul dorit si il achizitionez ma duc direct pe apa cu el.
Acuma sa luam un caz ipotetic sa vedem ce se poate intampla (presupunand lucrurile cele mai rele). Vreu o barca in jur de 8 metri cu buda si care sa fie eventual tractabila. Nu ma pot apropia de multicoci (pret, dotari), ramanem la monococi. Dispun de 20 000 euro, suma maxima. Ma uit pe net pe la natiunile mai dezvoltate nautic. Gasesc o tona de barci la 8m si 20 000 E. Din oferta disponibila selectez cateva tipuri de constructie. Ma uit pe net sa vad cine mai are tipul de barca respectiv si ce avantaje/dezavantaje are. Aflu ca tipul respectiv de barca are x puncte slabe care cu siguranta vor trebui remediate. Aflu in schimb si ce poate real barca respectiva. Ma hotarasc asupra unui tip anume de barca si incep sa caut specific anunturi de vanzare cu barci de acest tip. Gasesc cateva la diferite preturi in diferite stari.
Rectific bugetul in felul urmator:
20 000 Euro minus:
evaluare barca 500-1000 E
deplasare la fata locului si transport barca acasa 1000 - 3000 Euro (presupunem Europa pe Dunare), sau preluat costurile de docare la fata locului
inmatriculare barca 500-1000 E
Am ramas cu un pret de achizitie de 15 000 euro. De aici mai scadem minim 5000 euro pentru reparatii si achizitii diverse (vopsea, vele, motor etc., dupa stare)
Gasesc anuntul potrivit, negociez cat se poate, platesc evaluarea barcii, mai negociez eventual ceva. Totul de acasa seara cu internetul si telefonul (scad si factura de telefon din suma totala, ca sa fiu corect). In sfarsit ziua cea mare. Plec in Europa cu banii la chimir (si mana pe cutit) sa cumpar barca. Inainte sa dau teancu de euro la proprietar mai negociez ceva dupa ce am vazut barca deoarece nu imi place tapiteria aleasa de nevasta aluia acum 10 ani (nu subestimati puterea unui teanc de euro fluturat pe sub nas in a obtine o reducere, bancnotele trebuie sa fie cat mai multe de 50 si 100, omul judeca vizual si 10 000 in bancnote de 50 par mai mult decat 10 000 in bancnote de 500). Iau obectu si ma pun pe drum spre casa. Pe drum descopar ca evaluatorul a fost un smenar si nu mi-a indicat n probleme. Il injur de mama si reevaluez bugetul ramas in ordinea importantei problemelor de rezolvat. Ajung acasa si intre iesirile pe mare imi satisfac orgoliul de bricoleur clasa intai prima lux reparand si imbunatatind tot ce se poate, asta bineinteles pana cand vand barca pentru ca deja am doi copii care nu mai incap in cusetele prova si ii fac aluia de o cumpara o reducere pentru ca nu ii place tapiteria aleasa de nevasta-mea acum 10 ani.
Toata problema achizitiei o desfasor intr-o iarna, seara de la calculator si caldurica, fara sa transpir si sa imi pilesc din greseala unghiile cu flexu. Credeti ca socoteala e nerealista? Hai sa vedem. Pe site-ul asociatiei germane Albin Vega 27 sunt momentan trei barci de vanzare. Ultimul anunt este din 13 octombrie 2008 si suna asa: (in traducere)
Vanzare din motive de forta majora: Albin Vega - Constructia– Nr 1180
- dotari complete
- Dotari: Motor Albin – cu invertor [motor pe benzina n. tr.], 2 alternatoare, - 2 baterii, autopilot dupa vant, autopilot [probabil electric n. tr.], VHF, Bidata LOG + SPEED, masina de gatit pe petrol, vinciuri cu 2 viteze, Spinaker, saltele de latex [sa nu se imbibe de apa buretele n.tr] - motor de schimb
Stare: punte cu Treadmaster
vele (randa + foc genovez) ca noi
Bimini ca nou
huse de vele si de balustrade ca noi
pret : incepand de la 6800 ,- Euro [probabil ca nu da tot la pretul ala, o fi pastrand motorul de schimb, bateriile, dracu stie n.tr.]
Mai e o barca de vanzare, anuntul e din 24.06.06, pret 14 000 euro negocialbil, se poate prelua docul la Marea Baltica.
A, n-ati auzit de Albin Vega??? 8,25m lungime 2,46m latime, 1,14m pescaj, deplasament 2,3t, balast 0,9t, constructie din poliester armat cu fibra de sticla la santierele Albin Marin din Suedia intre anii 1964 si 1979, 3450 exemplare construite. Nu se cunosc probleme de delaminare. Multiple circumnavigari pe la cele 5 capuri documentate, calatorie in Antarctica documentata. (Cred ca se descurca si pe Marea Neagra si in Mediterana.

Barca poate fi urcata pe un trailer de 3,5t.
Credeati ca numai americanii au "classic plastic"??? :skip:
Concluzia? Gasit barca buna, incadrat in buget (in exemplul dat intra chiar si o remotorizare la o adica), plecat urgent pe mare cu o barca solida, suport si piese de schimb asigurate, asociate de proprietari internationala, barca cu pedigree. Pe mine ma satisface. Acuma doar daca as avea 20 000 euro la dispozitie... asi fe pe mare deja nu la calculator plictisindu-va :iupi: :sail::skip::rock: