proceduri de repornire a unui motor outboard 4 stroke cazut 4 zile sub apa

Subiectul discutiei este urmatorul: Un motor outboard in 4 timpi a cazut in ape dulci si a stat sub apa la cca.4 m cam 4 zile apoi a fost scos la suprafata.Daca a mai patit cineva asa ceva , va rog sa ne spuneti cum l-ati repus in functionare sau daca exista o procedura pas cu pas ce trebuie facuta ptr. a repune motorul in functie. Ceva gen bujii scoase, virare in gol motor fara bujii ,schimb ulei motor si cizma si ce ar mai trebui facut. Va rog sa ne spunem ce am facut in aceasta situatie ptr. ca se poate intampla oricui. Va multumesc.
 
pe scurt: scos bujiile golit de apa cilindrii, uscat tot, inlocuit ulei motor, scos apa din carburator(daca este carburatie), apoi incercare de pornire. Asta este in general, alte particularitati trebuie vazute functie de motor si tip constructiv. Daca este multa apa in carter, dupa cateva ore de functionare recomand inlocuirea uleiului din motor, impreuna cu filtrul, desigur, din nou. Daca mai sunt intrebari, punctual, asteptam. Spor la treaba.
 
Subiectul discutiei este urmatorul: Un motor outboard in 4 timpi a cazut in ape dulci si a stat sub apa la cca.4 m cam 4 zile apoi a fost scos la suprafata.Daca a mai patit cineva asa ceva , va rog sa ne spuneti cum l-ati repus in functionare sau daca exista o procedura pas cu pas ce trebuie facuta ptr. a repune motorul in functie. Ceva gen bujii scoase, virare in gol motor fara bujii ,schimb ulei motor si cizma si ce ar mai trebui facut. Va rog sa ne spunem ce am facut in aceasta situatie ptr. ca se poate intampla oricui. Va multumesc.

Salutare,

Procedura profesionala si corecta este urmatoarea

- Demontarea carburatorului (carburatoarelor) de pe motor, dezmembrarea acestora si curatarea la interior. Inspectia vizuala a componentelor pentru a se asigura ca nu exista defectiuni cauzate de coroziune (in ape sarate si in anumite conditii de electroliza coroziunile pot aparea chiar si dupa cateva ore de submersie asta deoarece partile de aluminiu ale carburatorului, care au un mare continut de magneziu, vor actiona ca un anod de sacrificiu)

- dupa ce motorul a fost tinut in pozitie verticala circa 20 minute se demonteaza busonul de la ulei pentru a permite evacuarea apei din baia de ulei (daca este cazul). Daca nu curge foarte multa apa urmatoarele operatiuni se pot efectua cu uleiul existent, in caz contrar se schimba uleiul

- demontarea bujiilor si actionarea motorului la sfoara pentru a permite evacuarea totale a apei din camera de combustie.

- demontarea volantei si curatarea axului motor (doar in conditiile in care imersiunea a avut loc in apa sarata). Pentru apa dulce aceasta operatiune nu este necesara.

- Remontarea volantei (daca este cazul), a carburatorului si a bujiilor.

- Schimbarea filtrului de benzina si curatarea circuitului de benzina de la mufa de alimentare pana la carburator.

- Benzina proaspata si sfoara.

- Se lasa motorul pornit in bazinul de probe circa o ora pentru a permite eventualelor reziduuri de apa din circuitul de ulei sa se evapore. (motorul se porneste cu benzina de amestec 1% ca pentru motorul de 2 timpi)

- Dupa primele 20 si la 40 de minute de functionare se injecteaza in motor ulei de conservare (fogging oil).

- Se efectueaza un test de compresie

- Se schimba uleiul si filtrul (dupa caz)

- Se plateste factura


In speranta ca raspunsul este pe masura asteptarilor va doresc cat mai putina apa in carburatoare pe viitor!
 
O data cazut motorul in apa , te gandesti automat unde s-a gresit si vrei sa iei tot felul de masuri ca sa nu se mai repete. In faza aceasta sunt si eu si va rog sa-mi spuneti ce masuri trebuie luate ca un motor outboard sa nu mai se piarda in apa. Daca aveti si niste imagini cu exemple v-as fii recunoscator. Am eu cateva idei dar mi-ar prinde bine si cateva surse de inspiratie , va multumesc anticipat.
 
Salutare,

Este foarte simplu, sunt doar doua lucruri pe care trebuie sa le faci: sa strangi mengina motorului la maxim pe oglinda si sa asiguri motorul cu o coarda astfel incat chiar daca se slabeste de pe oglinda nu are cum sa cada in apa. Coarda are lefat un capad de motor si altul de barca si este suficient de scurta/lunga incat sa nu impiedice manevrabilitatea motorului stanga/dreapta si sus/jos si sa nu permita submersia acestuia "in the unlikely event" in care se desface menghina de prindere pe oglinda.
 
Varianta cu asigurarea motorului cu ajutorul unei coarde nu a functionat in cazul unui prieten care s-a bazat foarte mult pe o astfel de coarda care in momentul desprinderii menghinei de oglinda a creat un stortz si a rupt pur si simplu coarda si in final motorul tot la balta a ajuns si sincer sa fiu nu prea-mi inspira incredere metoda nici cu o coarda nici cu doua corzi. Motorul avand cca. 80kg , o data desprins de la locul lui are o masa inertiala destul de mare si daca-l mai prinde si accelerat intr-o curba si cu ceva val sunt conditii ideale de pierdere. Ma gandesc din ce in ce mai mult la o fixare rigida cu suruburi de inox direct de oglinda barcii dar nu am un model dupa care sa ma inspir putin.
 
Varianta cu asigurarea motorului cu ajutorul unei coarde nu a functionat in cazul unui prieten care s-a bazat foarte mult pe o astfel de coarda care in momentul desprinderii menghinei de oglinda a creat un stortz si a rupt pur si simplu coarda si in final motorul tot la balta a ajuns si sincer sa fiu nu prea-mi inspira incredere metoda nici cu o coarda nici cu doua corzi. Motorul avand cca. 80kg , o data desprins de la locul lui are o masa inertiala destul de mare si daca-l mai prinde si accelerat intr-o curba si cu ceva val sunt conditii ideale de pierdere. Ma gandesc din ce in ce mai mult la o fixare rigida cu suruburi de inox direct de oglinda barcii dar nu am un model dupa care sa ma inspir putin.

Scuze ca am uitat sa mentionez tipul de coarda: de inox cu diametrul de 6mm. rezistenta acesteia este... sa spunem suficienta! Daca totusi asta nu iti inspira incredere atunci exista solutia urmatoare: Pe una din menghinele de prindere ale motorul pe partea din barca (acolo unde se afla suruburile de strangere manuala), deci pe laterala uneia (sau chiar amandorura) se afla o gaura special prevazuta din fabricatie pentru extra securizarea motorului pe barca. Procedura e urmatoarea: se regleaza inaltimea motorului pe oglinda astfel incat sa obtinem performante maxime in raport consum/viteza. Se strang suruburile si cu o bormasina, folosind gaura mai sus mentionata ca sablon, dam o gaura patrunsa in oglinda. Se introduce in surub de inox dinspre interior spre exterior si se foloseste o piulita autoblocanta cu plasticul albastru. De asemenea la capatul hexagonal al surubului si la piulita se folosesc saibe plate. Pentru a evita patrunderea de umezeala in oglinda prin gaura data se foloseste silicon din abundenta pe surub. Nu cred ca sunt necesare poze insa daca ai nelamuriri please do not hesitate...
 

Back
Sus