Subiectul discutiei este urmatorul: Un motor outboard in 4 timpi a cazut in ape dulci si a stat sub apa la cca.4 m cam 4 zile apoi a fost scos la suprafata.Daca a mai patit cineva asa ceva , va rog sa ne spuneti cum l-ati repus in functionare sau daca exista o procedura pas cu pas ce trebuie facuta ptr. a repune motorul in functie. Ceva gen bujii scoase, virare in gol motor fara bujii ,schimb ulei motor si cizma si ce ar mai trebui facut. Va rog sa ne spunem ce am facut in aceasta situatie ptr. ca se poate intampla oricui. Va multumesc.
Salutare,
Procedura profesionala si corecta este urmatoarea
- Demontarea carburatorului (carburatoarelor) de pe motor, dezmembrarea acestora si curatarea la interior. Inspectia vizuala a componentelor pentru a se asigura ca nu exista defectiuni cauzate de coroziune (in ape sarate si in anumite conditii de electroliza coroziunile pot aparea chiar si dupa cateva ore de submersie asta deoarece partile de aluminiu ale carburatorului, care au un mare continut de magneziu, vor actiona ca un anod de sacrificiu)
- dupa ce motorul a fost tinut in pozitie verticala circa 20 minute se demonteaza busonul de la ulei pentru a permite evacuarea apei din baia de ulei (daca este cazul). Daca nu curge foarte multa apa urmatoarele operatiuni se pot efectua cu uleiul existent, in caz contrar se schimba uleiul
- demontarea bujiilor si actionarea motorului la sfoara pentru a permite evacuarea totale a apei din camera de combustie.
- demontarea volantei si curatarea axului motor (doar in conditiile in care imersiunea a avut loc in apa sarata). Pentru apa dulce aceasta operatiune nu este necesara.
- Remontarea volantei (daca este cazul), a carburatorului si a bujiilor.
- Schimbarea filtrului de benzina si curatarea circuitului de benzina de la mufa de alimentare pana la carburator.
- Benzina proaspata si sfoara.
- Se lasa motorul pornit in bazinul de probe circa o ora pentru a permite eventualelor reziduuri de apa din circuitul de ulei sa se evapore. (motorul se porneste cu benzina de amestec 1% ca pentru motorul de 2 timpi)
- Dupa primele 20 si la 40 de minute de functionare se injecteaza in motor ulei de conservare (fogging oil).
- Se efectueaza un test de compresie
- Se schimba uleiul si filtrul (dupa caz)
- Se plateste factura
In speranta ca raspunsul este pe masura asteptarilor va doresc cat mai putina apa in carburatoare pe viitor!