Salutare, am (re)intrat pe aici fiindca am vazut ca unele postari ale mele mai vechi (inca) mai fac "valuri". Daca am deranjat pe cineva imi cer scuze, nu asta a fost intentia, mai ales ca stim bine ca web-ul de obicei e populat de oameni cititi. Reactia mea de la vremea respectiva (poate cam vehementa) a fost determinata de cateva ocazii serioase de accident pe apa, evitate "la mustata", si cauzate de niste iresponsabili care n-au avut vreodata treaba cu apa sau barcile, dar birjareau gogeamitea salupele.
Chiar daca in ultima vreme lumea barcagiilor s-a mai cizelat, masa critica (inca) e formata de indivizii rudimentari, care confunda apele cu soselele patriei, si salupele cu bmw-urile
. De curiozitate, uitati-va odata la o brigada de oameni care dau examen ANR pentru conducator ambarcatiune, si vedeti cam care e procentul de oameni civilizati versus cocalari
.
Toata lumea care a crescut pe ape sau care-si castiga traiul pe apa are aceeasi reactie vehementa vizavi de noul val de barcagii de viteza, si nu prea au timp ei sa discearna cine e bun sau rau. Pe vremuri, cand bateam muntii cu motorul, nu odata mi-am luat bolovani pe spinare din partea ciobanilor sau localnicilor, pentru ei fiind "evil" precum ceilalti motociclisti. Ramane ca in timp barcagiii de viteza sa arate daca au aceeasi consideratie pentru ceilati participanti la traficul naval.
Iar despre barcile in discutie pe acest topic, sunt multe de discutat, incepand de la seaworthiness si pana la amenajari si ergonomie. Ideea e ca senzatia subiectiva a utilizatorului e cea care conteaza cel mai mult in decizia finala, si se dobandeste doar in urma unui drive-test cu barca dorita. Exista o lista intreaga de calitati si parametri specifici unei asemenea barci, incepand cu formele barcii, bordul liber, unghiul fundului (deadrise), tipul si numarul redanelor, asieta si distributia greutatilor pe lungimea barcii, sisteme constructive, esantionaj si valorile presiunilor pe fundul barcii, regimuri de mars si consum economic, clasa de navigatie, raport calitate/pret, amenajari, ergonomie si confort etc etc.
Problema e ca o abordare comparativa a ofertelor de pe aceasta nisa era bine sa fie facuta de cineva specializat, cu date tehnice concrete despre fiecare dintre parametrii mentionati. In tarile dezvoltate, adevarata greutate o are cuvantul unui "marine surveyor" sau "naval architect", si mai putin a userilor de pe diverse forumuri.
Cat despre mine, chiar daca nu sunt atras de barcile de viteza ca si utilizator, totusi prin natura profesiei dpdv tehnic ele reprezinta o provocare si un domeniu care evolueaza continuu, drept pentru care de-a lungul timpului am asimilat foarte mult (inclusiv) despre aceasta nisa. Sincer, mi-ar fi placut sa continui discutia dpdv constructiv, mai ales ca ma simt dator fata de userii care eventual au fost deranjati de ce am scris acum 2 ani. Din pacate insa, de suficienta vreme nu mai am nici o placere si nici un interes sa aduc continut pe forumul Barcaholic, si cine are destula vechime pe aici stie bine si motivele.