Reconditionare barca fibra

Va salut dragi colegi,ar cam fi timpul ca barca mea sa fie reparata,zis și făcut,am început prin a o slefui și cu toate ca am citit destul de mult despre ce presupune acest obiectiv sunt totuși detalii pentru care doresc sa va cer ajutorul.
Am slefuit cum spuneam pana, și în stratul gelcoat ului original,acum când va fi momentul, nu știu ce fel de fibra sa folosesc,de ce grosime,după reparatii merge un primer după care o vopsea sau alt gelcoat as prefera de la emex ambele,este ok?
Am sa atașez câteva imagini pentru referință.
Va mulțumesc anticipat tuturor pentru amabilitate și timpul acordat.
 

Atașamente

  • 20240612_192755.jpg
    20240612_192755.jpg
    669.7 KB · Vizualizări: 13
Mai multe poze
 

Atașamente

  • 20240612_192842.jpg
    20240612_192842.jpg
    710.4 KB · Vizualizări: 21
  • 20240612_192824.jpg
    20240612_192824.jpg
    580 KB · Vizualizări: 19
  • 20240612_192852.jpg
    20240612_192852.jpg
    549.6 KB · Vizualizări: 19
  • 20240612_192835.jpg
    20240612_192835.jpg
    639.7 KB · Vizualizări: 18
Va salut dragi colegi,ar cam fi timpul ca barca mea sa fie reparata,zis și făcut,am început prin a o slefui și cu toate ca am citit destul de mult despre ce presupune acest obiectiv sunt totuși detalii pentru care doresc sa va cer ajutorul.
Am slefuit cum spuneam pana, și în stratul gelcoat ului original,acum când va fi momentul, nu știu ce fel de fibra sa folosesc,de ce grosime,după reparatii merge un primer după care o vopsea sau alt gelcoat as prefera de la emex ambele,este ok?
Am sa atașez câteva imagini pentru referință.
Va mulțumesc anticipat tuturor pentru amabilitate și timpul acordat.
Bună. Scuze de răspuns întârziat, dar am justificare bună: am fost pe ape ;)
Cât se vede din poze, sunt de făcut reparații punctuale, unde stratul de fibră de sticlă are unele segregări cauzate de neimpregnarea omogenă din fabricație. Par zone mici și puțin adânci, care nu intră în densitatea corpului bărcii.
În cazul acesta se folosește chit epoxidic de reparații, aplicarea este ușoară, face priză foarte bună, umple perfect acele segregări și necesită o manoperă ușoară.
Straturi de fibră de sticlă se pun acolo unde ai de făcut reparații structurale însemnate, ceea ce nu pare din imagini.
Cum s-ar spune, dracul nu este atât de negru în acest caz. Într-o săptămână ai rezolvat totul, o dai și la apă :)
Despre gelcoat aplicat pe suprafața bărcii, am unele dubii. Gelcoatul este mult mai pretențios la aplicare, se prepară cantități mici pentru că gelifiază repede, apoi după aplicare rămâne o suprafață neregulată tip ”coajă de porticală”. Neplăcut.
În realitate nu vei aplica un gelcoat, fiindcă acela se poate da numai în matriță (solidifică anaerob). Vei putea da numai un topcoat, adică un gelcoat în care se pune o concentrație de stiren parafină (care după aplicare formează un strat gras la suprafață, să poată solidifica gelcoat-ul).
După solidificare ești nevoit să ștergi stirenul, din nou o operațiune cronofagă și care implică ceva costuri.
Rezultatul va fi ”coaja de portocală” nedorită. Adică multă muncă, costuri mari, rezultate submediocre. Dacă spun zicala ”tot pățitul e învățat”, vei înțelege la ce mă refer :D
De preferat o vopsea epoxidică sau poliesterică. Acestea se pot da la pistol (pentru gelcoat nu ai pistol și presiune, sunt lucruri dedicate) și va lăsa o suprafață perfectă.
Alegerea între poliesterică și epoxidică o vei face singur, aici nu am experiențe personale și unde nu am testat, nu dau sfaturi :D
Dar din discuțiile de forum am înțeles de la un profesionist dintre noi, că foarte bine s-a împăcat cu poliesterica.
 
Buna ziua
va rog puteti sa ma ajutati cu un sfat legat de indepartarea vegetatiei intarite de pe barca fibra, solutii, etc. Cineva imi spunea sa nu folosesc detartrantul pt ca poate deteriora barca. e adevarat? Multumesc
 
Buna ziua
va rog puteti sa ma ajutati cu un sfat legat de indepartarea vegetatiei intarite de pe barca fibra, solutii, etc. Cineva imi spunea sa nu folosesc detartrantul pt ca poate deteriora barca. e adevarat? Multumesc
Buna :)
Vegetatia intarita pe coca, se inmoaie usor daca e udata. Apoi depinde de cata vegetatie s-a strans si pe ce ape s-a facut.
Daca e multa si mai are si scoica, uzual se foloseste un spaclu care sa desprinda mai eficient. Daca e vegetatie de apa dulce, fara scoica, foloseste o perie pentru indepartarea grosiera, or, cum fac eu, un aparat de spalat cu presiune. Karcher sau orice altceva. Dupa aceasta nu prea mai ramane nimic vegetativ, poate doar pete de la apa murdara sau grasimile ce au plutit prin preajma barcii.
Aici abia ai putea da cu solutii de degresare/curatare.
Intr=adevar, nu e bine sa folosesti solutii corozive cum este detartrantul, care din cate stiu are un continut mare de clor. Nici solutiile de curatat aragazul nu-s mai blande, afecteaza si acestea gelcoat-ul.
Exista solutii dedicate barcilor, am pe undeva un flacon luat de la o expozitie SNIB.
Am incercat-o, curata bine, mai bine decat uzuala solutie tip "spuma activa", cu care imi spal de obicei barca.
 

Back
Sus