S-a desfasurat pe traseul Mangalia-Sozopol-Istanbul. Prima regatta intr-adevar OFFSHORE. Prima etapa de la Mangalia la Sozopol a fost interesanta, cu vant de la 0 noduri pana la vant de peste 40 de noduri.Desigur ca nu a fost usor, mai ales navigatia pe timp de noapte, cand nu vezi fumurile de la vele ca sa poti sa mergi cat mai eficient, dar ....am recuperat ziua. Marina de la Sozopol este foarte bine pozitionata, preturile mai mult decat acceptabile, autoritatzile aproximativ ok, putin cam scrupuloase parca. Canalul de comunicatii este 08 iar canalul marinei din Sozopol 88.In principal daca vreti sa mergeti la Sozopol trebuie sa faceti formalitatile de intrare la Bourgas, cam la 20 nm de Sozopol.
Plecarea de la Mangalia s-a facut la ora 9.30 sambata dimineatza. Duminica dimineatza am ramas pe la ora 1:00 travers Varna cu vant 0. Am ramas chiar pe traseul de intrare in portul Varna. Am stat intr-o oarecare deriva cam 2 sau 3 ore, lanaga o baliza de semnalizare marina, avea un semnal sonor de te trezea din adancuri, eu cica dormeam. Pe la ora 3 a inceput sa adie un vinticel, strangem velele si incepem sa inaintam, cei de langa mal inaintasera oarecum cu curentul. Cam jumatate de ora a batut vanticelul, dupa care s-a rotit, volta si a incetat, cam in 2 minute a inceput sa bata vantul cu 40 de noduri, a 2-a tertzarola, focul la a 3-a bulina, barca era inclinata in 25-30 de grade. Apoi a inceput sa se intensifice vantul, instrumentele noastre nu functionau, dar am inteles de la unii dintre participantzi ca vantul ajungea la 52 de noduri pe rafale, lucru simtit de noi prin inclinare la 45 de grade. Am mers asa cam 4 ore si am ajuns la Sozopol.Racerele ajunsesera cam cu 2 ore inaintea noastra, altii s-au refugiat in Nessebar, altii au ancorat o vreme in golful Bourgas. Noi nu aveam nici plotterul, ceea ce ne-a obligat sa navigam estimat, pe harta cu informatii despre coordonatele GPS de la un instrument auto. Dar ne-am descurcat; harta,creionul, echerul si raportorul sa traiasca .
Pe traseul primei etape ne-au insotit o multzime de delfini cateva ore.
Etapa a 2-a, Sozopol- Karaburun .....mai tarziu
Plecarea de la Mangalia s-a facut la ora 9.30 sambata dimineatza. Duminica dimineatza am ramas pe la ora 1:00 travers Varna cu vant 0. Am ramas chiar pe traseul de intrare in portul Varna. Am stat intr-o oarecare deriva cam 2 sau 3 ore, lanaga o baliza de semnalizare marina, avea un semnal sonor de te trezea din adancuri, eu cica dormeam. Pe la ora 3 a inceput sa adie un vinticel, strangem velele si incepem sa inaintam, cei de langa mal inaintasera oarecum cu curentul. Cam jumatate de ora a batut vanticelul, dupa care s-a rotit, volta si a incetat, cam in 2 minute a inceput sa bata vantul cu 40 de noduri, a 2-a tertzarola, focul la a 3-a bulina, barca era inclinata in 25-30 de grade. Apoi a inceput sa se intensifice vantul, instrumentele noastre nu functionau, dar am inteles de la unii dintre participantzi ca vantul ajungea la 52 de noduri pe rafale, lucru simtit de noi prin inclinare la 45 de grade. Am mers asa cam 4 ore si am ajuns la Sozopol.Racerele ajunsesera cam cu 2 ore inaintea noastra, altii s-au refugiat in Nessebar, altii au ancorat o vreme in golful Bourgas. Noi nu aveam nici plotterul, ceea ce ne-a obligat sa navigam estimat, pe harta cu informatii despre coordonatele GPS de la un instrument auto. Dar ne-am descurcat; harta,creionul, echerul si raportorul sa traiasca .
Pe traseul primei etape ne-au insotit o multzime de delfini cateva ore.
Etapa a 2-a, Sozopol- Karaburun .....mai tarziu