Popnit sau Flex?
Barca este din tabla de otel , sudată . Este pătrunsă de rugină in zona operei vii, pe o suprafaţă mică,!
Daca:
a) sudati bine cu oxiacetilena , atunci deja stiti ce aveti de facut !
b) daca sudati bine cu MAG (CO2 este perfect pt.oteluri carbon) si aveti echipamentul necesar sau puteti inchiria, imprumuta etc. atunci deja stiti ce aveti de facut !
c) Daca nu indepliniti cel putin una dintre conditiile a] ; b] atunci:
- consultati un inginer naval (sau macar un tehnolog)
Omul va poate face o relevare, cateva schite si restul este treaba unui sudor profesionist.
La o barca sub Lmax ~7metri cred ca toata operatia (incl. slefuire + aplicat grund) nu necesita mai mult de 5 zile pline, dar quantumul trebuie relevat si calculat la fata locului.
d)
Nu incercati cu electric si electrozi obisnuiti, "prima vista" , probabil veti regreta mai tarziu (si un meserias va pretinde probabil mai mult sau cam in aceeasi marime pentru indreptarea
gafelor, ca si pentru executarea reparatiei pornind de la starea initiala)
Nu taiati "dupa ureche" elemente din structura de rezistenta !
Barca se poate deforma in asa hal, incat refacerea simetriei ar putea depasi bine-merci valoarea (in stare reparata) a vehiculului.
De ce scriu toate acestea?
Sunt putini care de. ex. la o masina avariata pot:
- taia lonjeroanele avariate(corect, nu cu torta de plasma, precum hienele de la dezmembrari)
- pozitiona (pt. geometrie corecta a suspensiei) elementele de schimb, inclusiv controlul (de regula optic) si
- suda corect, conferind si rezistenta necesara resp. durabilitatea dorita (sau rezonabila)
Este de la sine inteles ca asemenea lucrari pot fi executate in conditii optime de un atelier specializat (echipament, know-how etc).
Nu este altfel nici la barci, si - cel putin parerea mea - reparatiile executate "la ochiometru" se razbuna intr-un fel sau altul.
Da, daca este vorba "doar" de o pata corodata de 100*100mm, orice tinichigiu poate rezolva problema.
Dar de regula coroziunea "progreseaza" omogen , cam pe toate elementele expuse la aceeasi solicitare.
____________________
Apropos sudura:
-in acest post exista o referinta la o pagina ce merita parcursa
(chiar de mai multe ori) de cei interesati de sudura TIG; WIG, MAG si MIG
http://www.barcaholic.ro/showthread.php/1448-FURCHETI.?p=25861&viewfull=1#post25861