Sailing Croatia - August 2010

Smokey

Mic barcaholic
Asadar m-am intors viu si nevatamat (fizic) din saptamana in Croatia. Pentru moment cateva poze cu descrieri sumare, in cursul saptamanii voi scrie mai multe despre ce-a fost si cum a fost.

Traseul:

Traseul by m_Foto, on Flickr

0. Sambata seara dupa checking tura de acomodare in jurul Biogradului
1. Duminica: Biograd na Moru - Skradin (35 Mile)
2. Luni: Skradin - Primosten (20 Mile)
3. Marti: Primosten - Kornati - Telascica - Zut (53 Mile)
4. Miercuri: Zut - Zadar (18 Mile)
5. Joi: Zadar - Veli Iz (18 Mile)
6. Vineri: Veli Iz - Biograd na Moru (23 Mile)

Echipajul de 8 adulti (2 copii) pe un Sun Odyssey 35 din 2003, dotat cu toate instrumentele, set de vele aproape noi, dinghy+motor. Numele vasului era imposibil: Cvrčak care se pronunta aproximativ ţvârciac ... care inseamna greiere...

Prima oprire Krka-Skradin


Krka - Skradin by m_Foto, on Flickr



Skradin by m_Foto, on Flickr



Skradin by m_Foto, on Flickr



Krka by m_Foto, on Flickr



Krka by m_Foto, on Flickr
 
A treia zi ... ziua cea ma lunga, a inceput cu ridicatul ancorei la 3 dimineata din Primosten si o calatorie spre Kornati. Am intrat in Kornati la rasarit, ne-am plimbat printre insulite dimineata, cu oprire in Mana la ruine. Am continuat spre Telasica (n-am stat, poveste lunga, stay tuned) si am finalizat ziua in Zut



Spre Kornati, 3:00 am by m_Foto, on Flickr




Spre Kornati, 3:00 am by m_Foto, on Flickr




Kornati by m_Foto, on Flickr




Kornati by m_Foto, on Flickr




Kornati by m_Foto, on Flickr




Kornati by m_Foto, on Flickr




Kornati by m_Foto, on Flickr




Kornati by m_Foto, on Flickr




Kornati by m_Foto, on Flickr




Kornati by m_Foto, on Flickr




Kornati by m_Foto, on Flickr




Kornati by m_Foto, on Flickr




Mana - Kornati by m_Foto, on Flickr




Mana - Kornati by m_Foto, on Flickr




Mana - Kornati by m_Foto, on Flickr




20000110_014028_1074-s by m_Foto, on Flickr




20000110_005746_620-s by m_Foto, on Flickr




Mana - Kornati by m_Foto, on Flickr




Mana - Kornati by m_Foto, on Flickr




Mana - Kornati by m_Foto, on Flickr




20000110_014030_1078-s by m_Foto, on Flickr




20000110_005954_644-s by m_Foto, on Flickr
 
A patra zi: Zut - Zadar, cu oprire la baie la singura plaja cu nisip pe care am vazut-o, Plaja Kostanj.



20000110_010234_701-s by m_Foto, on Flickr




20000110_010256_709-s by m_Foto, on Flickr




Podul Pasman-Uglijan by m_Foto, on Flickr




Podul Pasman-Uglijan by m_Foto, on Flickr




20000110_010628_755-s by m_Foto, on Flickr




Plaja Kostanj (Uglijan) by m_Foto, on Flickr




Plaja Kostanj (Uglijan) by m_Foto, on Flickr




Plaja Kostanj (Uglijan) by m_Foto, on Flickr




Plaja Kostanj (Uglijan) by m_Foto, on Flickr




Plaja Kostanj (Uglijan) by m_Foto, on Flickr
 
Cam asta a fost excursia in poze. Dupa cum spuneam, revin cu texte. Un mic preview, top 3 expresii:
1. INDREAPTA BARCA!!!
2. Cand ajungem?
3. Atentie, valuri!
 
bravo iulian! "cand ajungem?" suna cunoscut. Ca sa mai scurtezi din ziua 3 de ce nu ai ramas in vrulje sau la geamandurile de la mala provesa ?
 
bravo iulian! "cand ajungem?" suna cunoscut. Ca sa mai scurtezi din ziua 3 de ce nu ai ramas in vrulje sau la geamandurile de la mala provesa ?
In ziua 3 am plecat la 3 dimineata din Primosten in ideea sa ajung la rasarit in Kornati, sa ne invartim printre insule dimineata, iar apoi sa facem o oprire la Piskera sau Vrujle pentru seara. Toate bune si frumoase, rasarit fain, vazut insule, misto.

Dar ... dupa o noapte la ancora in Primosten si o dimineata in mars, dragul meu echipaj a uitat ca nu e legat la izvorul cu apa si mi-a terminat toata apa, asa ca planul era sa acostam undeva unde e apa, preferabil la ponton sa nu car apa cu bidonul. Solutia fireasca a fost Piskera, dar cand au vazut astia ca vreau sa-i acostez "in pustietate" m-au convins sa mergem mai departe (stiu ca nu e democratie pe barca ... dar na ... ).

Si asa am ajuns la Telascica, unde vroiam sa fac ture cu dinghy si bidonul. Acolo dupa o acostare perfecta la geamandura, in timp ce echipajul lega geamandura s-a pierdut cangea in apa. Moment total nepotrivit pentru rangerul parcului care a venit sa ceara taxa de 15 euro/persoana. Dupa un calcul rapid mi-am dat seama ca am timp sa ajung in Zut inainte de 4 sa prind liber pontonul la acelasi pret si sa scap de turele cu dinghy, dezmortesc echipajul, etc. Asa ca l-am anuntat pe ranger ca plec, ne-am ciondanit un pic (el credea ca fac talente sa negociez) si-am plecat. Numai bine ca am prins vant de 15 Knt si am mers in volte pana la Zut, unde toata lumea a fost fericita :)

Si asta a fost ce-a de-a treia zi de navigat :)
 
Apropo de rangerii de la Telascica: 15 Euro x 6-7 pers = ~ 500 Kune inseamna mult mai mult decat o noapte in Kornate (250 kune per barca). Noi am platit in prima seara pt ca era prea frumos locul insa in a doua seara ne-am legat la geamandurile din Mala Provesa si am facut semn taxiboat-ului de la Taverna Bagatella. Ala a venit, ne-a luat pe toti la taverna si in timp de degustam un vinul casei ne uitam la rangerul de Telascica ce venise sa ne ceara bani. Tipul a dat tarcoale barcii noastre de vreo 2 ori dupa care a plecat definitiv. Noi am mai baut inca 2 carafe de vin in cinstea lui si cam asta a fost tot. Dimineata am stat pana pe la 10-11 la geamandura si dupa aia am plecat. Se pare ca vin o singura data, in jurul asfintitului. Stiu ca nu e frumos ce am facut insa si 500 de kune e un pret nerusinat.
 
La mine au venit la 1 dupămasa, cum m-am legat ... Acum nu stiu daca e normal sa-ti ceara bani pe persoana ca stai la geamandura, eventual pret de acostare/barca si daca cobori pe uscat sa-ti ceara pret de persoana ... In fine, oricum in Croatia e totul enorm de scump, dar na, face ...


Am terminat si povestile vanatoresti: http://www.barcaholic.ro/blog.php/2-Smokey?blogcategoryid=1
 
Bravo,Iulian ! Odata cu scoala de navigatie, ai adus vizibil multa bucurie pe chipurile familiei si prietenilor tai :) .
Un exemplu ca practica urmeaza teoria, chiar aici la noi, unde yachtingul pare doar un vis .
Poate era doar un vis cand ne-am intalnit la cursuri, anul trecut, in Constanta..... astazi insa citim si vedem poze superbe, din aventurile pe valuri .
SI asta face mult mai mult pentru yachtingul romanesc, decat toate emisiunile TV, ale Zaharestilor sau Mandrutilor.
E bine sa se inteleaga si in Romania, ca navigatia cu vele nu inseamna sa aduci niste dudui sa bea sampanie pe puntea unui yacht de lux.
 
Bravo,Iulian ! Odata cu scoala de navigatie, ai adus vizibil multa bucurie pe chipurile familiei si prietenilor tai :) .
Un exemplu ca practica urmeaza teoria, chiar aici la noi, unde yachtingul pare doar un vis .
Poate era doar un vis cand ne-am intalnit la cursuri, anul trecut, in Constanta..... astazi insa citim si vedem poze superbe, din aventurile pe valuri .
SI asta face mult mai mult pentru yachtingul romanesc, decat toate emisiunile TV, ale Zaharestilor sau Mandrutilor.
E bine sa se inteleaga si in Romania, ca navigatia cu vele nu inseamna sa aduci niste dudui sa bea sampanie pe puntea unui yacht de lux.

Boier Florio , felicitari pentru vara frumoasa , felicitari si lui Iulian si tuturor celor care au avut in sfarsit atat prilejul cat si curajul sa ia marea si sa simta valurile , insa stii cat de periculos este sa faci judecati de valoare , generalizari si sa pui etichete , nu-i asa ?
Chiar crezi tu ca in Romania navigtia cu vele inseamna ceva anume ? In Romania , unde sunt 15 barci si 500 de "priceputi" ?

In Romania , in Mediterana , in oeanul Pacific ( care e atat de mic... ! ) si peste tot in lume , navigatia cu vele inseamna MULT : si femei frumoase si sampanie si emisiuni de televiziune si sport si curaj si dedicare si adrenalina si lux si aventura si romantism si vedetism ( oho...!) si altruism si DE TOATE .

Fiecare isi ia ce vrea si ce ii place . Si da yachtingului ce poate .

E un fel de religie .
 
Multam de aprecieri! Pe plan personal a fost intr-adevar un mic succes, adica am trecut de la stadiul de balast in echipaj la stadiul de skipper cu toate responsabilitatile aferente. Totusi imi cunosc limitele, coasta Croatiei vara e un fel de lac mai mare, n-am avut parte de furtuni sau alte fenomene extreme, nu cred ca se compara cu o tura in Grecia pe un Meltemi puternic.

Fara a avea pretentii c-as avea o legatura cu "yachtingul romanesc", probabil ca fac parte dintr-o generatie noua care o ia de la zero in acest domeniu, incercand sa ia calea si exemplul lumii civilizate. Probabil ati observat din poze ca aveam un pavilion romanesc sub cruceta babord, am incercat sa nu-l fac de ras. De multe ori am surprins privirile colegilor de ponton care se uitau la pavilion si incercau sa-si dea seama ce tara reprezinta, probabil si normal avand in vedere ca majoritatea erau nemti, italieni, austrieci, polonezi si unguri.

Florio, ceea ce se da la TV e pentru cei care se uita la TV, am renuntat la pierderea asta de timp demult. Oricum, nu ne putem astepta sa faca o emisiune TV educatie in acest sens. E de inteles, daca ai fi producator la o emisiune TV despre yachting ai prezenta ceva colreg si tehnici de ancorare, sau mai bine o gagica buna care bea sampanie :) ...

Ceea ce zice Robert am simtit-o in marina din Biograd la plecare: la acelasi ponton, pe aceleasi barci se aflau lumi complet diferite: familii linistite cu copii care isi dadeau de lucru pe punte sub supravegherea parintilor, cateva familii prietene care savurau un pahar de vin in cockpit, grupuri de tineri petrecareti care erau in permanenta cu berea in mana, calatori singuratici insotiti doar de un caine, barbati trecuti de prima tinerete care-si etalau bogatia cu o insotitoare tinere care tineau mortis sa-si etaleze feminitatea, pensionari aflati in voiajul de retragere, de toate. Si asta in doar 50 de m de ponton. Unii isi pregateau meticulos scotele si barca, la rasaritul soarelui paraseau marina, iar altii beau pana dimineata si plecau la ora 12 catre urmatoarea destinatie ... E dificil sa-i incadrezi pe toti intr-un standard.
 

Back
Sus