software free Kayakfoundry 1.6.4. si cateva planuri

Salutare tuturor.
Aceasta este prima mea postare. Am gasit aici un software free http://www.blueheronkayaks.com/kayak/software/kfoundry1 (bravo Ross ) iar pe forumul blueheronkayaks , cateva planuri. M-am hotarat sa incerc sa construiesc modelul edgerII. Fiind prima mea incercare de acest fel am sa incerc sa-l construiesc din stinghii (strips) de brad imbracat cu fibra si rasina epoxi. Ce parare aveti ?
 

Atașamente

salut si bun venit printre barcaholici :)

felicitari pentru initiativa de a construi un caiac. Totusi varianta de a construi barca din lemn de brad nu cred k e o varianta optima, avand in vedere ca bradul nu e cunoscut pentru rezistenta sa, mai ales in apa. Pentru prima barca dupa parerea mea e cam prea mult sa o faci din strips, avand in vedere ca o faci initial pentru a te familiariza cu constructia uneia. Si eu curand voi finaliza primul meu canoe, si sunt foarte incantat ca am ales varianta de incepe cu ceva cat mai simplu, deoarece cu toate ca eram informat cu tot, pas cu pas, teoria nu e suficient, si neavand experienta am facut unele greseli pe care sunt sigur ca la urmatoarea nu le voi face. Poate cei mult mai experimentati de pe aici te-ar putea ajuta ei cel mai bine, dar dupa parerea mea (chiar m-am informat super mult in ale constructiei de barci) ar trebui sa incepi cu o varianta mai simpla.

Nu are rost sa te complici din prima sa faci cu strips, poti folosi de exemplu un placaj la un pret mai rezonabil, de exemplu un placaj Ceiba de la Holver, e tot plop, dar de o calitate un pic mai scazuta decat Okoume, are pori mai mari, absoarbe un pic mai multa rasina (trebuie saturat un pic mai mult).

Orice alte intrebari ai, si pot sa te ajut, cu mare placere
spor la treaba
 
Bine ai venit!

Orofaz a facut o canoe stripplank, e un pic mai laborios procesul, dar produsul final are forme frumoase...

Trebuie sa fii atent la inceput, la taiatul, simetria si aliniamentul bulkheadurilor.
 
Am vazut pe net pe cineva care si-a construit, mi se pare, o canoe din balsa, lemn care are o rezistenta mecanica si la apa mult mai mica decat bradul (parearea mea).
Mi-am zis atunci, de ce nu si bradul ? Cateva avantaje si dezavantaje pe care le vad eu legate de brad:
Avantaje :
- este usor de procurat
- este ieftin (si pt ca fiind la prima lucrare de acest gen nu vreau sa risc cu un lemn mai scump si greu de procurat).
- este elastic, nu este greu, si se prelucreaza usor.
- rezistenta la apa bunicica (fiind esenta de rasinoase). Dar cred ca asta nu va fi o problema tinand cont ca practic va fi incapsulat in epoxi.

Dezavantaje
- Are noduri care trebuiesc inlaturate. Putin probabil sa obtin un strip continuu. Mai degraba vor fi facute din 3-4 bucati inadite.
- rezistenta mecanica mai mica. Aici, as dori o parere legata de grosimea strip-urilor. Am vazut ca le cedar se foloseste grosimea de aprox. 6mm
- mai putin estetic. Oricum daca nu-mi place cum o sa iasa caiacul la natur mai exista si posibilitatea sa-l vopsesc.

As mai avea o intrebare legata de tesatura din fibra de sticla si rasina eposxy.
- care credeti ca este mai recomandata, panza de 300g/mp sau cea de 150g/mp. ?
- cam cata rasina epoxy ( epihen re 4020) imi trebuie ? (suprafata totata (int+ext) a caiacului edgee II ar fi undeva la 8.5-9mp).
 
Ultima editare:
Salutare si felicitari pt. initiativa!

Atentie la materiale!
La magazinele cu cherestea din coltul strazii nu vei gasi cherestea de brad. Bradul este o specie destul de rara in padurile noastre si implicit mai scumpa (ma refer la produse). Ceea ce gasesti este molid, specie care nu are aceleasi calitati ca si bradul.
Daca doresti rasinoase cu orice pret, cauta pin, este mai saturat cu rasina decat molidul, are rezistenta mai mare si inghite mai putina epoxidica, dar este putin mai greu de gasit. Personal, de 1 mai anul acesta, aflandu-ma la o pensiune pe valea Bascii langa Nehoiu - Buzau, am intrebat gazda de cherestea de pin si a spus ca se poate rezolva, inclusiv debitarea acesteia dupa o schema anume, in functie de caracteristicile lemnului.
 
Compozit

Am vazut pe net pe cineva care si-a construit, mi se pare, o canoe din balsa, lemn care are o rezistenta mecanica si la apa mult mai mica decat bradul (parearea mea).
Nu este doar parerea ta, este un fapt.
Dar - facand abstractii de plutele indigenilor si experiente gen Kon Tiki (Thor Heyerdahl) balsa se foloseste la ora actuala la constructii ultrausoare , ca si miez, intre 2 laminate, nu expus la apa !
Poti afla detalii la WEST-Systems sau la la BlasaCore ( http://www.balsacore.co.uk/

Daca vei folosi o rasina epoxydica de viscozitate redusa , poti "inlocui" balsa cu brad, molid sau pin, daca accepti cresterea greutatii (de la cca. 0,3..0,35g/cm3 pt. balsa la 0,5..0,6 g/cm3 pentru molid respectiv pin). Bineinteles nu se poate scala liniar (-->greutate dubla!) intrucat rasinoasele permit file mult mai subtiri decat panourile de balsa pt. aceeasi rezistenta.
Un caiac, laminat cu voal de sticla si epoxy pe interior si exterior va "functiona" perfect placat cu file de 3,5..4 mm cu exceptia zonei chila, unde poti creste grosimea la 5..5,5mm.

As mai avea o intrebare legata de tesatura din fibra de sticla si rasina eposxy.
- care credeti ca este mai recomandata, panza de 300g/mp sau cea de 150g/mp. ?
Doar daca vrei sa construiesti o nava de asalt, pt. operatii amfibii si debarcare pe plaje stancoase , ostile...
Altfel (pt. kayak /canoe):
- 1 strat de matase (voal/tesatura) 80g/m2 pe interior,
- 2 straturi 80g/m2 pe exterior, ranforsat in zona chilei (fund) cu inca 2 straturi, din material identic
[/COLOR][/COLOR]
 
Nu se pune problema rezistentei lemnului de brad, molid sau ce oi gasi tu pe la depozit la actiunea apei, de vreme ce el va fi imbracat in fibra si rasina pe exterior si cel putin in cockpit, daca nu cu totul pe interior. Daca alegi cu suficienta grija trei-patru scanduri si le tai in fasii de 4..5 mm, vei fi surprins de numarul de fasii fara noduri care vor rezulta. Nu inteleg de ce spui ca ar fi mai putin estetic. Daca slefuiesti ingrijit toata suprafata, rasina va scoate in evidenta o fibra minunata.
O alta varianta ar fi o constructie hibrid, care mie mi se pare foarte interesanta, combinand rapiditatea executiei cocii din placaj cu eleganta puntii din fasii de lemn.
Spor!
 
Cam asa am facut eu si as fi bucuros sa te pot ajuta cu sfaturi din putina mea experienta, mai ales sfaturi de genul "asa nu" ;) .
 
@solpet
salut, ai cumva vreun sfat si pentru cei care nu vor sa dea 75RON/kg de epoxy cum dam noi pe kitt-ul de 3.3+1 de la Polydis. La noi se mai gaseste si de la Policolor dar am auzit ca nu ar impregna asa usor tesaturile.
 
pret epoxy

salut, ai cumva vreun sfat si pentru cei care nu vor sa dea 75RON/kg de epoxy cum dam noi pe kitt-ul de 3.3+1 de la Polydis
Reteta pt. succes (in negocieri ) nu am , dar poti arata screenshot-ul atasat, ca sursa alternativa :iupi:
//daca as trai in Romania, probabil as comercializa si cateva "chestii" high-tech, la preturi rezonabile, si cu profit. Asta face si fratele meu, dar in alt domeniu, motocross & enduro//

Pretul (in aceeasi clasa de rasina) depinde de mai multi factori, una fiind psihoza.

Eu cumpar cantitati rezonabile de rasina, dupa cum puteti vedea pretul este sub 9 euro/kg, (pret mediu pe amestec, rasina + intaritor; 335euro/38,75kg), adica cca. 1/2 din cel citat, de la Polydis.

Dar alta tara, alta obiceiuri, alte preturi...

Desigur vad si aici,in apropiere, la un magazin de accesorii yachting rasini epoxy uzuale, la 45euro/kg, probabil sub deviza "Noblesse oblige"....

Ce pot sa spun de la distanta?
a) asociati-va mai multi. Lumea este in miscare, la cantitati rezonabile (50..100kg) se pot obtine preturi corecte. Cu tot du-te vino-ul EW probabil se gaseste un caraus,om de bine, coleg etc. care sa fie dispus la transport.
Pot da cateva adrese in spatiul germanofon (Germania, Elvetia, Austria)

b) pe ebay apar acazional licitatii pt. cantitati mici de rasina buna (de regula cu viscozitate redusa) si cu termenul de expirare aproape trecut.
Intaritorul va cristaliza, dar se poate "retopi" exact ca mierea zaharisita... in rest nu se deprecieaza nici o proprietate a rasinii.

Ofertele apar ocazional, presupune deci ceva timp investit (contra obtinerii unei economii la pret) pana gasesti si castigi o licitatie...
Apoi organizat trimiterea la adresa unor cunostiinte din tara respectiva (altfel cheltuielile de colet urca pretul ) organizat transportul in .ro si se poate relua , da capo a fine,
sa zicem pt. un motor diesel naval, sau vinciuri Levmar, sh. si la un pret mortal:cool:
 

Atașamente

  • Epoxy_Exemplu.GIF
    Epoxy_Exemplu.GIF
    29.1 KB · Vizualizări: 59

Back
Sus