Sprit chit vs primer plus alte intrebari

Buna seara tuturor,
Sunt la a doua barca si la mai putin de trei ore de plimbare pe apa :) Pe prima am dat-o ca nu m-a ajutat Veterok-ul. Era barca mare si motorul de 12 cai. Acum am luat una mai mica (tot fibra de sticla) cu un Johnson 20CP/2T. Sunt la etapa de pregatire in vederea vopsirii. Barca actuala e cumva mai buna din punct de vedere al suprafetei. Totusi fibra are ceva neregularitati si ma gandeam sa nivelez cu sprit chit+slefuire. Tinand cont de experienta cu barca anterioara, careia nu i-am dat cu vopsea antivegetativa ci doar cu vopsea auto peste sprit-chit si am constatat ca, dupa circa doua luni de stat pe apa, vopseaua care a fost in contact cu apa s-a exfoliat pe alocuri (sprit-chitul a ramas intact), va intreb urmatoarele:
1. Este potrivit sa aplic sprit-chit sub vopseaua antivegetativa?
2. Afecteaza aderenta acesteia din urma? Daca da, mai dau si cu primer?
3. Primerul ce este si ce rol are? Doar de nivelare sau are si rol aderent?
4. Daca aplic sprit-chit si slefuiesc, apoi dau cu antivegetativa fara primer care ar fi problema?
Alte intrebari:
5. Vreau sa montez in bord un turometru si ce am gasit pe net sunt preturi prohibitive. Asadar m-am hotarat sa adaptez un turometru auto pentru 4/6/8 cilindri. Motorul imi furnizeaza informatia de turatie de la puntea redresoare (trifazica) de pe una din faze. Am pus osciloscopul pe semnalul respectiv si am constatat ca la relanti (eu am apreciat circa 1000 RPM) imi arata aproximativ 3000 de impulsuri pe minut. Sa deduc ca sunt 3 magneti pe volanta? S-a lovit careva de problema asta? Stiti cumva cati magneti are un Jonson pe volanta? A montat cineva un turometru si daca da, de care, modificari, etc.?
6. Motorul are doua generatoare electrice practic, unul care alimenteaza partea de aprindere, cu sistem de incarcare al condensatorului de aprindere si sistem de declansare a scanteii, iar celalalt care furnizeaza energie la intrarea puntii trifazice. Acest tip de instalatie electrica realizeaza si incarcarea bateriei? Intreb pentru ca nu am vazut vreun releu regulator (mecanic sau electronic). La iesire puntii trifazice, cu motorul in la relanti si cu bateria conectata aveam pe undeva in jur de 12,8 V. Ma pot baza pe incarcarea acumulatorului in mers?
7. Stiti cumva un furnizor de contacte (cheie contact) intrucat as vrea sa montez un contact in bord pentru demaror si soc. Barca are deja montate butoane de start/stop, dar problema e ca daca, din greseala, actionez butonul de start cat timp motorul functioneaza, risc sa distrug bendix-ul. Socul in acelasi bloc contact m-ar ajuta sa elimin un buton suplimentar. Nu ma intereseaza aspectul antifurt al cheii de contact ci ma intereseaza protectia impotriva startului cat timp motorul este pornit. Daca ati avut o astfel de problema cum ati rezolvat-o? Ma gandeam la o interblocare realizata cu un circuit electronic, adica daca simte motorul pornit nu imi mai permite un nou start, dar nu vreau sa complic exagerat situatia.

Va multumesc pentru rabdare si astept cu interes raspunsuri.
Stima
 

Back
Sus