Tehnice

Salutare la toata lumea
Am nevoie de ajutor pentru a calcula viteza de deplasament la o barca de 6m lungime 1,3 latime si pescaj 0,3.Stiu ca e formula simpla dar care nu o am la indemana:).Citisem undeva ca necesarul de putere pentru a aduce o ambarcatie la viteza de deplasament ar fi de 2,2kW/Tona de greutate.Ar fi valabila treaba?Stiu ca trebuie sa aiba si un raport favorabil de lungime/latime ceea ce in cazul meu e totusi bun fiind peste4.
Merci mult
Levy
 
Salut Levy, uite aici o formula simplificata a unui designer cunoscut din State, dar depinde de forma si asieta barcii ca sa se miste economic in regimul de mars dorit:
 

Atașamente

  • scan0021.jpg
    scan0021.jpg
    71.6 KB · Vizualizări: 53
  • scan0022.jpg
    scan0022.jpg
    39.5 KB · Vizualizări: 44
  • scan0023.jpg
    scan0023.jpg
    37.1 KB · Vizualizări: 59
Salutare la toata lumea
Am nevoie de ajutor pentru a calcula viteza de deplasament la o barca de 6m lungime 1,3 latime si pescaj 0,3.Stiu ca e formula simpla dar care nu o am la indemana:).Citisem undeva ca necesarul de putere pentru a aduce o ambarcatie la viteza de deplasament ar fi de 2,2kW/Tona de greutate.Ar fi valabila treaba?Stiu ca trebuie sa aiba si un raport favorabil de lungime/latime ceea ce in cazul meu e totusi bun fiind peste4.
Merci mult
Levy

Conform formulei, la 6m VD = 5,71noduri!
 
Va multumesc la toti.
Am calculat necesarul de cp pentru o greutate de 1000kg si mi-au iesit 3cp deci exact 2,2 kW de cat aminteam si eu.
Mai am o nelamurire in legatura cu deplasamentul.Se considera deplasament numai volumul dislocuit de suprafata scaldata de linia de plutire sau de intreg corpul navei scufundat in apa pana la bordurile superioare?
 
Va multumesc la toti.
Am calculat necesarul de cp pentru o greutate de 1000kg si mi-au iesit 3cp deci exact 2,2 kW de cat aminteam si eu.
Mai am o nelamurire in legatura cu deplasamentul.Se considera deplasament numai volumul dislocuit de suprafata scaldata de linia de plutire sau de intreg corpul navei scufundat in apa pana la bordurile superioare?

De la Wikipedia citire:

Prin deplasament se înţelege greutatea volumului de apă dislocuit de carena unei nave în stare de plutire. Se exprimă în tone metrice (1 000 kg) sau în tone engleze (1 016,047 kg).
Deplasamentul cuprinde greutatea navei goale (corpul, instalaţiile, mecanismele, apa şi combustibilul aflate în conducte, cărdări etc.) şi greutatea încărcăturii (marfa, combustibilul, apa potabilă, şi de maşini, balastul, proviziile, ehipajul cu bagajele personale, pasagerii, greutăţile fixe etc.), care fac parte din tonajul deadweigt al navei.


De la batranul Arhimede:
Greutatea volumului dislocuit e egala cu greutatea navei plutind liber!

Deci deplasament = greutatea volumului de apa dislocuit pana la linia de plutire. Scufundand-o de tot i se poate afla doar volumul.
 
Ultima editare:
Salutare la toata lumea
Am nevoie de ajutor pentru a calcula viteza de deplasament la o barca de 6m lungime 1,3 latime si pescaj 0,3.Stiu ca e formula simpla dar care nu o am la indemana:).Citisem undeva ca necesarul de putere pentru a aduce o ambarcatie la viteza de deplasament ar fi de 2,2kW/Tona de greutate.Ar fi valabila treaba?Stiu ca trebuie sa aiba si un raport favorabil de lungime/latime ceea ce in cazul meu e totusi bun fiind peste4.
Merci mult
Levy


Salut Levy,
Vad ca ai deja raspuns la intrebarile postate. Atasez si eu formula pe care o aveam in baza mea de date. 2,2 kW/Tona la regim de deplasament pare a fi o valoare spre limita maxima 1,5-2,2 kW (2-3CP) pe tona. Deasemenea, LWL este lungimea la linia de plutire si nu LOA care este lungimea totala a barcii. Este interesant raportul de putere/Tona pentru trecerea in regim de planare.

<<HULL SPEED = 1.34*lwl^.5 [knots] , lwl [feet]
Generally regarded as the highest practical velocity for a displacement boat assuming a reasonable power input (2-3 hp per ton). As a boat's speed increases, the wave it creates becomes longer, creating a trough that moves aft. At hull speed, the trough will be as long as the waterline length, creating a "hole" that the boat just fits. An enormous amount of power (50-100 hp / ton) is required to "climb out" of this hole and transition to higher speeds (planing).>>
 
Ultima editare:
Salutare la toata lumea
Am nevoie de ajutor pentru a calcula viteza de deplasament la o barca de 6m lungime 1,3 latime si pescaj 0,3.Stiu ca e formula simpla dar care nu o am la indemana:).Citisem undeva ca necesarul de putere pentru a aduce o ambarcatie la viteza de deplasament ar fi de 2,2kW/Tona de greutate.Ar fi valabila treaba?Stiu ca trebuie sa aiba si un raport favorabil de lungime/latime ceea ce in cazul meu e totusi bun fiind peste4.
Merci mult
Levy

inca doua formule care sper sa-ti foloseasca:

Prismatic Coefficient
The prismatic coefficient gives the designer an idea how full or thin the underwater part of the middle of the boat is relative to the ends. For example, a square-ended barge where the ends of the boat are identical to the midsection has a prismatic coefficient of 1. A sailboat has a prismatic of about half of that number because the ends of the boat are tapered. The number is typically about .51 for a boat intended to be fast in light winds and can be up to .59 for a boat intended to be fast in heavier winds. Unfortunately, it is impossible to calculate this value from numbers given on a brochure. You need to ask the designer what it is.
The coefficient is found by taking the largest transverse area of the hull and multiplying that area by the waterline length. This gives you a box shaped like the largest midship section. The volume of this odd-shaped box is divided into the volume of displacement of the hull. The formula reads:
(Volume of displacement) / Largest sectional area x LWL

Fuel to Displacement Ratio
How much fuel should a boat carry? If the boat has a generator it will require more fuel than a boat with no genset. If it is a cruising boat it will typically carry a lot more fuel. I developed a formula to compare the fuel capacity of various boats. It is:
(Fuel in gallons x 7.5 (changes gallons to pounds) x 100) / Displacement
I found that boats with a fuel/displacement ratio of under 1 percent tend to be racers and do not require a lot of fuel. Boats with a ratio of 5 to 7 percent tend to be long-distance cruisers. Most production cruisers that do not go far from shore have a ratio in the 2 to 4 percent range.
 

Back
Sus