Tentativa nereusita de iesire pe Atlantic

Arata ca o barca foarte capabila. Imi place. Pregateste-te bine si fa o tura pe Atlantic. Ia-ti echipaj, conteaza.
 
Deci ai ajuns cu bine acasa incarcat cu un bagaj pretios de experienta practica!

Poti detalia partea aia de final cu "pericolele la care te expune amatorismul"?
:ahoy:
 
Poti detalia partea aia de final cu "pericolele la care te expune amatorismul"?

Patanie:

Prima data cind am iesit cu Hartley, o barca ceva mai mica decit catboat lui Aurelian, neavind experienta deloc, am ridicat focul cu capul in jos. Colac peste pupaza, scripetele de la halyard-ul focului s-a intepenit si nu mai venea jos. Asa ca m-am intors la mooring dupa o jumatate de ora, obosit si transpirat, cu coada intre picioare si onoarea nespalata :(. Aveam nevasta si copilul cu mine si asta se intimpla in canal, pe unde trece toata lumea. Nu trebuie sa spun cite blitzuri am vazut si ce comentarii mi-au auzit urechile :o

Lectie: focul se pune cu partea ascutita in sus.
 
echipajul se momeste cu:

GirlsOnShadowfax.jpg
 
Preparation is the key.

M-am uitat pe 12323 si pare mai interesant pe dinafara. Navigatul costal nu e chiar o tragedie. Iti trebuie busola. Adica iti trebuie o busola pentru navigat, una bulkhead, permanent montata pentru care sa stii deviatia. Iti mai trebuie o busola pentru sight [sight compass] cu care iti stabilesti pozitia. Ca orice marinar de nadejde, sint convins ca o sa-ti iei si o busola de rezerva, just in case.

Stind in picioare, din barca mea, stiu ca daca vad nisipul plajei sint la cel mult 4 mile de tarm. Stai in astea 4 mile si poti indentifica practic orice reper la mal.

Testeaza vhf-ul daca asa trebuie, nu te jena. Invata ColRegs, de exemplu power gives way to sail chiar daca sint awb-uri.

[...] au aparut doua Beneteau de cite 14m [...]. Trageau la motor si cu focurile desfacute cu vint larg

Skipperul ei si-a aratat dezaprobarea aratindu-mi cu mina virful picului meu la numai centimetri de pataratina lui

Eu i-as fi aratat un deget, mai precis al treilea.

Pentru cazuri de astea iti trebuie un horn. In cele mai multe cazuri este suficient sa-l areti.
 
Regulile acestea mai sunt valabile?

Nave cu vele


a) Cand doua nave cu vele se apropie una de alta astfel incat exista pericolul de coliziune, una dintre ele trebuie sa se abata din drumul celeilalte, dupa cum urmeaza:


i) cand navele primesc vantul din borduri diferite, nava care primeste vantul din babord trebuie sa se abata din drumul celeilalte;


ii) cand cele doua nave primesc vantul din acelasi bord, nava din vant trtebuie sa se abata din drumul navei de sub vant;


iii) Daca o nava care primeste vantul din babord vede o alta nava in vant si nu poate stabili cu certitudine daca aceasta nava primeste vantul din babord sau din tribord, prima nava trebuie sa se abata din drumul celeilalte.


b) In intelesul aplicarii prezentei reguli, bordul din care vine vantul trebuie socotit ca fiind bordul opus celui in care este bratata vele mare sau in cazul navelor cu vele patrate, bordul opus celui in care este bratata cea mai mare vele aurica (sau triunghiulara).

Si in afara de cazurile cand era in senal sau in zone cu separarea traficului:

a) O nava cu propulsie mecanica aflata in mars trebuie sa se abata din drumul:


i) unei nave care nu este stapana pe manevra sa;


ii) unei nave cu capacitatea de manevra redusa;


iii) unei nave care este in curs de pescuit;


iv) unei nave cu vele.

Iar din cate am inteles Bennys mergeau cu vele dar si cu motor. Poate ne lamureste x_petrolist cu schema.
 
Ultima editare:
Nave cu vele
a) Cand doua nave cu vele se apropie una de alta astfel incat exista pericolul de coliziune, una dintre ele trebuie sa se abata din drumul celeilalte, dupa cum urmeaza:
Regulile astea se aplica daca ambele nave folosesc doar velele

Daca una din nave are si motor, atunci trebuie sa se abata din calea navei cu vele, asa cum ai scris mai jos:
a) O nava cu propulsie mecanica aflata in mars trebuie sa se abata din drumul:
iv) unei nave cu vele.


Dar cred ca era vorba de o depasire acolo, si omul de be Beneteau s-a suparat ca Aurelian a facut o volta inainte de a depasi el, teoretic cand esti depasit trebuie sa-ti mentii cursul.
 
Ultima editare:
Uite cum e: o nava cu vele, care merge la motor, chiar daca are vela ridicata este considerata power boat. Full stop.

Asa iti aduci aminte prioritatile:

Please Send Flowers Congratulating Royal Navy, adica

Power
Sail
Fishing
Constrained by draught
Restricted ability to maneuvre [RAM]
Not under command

cu cit mai sus pe lista cu atit mai multe prioritati ai de dat.
 
Depasiri

Florile le mai lipsesc :), dar e de tinut minte.
La depasiri e alta treaba:


a)...orice nava care ajunge din urma o alta nava trebuie sa se abata din drumul navei ajunsa din urma.
Nu intelegeam de ce a doua nu a redus viteza sa-i permita manevra in siguranta lui x_petrolist
 
Q: Cum recunosti ziua un vas constrained by draught?

A: Se foloseste "day shape" un cilindru.

Avea Benny cilindru? Ma indoiesc, still power boat.

Ideea e ca nu trebuie sa ghicesti ce se intimpla, trebuie sa stii. Stim ca bennys mergeau la motor, nu indicau RAM, CbD sau NuC, deci power boat. Daca tu avea loc sa faci volte si ele puteau sa give way. Parerea mea, care este.
 

Back
Sus