Toate panzele sus!

am avut sansa sa il cunosc pe Jean Constantin pe care l-am invitat la Mangalia in august !Ne-a povestit multe despre filmari ... Exceptional actor !
 
am avut sansa sa il cunosc pe Jean Constantin pe care l-am invitat la Mangalia in august !Ne-a povestit multe despre filmari ... Exceptional actor !

" Ismail puşcam, apam nu dam!"

Desigur, cartea asta a fost una dintre lecturile fundamentale ale copilăriei mele. Ce şoc am avut atunci când, în studenţie, am cumpărat de la un anticariat cartea lui Slocum!
 
Ultima editare:
Intr-adevar, chiar daca nu se poate vorbi de plagiat, sunt multe similitudini intre cele 2 carti, si in plus se simte si influenta lui Jules Verne in cartea lui R. Tudoran. Nu cred ca ar trebui reprosat ceva autorului roman, avand in vedere lansarea cartii in perioada tulbure a anilor '50, cand accesul la literatura "capitalista" era mai dificil decat la casetele video in anii '80. Si in plus, multi dintre noi am fost norocosi sa citim la varsta potrivita aceasta carte, ceea ce ne-a facut sa avem un scop inedit, si ne-a ferit sa devenim (inca) niste romani pasionati de fotbal sau politica.

Daca tot suntem la literatura cu tematica marina, pe mine de exemplu m-a influentat mult Radu Theodoru, iar cine citeste printre randuri cartile sale poate face abstractie de temperamentul sau dictatorial, si sa ia ca exemplu un om care a luptat mult pentru visul sau. Si acum, citind cartile lui, avem exemplul unui om echilibrat si auster, care a reusit cu mijloace rudimentare.
 
Cred că la Radu Tudoran se referea Theodoru într-una dintre cărţile sale, când povestea de un scriitor care îşi construia/dorea să-şi construiască o goeletă cu care să navigheze în jurul lumii, dar pe care sistemul l-a doborât.
 
Parerea mea e ca Radu Theodoru e cel care a doborat sistemul, a plecat in ciuda tuturor piedicilor, uzand bineinteles si de relatiile pe care le avea. Nu stiu prea multe de nea Sandu Patrascu, cam ce probleme a avut cand a plecat prima data in 1983.
 
Parerea mea e ca Radu Theodoru e cel care a doborat sistemul, a plecat in ciuda tuturor piedicilor, uzand bineinteles si de relatiile pe care le avea. Nu stiu prea multe de nea Sandu Patrascu, cam ce probleme a avut cand a plecat prima data in 1983.

Bătrânul Pătraşcu spune că l-a vândut pe Dolojman datorită problemelor pe care le-a avut cu autorităţile.
Radu Theodoru a avut şi el necazuri. Cred că îţi aduci aminte de episodul în care solicita sprijin pentru o călătorie în jurul lumii, iar autorităţile i-au reproşat că sunt altele mai importante, precum recolta de varză.
Iar varza, tovarăşi...
 
M-a impresionat mult in cartea lui Radu Theodoru: "Decebal - Circumterra, o tentativa refuzata" faptul ca descrie Mediterana ca fiind "mare nostrum" pentru navigatorii romani (si pe buna dreptate). Ramine s-o readucem pe podium prin yachtingul de croaziera.
 
M-a impresionat mult in cartea lui Radu Theodoru: "Decebal - Circumterra, o tentativa refuzata" faptul ca descrie Mediterana ca fiind "mare nostrum" pentru navigatorii romani (si pe buna dreptate). Ramine s-o readucem pe podium prin yachtingul de croaziera.

De ce-o fi Mediterana mare nostrum, imi scapa. Romanii o numeau asa pt ca ii cucerisera toate malurile si imperiul lor se intindea de la Coloanele lui Hercule pana in Palestina. Dar noi ce-am cucerit? Nici Marea Neagra! :noroc:
 
De ce-o fi Mediterana mare nostrum, imi scapa. Romanii o numeau asa pt ca ii cucerisera toate malurile si imperiul lor se intindea de la Coloanele lui Hercule pana in Palestina. Dar noi ce-am cucerit? Nici Marea Neagra! :noroc:

Cred că se referă la faptul că până în '89, flota RSR era prezentă practic în fiecare port de la Mediterana, pe care o străbătea în toate direcţiile. Până la Mare Nostrum însă....
 
ok ... poate suna prea "imperialist" .... si este perceptia mea ... ma refeream la ajutorul primit de la conationali in timpul voiajului: vas remorcat inainte de escala in Turcia, aprovizionarea cu hrana si carburanti pe tot parcursul calatoriei, repatrierea unui membru al echipajului care suferea de rau de mare, repararea motorului, legatura radio prin care i se confirmau coordonatele ...
si m-am giindit la atitea alte natii care prin prezenta lor in numar mare se simt acasa mai peste tot ...
 
Cred că se referă la faptul că până în '89, flota RSR era prezentă practic în fiecare port de la Mediterana, pe care o străbătea în toate direcţiile. Până la Mare Nostrum însă....

Asa da, poate ca de-aia! Si cum zice XP mai departe, daca a primit ajutor de la romani peste tot s-a simtit ca acasa!
 
Nu stiti toate cartile lui Radu Theodoru? Eu le am ca pe biblii si l-am cunoscut acum vreo 6 ani cand vanduse barca Hai-Hui 2.F.F.interesante si in plus chiar cea despre constructii barci. Am mai cumparat chiar acum una, se numeste "Constructia ambarcatiunilor mici" de..........., de la centrul de pregatire navigatori, f.f. interesanta + plus ca detin un vraf impresionant de reviste din toate colturile lumii.
 

Back
Sus