Transat

skipper

RYA Instructor
Hai cu pariurile pentru Ruta Romului!
Pe cele 5 clase ca general se cam stie!

__sodebo_009_675.jpg
 
Care aveti vreo explicatie la voltele bruste pe cap de NW incepute azi la amiaza de vreo 5 barci de toate clasele, prima fiind Oman, sora geamana a lui Sodebo? Harta aici!
Hai cu meteorologii, routerii amatori & regatistii profesionisti, acum sa va vedem!
 
Ultima editare:
Pai e clar ca Oman s-a dus la vant, pe cand restul se cam duc intr-o zona fara vant, acum depinde de informatiile despre fronturile atmosferice.
 
Care aveti vreo explicatie la voltele bruste pe cap de NW incepute azi la amiaza de vreo 5 barci de toate clasele, prima fiind Oman, sora geamana a lui Sodebo? Harta aici!
Hai cu meteorologii, routerii amatori & regatistii profesionisti, acum sa va vedem!

Ruta Romului... Biscaia la fund... zbintzuiala la 4-5 noduri/h...

si-au pierdut rabdarea si ca disperatzii, dai cu voltele!

:)
 
Care aveti vreo explicatie la voltele bruste pe cap de NW incepute azi la amiaza de vreo 5 barci de toate clasele, prima fiind Oman, sora geamana a lui Sodebo? Harta aici!
Hai cu meteorologii, routerii amatori & regatistii profesionisti, acum sa va vedem!
Este un "high pressure" intre 42-47 lat. N , 35 long. V care se va misca spre coasta Peninsulei Iberice in urmatoarele zile. Se pare ca Oman intentioneaza sa evite acelst "high" si lipsa de vint asociata cu el ocolind pe la N. Prognoza extinsa ii ofera vinturi mai puternice decit celor care ocolesc pe la sud iar spre sfirsitul saptaminii alte doua fronturi cu presiune scazuta vor veni din Vest. Se pare ca a ales o ruta mai lunga si cu vint mai puternic si de travers. Si de fapt nu cred ca avea alte optiuni si ca se va folosi de primul dintre fronturi si va pune cap SV.
 

Atașamente

  • 11-2.jpg
    11-2.jpg
    156.1 KB · Vizualizări: 16
  • 11-3.jpg
    11-3.jpg
    149.7 KB · Vizualizări: 11
  • 11-4.jpg
    11-4.jpg
    151.5 KB · Vizualizări: 13
  • 11-8.jpg
    11-8.jpg
    160.5 KB · Vizualizări: 12
Rutajul pt primii patru cu griburile de dimineata.

Si prima victima, ce pacat, avea asa o poveste frumoasa in spatele aventurii lui!

PS Nici nu stiam ca este si-un bulgar. mai putin norocos data asta, macar a reusit sa ia startul! Josata palariatata!
 

Atașamente

  • routage 02 nov 10.00.jpg
    routage 02 nov 10.00.jpg
    102.2 KB · Vizualizări: 26
Ultima editare:
Asteptam cu interes si comentariile tale referitor la strategie.

Mi-a luat cateva ore bune sa ma dumiresc cat de cat, am studiat din toate sursele si am dat in ei cu tot ce aveam software sa ma luminez.

Dat fiind ca exista o diferenta mare in actualizarea datelor: situl RdR la 4 ore, serverul ftp la alte 4 ore iar situatia meteo o putem avea aproape instant, e greu de sincronizat rutajul cu situatia exacta din cursa, intotdeauna e o intarziere, de ex acum am facut rutajul pe pozitiile de la ora 14 UTC cu griburile de la 20.00.

Ieri au incercat sa se pozitioneze in functie de evolutia previzionata a anticiclonului azoric in miscare spre continent. Cum a previzionat La Chaine Meteo, partener RdR, azi anticiclonul trebuia sa-si mute centrul spre NE - Biscaia, dezvoltand si o dorsala dinspre Peninsula Iberica spre Franta. Cam asa aratau previziunile cand au virat aia spre NW. In cazul ca previziunea s-ar fi adeverit Cammas era acoperit azi de dorsala si Sodebo cadea exact pe centru pe cand Oman ar fi avut vant pt 30nd. Toata hoarda de pe ruta de sud ar fi ramas in sah.
Ghinionul lui Gavignet a fost ca AC a incetinit in deplasare si i-a permis lui Cammas sa treaca razant pe la SE de centru, exact la timp ca sa prinda vantul din spate larg si sa se poata mentine in zona de peste 10nd. Voltele de asta-noapte le-a facut cand a primit date meteo noi, nu e o coincidenta ca face voltele la ore exacte: 00.00, 01.30, 08.30 si 13.00, din cate stiu are nu mai putin de 4 (patru) ruteri personali care vegheaza zi si noapte. Oman are numai unul. Sodebo e ca Uniunea Sovietica: are cati vrea!
Asa ca acum Gavignet e intr-o mare bine montata cu vant strans, conditii care-i convin barcii (e facuta din aceeasi matrita cu Sodebo) dar nu-i convin lui: nu-l lasa nicicum sa doarma si urmarile se vor vedea in curand.
Si Cammas s-a plans azi de somn dar el e super-antrenat: a facut doua curse pe traseul asta anul asta "pentru antrenament" si a mers pana acolo incat a fost in recunoastere la Point-a_pitre!
Poate Gavignet e mai norocos de acum si urmatorul AC care se apropie dinspre Grand Banks se va misca mai repede si va crea un culoar de vant N-S in avantajul lui. Oricum cel putin 12h si el si Joyon ar trebui s-o tot tina in volte pt a ramane in zona de vanturi peste 10nd pana se misca AC.
Aparent maine cel tarziu la pranz ar trebui sa poata toti trei lua un vest curat sa se apropie de ortodroma.
Oricum mai sant vreo 6 zile de cursa si sa ne-amintim ca e o cursa care s-a castigat la diferenta de secunde uneori deci lupta va fi stransa spre bucuria marinarilor de fotoliu care santem!

PS aflu acum ca o alta vulpe batrana tot pe ruta de sud a mers: Michel Desjoyeaux : « Je trouvais que c’était un peu incertain par la face nord. Ce qui les attend n’est d’ailleurs pas enthousiasmant et je pense que la route sud est beaucoup plus simple »

PPS Un alt dezavantaj al rutei de sud, pe langa incertitudinea meteo, e si aglomeratia traficului dinspre Africa&Gibraltar spre nordul Europei, una din cele mai aglomerate rute de shipping din lume. Daca adaugam si pescarii locali pelteaua e groasa de tot. Azi Cammas a recunoscut ca a trecut la cativa metri de un trauler asta-noapte! Brrr!

PPPS A doua fotografie este cu pozitiile primilor clasati la ora 17.30 relativ la centrul AC.

PPPPS A treia fotografie e o polara de clasa Ultime!
 

Atașamente

  • routage 02 nov 22.00.jpg
    routage 02 nov 22.00.jpg
    84.2 KB · Vizualizări: 17
  • pozitiile la 17.30 UTC.jpg
    pozitiile la 17.30 UTC.jpg
    65.9 KB · Vizualizări: 17
  • polara Ultime.jpg
    polara Ultime.jpg
    216.7 KB · Vizualizări: 20
Ultima editare:
Asta-i raspuns de castigator de regate internationale? Tactica, strategia de cursa, ceva?

Strategia e la start si la inshore, meteo conteaza mult la offshore. La inshore fiecare secunda in plus la ridicarea unei vele sau faptul ca nu incaleci un val e definitoriu. La offshore importanta e rezistenta, asumarea meteo, stiintza. LA inshore mai vezi cum regleaza altul vela, la offshore....mai greu !
 
Groupama rulez !

N-as paria inca pe barca cu bicicleta.
Ariile cu vantul mai tare vor fi in nord dar cele 150 mile pe care le-a luat azi avantaj Cammas ar putea fi decisive.
Cum zice si Gavignet intr-un clip proaspat: santem departe de sfarsitul jocului.


NB Observati rutajele pe care le are pe ecran, numai G3 e diferit de ce am dat eu in imaginea de mai sus!
 
Mi-a luat cateva ore bune sa ma dumiresc cat de cat, am studiat din toate sursele si am dat in ei cu tot ce aveam software sa ma luminez.....
Excelenta analiza Romeo. Poate ne spui si cu ce software ai dat in ei. Nu de alta dar pote invatam si noi marinarii de fotoliu din tainele regattelor offshore.
 
N-as paria inca pe barca cu bicicleta.
Ariile cu vantul mai tare vor fi in nord dar cele 150 mile pe care le-a luat azi avantaj Cammas ar putea fi decisive.
Cei care au ales sudul vor avea vint de pupa pe toata durata cursei iar dupa polara pe care ai postat-o se pare ca nu este aliura cea mai favorabila pentru acesta ambarcatiunie. Si cei de pe culoarul nordic vor avea de-a face cu aceata aliura cind vor lua culoarul S-SV dar cu intensitati mai mari ale vintului.
 
Cei care au ales sudul vor avea vint de pupa pe toata durata cursei iar dupa polara pe care ai postat-o se pare ca nu este aliura cea mai favorabila pentru acesta ambarcatiunie. Si cei de pe culoarul nordic vor avea de-a face cu aceata aliura cind vor lua culoarul S-SV dar cu intensitati mai mari ale vintului.

Te inseli e_petrolist in ceea ce priveste citirea polarei, cel mai bun vant e de prin 85 pana pe la 165, asa ca.....
 
Te inseli e_petrolist in ceea ce priveste citirea polarei, cel mai bun vant e de prin 85 pana pe la 165, asa ca.....

Adrian, la 165 vorbim poate de vint mare larg daca nu ma insel dar nu de vint de pupa.

45/50/60 - 89,9 ---- close reach
90 ----- beam reach
90,1 - 170 ----broad reach
170-180 ---- running

" At the other end of the wind-angle spectrum is sailing on a run, or running.
A boat is on this angle of sail when it’s heading directly downwind, or away
from the wind. If the wind is blowing from the north, you’ll be running when
you sail south with the wind blowing from directly astern. In practice, the
definition of this angle of sail is a bit more forgiving than beating, but when
the wind is more than 10 degrees or so from being directly astern, strictly
speaking, you’re no longer on a run. Think of it as running away from the
wind. What could be simpler?"
<Blue Book of Sailing - Adam Cort>
 
Oman e out, cauze probabile: ciocnire cu un OFNI, suprasolicitare, oboseala materialului.

os_ml_oman%20air_route%20du%20rhum_101006_069_m.JPG


Sodebo increzator, Cammas vigilent.

Excelenta analiza Romeo. Poate ne spui si cu ce software ai dat in ei. Nu de alta dar pote invatam si noi marinarii de fotoliu din tainele regattelor offshore.

Software:
- pt analiza generala batranul Fugawi cu modulul ENC
- pt rutare Adrena cu modulele Optima, Optima plus si Weather Forecast. Pe durata cursei au dezvoltat o versiune free cu ceva limitari dar suficient de evoluata pentru a-i prinde gustul. E de departe cel mai bun program pe care l-am vazut, dovada ca si Grupama si Oman il folosesc. Cine cauta anul trecut programe de regata sa-l studieze bine pe asta, merge si pt curse trans oceanice si pt regatele noastre "pana-n dig".
 
Ultima editare:

Back
Sus