vele

salut barcaholici.vreau sa-mi fac un set de vele(randa si foc) si caut materialul de lucru. am citit ce sa postat pe forum, mai mult de Lipan , am mai tras cu ochiul si pe cap compas cu postari tot de Lipan, dar nu am gasit informatii despre Dacron ( pret si sursa de procurare) .practic am gasit in Europa, la arabi, fas alb,4.5 lei/m, .140cm latime,dstul de impermeabil,(am suflat si am inspirat prin el).nu stiu cat e de bun, daca se intinde,daca rezista la UV.cunoaste-ti alte materiale si surse de procurare ? va rog dati-va cu parerea.astept informatii.cu multumiri . Costel
 
După știința mea acesta: Contender este un mare producător de material pentru vele, dar de vândut nu vinde în cantități mici.
Am luat legătura cu ei și mi-au promis că redirecționează mesajul meu către un furnizor regional. Dar din păcate doar l-au redirecționat că eu nu am primit nici un mesaj.
Deci cu materialul nu e greu ci foarte greu în Ro.
Se mai găsesc pe ebay.uk dar în cantități mici. Deci cu pierderi mari.
Speranța mea este la turci. Dar încă nu am găsit un furnizor.
Dacă nu ești un tip pretențios eu zic că poți să încerci și impermeabil de la arabi că merge câteva sezoane.
Dacă găsești un furnizor anunță-mă și pe mine te rog.
Succes în căutări!
 
La cat de mult si detaliat se lucreaza o vela, cat de greu se face rost de material, ocheti de calitate, accesorii de prindere si culisare, parerea mea (pe care a impartasit-o si Lipan ) este ca merita ca materialul sa fie bun, calitativ. Velele mele sunt efectiv noi, dupa 3 sezoane de iesiri in fiecare saptamana. E dacron simplu, insa face o diferenta mare fata de alte materiale la care caracteristicile urmarite ( rigiditate pe toate directiile, tesatura compacta si impermeabila care sa nu lasa sa treaca aerul , rezistenta la frictiune si UV, etc...) nu sunt in intregime indeplinite.
 
salut barcaholici.vreau sa-mi fac un set de vele(randa si foc) si caut materialul de lucru. am citit ce sa postat pe forum, mai mult de Lipan , am mai tras cu ochiul si pe cap compas cu postari tot de Lipan, dar nu am gasit informatii despre Dacron ( pret si sursa de procurare) .practic am gasit in Europa, la arabi, fas alb,4.5 lei/m, .140cm latime,dstul de impermeabil,(am suflat si am inspirat prin el).nu stiu cat e de bun, daca se intinde,daca rezista la UV.cunoaste-ti alte materiale si surse de procurare ? va rog dati-va cu parerea.astept informatii.cu multumiri . Costel

Salut,
Eu am cumparat fas de la Bucur Obor (sunt mai multe culori) tot lat de 1,4m. Nu stiu daca este rezistent la UV dar poate ca nu vrei sa le cosi pentru o viata. Rezistenta fasului depinde si de dimensiunile velelor. Daca le faci in ferte intarite la imbinari cu chinga nu ai sa ai probleme cel putin pana gasesti material corespunzator pentru niste vele serioase (daca au dimensiuni mici le poti face dintr-o bucata si numai intarite cu chinga). Eu le-am cusut cu ata subtire pentru pielarie (este sintetica dar nu am habar daca este si rezistenta la UV). In orice caz asemenea "vele" sunt pentru joaca, nu pentru o chestie serioasa. "Velele" cusute de mine au dimensiuni mici.
 

Atașamente

  • DSCF0735.jpg
    DSCF0735.jpg
    64.2 KB · Vizualizări: 119
  • PICT0017.jpg
    PICT0017.jpg
    45.6 KB · Vizualizări: 104
  • Bic Tunat pe Mare2.jpg
    Bic Tunat pe Mare2.jpg
    14.7 KB · Vizualizări: 100
salut barcaholici,am reusit sa-mi cumpar din Europa "material" de vele, un fas destul de gros, bine impregnat,1,5m latime, 8lei m.
doresc sa fac o randa si un foc.E prima data cand incerc asa ceva.Am vizionat de mai multe ori site-ul postat de Lipan in care un tip face o vela cap coada, foarte interesant si de mare ajutor. Am dimensiunile velelor si a-si vrea sa le "proiectez" cu programul Sailcut, dar nu l-am gasit decat pe Sailcut 6 cel postat de Vali moca. Problema este ca sailcut 6 trateaza numai spinakerul.
Am cautat alt program Sailcut pt. randa si foc , dar nu am gasit decat cu bani.Daca cunoasteti alt site moca sau ma puteti ajuta cu proiectarea valelor va multumesc anticipat
 
Nu as vrea sa bat campii mai mult decat permite politia dar am lucrat cu tesaturi.
Contender este in mod aproape sigur comerciant/integrator nu tesatorie, asa mai gasiti de ex;
In Italia: www.Sacloma.com/Tessuti.htm au dacron la marcile Challenge Sailcloth si Dimension Poliant . in Italia este o sansa buna sa gasiti producatori, ei avand inca multe tesatorii active.
Mai puteti incerca www.Northsails.de Dickson Sunbrella - Fabricant de tissus techniques : dickson - sunbrella, sau cautati skytex de la porcher marine pe forumuri de kite, este un material folosit inca la parapante, zmeie(kite) powerkite, si evident vele.
sub 100 mt veti gasi greu dar daca incercati la europages.de cu segel, segeltuch, spinakkertuch, puteti gasi fabricanti de vele care au in mod sigur si ceva capete de lot.
Cei de la northsails, foloseau prin 92 la parapante un poly de 30-40g/mp care arata ca si spinakker cloth.
Se stie de fapt ca se vinde de multe ori acelasi produs in branse diferite, cu nume diferite, la preturi diferite. daca verificati de ex pe sacloma caracteristicile warp/werft (urzeala/batatura) si nr Denier sau dtex al firului, puteti cauta materialul respectiv cu finish-ul dorit respectiv acoperire PU cu silicon, sau impregnare cu diverse de ex melamina.
 
salut barcaholici.vreau sa-mi fac un set de vele(randa si foc) si caut materialul de lucru. am citit ce sa postat pe forum, mai mult de Lipan , am mai tras cu ochiul si pe cap compas cu postari tot de Lipan, dar nu am gasit informatii despre Dacron ( pret si sursa de procurare) .practic am gasit in Europa, la arabi, fas alb,4.5 lei/m, .140cm latime,dstul de impermeabil,(am suflat si am inspirat prin el).nu stiu cat e de bun, daca se intinde,daca rezista la UV.cunoaste-ti alte materiale si surse de procurare ? va rog dati-va cu parerea.astept informatii.cu multumiri . Costel

Baieti, repet si repet ceea ce cred cu tarie ca este corect: Daca vrei sa devii velar, atunci invata sa croiesti si sa cosi vele; daca vrei sa devii velist, invata sa mergi cu vele :) Lipan ti-ar putea spune cate ceva despre cat de greu este sa cosi o vela, dupa ce ai invatat sa o croiesti. Meseria de velar presupune nu doar stiinta si practica in velism, ci si har, cu care te nasti sau nu... Nu am intentia de a reteza aripile nimanui, doar incerc sa spun ca este bine sa intrebi intai, sa te documentezi despre ce intentionezi sa faci tu, cu manuta ta, sa vezi daca depaseste sau nu puterile tale, daca investitia de timp si bani ar aduce avantaje fata de cumpararea unei vele facute de un velar.
Mie imi vine in continuare foarte greu sa inteleg de ce in Romania, daca cineva doreste sa detina un velier, incepe de la coada la cap!!! Adica, incepe sa-si construiasca unul, fara a avea habar ce vrea sa construiasca: deci, nu stie cum sa-l foloseasca, nu stie la ce va fi bun, nu stie nimic despre complexitatea unei astfel de constructii; dar incepe sa-l faca, munceste ani in sir, invata pe parcurs, iar cand in sfarsit il pune pe apa, detine atatea cunostinte, incat realizeaza ca opera lui nu este decat o carpaceala de amator, care nici nu mai corespunde cerintelor sale... Nu e ciudat?
 
Baieti, repet si repet ceea ce cred cu tarie ca este corect: Daca vrei sa devii velar, atunci invata sa croiesti si sa cosi vele; daca vrei sa devii velist, invata sa mergi cu vele :) Lipan ti-ar putea spune cate ceva despre cat de greu este sa cosi o vela, dupa ce ai invatat sa o croiesti. Meseria de velar presupune nu doar stiinta si practica in velism, ci si har, cu care te nasti sau nu... Nu am intentia de a reteza aripile nimanui, doar incerc sa spun ca este bine sa intrebi intai, sa te documentezi despre ce intentionezi sa faci tu, cu manuta ta, sa vezi daca depaseste sau nu puterile tale, daca investitia de timp si bani ar aduce avantaje fata de cumpararea unei vele facute de un velar.
Mie imi vine in continuare foarte greu sa inteleg de ce in Romania, daca cineva doreste sa detina un velier, incepe de la coada la cap!!! Adica, incepe sa-si construiasca unul, fara a avea habar ce vrea sa construiasca: deci, nu stie cum sa-l foloseasca, nu stie la ce va fi bun, nu stie nimic despre complexitatea unei astfel de constructii; dar incepe sa-l faca, munceste ani in sir, invata pe parcurs, iar cand in sfarsit il pune pe apa, detine atatea cunostinte, incat realizeaza ca opera lui nu este decat o carpaceala de amator, care nici nu mai corespunde cerintelor sale... Nu e ciudat?

Asta fac, ma documentez, invat,incerc,dar una e sa gresesti la o vela de 2 bani si alta e la o vela scumpa.Rostul FORUMULUI este sa te ajuti cu colegii sa poti scoate lucrul la capat.nu trebui sa devii neaparat "velar", nu toti care fac o barca devin "marangozi".e vorba de un hobby in care fiecare reuseste mai bine sau mai pitin bine,dar i-ti faci o placere fuctie de posibilitati si pricepere.Trebuie sa ai starea necesara ca sa intelegi.Costel
 
Mai gasesti la Sailrite.com | Home dimensiunile velelor celor mai raspandite modele de barci, poti gasi acolo dimensiunile respective.

@Constantin: constructia este o solutie atunci cand nu ai alta metoda convenabila la indemana, sau poate fi un hobby in sine;
 
Nu va ascund ca de nu era si bariera costului acestui sport, de mult ma apucam de sailing si lasam vaslele de-o parte. Odata, prin '92 am facut greseala sa intreb la Northsails de costuri si mi-a trecut :) Pe de alta parte domnul Lascu, stie ce spune dar in cazul hobbystilor, nu prea conteaza cat de performanta e vela daca e facuta de manuta lui si merge cu doua noduri
 
Ultima editare:
Constantin Lascu a spus:
Mie imi vine in continuare foarte greu sa inteleg de ce in Romania, daca cineva doreste sa detina un velier, incepe de la coada la cap!!! Adica, incepe sa-si construiasca unul, fara a avea habar ce vrea sa construiasca: deci, nu stie cum sa-l foloseasca, nu stie la ce va fi bun, nu stie nimic despre complexitatea unei astfel de constructii; dar incepe sa-l faca, munceste ani in sir, invata pe parcurs, iar cand in sfarsit il pune pe apa, detine atatea cunostinte, incat realizeaza ca opera lui nu este decat o carpaceala de amator, care nici nu mai corespunde cerintelor sale... Nu e ciudat?

N-ar trebui sa fie greu sa intelegeti.Un raspuns scurt ar fi; din lipsa de bani( inteleg prin asta nivelul general mic al veniturilor in RO pentru majoritatea dintre noi)
Toti visam si din pacate, cei ce viseaza cel mai mult sunt cei ce nu au mijloace sa-si implineasca visul urmand calea fireasca; scoala, inchiriere velier sau cumparare
Mai este un aspect poti avea timp liber garla nestiind ce sa faci cu el ca sa generezi bani, si evident, sa nu ai bani. Ce-ti ramane de investit; doar timpul.In situatia asta, decat sa te uiti la TV sau sa stai in birt, cred ca mai bine incerci sa faci o vela chiar daca n-ai cusut in viata ta. Pentru cei in situatia asta, singura cale este documentarea si copierea unor modele free.

Cei ce au mijloace, nu viseaza ci fac treaba scurt, din card sau portmoneu, apeland la sfatul unui skipper, al dealerului si visul s-a implinit.
 
Scopul sau visul este plutirea pe apa cu orice mijloc.
Constantin cred ca vorbea despre siguranta si performanta in navigatia cu vele. Si ca un profesionist ce este are dreptate.
Este adevarat insa ca pana acolo poti sa treci si prin camera de Raba a Braconierului sau, "mai modern" prin Bic 245 cu motor, vele si roti.
Si pe urma, sa fim seriosi, ca o alternativa la vasle, este mai usor sa cosi, ca mine, niste panze, ca sa nu le spun carpe si sa zici ca te umfli in "vele", pe care sa le montezi pe un obiect plutitor, eventual un caiac primit cadou, din recuperari, de la prieteni si altceva este sa construiesti un motor, macar electric daca nu cu ardere interna caruia sa-i pui un "ventilator" in coada si pe care sa-l montezi in fundul unei plute.
Exista cumva, pe aici, un topic despre "cum mi-am <<cusut>>, in pod, un motor de barca"? Interesant este ca maistru velar Lipan a initiat, la un moment dat, o discutie despre constructia unor motoare cu aburi pentru barci. Si in istorie tot asa s-a facut trecerea: de la vant la abur. Si Lipan chiar coase vele, nu panze.
Braconierul, de la o jumatate de flotor cu cearceaf, a ajuns sa construiasca barci adevarate de 5,2 m.
Cred ca velele inseamna plutire pe apa - in vant. Nimeni nu intreaba cum se face o volta in vant sau una sub vant dar toata lumea vrea sa aiba aripi pe apa.
Hai sa ne dam cu orice numai sa plutim. Si daca putem sa ne creasca aripi macar din carpa.
Cred c-am lungit-o...
 
Baieti a-ti pus degetul pe rana,asta e situatia in Romanica, dar exixta,dupa parerea mea ,doua tipuri de visatori, unii care au "cojones" si trec la realizarea viselor,dupa posibilitati si altii care raman doar visatori.Mai bine in prima categorie,indiferend de comentarii.
Costel
 
Interesant este ca maistru velar Lipan a initiat, la un moment dat, o discutie despre constructia unor motoare cu aburi pentru barci.

Topicul s-a vrut mai mult pentru bărci cu motoare pe abur decât pentru motoare pe aburi. Dar am găsit și planuri pentru motoare pe care dacă dai un pic din coate le poți face. Adevărat nu în pod ci într-un atelier de strungărie. Atât din topic cât și dintr-o discuție la care am participat cu cei de pe aici, am înțeles că nu prea este interes pentru așa ceva. Din păcate.
Priviți cum este în alte părți: Steam Boat Association (GB) - Home Page Dacă dați click pe imagine se schimbă mereu cu altă barcă. Dar hai că deja sunt of topic.

Si Lipan chiar coase vele, nu panze.

Mă străduiesc, cât pot. Mulțumesc.
 
material vele str.Fantanele 0722603171(asa il am trecut in telefon) am fost si cu maestrul Lipan acola chiar el a ales si a cumparat un "fas" care se preteaza la vele!
in urma cu 2 minute am sunat sa vad daca mai este valabil nr mobil si am vorbit cu patronul turc sau arab nu stiu exact.
el zice ca are material rezistent impermeabil dar eu cred ca trebuie vazut-testat sa nu se intinda nici pe lungime-latime sau diagonala.
depozitul s-a mutat pe o strada paralela-Baicului
ar mai fi o tesatorie care produce o stofa din bumbac chiar pentru vele am avut si o monstra (acuma o are impaiatul) dar este un material traditional greu si chiar exporta pentru vele corabii . Bricul Mircea este echipat tesatura pentru vele de aici.s-au cel putin asa se lauda patronul.nu
nu mai am nr contact dar sap.!
am sapat am gasit!
http://www.tesatoria.cabanova.ro/page1.html
 
Ultima editare:
...de ce in Romania, daca cineva doreste sa detina un velier, incepe de la coada la cap!!! Adica, incepe sa-si construiasca unul, fara a avea habar ce vrea sa construiasca: deci, nu stie cum sa-l foloseasca, nu stie la ce va fi bun, nu stie nimic despre complexitatea unei astfel de constructii; dar incepe sa-l faca, munceste ani in sir, invata pe parcurs, iar cand in sfarsit il pune pe apa, detine atatea cunostinte, incat realizeaza ca opera lui nu este decat o carpaceala de amator, care nici nu mai corespunde cerintelor sale... Nu e ciudat?
Desi nu face obiectul thread-ului sper sa-mi fie ingaduit un raspuns: deseori m-am gandit si eu la acest lucru, incepand din zilele cand fiecare sofer era mecanic si isi segmenta motorul de Dacie pe bordura. Poate asta ne defineste pe noi, specializarea multipla. O fi bine, o fi rau, nu cred ca stiu multi raspunsul, iar natura ne spune ce se intampla cu speciile specializate in cazul schimbarilor de mediu. Iar istoria noastra o confirma si sensul versurilor "Eu? Imi apar saracia si nevoile si neamul" pare sa fie mai adânc decât credeam. Pâinea făcută în casă are alt gust, deși mulți preferă să o ia de la magazin.
Insa, cu cat iei un lucru de la capat, cu atat stii mai multe despre el. O scara se poate urca si sarind trepte, dar se poate urca si cate o treapta odata. Totul e sa urci, sa ajungi la capat si sa nu pierzi prea mult timp cu peisajul care devine din ce in ce mai amplu cu fiecare treapta urcata iar daca ai timp, este minunat sa poti impartasi si altora experienta. Câți iti spun ce si cum sa construiesti? Câți iti spun ce este si cum se naviga? Câte firme te ajuta sa pleci de la Ingoldstadt :)?
Si exemplele ar putea continua si nu pot sa sper decat sa nu am dreptate si cam atat cu deriva de vant pe thread-ul de vele.:D
 
Ultima editare:
salut Barcahoplici, am cumparat de la "Merlin" ocheti de alama 10 mm diametru. i-mi trebuie inca 10 ocheti -20mm din inox,alama,al, cu , pentru colturi la vele. Ma poate ajuta cineva, contra cost, la schimb cu ocheti de alama.
costel
 

Back
Sus