Veliere de epoca

Salut Vali,
corect, barca face parte din clasa DSV (pt. ape protejate) este de varsta matusalemica , in prezent in curs de restaurare...
(in curand uploadez un fotojurnal cu fazele restaurarii ...lucrarea propriu zisa mai dureaza, dar imi face placere)

Clasele DSV (Deutschen Segler -Verband) au fost foarte populare in spatiul germanofon in perioada interbelica.

Cum tratatele de pace de la Trianon interziceau practic Germaniei crearea unei Marine de Razboi efective, multi dintre proiectantii renumiti ai epocii (de ex. Abeking si Rasmussen) si-au focalizat atentia catre creatii ultrausoare.

Cel putin pana a inceput reinarmarea ( Gneisenau, Scharnhorst, Bismarck, Hipper, Graf Spee, Tirpitz, zeci de distrugatoare si sute de vedete rapide, submarine etc.)

Atasez o scurta descriere (calitatea lasa de dorit, am fotografiat doar paginile in loc de scanare, ceva gen quick&dirty).
Sper sa ma ierte postum Mos' A.Brix (Consilier Secret al Admiralitatii) din a carui carte am imprumutat desenele.

Cartea mai contine si alte comori (ca exemplu am introdus Pg. 136 si 137). Pot sa recomand tuturor , interesati de structuri/constructii clasice si/sau restaurari de barci clasa "oldtimer".

Varianta in limba germana se gaseste la AMAZON sub titlul:
http://www.amazon.de/Bootsbau-Praktischer-Schiffbau-englisch-deutschen-Fachw%C3%B6rter-Verzeichnis/dp/389225382X/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1246399521&sr=8-2
 

Atașamente

Ultima editare:
Comenzi pe picassaweb

Sper ca unele detalii va pot fi de folos sau servi drept sursa de inspiratie.

http://picasaweb.google.com/solyompet/_Hanseboot?feat=directlink#
Uitasem un detaliu - probabil redundant pentru majoritatea celor de pe forum, eventual util celor neobisnuiti cu interfata picasaweb.

-puteti mari imaginea (pana la 1600*1600 pixeli) cu comanda FullScreen
-descarcare (tot la max. 1600*1600 pixeli) cu Download

Ambele comenzi in coltul stanga sus (dupa ce intrati in mod vizionare).
Modul "proiectie" (slideshow) presupune o largime de banda rezonabila, exceptand DSL aveti probabil mai putina bataie de cap trecand la comanda manuala (<- si ->)
 
"pescajul nu se masoara in tone ci metri fiind distanta pe plan vertical de la linia de plutire la punctul navei aflat la cea mai mare adincime"
Perfect de acord, dar in cazul "eroare de tipar la sfirsitul articolului" imi permit sa nu fiu de acord cu tine. Nu cred ca este o greseala de tipar ci mai degraba de superficialitatea cu care unii ziaristi trateaza subiectele articolelor pe care le scriu.
Un barcaholic va intelege despre ce este vorba si daca nu, se va interesa de subiect si tot va intelege.
 
Ultima editare:
Ok. Mea culpa. :(
Acum mi-am dat seama.
Dar totusi te rog sa-mi permiti sa raman la opinia mea legata de superficialitate, cel putin la modul general.
Am raspuns la cateva intrebari adresate de ziaristi referitoare la activitatea pe care o desfasor si am fost complet dezamagit atunci cand am citit articolele, vazand ce au inteles in final.
Plus ca mai le si trunchiaza si le interpreteaza asa cum vor.

:ot: Nu este polemica. Este un forum de barcaholici si sa fim barcaholici!!!
Sa fim sanatosi! :noroc:
 
Amerigo Vespucci este o corabie frumoasa si merita vazuta la fata locului.
Cel putin in poze arata super. Totusi ce tip de nava este? Bric? Sunt cam afon in aceasta privinta! :(
 
Se poate vizita, si este gratuit (doar puntea, nu ne-au lasat la interioare). Din pacate nu au ghid, si echipajul italian e cam pe langa limba engleza, dar cu putin efort te poti face inteles.
 
Totusi ce tip de nava este? Bric? Sunt cam afon in aceasta privinta! :(

Nu e bric, e barc cu 3 catarge, la fel ca si noul Mircea, impropriu numit bric, el fiind de fapt tot barc cu 3 catarge. Cateodata i se mai spune "bricul cu artimon", si denumirea a ramas de la prima nava scoala a Marinei Romane, adevaratul bric Mircea.
 
Of of cum le stie Vali pe toate :) Tocmai citesc acum "Cu Mircea pe drumul lui Columb", un fel de jurnal de bord personal al ofiterului Ioan Damaschin din calatoria peste Atlantic din 1976 la bordul lui Mircea, era si Radu Theodoru la bord, care a amintit aceasta calatorie in cartile lui. Carte groasa, lectura captivanta, cu tot limbajul usor <<lemnos>>. Nota 10 cu indulgenta (si entuziasm)!
 
Vali: "Nu e bric, e barc cu 3 catarge"
Multumesc de informatie.:) dar am intrat in alta nebuloasa!!!:( Ce este acela "barc".
Bricul are doua catarge, nu? Of ce ti-e si cu marinaria asta!!! Cand are doua, cand are trei.:confused:
 
Fratilor nu ajunge nimeni sa-l foto de aproape pe Amerigo Vespuci asta sa-l vedem si noi sa-l comparam cu "Mircea". Alo, Constanta?
 
Poze Amerigo Vespucci

Fratilor nu ajunge nimeni sa-l foto de aproape pe Amerigo Vespuci asta sa-l vedem si noi sa-l comparam cu "Mircea". Alo, Constanta?

Uite aici o poza cu Amerigo Vespucci la Constanta, pe 28 August 2009
Pe fundal se poate observa si Nava Scoala Mircea

IMG_0089.jpg


Mai multe poze pe:
http://picasaweb.google.com/nalexandrescu/AmerigoVespucciInRomania?feat=directlink
 
Multam tare. Faina lucrare. .. si paramele acelea frumos aliniate si aranjate..., lemnul lustruit etc.
Lipan
 
Amerigo Vespucci

Felicitari Mr. Nike,
fotografiile sunt exact in stilul a carui adept sunt si eu:
Foto(vehicule, oldtimere etc.)= 30% impresie subiectiva +70% documentatie tehnica ,buna de arhivat.
_______________________
Si punct rosu pentru calitatea imaginilor (fara sub- /supraexpunere, adancime de profunzime corect aleasa etc.)
 
Da Teo, n-ai gusturi proaste :). Ce parere sa am decat ca iti doresc succes sa gasesti inca 11 amatori, sa puneti fiecare cate 4000 de coco, si s-o inchiriati o saptamana la vara :rolleyes:. Eu am sa ma multumesc mai bine cu camera mea de Raba :p.
 
Mda
bine zis Vali
Daca as avea 4000 de coco mama, mama ce as mai face cu ei.
da pana una alta ma minunez cu admiratie de ce pot altii.

:skip:
 
In tara unde s-a facut goeleta asta, oamenii trag toti intr-o directie productiva si sunt recompensati pe masura, din cauza asta au ajuns la asemenea rezultate. La noi mai avem mult de asteptat pana sa depasim stadiul de ultima tara a Europei (daca-l vom depasi vreodata).
 

Back
Sus