velist aspirant,sos!

salut comunitatea barcaholica,mi-ati redat speranta! sunt un timid aspirant in aceasta comunitate,dar pe care o respect si as dori sa-mi intaresc spusele prin fapte. de prin 1986,fiind elev la institutul de marina si indragostit de navigatie,din anul I am facut practica aceea la Palazu Mare,ne-am dat cu mahoanele,fostele barci de salvare de pe Bricul Mircea,pe langa trasul la rame li se montau si catarg,greement,panze...aici moment de break! s-a produs un soc in inima bietului taran provenit de la glie in seniorala lume a alunecarii silentioase,adica am facut cunostinta cu senzatiile generate de alunecarea silentioasa si solemna. de yachting pe vremea aceea se ocupa 'nea Alecu',asa ca am purces la represalii si dupa un scurt periplu pe Optimst am ajuns la clasa 420. atat despre motivele ce ma aduc aici,fara sa mai vorbim ca datorita meseriei am batut toate marinele din porturile de escala ale vaporului si salivam la bijuteriile de acolo. am facut un prim pas,am contactat scoala d-nului Ambrozie pentru permis de veliere,pt ca degeaba am eu permis de camion daca n-am de dacie,se cuvine sa fiu iar scolar...
SOS-1. credeti ca e deplasat sa optez catre o barca de vreo 7m chiar de la inceput? ma refer la un sh,si de ce,pentru ca la vreo 6.90m o pot aduca pe peridoc in tara,nu alerg dupa acte din cate am inteles musai sa fie maritima si musai sa poata face drumul c-ta-tulcea pe mare si dunare.
2. pot conta pe ajutorul celor din comunitate la primele iesiri,ca voi fi indrumat,ma rog,va dati seama ca am nevoie de experienta cuiva trecut prin iesiri cu veliere,sa-mi imparataseasca din experienta lui/lor despre mai tot ce inseamna aceasta pasiune?
3. iar,credeti ca e deplasat sa spun ca targetez voiajul de noua zeelanda?
voi lucra la definirea mea ca si velist,intens si asiduu dar experienta voastra si scoala d-nului Ambrozie sper sa ma apropie de visul meu mai repede decat as face-o singur ,pentru ca permisul de dacie inca se ia romaneste de la anr,dar asta nu o sa o intereseze pe mare,asa ca am optat pentru RYA si asta tot de-aici de pe forum.
 
Bine ai "pasit" printre noi, ca sa zic asa. Ca sa te dai cu barca nu trebuie neaparat sa ai scoala RYA, e buna, dar din ce zici tu acolo e cam devreme, poate. exista puncte de vedere si pro si contra. Pentru permis C si D, iar nu trebuie scoala sa le obtii, te duci si dai examen. Mie optim mi se pare ca atunci cand vrei sa ai B-ul si sa te dai cu vele, e necesar sa ai cursul de manevra navei cu vele. Desigur ca tu faci ce vrei cu banutzii tai. Era o opinie doar. Despre indrumari si asistentza sigur se va intampla ca vre-un barcaholic sa te sustina, mai e doar chestie de timp. Dar avand pasiunea de a auzi fosnetul apei in prova si rasaritul printre vele, nimic nu e complicat. Bafta maxima.
 
Bine ai "pasit" printre noi, ca sa zic asa. Ca sa te dai cu barca nu trebuie neaparat sa ai scoala RYA, e buna, dar din ce zici tu acolo e cam devreme, poate. exista puncte de vedere si pro si contra. Pentru permis C si D, iar nu trebuie scoala sa le obtii, te duci si dai examen. Mie optim mi se pare ca atunci cand vrei sa ai B-ul si sa te dai cu vele, e necesar sa ai cursul de manevra navei cu vele. Desigur ca tu faci ce vrei cu banutzii tai. Era o opinie doar. Despre indrumari si asistentza sigur se va intampla ca vre-un barcaholic sa te sustina, mai e doar chestie de timp. Dar avand pasiunea de a auzi fosnetul apei in prova si rasaritul printre vele, nimic nu e complicat. Bafta maxima.[/QUOTE

Multumesc pentru urarea de bun venit si raspuns! Va dati seama ca am o vechime pe mare si nu sunt un iresponsabil. Doar din dorinta de a recupera timpul pierdut vroiam sa accelerez lucrurile,e drept ca in navigatia cu vele ma consider un incepator si e bine asa,pe mine m-au speriat unele postari de aici de pe forum,pare f greu sa te dai cu vele,pare o chestie de ani sa te deprinzi cu manevra barcii,in opinia mea se teoretizeaza mult prea mult,din cate stiu eu in primul rand trebuie sa ajungi sa-ti simti barca,e bine sa ai barca ta,sa te obisnuiesti cu ea sa-i cunosti calitatile manevriere si pe cele de evolutie cum se intampla si in navigatia de cursa lunga. Sunt un tip de cursa lunga,imi plac voiajele lungi,sunt si la modul figurat de cusa lunga,cel putin asa vreau sa cred despre mine,imi pare bine ca am gasit aici toate info de care aveam nevoie si felicit administratorul forumului pentru aceasta initiativa fericita. Ceea ce mai vreau sa stiu este daca certificatele mele de ofiter,cele de gmdss,responsabilitati la bord,etc,sunt valabile pentru dosarul in vederea obtinerii brevetului de velist,bineinteles ca voi adauga la asta si cursul de manevra cu vele. Inca o data va multumesc dvs si tuturor celor ce formeaza comunitatea barcaholica!
 
Gmdss-ul cred ca e unul si acelasi, mai mult de atat, eu am LRC, se mai practica si alt curs, banuiesc ca tu ai unul complet, asa ca...nu cred ca mai trebuie sa il faci inca odata. Cat despre dat cu barca, nu e complicat deloc, o fac oamenii de multa vreme si fara cursuri si facultati. E drept ca daca ai si "chemare" se "lipeste" mai repede. Cu ceea ce zici tu despre cargouri, e o vorba....."orice ai face la motorina nu o sa o faci scota " :)) Bafta maxima si sa te auzim cu experiente frumoase din offshor-uri ...de cursa lunga :)
 
Hello Roland , sigur ca tu , fiind un tip cu o constructie interioara serioasa , bazata pe valori de oameni normali la cap ( ex. invatatura pe bune , exersare, deprindere de cunostiinte corecte ) si cunoscand faptul ca marea nu iarta , ai ales calea serioasa : un curs RYA , facut cu un instructor britanic , in care sa ai un teacher real alaturi de tine vreme de 5 zile caruia sa ii pui intrebarile tale si care sa iti raspunda serios si exemplificat la toate . Aceasta este calea corecta .

( fazele de genul " se poate invata si singur , trebuie sa simti , nimic nu e complicat , etc sunt cvasi- adevarate luate punctual , dar ascund o mare cantitate de superficialitate si compromisuri atat in ceea ce priveste calitatea deprinderilor capatate , cat si timpul necesar pentru acumularea cunostiintelor ... spuneam eu pe undeva ca mie mi-au trebuit , dupa absolvirea scolii romanesti , vreo 2 ani ( plini de prostii si greseli ) ca sa fiu in stare sa ies singur pe mare si sa navig in siguranta . Dar asta era acum 10-12 ani . Azi asta se invata in mod serios in doar 5 zile de scoala RYA )

Cat despre barca , am ceva experienta si iti spun ca prima conditie pe care trebuie sa o stabilesti clar este bugetul . Adica sa iti fixezi ferm o limita superioara de cheltuiala , pe care sa o depaesti in caz exceotional cu maxim 10 % . In cazul cumpararii unei barci sh din afara ( ex Olanda , Austria , Ungaria ( de ce nu ? ) ) trebuie sa cuprinzi in buget si toate costurile aferente deplasarii dus-intors . Nu iti face griji cu inmatricularea in Ro , e o procedura foarte ok , fara probleme majore .

Deci fixeaza ferm bugetul si apoi cumpara " the best boat money can buy " pentru acel buget . Si, inca un sfat: nu te duce la pomul laudat , ci cauta sa ai bani la tine si sa ajungi intr-o zona cu multe marine din tara respectiva si sa alegi braca pe principii de bun simt , de tipul : " imi place " ," pare bine intretinuta " , " proprietarul e un om serios si vizibil pasionat " , etc . Cumpara atunci cand simti ca ai incredere in oferta respectiva .

Apoi , adu barca in Romania , si vei gasi oameni care sa te ajute . Foloseste , deasmena , bunul simt in decizii . Evita oamenii ( romanii ) cu priviri alunecoase , ranjete dispretuitoare sau impresii de mari priceputi dar care nu stiu sa se spele pe sine . Evita oamenii care iti spun ca ceilalti sunt prosti si doar ei te pot ajuta .

Bine ai venit in comunitatea barcaholicilor romani , cu bunele si cu relele lor .
 
Ultima editare:
Hello Roland , sigur ca tu , fiind un tip cu o constructie interioara serioasa , bazata pe valori de oameni normali la cap ( ex. invatatura pe bune , exersare, deprindere de cunostiinte corecte ) si cunoscand faptul ca marea nu iarta , ai ales calea serioasa : un curs RYA , facut cu un instructor britanic , in care sa ai un teacher real alaturi de tine vreme de 5 zile caruia sa ii pui intrebarile tale si care sa iti raspunda serios si exemplificat la toate . Aceasta este calea corecta .

( fazele de genul " se poate invata si singur , trebuie sa simti , nimic nu e complicat , etc sunt cvasi- adevarate luate punctual , dar ascund o mare cantitate de superficialitate si compromisuri atat in ceea ce priveste calitatea deprinderilor capatate , cat si timpul necesar pentru acumularea cunostiintelor ... spuneam eu pe undeva ca mie mi-au trebuit , dupa absolvirea scolii romanesti , vreo 2 ani ( plini de prostii si greseli ) ca sa fiu in stare sa ies singur pe mare si sa navig in siguranta . Dar asta era acum 10-12 ani . Azi asta se invata in mod serios in doar 5 zile de scoala RYA )

Cat despre barca , am ceva experienta si iti spun ca prima conditie pe care trebuie sa o stabilesti clar este bugetul . Adica sa iti fixezi ferm o limita superioara de cheltuiala , pe care sa o depaesti in caz exceotional cu maxim 10 % . In cazul cumpararii unei barci sh din afara ( ex Olanda , Austria , Ungaria ( de ce nu ? ) ) trebuie sa cuprinzi in buget si toate costurile aferente deplasarii dus-intors . Nu iti face griji cu inmatricularea in Ro , e o procedura foarte ok , fara probleme majore .

Deci fixeaza ferm bugetul si apoi cumpara " the best boat money can buy " pentru acel buget . Si, inca un sfat: nu te duce la pomul laudat , ci cauta sa ai bani la tine si sa ajungi intr-o zona cu multe marine din tara respectiva si sa alegi braca pe principii de bun simt , de tipul : " imi place " ," pare bine intretinuta " , " proprietarul e un om serios si vizibil pasionat " , etc . Cumpara atunci cand simti ca ai incredere in oferta respectiva .

Apoi , adu barca in Romania , si vei gasi oameni care sa te ajute . Foloseste , deasmena , bunul simt in decizii . Evita oamenii ( romanii ) cu priviri alunecoase , ranjete dispretuitoare sau impresii de mari priceputi dar care nu stiu sa se spele pe sine . Evita oamenii care iti spun ca ceilalti sunt prosti si doar ei te pot ajuta .

Bine ai venit in comunitatea barcaholicilor romani , cu bunele si cu relele lor .

Va multumesc f mult d-le Ambrozie,am sa tin cont de sfaturile dvs,fiti sigur ca nu as pleca pe mare fara sa fiu sigur pe fortele mele,si asta,mai ales cand pot constitui un pericol pentru ceilalti. Este evident ca un velier manevreaza diferit de o nava comerciala si trebuie sa existe o suma intreaga de trick-uri pe care daca le-as invata pe propria piele pe langa ca i-as incurca si pe altii,mi-as pune in pericol chiar propria investitie... RYA sunt in planurile mele,in sensul ca nu intreprind nimic inainte de a absolvi un curs de day skipper. Am incredere in instructorii de la RYA pentru ca am vazut deja unul la lucru in portul mangalia si chiar si asa de departe se poate recunoaste valoarea. Sunt deschis oricaror alte sfaturi si sugestii,venind de la o autoritate in domeniu ca dvs. Consider Marea Neagra ca pe un teren tot atat de bun de formare,ca si orice alt loc din lume atunci cand esti axat pe a invata. Pana la achizitia barcii mele si echiparea ei la standardele mele in privinta sigurantei ,autonomiei,etc,ma voi prezenta la scoala.Va multumesc inca o data!
 

Back
Sus