Vreau sa imi iau barca

Salut

De ceva vreme (2-3 ani) ma uit cu tot mai mult interes la barci. pana la urma cred ca m-a prins flama si o sa iau si eu una. Stau in Oradea dar daca socotesc ca pana la Timisoara pe Bega am 175 km si pana la Balaton vreo 300 poate ca merita.
Oricum inainte de orice vreau sa ma documentez foarte serios si de aceea va cer sfaturi. De unde sa iau barca - de la noi sau de afara, ce marime, noua sau sh, etc. Nu vreau sa aloc sume extraordinare pentru barca dar asa cat as da pe o masina noua. Merci mult si astept raspunsuri.
 
Pai, o masina noua este de la 7500 in sus pana la Veyron si in afara de bani ar trebuie sa-ti pui intrebari simple: cu vele sau fară, tractată sau cărată, deschisa sau inchisa, daysail sau campare, cate persoane, ce confort, câtă electronică, ce fel de motor, câte motoare daca sunt outboard, cat timp o sa o am, etc. Vezi la sea ray ca au de la 20k la 700k $. Asa ca precum vezi, prima intrebare nu este "de unde sa iau barca" ;-)
 
Cum spunea si Vicentiu, ar trebui sa intrebi ceva mai la obiect. Vei primi aici destule raspunsuri cat sa te directioneze , insa nu se poate face legatura intre intrebarile tale si ce iti doresti de la aceasta barca .
Ceva imi spune ca vrei o barca cu vele, pentru ca nu ai mentionat nimic de motorizare.
Daca nu vrei sa aloci sume mari si nici nu ai avut barca pana acum, nu vad de ce ai cumpara o barca noua. Din punctul asta de vedere, varianta "second hand" ar fi o optiune.
Marimea barcii e in functie de cate persoane vrei sa aiba capacitate.
Nelocuind langa ape, e destul de clar ca vrei o barca usor tractabila, deci cu peridoc si pescaj mic. Cel mai probabil derivor retractabil . Aici te inscrii intre 6 si 8 m lungime, si maximum 2,5m latime, sa nu fii agabaritic . La fel, nu iti doresti o ambarcatiune care sa tina marea, ci una de ape interioare: de la Oradea la orice mare e distanta cat sa te descurajeze (in afara cazului cand ai duce-o la mare si acolo ar ramane tot anul ).
Deci: spune detaliat ce iti doresti de la barcaz.
 
Mai sunt Deltania, Odin sau Imexus, si alte modele care au la baza aceeasi idee.
Usor transportabile, capacitate 5-6 persoane, lest cu apa, derivor retractabil, motorizare in sau outboard puternica, greement usor de montat,ridicat,rabatat,etc.
Dar sa vedem ce spune Mitrer
 
Scuze dar la inregistrare am gresit nik-ul si nu ma puteam loga de aceea raspund asa tarziu. Deci ..... as dori ceva sub 7 m pt ca am oroare sa platesc impozite cu motor mic si daca se poate sa pot naviga si in ape straine. gen Ungaria, Croatia, Grecia sau Turcia. Sigur ca trebuie sa fie usor transportabila, noi suntem 2 si nu prea avem planuri de extindere :), deci sa aiba o cabina mica pt 2 persoane si un oc de plaja la fel de mare :). As dori sa fie de fibra de sticla ca sa fie foarte usoara. Daca se poate ceva mai lata ... spre 2,5 m si cu un mic catarg sa incerc si mersul cu vele.
 
as dori ceva sub 7 m pt ca am oroare sa platesc impozite cu motor mic si daca se poate sa pot naviga si in ape straine. gen Ungaria, Croatia, Grecia sau Turcia. Sigur ca trebuie sa fie usor transportabila, noi suntem 2 si nu prea avem planuri de extindere :), deci sa aiba o cabina mica pt 2 persoane si un oc de plaja la fel de mare :). As dori sa fie de fibra de sticla ca sa fie foarte usoara. Daca se poate ceva mai lata ... spre 2,5 m si cu un mic catarg sa incerc si mersul cu vele.


Domnule Mitrer ,

Ai descris aproape exact un Macgregor26 , care a fost construit exact in acest scop : sa fie foarte versatila , usor transportabila , usoara , confortabila , pregatita atat pentru navigatie pe ape interioare ( lacuri , rauri ) , cat si mare .

Este o barca perfecta pentru 2 persoane , care mai pot lua la bord ocazional o familie de prieteni , chiar si cu copii , pentru ca barca poate avea 6 locuri de dormit .

Eu sunt reprezentantul companiei MacGregor Corporation in Romania si iti pot onora o eventuala comanda pentru o astfel de barca .

Un amanunt important : la capitolul pret Macgregor26 ( fiind fabricata in SUA ) este ceea ce iti doresti .

Avantaje multe :

- 7,87 metri lungime , perfecta pentru o navigatie confortabila
- poti sa instalezi motor intre 10 cp si 60 cp , in functie de buget si de tipul de utilizare
- se vinde cu tot cu trailer ( trebuie doar omologat in Romania ) , deci perfecta pentru transportat
- design modern , elegant , o barca cu un aspect apreciat
- pescaj mic , derivor retractabil ( am clienti care intra in Delta Dunarii pe cele mai putin adanci canale 40-50 cm )
- bucatarie si toaleta ( cu cabina ) - confort civilizat pentru doamna
- cuseta mare in pupa
- catarg rabatabil usor si rotativ
- perfecta pentru tractat cu o masina mai serioasa pe distante medii ( catre Balaton , Croatia , Grecia , etc )


si multe altele ...

pentru detalii studiaza : www.macgregor26.com iar pentru oferta de pret , PM sau robert.ambrozie@gmail.com

Mult succes !
 
este putin prea lunga. cineva zicea mai sus sa ma orientez spre un SH. ceva pana in 10000 e cu tot cu peridoc. ce inseamna omologarea? ca daca la o masina ai de stat o groaza nu ma bag la ceva la care am nevoie de nustiu cate aprobari.
 
Nu este prea lunga ...este exact ce trebuie pentru a fi confortabila . Orice proprietar de barca isi doreste ca viitoarea lui barca sa aiba macar 1 metru mai mult .

Daca doriti sa va orientati spre un SH , atunci discutia asta e inutila . Cercetati acest forum si veti gasi multe discutii despre SH-uri . In general nu exista SH-uri foarte bune pe piata , ci doar barci asa si asa nici prea prea , nici foarte foarte , usor cosmetizate pentru vanzare , deseori obosite de vreme si de furtuni , cu vele vechi si aparatura usor ruginita . Si a da chiar si 10.000 Euro pe o barca ce are deja 20 -25 ani este o proasta investitie , pentru ca valoarea de revanzare dupa 2-3-4 ani va tinde accelerat spre zero , ceea ce se cheama pierdere . O barca noua nu va pierde din valoare o suma atat de mare in 3-4 ani , deci o veti putea vinde cu o pierdere mult mai mica .

Insa , daca bugetul e in zona de 10.000 Euro , probabil ca aceasta suma nu este suficienta pentru achizitia unei barci noi de circa 7 metri , si atunci veti fi nevoit sa va orientati spre un SH .

Omologarea trailerului de Macgregor26 inseamna montarea unei punti cu frane omologate CE , in locul celor americane si obtiinerea omologarii de la RAR . Operatiunea e simpla si se poate realiza de diverse firme specializate in remorci din toate zonele tarii . ( de ex. firma Knott ) . De obicei costa in jurul sumei de 500-700 Euro .
 
Cateva poze cu Macgregor-uri romanesti si straine .
 

Atașamente

  • 070562_2a.jpg
    070562_2a.jpg
    69.3 KB · Vizualizări: 125
  • 1586567b.jpg
    1586567b.jpg
    18.7 KB · Vizualizări: 131
  • 1587868b.jpg
    1587868b.jpg
    28.2 KB · Vizualizări: 111
  • 1587868gross.jpg
    1587868gross.jpg
    36.5 KB · Vizualizări: 104
  • 1607009gross.jpg
    1607009gross.jpg
    62 KB · Vizualizări: 108
  • 1607009g.jpg
    1607009g.jpg
    40.3 KB · Vizualizări: 120
  • 8292556.jpg
    8292556.jpg
    67.7 KB · Vizualizări: 111
  • 73279142760.jpg
    73279142760.jpg
    21.9 KB · Vizualizări: 106
  • 73279142761.jpg
    73279142761.jpg
    14.1 KB · Vizualizări: 98
  • 73279142918.jpg
    73279142918.jpg
    89.4 KB · Vizualizări: 124
  • 73279143441.jpg
    73279143441.jpg
    70.5 KB · Vizualizări: 90
  • 11227200711911142658_102_z1.jpg
    11227200711911142658_102_z1.jpg
    24 KB · Vizualizări: 100
  • DSC04793.jpg
    DSC04793.jpg
    54.3 KB · Vizualizări: 85
  • image_9ad2cc35466e04134743bb9502dc79f0.jpg
    image_9ad2cc35466e04134743bb9502dc79f0.jpg
    345.5 KB · Vizualizări: 87
  • image_3485b448249371d9be3d49022f03584a.jpg
    image_3485b448249371d9be3d49022f03584a.jpg
    278 KB · Vizualizări: 82
  • image_7351b1802f40d3b453836ad9ea911c6b.jpg
    image_7351b1802f40d3b453836ad9ea911c6b.jpg
    259.2 KB · Vizualizări: 91
  • image_611422af8f8a2a3299ef377e02618df0.jpg
    image_611422af8f8a2a3299ef377e02618df0.jpg
    274.8 KB · Vizualizări: 91
  • image_d6877bb04d2074da63fda9513c9f5653.jpg
    image_d6877bb04d2074da63fda9513c9f5653.jpg
    260.2 KB · Vizualizări: 80
  • image_f64ee41d4656e0eb4f37e53b631c1d5f.jpg
    image_f64ee41d4656e0eb4f37e53b631c1d5f.jpg
    210.6 KB · Vizualizări: 80
  • interior_looking_forward_large.jpg
    interior_looking_forward_large.jpg
    106.3 KB · Vizualizări: 116
Bun

Am fost plecat doua saptamani in Grecia. Acum am revenit in tara. Am tot citit forumul, una peste alta in primul rand trebuie sa ma apuc sa citesc manualele de navigatie si marinarie, apoi sa iau licenta de categoria C si apoi sa navighez un pic cu o barca cat de cat. Abia apoi sa imi cumpar una. Din cate am vazut eu lucrurile nu sunt nici pe departe asa cum am crezut eu.
Pana la urma o sa optez pentru una sau alta din variante doar dupa ce conduc ceva. M-am cam dezumflat cand am vazut niste rachete de vreo 30 m prin porturile greciei, asa de finisate ca iti luau fata. dar ma rog .......
Mai postati recomandari din experientele voastre si despre barcile intalnite sa stiu cand ma apuc sa caut punctele slabe sau cele tari ale cat mai multor tipuri de ambarcatiuni, chiar si problemele ce pot sa apara.
merci mult
 
apropos... de preturi...

MacGregor26 vad de pe la 20k eur in sus
nu contest pretul dar, ptr cei ce nu au atatia bani...
o solutie mai ieftina, ceva cum e in link-ul de mai jos...

ca e veche, ok, asta e clar, dar cat de rupta poate sa fie?
Macwester bouwjaar 1973 te koop op www.botentekoop.nl

nu sunt specialist, poate am ales una chiar proasta, dar sunt o gramada la valori mici
nu ar putea reprezenta alternative destul de bune ptr cei cu bugete reduse?

ceva modele vechi dar bune, similare ca dimeniusni si caracteristici... care ar putea fi? recomandari?
de preferat ceva care sa poata fi folosit si pe Dunare sau ape putin adanci
 
Salut Florio..Sunt Romy din Baia Mare si as dori sa achizitionez un catamaran de pana la 12 meti. Recunosc ca nu am fost niciodata pe mare dar ca i-mi plac calatoriile si aventura si libertatea. Nu stiu nimic despre barci de aceea vreau sa-ti pun cateva intrebari:
- e bine sa o inmariculez in Ro sau in Italia sa zicem..acolo am un frate stabilit...sub ce pavilion e mai bine sa circuli?
- taxele de inmatriculare sunt mai mari la ei decat la noi?
- trebuie adusa barca in Ro ptr verificare,ca si masinile la RAR?
- Cu un catamaran de pana la 12 metri de vreo 7-8 ani se poate merge pana in polinezia si inapoi? :-)
- cum pot gasi un Skipper dispus sa vina cu mine in calatorie?
- Vreau sa fac permis fara limite de tarm, cat ar dura si cat ar costa daca-mi dau interesul,unde sunt scoli ptr aceasta?
multumesc anticipat...
 
E pe malul lacului Siutghiol, pe malul dinspre Hanul Piratilor, in curtea unei pensiuni. Vara trecuta a fost pe apa, dar nu am vazut-o cu velele ridicate decat la motor.
 
Salut Florio..Sunt Romy din Baia Mare si as dori sa achizitionez un catamaran de pana la 12 meti. Recunosc ca nu am fost niciodata pe mare dar ca i-mi plac calatoriile si aventura si libertatea. Nu stiu nimic despre barci de aceea vreau sa-ti pun cateva intrebari:
- e bine sa o inmariculez in Ro sau in Italia sa zicem..acolo am un frate stabilit...sub ce pavilion e mai bine sa circuli?
- taxele de inmatriculare sunt mai mari la ei decat la noi?
- trebuie adusa barca in Ro ptr verificare,ca si masinile la RAR?
- Cu un catamaran de pana la 12 metri de vreo 7-8 ani se poate merge pana in polinezia si inapoi? :-)
- cum pot gasi un Skipper dispus sa vina cu mine in calatorie?
- Vreau sa fac permis fara limite de tarm, cat ar dura si cat ar costa daca-mi dau interesul,unde sunt scoli ptr aceasta?
multumesc anticipat...

Ia te uita, m-a intrebat Romy si eu nu am vazut. Anul trecut mi-a fost plin de calatorii pe apa, poate de aceea mi-a scapat postul.
Oricum nu pot lasa o intrebare fara raspuns, nici macar acum, dupa un an. Poate mai foloseste cuiva :) .

Achizitia unui catamaran de aproximativ 12 m, este un proiect ambitios. Daca poti, fa-o. Dar inainte de asta calculeaza cat timp poti petrece anual, pe apa. Daca te apropii de 3 luni, e ok. Daca scazi sub doua luni, incepe sa nu mai fie o idee buna. E o gandire simplista, insa o poti particulariza dupa propriile posibilitati: a) de a dispune de bani; b) de a dispune de timp.

Si acum:
1.Inmatricularea in Romania, din nefericire, este o optiune din ce in ce mai absurda, din cauza ca autoritatile o fac greoaie si costisitoare. Prin comparatie, inmatricularea in Bulgaria, Olanda, chiar America, sunt luminoase deschideri de zari. O gandire fireasca a legislativului ar dezvolta yachtingul. Gandirea actuala, prin opacitatea ei, face si astazi ca "yachtingul romanesc sa se afle de decenii, mereu la inceputurile lui" . L-am citat pe regretatul Valerie Timofei.

2. Cum spuneam mai sus, taxele de la noi sunt mari, prost gandite (un velier SH de 6m si 1000 de euro, e considerat un lux). Sunt si zone cu taxe mai mari, insa e culmea, exista tari mult mai dezvoltate, cu taxe mai mici.

3. Daca barca nu este inmatriculata in Romania, nu trebuie inspectata aici. Ea se va supune din acest punct de vedere, legislatiei tarii de care apartine.
4. Cu un catamaran de 12 metri si oricati ani, care e in stare buna, se poate merge in Polinezia. Ma indoiesc totusi ca un roman ar porni intr-o asemenea frumoasa aventura. Dar nimic nu e imposibil.
5. E cel mai simplu lucru. Nu-ti bate capul, tu adu catamaranul :) . Un skipper care sa plece cu tine catre Polinezia, se va gasi.
6.Romy, documentatia despre permise de navigatie este chiar in acest site, la capitolul de legislatie. O mai gasesti si pe site-ul ANR, alaturi de alte informatii utile, cum ar fi scolile de navigatie agrementate . Costurile sunt de la scoala la scoala, in functie de ce ofera, nu e greu de aflat. Daca stii materia ceruta, poti lua examenul pentru D, C si B. Categoria S se obtine fara examen, doar in urma absolvirii cursului de acest tip, la o scoala de navigatie agrementata.
Singura impunere ramane obligativitatea trecerii unui interval de 2 ani intre obtinerea categoriei B si dreptul de a da examen pentru categoria "A".

In rest, numai de bine ! :)
 

Back
Sus