Weekender stori

Salut Barcaholici, va voi spune, asa cum ma pricep, povestea weekwnderului construit de mine.
Am inceput cu studierea a "n"-spe mii de planuri de pe forum.
M-am oprit la pochet cruiserul de la Stivenson, am postat peforum ca vrau sa-l fac si caut asociat pt. planuri.
Surpriza, m-a contactat " gigitolan" si m-a ajutat DEZINTERESAT.Nu va pot spune mai mult, dar e un om deosebit.
Pare stereotip dar vreau sa-i multumesc pe aceasta cale.
Dezamagire, studiind planurile , constat ca pt putin barca nu va iesii din curte, spatiul dintre gard si casa fiind de 2m
Inapoi la planuri, tot Stevenson si constat ca weekenderul trece la mustata, ma bucur pt ca i-mi place mai mult forma weekenderului, dupa ce l-am studiat.
Gigitolan i-mi spune sa iau legatura cu Impaiatu, pt ca el constuieste week.
Sorin,baiat finut m-a ajuta ca todeauna( de cata ori l-am sunat mia dat un sfat s-au ajutor, mersi Sorine)
Vorbeste cu sora lui, care are un depozit de cherestea pe Chitila, sa-mi faca rost de scandura pt chila.
I-mi trebuiau scanduri de 4m lungime si 32-35cm latime.Cost cherestea 6 scanduri 135 lei.
Nu v-a mai spun ca am cautat scndura USCATA la 32-35cm latime in Bucuresti + inprejurimi si nu am gasit .
Bag scandura la uscat in studioul foto al fiului meu(noroc ca plecase sa lucreze afara) si o tin 45 de zile la 30 grade C, non stop, dupa care duc scandura la laminare sa o traga la 20mm grosime. Cost 50 lei
Mai cheltui 650lei cu construirea unui "hangar" in fundul curtii, de fapt un spatiu de 6/3m acoperit
De aici incepe adevarata poveste a weekenderului si cum am descoperit poezia lucrului in lemn.
Deci weekwnder: L.O.A.-19,6 feet(5974mm), L.O.D.-16feet(4877mm), BEAM-6feet(1829mm)
Scule folosite:bormasina, flex de 125mm,soricel si o masina de slefuit cu banda,toate sculele sunt "corcovite" ieftine
Am inceput cu trasarea si decuparea chilei, care e tip sendwich, 3 staturi cu inbinari alternative, am folosit scandura dupa care am asteptat sa se usuce atata amar de vreme si am taiat cu soricelul
 

Atașamente

  • Resize_P17-05-11_07.29.jpg
    Resize_P17-05-11_07.29.jpg
    121 KB · Vizualizări: 284
  • Resize_P20-05-11_17.46.jpg
    Resize_P20-05-11_17.46.jpg
    125.1 KB · Vizualizări: 242
Ultima editare:
DE asemenea am trasat si taiat etamboul si etrava.
La recomandarea lui Nicu "7m"(un barcaholic extraordinar, m-a ajutat enorm si in repetate randuri, multumesc Nicu) am cumparat de la Hornbah solutia de lipit Bison PU MAX si am trecut la ansamlarea chilei, etravei si etamboului
Cateva cuvinte despre solutia de lipit Bison PU MAX pt cei care nu o cunosc sau nu au lucrat cu ea. Este o solutie pt lipit lemn si nu numai, rezistenta la apa, recomandata pt. barci si care la uscare EXPANDEAZA, acoperind eventualele gauri sau imperfectiuni, am folosit 4 bidonase. 1 recipient-760g-46lei.(atentie mare, folositi manusi mie mi sa luat un rand de piele pt ca am bagatelizat instrc.)
Sa revenim la lipirea chilei, pt ghidaj, am dat gauri si bagat tipli de 8 mm(betisoare rotunde) dupa care am intarito cu 10 holsuruburi de 60/8mm si tot ansamblu l-am strans cu multe spraiticuri( nu stiu exact cum se numesc ) si am asteptat 24h sa se usuce lipiciul.
Dupa uscare am indepartat surplusul expandatm, am slefuit pana am adus chila la cotele din plan.
 

Atașamente

  • IMG_0489.jpg
    IMG_0489.jpg
    65.8 KB · Vizualizări: 334
Dupa ce am terminat chila , urmeaza fundul barcii care e plat si din placaj de 12mm recomandat in plan.
Hai la Holver dupa placaj.Studiez oferta si m-a ia cu friguri cand vad pretul la placaj marin(ocume).Daca iau ocume nu mai i-mi raman bani de rasina si fibra, deci iau placaj categoria B calitativ si estetic foarte bunm dar nu marin.
Placaj de fag 6mmm 3foi, fag 10mm 3foi, plop 15mm 3foi total 1900 lei+40lei transportul lor. Daca-l lua Nicu "7m" pe factura aveam discont 20 %, dar nu aveam acte justificative la notar pt constructie barca.
Conform planuluima apuc si trasez fundul barcii pe placaj de 15mm.Noroc ca stau la curte si ma pot desfasura.fundul barcii a intrat pe 2foi de placaj de 15mm.O foaie 2520/1720
Necaz cu trasatul curbelor, dute si cumpara o "SINA"(canal sau cum so fi numit chestia acea prin care se pozitioneaza cablu electric pe perete) cu ajutorul ei am trasat toate curbele de la constructie, am folosit-o si la trasatul velelor, scula indinspensabila.
M-a chinuit si taiatul deoarece am taiat cu soricelul streh ca sa dau un anumit unghi marginii si sa nu slefuiesc mult, datorita acestui fapt trebuia sa vin cu taiatul dintr-o anumita pozitie.
A dat domnul si am taiat placile le-am slefuit si le-am lipit prin alaturare cu caplama deasupra(asa era in plan) dupa care am lipit fundul barcii pe chila si am intarit lucrarea cu tiplii si holsuruburi de 60/8mm
 

Atașamente

  • IMG_0562.jpg
    IMG_0562.jpg
    57.3 KB · Vizualizări: 281
Nu am postat mai multe poze pt. ca nu am avut cine sa le faca, am lucrat singur toata barca si mai tot timpul eram murdar pe maini s-au pe manusi
 
O data lipit fundul barcii a trebuit sa-i pun o stinghie pe margine pt. ransforsare si marirea suprafetei de aderenta la lipirea bordurilor.
Stinghia este de 25mm lata,20mm groasa si am lipit-o cu bison .i-am dat la 250mm cate un holsurub de 40/2mm,am prinso in menghine(m-a cam chinuit la curbele mai stranse,n-am avut ajutor) si am lasato la uscat.
Urmeaza compartimentarea prin decuparea a ll ua panouri din placaj de 15mmm.
Panoul din mijloc m-a regulat rau, are o forma mai aparte, este inclinat si nici planul nu te ajuta prea mult.(planurile de la Stevenson sunt aiurea rau nu seamana cu nimic din ce a-ti vazut si nu repecta regulile de proiectare, trebui sa le studiezi bine cap coada, pt ca in pagina urmatoare te trezesti cu o complectare care nu era la piesa respectiva).
Dupa compartimentare am taiat oglinda din placaj de 15mm si am lipit-o de etambou.
In ziua urmatoare am luat pauza si am plecat la pescuit la Calarasi pe Borcea. unde am vazut o faza de coma:
un tip cu 2 ua gagici glisa in mare viteza, facea curbe stranse cu barca, se dadea pilot, noi eram cu ochii pe el si il injuram ca face valuri, cand l-au ajuns injuraturile noastre, i s-a rupt o parte din oglinda si ia cazut motorul in apa, nu va mai spun cum dadea tipul si fetele din maini sa ajunga la mal, erau disperati, o faza pe care nu o voi uita si care m-a pus pe ganduri, o data ajuns acasa am taiat inca o oglinda de 15mm si doua de 10mm, in total de frica am facut oglinda de50mm
 

Atașamente

  • IMG_0560.jpg
    IMG_0560.jpg
    62.1 KB · Vizualizări: 261
Acum pt. ca am 4 repere pe care ma pot sprijinii (etrava, 2compartimente despartitoare si oglinda) am trasat si decupat puntea, din 2 foi placaj de 10mm.Le-am lipit cu Bison prin alaturare si caplama dedesupt,intarita cu holsuruburi de 20/2mm.
Am fixat puntea cu mare atentie,respectand reperele si cotele planului(m-a frecat nitel) fiind convins ca daca sbarcesc catusi de putin nu o sa -mi cada bordurile bine, am verificat aliniere, planietate de cateva ori si intarit pe ici , colo prin puctele esentiale cu holsuruburi.
Bucuros nevoie mare ca mi-a iesit,trec la trasarea bordurilor, dintr-o placa de 6mm. Bordul fiind lung, aproape 5m,
este din 2 bucati.La trasare mi se pare ceva suspect,dar raspect planul, trasez, tai lipesc,chem 1 vecin sa ma ajute si victorios,, ma apuc sa-l pozitionez, pana la jumatate cadea bine, vecinul nu inceta sa se minuna de dibacia desteptaciunea mea, cand surpriza in a ll ua parte, bordul nu mai cade, se ridica in sus, vecinul nu se mai minuneaza, m-a suspecteaza de prostie, dau jos bordul verific, masor, totul e ca in plan, dar ce mai tura-vura Stevenson auGRESIT,DA,DA, nu ma asteptam, au dat inbinarea celor 2 bucati ale bordului la 90 de grade, lucru care mi sa parut pe dos la trasare avand in vedere ca acopeream o suprafata curba(v-am spus ca am avuto banuiala) dar m-am gandit ca Stevenson a facut atatea planuri si nu poate sa greseasca sunt eu paranoic si uite ca au gresit.Sun la Impaiatu sa-l consult, ghinion de nesansa, nu raspunde, primesc mesaj ca e in Olanda cu Orafaz. Trebuie indreptata gresala, deci fac soblon dupa a ll ua parte abordului calculez, probez si o nimeresc, inconvenient: inaca o taietura in unghi de 23 grade in bord, nu am incotro, nu pot arunca 2 foi de placaj.
Pozitionez bordul,cade perfect,lipesc, bag holsuruburi, cresc iar in ochii vecinului( de la "cum BA sa greseasca englezii ce aia e prosti" la "stiam eu ca o dregi DOM COSTEL") si sunt multumit ca mi-a iesit YYYESSS.
Trag aer i-mi revin si m-a apuc repede de cabina(devenisem dependent, i-mi lpacea la nebunie, munceam dimineata de la 6 la 9,30 plecam la munca pana la 17 si dela 17,30 la 22 munceam iar la barca, sotia era geloasa, mi-a prous sa dorm in barca)
Deci cabina, in plan placaj de 6mm dar m-am smecherit, pun placaj de10mm sa ma pot urca fara grija pe cabina, in plan aveam 2 gemuri pe laterala schimb planul(am prins curaj) pun un geam pe laterala si 1geam in fata(vorbesc de 1 bord)
Ca sa pun gemul in prova si placaj de 10mm am scimbat forma cabinei din semirotunda in trapez.(ma chinuiam prea rau sa indoi placaj de 10mm,in scurt,chiar si la cald sortii de reusita erau indoielnici.)
Am taiat lateralele cu decupajul de geamuri, le-am lipit, am facut din scanduri de brad scheletul acoperisului l-am lipit si intarit bine dupa care am taiat acoperisul din placaj de 10mm(atentie la directia fibrei pt ca acoperisul e oval si face probleme la indoire mai ales cand lucrezi singur).L-am oparit cu apa fiarta in cada si repede l-am dat cu bison si fixat pe scheletul de lemn cu holsuruburi din aproape in aproape,
Victorie BARCA luase forma adevarata ca in plan,m-am felicitat si pupat in oglinda, ooo ce meserias sunt(gluma)
 

Atașamente

  • Imagine0069.jpg
    Imagine0069.jpg
    36.9 KB · Vizualizări: 275
  • Imagine0068.jpg
    Imagine0068.jpg
    26.6 KB · Vizualizări: 267
  • Imagine0067.jpg
    Imagine0067.jpg
    34.4 KB · Vizualizări: 349
salve Costele,
astept posturile tale cu nerabdare dar nu intervin niciodata ca sa nu-ti stric mezanplasu'.
Nu stiam episodu cu bordurile si-mi pare nespus de rau ca nu te-am putut ajuta cand a fost cazul.
Te-as fi linistit din doua vorbe daca stiam despre ce e vorba; planurile nu sunt gresite, Stevenson mentioneaza in ele ca bordurile le ajustezi dupa ce le probezi o data pe langa barca, asta pt. ca nu cred ca la genu asta de constructie (neconventional) sa iasa tuturor identic.ma refer la tot ansamblul premergator montarii bordurilor.
Si daca tot am intervenit, pot spune ca arata superb(eu am vazut-o pe viu) iar toate modificarile aduse de Costel, arata a mana de meserias cu experienta.
 
Mi-a fost cu atat mai greu cu cat nu am putut citi povestea din carte.Rusa cu engleza nu se impaca,copii erau plecati la munca in Anglia, am facut-o dupa poze si cu ajutorul tau si al lui Nicu. Mersi inca o data.
 
Mi-a fost cu atat mai greu cu cat nu am putut citi povestea din carte.Rusa cu engleza nu se impaca,copii erau plecati la munca in Anglia, am facut-o dupa poze si cu ajutorul tau si al lui Nicu. Mersi inca o data.
Stiu treaba asta si cu atat mai mult te respect, nu am vrut sa insinuez ca esti neatent :P
Eu am citit planurile de o suta de ori ,ca sa fiu sigur ca nu-mi scapa nimic.
Din cauza asta am devenit un bun teoretician si pot da sfaturi tuturor meseriasilor.:)
 
Dupa ce mi-a trecut euforia, mi-am revenit din admirarea barcii si am trecut la munca,trebuia sa pregatesc barcazul pt. rasina si fibra, deci masca, masina de slefuit, flexul si dai distractie, cheama si trupa de drojdieri de la carciuma de peste gard, intoarcem barca si dai iar distractie si slefuieste si slefuieste.
Gata cu pregatirea, sa cumparam rasina si fibra de sticla, moment dureros la buzunar. Am 2 variante: 1Polidis,2Europlast, studiez ofertele, analizez, ma interesez, ma convinge NIcu "7m" sa iau de la Europlast rasina, argumente beton :pret mic, calitate buna, folosita si de el.
Scot ariciul din buzunar si cumpar 4 chituri deTOP EPOXI AMORSA, 24 kg-922.56 lei
Bun, hai la Polidis si cumpar 3kg stratimat si7kg tesatura de 300g/127cm -160.53 lei


Sa ne apucam de inpregnat, 2 masuri solutia l si 1masura intaritor, cu pensula, a mers usor si frumos.
A ll ua zi dupa, uscare pun stratimatul, eram cam speriat, auzisem ca face figuri la lipit, dar totul a mers mai usor decat m-am asteptat, a iesit super.
Dupa uscare punem tesatura, e aici m-a alergat rau, afara erau 30 de grade si trebuia sa ma misc repede, sa fac doze mici sa nu se intareasca rasina si sa o arunc. Mi-a jutat Dumnezeu si n- am avut pierderi de loc.
Cheama drojdierii cinstestei sa ma ajute si intorc barca pe chila, si fac aceleasi operatii pe punte si cabina.
Atentie pt. cine construieste, evitati muchiile ascutite, rotunjitile pe cat posibil, pt ca la aplicarea tesaturii de fibra, aveti probleme, nu ai aderenta ,ia aer sub tesatura ori cat ai insista cu lipitul.
Apropo de lipit, la aplicarea rasinii, stratimatului si tesaturii am folosit 2 pensule late si nici o alta scula.
 

Atașamente

  • Imagine0070.jpg
    Imagine0070.jpg
    33.2 KB · Vizualizări: 286
  • Imagine0071.jpg
    Imagine0071.jpg
    32.9 KB · Vizualizări: 255
  • Imagine0072.jpg
    Imagine0072.jpg
    26.7 KB · Vizualizări: 278
Felicitari! Pana aici este foarte frumos. La cum povestesti, pare usor de facut, dar realitatea probabil ca este cu totul alta. Poate ne spui si care a fost calendarul constructiei.
 
Felicitari. Cred ca aceasta constructie implineste visul multora dintre noi (personal - m-am oprit la chila). Weekenderul este o barca pe care am admirat-o mult timp, dar am intrat si eu in categoria celor care prefera sa ia ceva gata facut decat sa construiasca (evident, din lipsa timpului).
Asteptam continuarea.
 
Felicitari! Pana aici este foarte frumos. La cum povestesti, pare usor de facut, dar realitatea probabil ca este cu totul alta. Poate ne spui si care a fost calendarul constructiei.

Exclud tmpul de uscare-a lemnului, efectiv m-am apucat de lucru,pe 3 mai 2011, am lucrat CEL PUTIN 4 ore zilnic, si in prezent lecrez in casa sau afara (cand i-mi permite timpul), la sistemul de guvernare, in rest, pe majoritatea pozelor este data comiterii, cat despre ddificultatea executiei, praf,si greutati nu mai conteaza cand e vorba de pasiune(daca dragoste nu e.....)
Multumesc pt. apreciere
 
Felicitari. Cred ca aceasta constructie implineste visul multora dintre noi (personal - m-am oprit la chila). Weekenderul este o barca pe care am admirat-o mult timp, dar am intrat si eu in categoria celor care prefera sa ia ceva gata facut decat sa construiasca (evident, din lipsa timpului).
Asteptam continuarea.

Intradevar visam de mult la o "cabinata",dar nu am avut "TIMP"(bani) pt. un asa proiect, ori cum ma astaptam la scoruri ridicate, dar costurile reale m-au cam usturat la buzunar,(socoteala de acasa...), dar nu conteaza multumesc lui Dumnezeu ca i-mi ajuta sa-mi iplinesc visul, cu multe renuntari se poate.
Apropo de chila, am vazut-o la Impaiatu, frumos lucrata, pacat ai ca abandonat, dar pe alta parte te felicit(mai tarzior)pt barca cumparata, e splendida si mult mai pspatioasa decat week.
Mersi ca mi-ai citit postarile
 
Si daca tot venii vorba de calendar, nici nu stiu cand s-a facut jumatatea lui octombrie , ma grabesc sa termin cu epoxi, i-mi este frica sa nu se raceasca , sa nu mai pot lucra si sa intru cu barca nepregatita in iarna.
Cheama ajutoare , intoarce barca,masca pe figura si dai si slefuieste.Foarte nasol si toxic praful de la fibra.Termin de slefui fundul barcii si bordurile decapez suprafata si trag un chit auto cu fibra de sticla, slefuiesc iar, fac un chit din epoxi si oxid de zinc alb (reteta proprie)cu care trag pe fundul barcii, asa de proba sa vad ce iese. asa cum banuiam iese o mare frumusete, daca tragi meserias nu mai slefuiesti decat dupa sprit chit.
Intorc barca cu baietii veseli( ma intreaba :"ce bai NOE, ai vreo premonitie, vine potopul) si ma apuc sa slefuiesc si sa chituiesc puntea si cabina. Buun.
A venit noiembrie si timpul tine cu mine, profit si din folie de plastic,linoleum, lemn si ce mai gasesc prin curte reusesc sa inchid si sa izolez "hangarul". A iesit cam "tiganie" dar am spatiul de lucru si barca la adapost pt iana. Gata poate sa vina balana .
 
Salut Nicu, am fost cu Legendaru si Capitanul in Militari, ti-am vazut barca, frumos, impresionant, spatiu generos, fata de week.
Regret ca nu ai fost si tu, sa te cunosc si sa-ti multumesc personal pt. "asistenta tehnica" acordata pana acum, oricand daca i-ti pot fi de folos cu placere.
 
Balana n-a venit, e cald ,frumos, numai bine de lucru, deci ma hotarasc sa fac capacul culisant de la cabina.
In plan capacul culiseaza direct pe cabina si e ghidat stanga- dreapta de cele doua "tinete bine"( nu stiu exact cum se numesc, mana curenta?).
Nu i-mi place sistemul, se cam balangane capacul si de ce simplu cand se poate complicat, in consecinta ghidez capacul pe doua sipculite de stejar 25/25mm cu1000mm, dispuse paralel si imbracate cu cornier de aluminiu neaparat (fierul mult,deregleaza busola, vorba lu Impaiatu), fac rama de lemn a capacului la care atasez pe laterale cornier de aluminiu sa se pupe cu ghidajul, dupa care imbrac capacul cu placaj de fag de 6mm.
A trebuit sa tin placajul in apa fiarta in cada ca sa-l pot indoi, l-am lipit cu bison (expandeaza si lipeste mai bine pe umed) i-am dat holsuruburi din 150 in 150mm si l-am prins cu spraiticuri.La uscat si proba,culiseaza frumos, cam zgomotos dar i-mi place cum a iesit.
Nu am astampar si decupez si "usa" cabinei o probez.mai trebuie bibilita.
Am timp si tai capacele bancilor(spatiile de depozitare) pt. ca tot incepusem ultima foaie de placaj de 12mm.
 

Atașamente

  • Imagine0073.jpg
    Imagine0073.jpg
    34.2 KB · Vizualizări: 214
  • Imagine0074.jpg
    Imagine0074.jpg
    36.7 KB · Vizualizări: 211
Pe unde vor fi drumurile frumuseţii ăsteia? Is curios tare s-o văd pe apă.

Esti invitatul meu, la lansarea la apa,s-au daca i-mi ajuta Dumnezeu, voi cobora pe Dunare si voi ajunge s-a cunosc si gasca vesela din Galati(Tu, Vali si care mai sunte-ti)eu asa am in plan ruta Giurgiu-Delta mare, dar stii cum e "omul spune, Domnul dispune.
Succesuri la a ta lucrare.
 

Back
Sus