Yet another Shearwater 17

Facem ce facem si ne facem ca facem caiace de la CLC.

Coca cusuta, puntea inceputa...
DSC_0964.jpg


DSC_0965.jpg


Sanfren executat din doua treceri cu surformul (nu m-am putut abtine, sunt fan)
DSC_0967.jpg


@bogdanbuciu: nu cred ca astea sunt toate sarmele, dar, oricum, multe nu mai pun in plus.
DSC_0970.jpg


Imbinarea celor doua panouri ale puntii (cam naspa, dar vedem ce mai putem face)
DSC_0971.jpg


O imbinare cap la cap, fara scarfing, butt-blocks sau alte rahaturi.
DSC_0972.jpg


Cel mai dificil lucru de pana acum, a fost arcuirea puntii dupa forma temporara. Dupa cum se vede, inca nu am scos-o la lumina. Ceva sfaturi de la cei care au facut treaba asta?
 
ahhh.... ca sa se arcuiasca usor, trebuie sa trasezi partea din fatza a puntzii, pe "sensul" in care se arcuieste usor placajul.Altfel....(la mine a poocnit si l-am facut din nou pe "sensul" celalalt al placajului). Sper ca n-ai intrat in criza de placaj, daca ai taiat deja "felia" aia de placaj.
In rest imi place ceea ce vad ...
 
Ultima editare:
Guzila, nu stiu daca e chiar asa. Ca partea asta trebuie sa se arcuiasca dupa ambele directii. Eu pot sa o lipesc de forma, folosind doua maini, din pacate pe a treia nu o mai am sa pot strange sarma, dar om vedea...
 
frumos nene, frumos. Ar fi si mai frumos daca imi zicea si mie dinainte cineva faza cu sarmele(fu2le/masa). Eu am bagat forma temporara forward singurel, incepand de pe o laterala, apoi strans din aproape in aproape, ca aveam suficiente sarme:cool:, in unele cazuri am reluat la strans unele sarme, ba pe unele chiar le-am inlocuit. Ca tehnica, dupa prima rasucire, apuc cu patentul trag sa chem forma la placaj si tin contra cu mana ailalta si rasucesc, merge si de unul singur.
Smecherie mare surformul ala, o sa incerc si eu cu rindeaua mea de gipscarton. Ce placaj ai folosit?
 
Guzila, nu stiu daca e chiar asa. Ca partea asta trebuie sa se arcuiasca dupa ambele directii. Eu pot sa o lipesc de forma, folosind doua maini, din pacate pe a treia nu o mai am sa pot strange sarma, dar om vedea...

Oricum, dupa ce m-am chinuit si eu prima data sa arcuiesc bucata asta, am aflat nustiu pe unde despre chestia cu sensul fibrei, sau cum i-o spune...am testat placajul pe care-l mai aveam si am observat ca se arcuieste usor,pe celalalt sens. Am trasat si decupat din nou si cand am ajuns la sarme a mers usor doar cu doua maini, din care numai una pe post de "mana dreapta"!
Ar mai fi o chestie cu capacele hatch. La naiba cu ele !
Dupa ce ca e chinul lu' Dracu la ele, la mine tot nu etanseaza ca lumea si va trebui sa fac exact cum avea Impaiatu anul trecut, banda scotch din aia argintie (inestetic rau, dar foarte functional). Mi-as cumpara si pune capace gata facute din astea http://www.lalizas.com/products.asp?S0=9&S1=23&S2=64&S3=241&pid=2232#itbl_2232
...Dar criza asta economica, incepe sa ma deranjeze .
 
Ultima editare:
@bogdanbuciu: asa ma gandeam si eu: sa scot sarmele si sa o iau dintr-un capat. Am folosit placaj de la Dedeman Braila, cred ca e de fag. Oricum, e acelasi placaj pe care l-a folosit si Guzi. :noroc:
 
Cel mai dificil lucru de pana acum, a fost arcuirea puntii dupa forma temporara... Am folosit placaj de la Dedeman Braila, cred ca e de fag.
Salut,
Daca este placaj de fag ar trebui sa se arcuiasca mult mai usor daca il aburesti un pic cu fierul de calcat. Fa intai un test pe o bucata ce nu iti trebuie. Dupa abureala trebuie sa il fixezi bine pe forma pana se usuca, dar nu cu sarmele de coasere-de la abur este posibil sa se deformeze gaurile.
 
Multumesc de sfat, dar nu vreau sa ma complic. Trebuie sa existe o cale usoara, iar daca au putu altii fara abur, probabil ca voi putea si eu. Voi aplica metoda lui bogdanbuciu, din aproape in aproape, pornind de la un capat, nu din mijloc, cum am facut pana acum.
 
O prima proba a imbinarii dintre coca si punte. Acum, caiacul arata romanesc 100%: e legat cu sarma si prins cu scotch :cool:

Scuzati de deranjul din atelier .:eek:
 

Atașamente

  • DSC_09731.jpg
    DSC_09731.jpg
    287.1 KB · Vizualizări: 139
  • DSC_09751.jpg
    DSC_09751.jpg
    287.7 KB · Vizualizări: 135
  • DSC_09771.jpg
    DSC_09771.jpg
    311.3 KB · Vizualizări: 137
uite bah taica de ce mor eu, pai ma chinui, iau asistenti, dau gaurica langa gaurica si lui orafaz ii iese legata din prima. Cred ca mut bautul berii dupa incheierea lucrului, bag picioru'
 
Stail linistit, bogdane, ca nu i-a iesit nimic lui orafaz, inca. Formele alea temporare ale puntii (mai ales aia arcuita) inca nu sunt atasate.
 
Eu ca sa nu ma mai chinui cu decupatul acelor repere care se monteaza sub rama cockpitului, le-am inlocuit cu succes cu... FURTUN DE BUTELIE ! :rock:
Se muleaza si se aseaza frumos, plus ca inalta rama suficient de bine pentru a putea folosi usor, un spray-deck.
Cat despre banda scotch folosita pentru protectie , recomand folosirea acelui tip maro si nu transparenta si incolora. pentru ca a fost situatie cand am unit puntea cu coca, si am pus fibrade sticla si epoxy si am protejat cu scotch incolor... rezultatul a fost ca n-am reusit sa mai vad sa pot scoate de peste tot aceasta banda, la urma.
Cat despre executarea gurilor pentru capacele "hatch", e bine sa fie executate exact in momentul indicat de manualul de executie. Daca se amana aceasta etapa pentru mai tarziu, vor apare probleme cu centratul si lipitul pervazului. Daca se renuntza la ele , in detrimentul capacelor de cumparat, atunci treaba cred ca se simplifica.
 
Ultima editare:
Vara trecuta am petrecut-o construind o barca cu care nu m-am dat mai deloc si fiindca nu am vrut ca situatia sa se repete si anul asta, astazi mi-am luat inima in dinti, caiacul la spinare si familia la ariergarda si am purces la marea lansare, desi mai lipseste o mana de epoxy pe punte si sistemul de fixare a capacelor. Ce a iesit se poate vedea din poze.
Pentru mine, trecerea de la gogosarul cu care am fost la TID anul trecut la caiacul asta a fost ca trecerea de la Raba la monopost de F1, atat ca spatiu si stabilitate, cat mai ales ca viteza.
Se poate vedea si capacitatea de incarcare ;) din poza cu trei pitici, cel din prova si cea din cockpit proprietate personala. blondul din pupa - un nepotel.
Dupa o prima tura inainte de pranz, am mancat, bagat somn, apoi revenit. La a doua tura, i-am pus pe amandoi ai mei in buzunare si m-am dat cu ei, implinindu-mi astfel visul care m-a facut sa lucrez la caiac toata vara.
Nu e cel mai aratos, da' baga viteza, nene...
 

Atașamente

  • DSC_1191.JPG
    DSC_1191.JPG
    336.5 KB · Vizualizări: 149
  • DSC_1132.JPG
    DSC_1132.JPG
    344.5 KB · Vizualizări: 134
  • DSC_1112.JPG
    DSC_1112.JPG
    307.9 KB · Vizualizări: 136
  • DSC_1078.JPG
    DSC_1078.JPG
    322.6 KB · Vizualizări: 150
  • DSC_1075.JPG
    DSC_1075.JPG
    357.2 KB · Vizualizări: 138
  • DSC_1058.JPG
    DSC_1058.JPG
    326 KB · Vizualizări: 140
  • DSC_1051.JPG
    DSC_1051.JPG
    340.6 KB · Vizualizări: 154
  • DSC_1031.JPG
    DSC_1031.JPG
    331.3 KB · Vizualizări: 123
  • DSC_1009.JPG
    DSC_1009.JPG
    313.1 KB · Vizualizări: 125
  • DSC_0990.JPG
    DSC_0990.JPG
    340.3 KB · Vizualizări: 134
  • DSC_1248.JPG
    DSC_1248.JPG
    317.2 KB · Vizualizări: 129
  • DSC_1267.JPG
    DSC_1267.JPG
    287.7 KB · Vizualizări: 135
Asa da, stimate coleg! Chiar ma intrebam cand apari in peisaj cu creatia. De-abia astept sa-mi dau si eu crucisatorul la apa!!!
 
asa sefu' lu ceata lui Pitigoi. E foarte frumoasa barca, imi place din profil cum se vede curbura carlingii. Iti sugerez sa faci toate hatchurile pe sistemul carlingii, adica cu rims-uri inaltate.

Nu e cel mai aratos, da' baga viteza, nene...

care e faza cu "nu e cel mai aratos"?, e ceva mai fain ca un shearwater? (poate trei shearwater-uri la TID)
 
<Dupa o prima tura inainte de pranz, am mancat, bagat somn, apoi revenit. La a doua tura, i-am pus pe amandoi ai mei in buzunare si m-am dat cu ei, implinindu-mi astfel visul care m-a facut sa lucrez la caiac toata vara.>
-pai e normal cind ai apa si portul in spatele casei!cred ca in curind trebuie sa mai construiesti vre-o 2-3 caiace pentru viitori membri TID,cei din poze!:))
 

Back
Sus