Barca mea de 19'

Simt pe propria piele nerabdarea de a citi postarea zilnica :)
Intuiam ca santurile sunt pentru adunarea apei in santina, dar mi-am spus sa intreb constructorul. Ce pocinog ai facut in prova, cu cu fila de fund din babord? Ai trecut prin slefuire de primul strat de furnir?
 
Vorbeam intr-un post anterior de defectele ascunse ale placajului okoume combi. In zona respectiva, inca din momentul placarii am observat rezonante ciudate. Cand am trecut la slefuirea corpului in vederea acoperirii cu fibra, am identificat zona respectiva si sub primul strat de okoume, in stratul de plop, pe o suprafata de de cca 7x5 cm lemnul era macinat.

Ghinionul a facut ca defectul sa fie in zona cu geometria cea mai dificila. De aceea am fost nevoit ca prin slefuire sa elimin defectul, mentinand in acelasi timp simetria bordurilor. Partea pozitiva a fost ca in acest fel am corectat si o usoara diferenta de concavitate in zona respectiva, comparativ cu portiunea celuilalt bord.

Una peste alta, partea prova s-a dovedit dificila in toate etapele de constructie a corpului.
 
Ultima editare:
Venise vremea sa protejez constructia intr-un fel, asa ca am trecut la instalarea unui paravan. In acest fel, am putut lucra fara a mai fi deranjat de conditiile meteo.

Am continuat cu fibra:


22842719234_87ee040066_b.jpg



23362551142_15886712cb_b.jpg
 
Chiar ma gandeam, cata vreme fara ploaie ai prins? Mie imi era mila de bunatate de material, sa il lasi cumva in ploaie... Observ ca ai rezolvat totul foarte simplu.
 
Pana sa ridic paravanul, foloseam o folie de poliplan gros(6x3 m) de la o reclama, pentru protejarea corpului.
 
....domnii in blue jeans,erau beneficiarii de la "Raid Romania".la sfirsit de saptamina participau direct,asa printre beri. :)
 
Numai studiind imaginile de la velierul de 40', lemnul lacuit, lumina difuza si deja ma simt intim si integrat interiorului. Felicitari homemade!

Dupa finalizarea acoperirii cu fibra au urmat zile intregi de slefuit.

Am trecut la montarea redanelor.

Pentru primul strat de vopsea am folosit Perfection undercoat de la International. Excelenta vopsea, dar scumpa.

Am realizat ca pentru un finish de calitate costurile ar fi fost prea mari. Am gasit solutia la Romtehnochim, respectiv vopsea poliuretanica bicomponenta pentru yacht-uri, unde pe 4 l (+0.8l intaritor) cu 1 l diluant am dat 200 lei. Vopseaua este excelenta, dar nu are aceeasi putere de acoperire ca cealalta. In schimb se poate da si cu pistolul de vopsit.

Nu avea rost sa investesc intr-un compresor adecvat, dar aveam unul vechi pe langa casa, cu o butelie de 50L. Motorul original era defect, si dupa cautari prin magaziile prietenilor am gasit 3 compresoare de frigider, pe care le-am pus sa debiteze in butelia de 50 l. Montat filtru, dezumidificator si pana la urma am reusit sa vopsesc corpul la un finish apropiat de ce imi doream. Am inteles in schimb, ca nu se pot duplica 'at home' conditiile unei cabine de vopsit, iar compresorul trebuie sa aiba rezerva de minim 100-250 L si un debit adecvat.


23388573291_4a5f1cf158_b.jpg



23388581851_0bae906d45_b.jpg



23103116209_931ba1fd09_b.jpg



22842767824_0843583913_b.jpg



23471119415_967aa0ba97_b.jpg
 
Din pacate, imaginile cu coca vopsita s-au pierut datorita unui HDD netrebnic.

In schimb, am sa va povestesc cum a fost cu intoarcerea barcii. Am convocat prietenii, 8 buc., iar pentru motivare, am aruncat o naveta de bere langa gratarul din curte.

Am demontat bolturile cu care fixasem suportii in beton, dupa care am sprijinit cu cauciucuri copastia tribord. Patru oameni au fost suficienti pentru a ridica babordul pana la punctul de echilibru. Am fixat alte cauciucuri cam in dreptul chilei, dupa care am dat drumul babordului peste punctul de echilibru, fiind preluat in partea opusa.

Pregatisem anterior un suport din lemn, pe care am ridicat corpul.

Operatia a decurs fara incidente. Doar ca a trebuit sa mai aduc bere.
 
La interior, placajul a primit un strat de fibra. Iar slefuit... La constructia corpului am folosit cca 250 m.l. de smirghel.


22843981603_a918a95105_b.jpg
 
nu mai face puncte de sprijin pe bordaj !numai pe coaste,varangi si curenti,curenti daca-s solizi !
capetele curentilor sa fie incastrate sau bine sprijinite cu gusee.la fel orice traversa pentru podea sau punte.
daca tot o vrei solida,mai trege-i un curent prova-pupa cu incastrari nu prea accentuate,cit sa nu alunece pe coaste.

bafta!
 
@crocodilu a fost mult prea migalos, nu asi mai relua operatia.

@home made receptionat sugestiile cu multumiri.
 

Back
Sus