Sunt visator profesionist ! Am gasit defintia intr-un subiect despre motoare, mi-a placut si mi-o asum inainte de a o incasa de la altii.
Habar n-am de barci sau de navigatie, dar citesc de un pic de vreme, doar de s-o prinde ceva. Sa tot fie de vreo doua saptamani. Ma gandesc sa fac totusi o barcuta si partea mai gogonata e ca vreau sa o proiectez singur.
Ma misc binisor in doua-trei softulete de desenat si am auzit de rezistenta materialelor, vedem daca o sa fie de ceva folos. Vreau sa incep cu o macheta din carbon propulsata electric, de 80 cm, iar daca va pluti voi incerca si o versiune de 5-6 ori mai mare. Tot carbon. Daca nu, nu. Diesel sau poate chiar (against all odds) cu un motor usurel cu injectie de benzina (kilul pe CP pentru mine conteaza, carbonu-i scump). Navalizat, adica cu doua schimbatoare de caldura in plus si vopsit intr-o culoare atragatoare (lasati comentariile despre asta va rog, pentru asta am vazut cateva picioare rupte in alt thread, aici e vorba de altceva).
Acuma intrebarea: merita sa transpir invatand un soft specializat gen Delftship sau similar (varianta free, deci fara prea multe socoteli hidrodinamice), sau sa ma bazez pe ce stiu ? Argumente ar fi si pentru unele si pentru altele, dar mie poate ca-mi scapa mare parte dintre ele. Ce ofera Delftship in compensatie pentru faptul ca e cam stangaci in modelare (asta am dedus eu din manual) in comparatie cu un soft nededicat, dar maestru in 3D ? Nu lucruri simple care tin de statul pe apa, ca determinarea unui centru de flotabilitate sau greutate sau a unei linii de plutire, asta stie face si SW, sau chiar batranul Autocad. Ceva care macar sa sugereze ca ceea ce ai desenat are sanse sa fie o barca sau e doar un nenorocit de lighean.
Si inca ceva: care-s limitele dimensionale si de greutate pentru o barca cu motor, daca vrei s-o construiesti si sa obtii forme legale de a te da cu ea, fara sa-ti trebuiasca diploma de inginer neurochirurg naval si 8 ani de studii la Rotterdam. Si cum se procedeaza de fapt ?
Mai stiu cate ceva despre compozite, pot sa fac cam orice din cauciuc poliuretanic, citesc si scriu binisor, am habar si de un pic de mecanica si de automatizari, despre barci nimic, dar daca invat, sanse ar fi. Deocamdata ma macina partea cu softul, trebuie sa pornesc de la o carena. Fie ea si un model redus la scara. Revenind la titlu, ce pareri/argumente aveti ? (si ma bucur ca v-am gasit, plin de forumuri in engleza, da' parca tot mai bine povestesti cu ai tai )
Habar n-am de barci sau de navigatie, dar citesc de un pic de vreme, doar de s-o prinde ceva. Sa tot fie de vreo doua saptamani. Ma gandesc sa fac totusi o barcuta si partea mai gogonata e ca vreau sa o proiectez singur.
Ma misc binisor in doua-trei softulete de desenat si am auzit de rezistenta materialelor, vedem daca o sa fie de ceva folos. Vreau sa incep cu o macheta din carbon propulsata electric, de 80 cm, iar daca va pluti voi incerca si o versiune de 5-6 ori mai mare. Tot carbon. Daca nu, nu. Diesel sau poate chiar (against all odds) cu un motor usurel cu injectie de benzina (kilul pe CP pentru mine conteaza, carbonu-i scump). Navalizat, adica cu doua schimbatoare de caldura in plus si vopsit intr-o culoare atragatoare (lasati comentariile despre asta va rog, pentru asta am vazut cateva picioare rupte in alt thread, aici e vorba de altceva).
Acuma intrebarea: merita sa transpir invatand un soft specializat gen Delftship sau similar (varianta free, deci fara prea multe socoteli hidrodinamice), sau sa ma bazez pe ce stiu ? Argumente ar fi si pentru unele si pentru altele, dar mie poate ca-mi scapa mare parte dintre ele. Ce ofera Delftship in compensatie pentru faptul ca e cam stangaci in modelare (asta am dedus eu din manual) in comparatie cu un soft nededicat, dar maestru in 3D ? Nu lucruri simple care tin de statul pe apa, ca determinarea unui centru de flotabilitate sau greutate sau a unei linii de plutire, asta stie face si SW, sau chiar batranul Autocad. Ceva care macar sa sugereze ca ceea ce ai desenat are sanse sa fie o barca sau e doar un nenorocit de lighean.
Si inca ceva: care-s limitele dimensionale si de greutate pentru o barca cu motor, daca vrei s-o construiesti si sa obtii forme legale de a te da cu ea, fara sa-ti trebuiasca diploma de inginer neurochirurg naval si 8 ani de studii la Rotterdam. Si cum se procedeaza de fapt ?
Mai stiu cate ceva despre compozite, pot sa fac cam orice din cauciuc poliuretanic, citesc si scriu binisor, am habar si de un pic de mecanica si de automatizari, despre barci nimic, dar daca invat, sanse ar fi. Deocamdata ma macina partea cu softul, trebuie sa pornesc de la o carena. Fie ea si un model redus la scara. Revenind la titlu, ce pareri/argumente aveti ? (si ma bucur ca v-am gasit, plin de forumuri in engleza, da' parca tot mai bine povestesti cu ai tai )