regulament clasa AC72
Cod:
Pt inceput, [URL="http://www.americascup.com/2010/10/new-ac45-catamaran-class-takes-shape/"]despre noile barci[/URL], prevazute sa alerge in cursa cu numai 20-40 de noduri!
Personal sunt un adept a solutiilor high-tech.
Dar noua clasa (
AC72) va fi la ani lumina distanta de orice solutie realizabila de un amator, grupa de amatori, sau chiar atelier pro, sub un buget de 4..N milioane Euro
(merita - pt. cei interesati sa cititi regulamentul clasei
http://www.americascup.com/downloadsAC72+CLASS+RULE+2.0+Draft )
Putem urmari evolutia clasei cu interes (la fel cum urmarim peripetiile robotilor NASA,
Pathfinder, Spirit si Opportunity pe Marte)
dar clasa va ramane ezoterica si la preturi prohibitive pt. "poporul nautic" cu putine sanse de penetrare a solutiilor in clasele mai mici.
Oricum, vom vedea in citiva ani...
Exista in regulament cateva puncte de-a dreptul ridicole, menite sa perpetueze avantajul unei constructii deja existente.
De exemplu prescriptii referitoare la dimensiunile exterioare ale containerului !!!
utilizat pentru transport.
Dar autorul regulamentului a fost generos, lasand alegerea culorii (containerului) la latitudine concurentilor:banana:
"An AC72 Yacht shall be capable of being assembled and disassembled by a Competitor
as follows:
(a) within 24 hours, wings shall be disassembled and packed in shipping boxes of the
following outside dimensions:
(i) two of 19.000 m x 5.000 m x 2.500 m;
(ii) additional boxes which shall fit within a volume 5.000 m x 1.500 m x 19.000"
Lasand la o parte ironia, merita de citit regulamentul, clasa (sau acele putine nave care se vor construi) vor atinge viteze spectaculoase.
Personal m-au fascinat sail-wingurile inca din tinerete ( incercarile mele s-au limitat la windsurf cu "propulsie" sailwing...).