Echipaj pt. traversada din Caraibe in Azore

Salutare,

Tocmai am cumparat o Bavaria 32 din Caraibe si doresc sa vin cu ea peste Atlantic.
Doresc unul sau doi coechipieri cu ceva experienta care sa isi poata finanta singuri partea lor de cheltuiala. Asta pt. ca eu am ramas deja lefter dupa achizitionarea barcii. Plecarea de aici in jur de 1 Mai, plecarea in traversada la 10 Mai.
De preferat oameni cu abilitati de 'mestereala" la motor (vreau sa schimb acolo toate curelele la motor, alternatorul si consumabile. Exclusi fitzosi, mofturosi, tristi, labili. Obligatoriu, spirit de echipa si optimism. Barca e din 2004.
Ma puteti suna la tel. 0741155007 sau pe mess necandrei@yahoo.com
Multumesc de interes,

Andrei Neculai
 
Salut Andrei ,

Felicitari pentru proiect si pentru achizitie !

Vezi ca exista cateva carti scrise in engleza despre pregatirea unei barci pentru o traversada de Atlantic , poate ar fi util sa gasesti vreuna din ele. Iata un exemplu de 10 Tips : http://www.yachtingworld.com/blogs/elaine-bunting/416802/top-10-tips-for-an-atlantic-crossing

Cateva intrebari :

- barca ta are autopilot ? sau wind vane ?
- barca ta are generator de electricitate ( solar , eolian , diesel ) ?
- barca ta are watermaker ?
- barca ta are SSB ?

Nu e obligatoriu ca barca ta sa aiba toate cele de mai sus , dar daca le are , calatoria va fi cu mult mai confortabila si usoara . Daca nu le are va fi destul de obositor ( ex. lipsa autopilotului va obliga echipajul sa fie la timona 24/24 ceea ce e obositor si plictisitor ) , iar lipsa watermakerului va face necesara aprovizionarea initiala cu cantitati mari de apa .

Vezi ca exista watermaker manual care da circa 2-3 litri pe ora : http://www.landfallnavigation.com/-sas07.html

Verifica BINE inainte de plecare : vele , catarg , existenta pieselor de schimb pentru motor ( filtre ,curele , impeller , termostat , ceva furtune ) , verifica sa ai un kit de piese de schimb pentru toaleta ( garnituri , supape ) , sa ai o trusa medicala , dopuri din lemn , mijloace de semnalizare , un EPIRB , etc ...Sunt multe si toate pot fi importante . Daca ai cumparat o barca destinata inchirierii in Caraibe , foarte probabil ca ea nu este pregatita complet pentru o traversada si mai trebuie sa o dotezi cu diverse. Un capitol important ar fi si echipamentul de punte pentru echipaj ( vezi colectiile Offshore sau Ocean de la Musto , Helly Hansen , Slam , Henry Lloyds , etc ) .

Mult succes !
 
Salut Robert,

Multumesc frumos pentru toate sfaturile. Sunt binevenite pentru ca, chiar daca m-am gandit la majoritatea lucrurilor care trebuiesc facute sau adaugate la inventar totusi cateva mi-au scapat si probabil imi vor mai scapa si cu siguranta pe mare o sa realizez ca-mi lipsesc o suma de alte lucruri. Acum, point by point:
1- Barca are autopilot Raymarine
2- Nu are generator si speranta va sta in motor pt incarcatul bateriilor. As cumpara un wind sau 2 panouri dar nu stiu nici cum se "leaga" la instalatia barcii si pe langa asta am ramas si cam lefter. "leftereala ma face sa ma retin si de la watermaker.
3- SSB nu iau deocamdata
4- vis a vis de verificari, am vazut barca, m-am intors de acolo acum 10 zile. Starea greementului este foarte buna, velele sunt perfecte, randa are 0 ore, din pacate tre sa achizitionez niste vele de furtuna SH.
Barca a facut charter numai un an jumate dupa care a fost cumparata de fostul proprietar. De fapt el a avut o barca mai maricica la firma de chartering si aia i-au prapadit-o asa ca au "cazut la pace" si i-au dat barcuta asta care la vremea aia era aproape noua" Oricum, la interior, se vede ca a facut charter.
5- pt motor iau taman ce mi-ai recomandat si tu, pt toaleta nu iau nimic pt ca nu o vom folosi nici o secunda - toaleta v-a fi magazie, lumea va sta turceste pe scara.
6- epirb iau desigur. la fel si rachete si alte mileuri de salvare si securitate.
7- daca echip de punte inseamna incaltaminte si imbracaminte, nu pot sa cumpar asta echipajului. In dreptul meu, o sa am pulovere, pantaloni de polimer, pelerine si butzi. plus un fes si doua fese din dotare.
8- Multumesc mult pt link-uri. Stiam de watermaker-ul asta de pe westmarine dar chiar nu stiu cat de eficient este. E ca o instalatie de osmoza inversa? face apa dulce sau asa.... mai salmastra?
9- In echipaj voi fi eu, Paul Butusina (poate il stiti, a scris o carte demult"Singur pe mare") si un alt coechipier destoinic sper din comunicatea barcaholica.

Multumesc mult de interes si orice sfat este binevenit mai ales ca tu cunosti si modelul mai bine ca oricare.
In afara de asta mai vreau sa adaug ceva; eu citesc posturile de pe forumul asta dar nu scriu niciodata si asta din 2 motive: 1- timp, 2- 80% din discutiile de pe un forum sunt neproductive si orice disputa, se transforma incet incet intr-o manifestare de ego-uri sau frustrari ori in palavrageala, lalaiala, derizoriu.

Acuma eu declar pe propria raspundere ca nu sunt fan Bavaria. Eu iubesc barcile vechi. Atat de mult ca daca printr-o marina cand gasesc barci cu forme de-astea dulci si lungi, nu ma pot abtine sa nu le pun mana pe cur si sa le mangai pe coca. Ca marca cele mai pe gustul meu la categoria asta de yachturi de consumer sunt Jeanneau. Mai mult, am plecat in St. Marteen sa vad un Bene de 37 de prin 97. Eram "chitit" pe Beneteaul ala. Am schimbat la fata locului pe Bavaria din 2 motive: pretul si ceea ce-mi ofera barcuta asta la lungimea ei.
Mi se pare bine facuta, plenty of space care e bine impartit, e foarte manevrabila, comoda, cocheta. Si cred ca bine echipata poate sa ofere unei familii de 3 persoane foarte multa satisfactie.
In afara de atsa, mi se pare ca la lungimea asta te alegi cu aproape aceleasi satisfactii ca si cu o barca mai mare fara sa genereze cheltuielile unei barci mai mari.
Ca o concluzie, sunt foarte fericit ca mi-am luat Bavaria 32.

Andrei
PS> Sper sa fie si amatori de drum.
 
Ultima editare:
Salut Andrei ,

Ma bucur ca esti asa de hotarat si determinat , barca este intr-adevar reusita si te vei bucura de ea multi ani de acum inainte .

Point by point ( desi nu exhaustiv ) :

- daca are autopilot e foarte bine , dar cumpara si tine la bord o curea de transmisie de rezerva ( a autopilotului ) - e o curelusa subtire care se rupe cand iti e lumea mai draga . asta daca ai autopilot cuplat direct la timona prin curelusa respectiva. Daca ai un mecanism cu piston verifica toate conexiunile electrice pentru ca autopilotul trage mult curent ( atentie si la consum !!! ) Vezi ca din setarile lui ( la modelel mai moderne ) poti sa ii reglezi frecventa interventiilor ( la 1 secunda , la la 2 secunde , etc ) . Cu cat frecventa este mai mare cu atat barca tine cursul mai bine dar consumul este mai mare .

- speranta generarii electricitatii doar de la motor este exagerata , pentru motivul ca motorul va merge putin datorita faptului ca trebuie sa pastrezi reverva de combustibil ( probabil maxim 100-120 litri ) pentru nevoile de mars in furtuna sau in calm plat . Eu cred ca e obligatoriu sa ai macar 1 panou solar , care probabil costa acolo 200 -250 USD . Deasemenea un wind gen costa in jur de 500-700 USD daca e mai silentios . Cele mai galagioase sunt mai ieftine , dar suiera ca o morisca ( ceea ce si sunt de fapt :) )

- nu e obligatoriu sa ai SSB , dar poate poti inchiria un telefon prin satelit din gama Thuraya , Iridium , etc . Nu e rau sa ai posibilitatea sa comunici oricand in mijlocul oceanului .

- faptul ca randa are 0 ore e bine dar este si un indiciu ca randa veche a fost bubuita intr-o furtuna de zile mari . Verifica greementul cu un rigger de meserie . Ia la tine cablu de otel si ochiuri de gasa ca sa poti improviza eventuale sarturi sau straiuri rupte . Verifica zilnic in timpul navigatiei starea greementului si eventualele puncte slabe .

- la motor verifica etanseitatea tuturor sistemelor si existenta filtrului de apa de mare . Orice scoica intrata in circuit si neretinuta de filtru iti va distruge impellerul in 2 sec .

- Verifica nivelul uleiului in transmisie , ia ulei de rezerva , macar 3 litri .

- cel mai sfant dar si mai scump echipament de securitate este pluta de salvare . Ia una de minim 4 persoane dotata de Ocean , ia lanterne etanse .

- daca nu sunt bani de echipament de fitze atunci macar un set complet pentru cel care e de cart trebuie sa fie prezent si sa se dea de la unul la altul . Nu uitati ochelari de soare , sunt importanti .

- pentru ca veti gati pe barca verifica etanseitatea circuitului de gaze , buteliile de rezerva se tin numai afara . Daca mai gaesti 100 USD monteaza un senzor de gaze cat mai aprope de podea si verifica-l din cand in cand cu bricheta . Daca apesi bricheta langa el , dar fara sa faci scanteie si doar eliberezi gaz din ea , iar detectorul face piuuuuuu-piuuuu-piuuuuuu strident atunci treba e buna si el e vigilent .

- watermakerul ala e facut de niste baieti destepti din Elvetia care vand jucariile astea la armata elvetiana . La cat sunt de bogati elevetienii cred ca daca raman fara apa pe undeva orice firma de apa minerala le parasuteaza un sticla la temperatura perfecta , dar daca nu au cum sa comunice unde sunt cred ca aparatul asta scoate o apa la fel de buna ca orice sticla de Vittel . Are mai multe membrane care retin sarea , impuritati organice si chimice . Cert este ca nu veti muri de sete daca veti avea destule membrane la voi ( atentie la pret ! )

Nu comentez nimic despre discutiile de pe forum , sper ca epoca descrisa de tine a trecut . Sper .

Cat despre Bavaria eu iti garantez ca ai facut o alegere excelenta . Barci facute cu simt de raspundere , solide , cu interioare frumoase , clasice si cu echipamente de punte si catarg de buna calitate . Si cu pret bun . Nu te complica sa le cauti defecte pentru ca n-au . Sunt facute sa fie ieftine si bune . Fara fitze multe dar cu tot ce trebuie .

Cat despre amatorii de drum , eu iti urez sa gasesti 1-2 oameni potriviti pentru exact ce iti trebuie tie , destoinici , civilizati si priceputi . Nu uita ca romanii au nevoie de vize de USA si astea nu se obtin usor si costa ceva .

Cateva alte recomandari care imi vin in minte :

- ia la bord cateva carti care iti plac
- nu abuzati de alcool la bord
- chiar daca o furtuna tine 3 zile , ea se tremina in maxim o saptamana ..deci nu e motiv de grija ...:)
- purtati intodeauna veste de salvare la vant de peste 15 noduri !
- si la altele...ma mai gandesc
 
Ultima editare:
Multumesc din nou pt recomandari.
1-buna idee cu curelusa. o sa caut pe net un site de unde pot sa iau.
2-o sa iau un wind gen - mi-r prinde bine o recomandare.
3- am gasit vre-o 2 site-uri care nchiriaza iridium dar nu stiu daca mi l-ar inchiria si mie - cetatean roman. Stii pe careva care a facut asta? il returnezi prin posta?
4- randa veche nu a fost bubuita ea mai exista pe barca dar a fost lasata in soare atunci cand fostul owner s-a imbolnavit si a plecat in graba in USA sa moara acolo in spital
5- la motor o sa verific cum mi-ai recomandat
6- iau ulei de rezerva
7- iau pluta numai daca mai inventez banuti
8- iau si ceva echipament , mai si incropesc - de ex un amic imi imprumuta 2 combinezoane de raliu care sunt impermeabile si grosute. Ochelari desigur
9- barca are deja si senzor de gaze si senzor de fum
10 - cu Bav , da, cred si eu ca a fost o alegere buna ca altfel n-o faceam. Spuneam doar ca a fost o alegere facuta cu capul nu cu sufletul. Ce sa-i faci, e o chestie de gust. La barci imi plac babele, la femei fragezelele.
11- vis a vis de amatori, speram la un feed back mai bun. Probabil oamenii nu ma cunosc si sunt sceptici sau asa cum stiu deja, unii au planuri pt. primavara-vara asta. Oricum, cunosc cativa oameni de pe forum-ul asta si cei cu care am vorbit mi se par de cea mai buna calitate. Si extrem de bine documentati. pe ei i-as fi dorit in echipaj. Numai ca fiecare face ceva in perioada asta.
12 - nu cred ca o sa car carti pt ca am de luat alte alea dar oi gasi ceva pe acolo de cumparat. de baut cei care suntem pana acum, nu bem deloc. Probabil singurul lucru care o sa ne lipseasca o sa fie prajiturica cunt. O chinezoaica mica dar incapatoare, sa mai si gateasca, ar fi fost perfecta.

Multumesc de recomandari .
 
Multumesc din nou pt recomandari.
1-buna idee cu curelusa. o sa caut pe net un site de unde pot sa iau.
2-o sa iau un wind gen - mi-r prinde bine o recomandare.
3- am gasit vre-o 2 site-uri care nchiriaza iridium dar nu stiu daca mi l-ar inchiria si mie - cetatean roman. Stii pe careva care a facut asta? il returnezi prin posta?
4- randa veche nu a fost bubuita ea mai exista pe barca dar a fost lasata in soare atunci cand fostul owner s-a imbolnavit si a plecat in graba in USA sa moara acolo in spital
5- la motor o sa verific cum mi-ai recomandat
6- iau ulei de rezerva
7- iau pluta numai daca mai inventez banuti
8- iau si ceva echipament , mai si incropesc - de ex un amic imi imprumuta 2 combinezoane de raliu care sunt impermeabile si grosute. Ochelari desigur
9- barca are deja si senzor de gaze si senzor de fum
10 - cu Bav , da, cred si eu ca a fost o alegere buna ca altfel n-o faceam. Spuneam doar ca a fost o alegere facuta cu capul nu cu sufletul. Ce sa-i faci, e o chestie de gust. La barci imi plac babele, la femei fragezelele.
11- vis a vis de amatori, speram la un feed back mai bun. Probabil oamenii nu ma cunosc si sunt sceptici sau asa cum stiu deja, unii au planuri pt. primavara-vara asta. Oricum, cunosc cativa oameni de pe forum-ul asta si cei cu care am vorbit mi se par de cea mai buna calitate. Si extrem de bine documentati. pe ei i-as fi dorit in echipaj. Numai ca fiecare face ceva in perioada asta.
12 - nu cred ca o sa car carti pt ca am de luat alte alea dar oi gasi ceva pe acolo de cumparat. de baut cei care suntem pana acum, nu bem deloc. Probabil singurul lucru care o sa ne lipseasca o sa fie prajiturica cunt. O chinezoaica mica dar incapatoare, sa mai si gateasca, ar fi fost perfecta.

Multumesc de recomandari .

Cea mai buna recomandare pentru achizitia diverselor echipamente , piese de schimb sau de rezerva , etc ar fi sa cauti magazinele locale de tip chandler . Faci o vizita in toate , iti faci o idee despre divrese lucruri , iti faci o lista de necesar si apoi te duci si o completetzi la fiecare cu preturi si incerci sa obtii un discount global , pe toata lista .

Pentru piese specifice ( curelusa Raymarine ) trebuie sa cauti service-ul Raymarine din zona respectiva.

Vis a vis de pluta de salvare : este interzis sa pleci fara ea . Fara gluma , o pluta este obligatoriu sa existe la bord ,montata in pozitia de a fi folosita imediat !- probabil pe acoperisul cabinei , sub ghiu . Deasemenea trebuie sa fie verificata si in termen de valabilitate , iar TU si nu altcineva trebuie sa stii sa o folosesti si sa stii cand si in ce conditii se ia decizia folosirii ei. Nici nu incape discutie sa tratezi altfel aceasta problema . Nu pleca fara pluta , oricat de mare ar fi investitia . ( Probabil ca o rezolvi cu aprox.1000 USD )


Nu uita de scote , fungi , diverse piese de punte , becuri de rezerva pentru lumini de navigatie .

Ce ruta urmeaza sa alegi ?

Pe unde ai mai mers cu barca ?
 
Ultima editare:
Vis a vis de amatori ...nu ma pronunt , dar nu va fi usor sa gasesti oameni care sa investeasca 2000-3000 euro in acest proiect si sa aiba si timp si chef si calitatile necesare pentru aceasta traversare .
 
Ciby, multumesc de link. Foarte util.
Robert,
De la magazine locale (care sunt extrem de scumpe) am sa-mi iau maruntisuri. Da e buna ideea cu discountul global.
Ma ocup se de curelusha. (Ma intreb can o sa ma mai duc si la servici).
De pluta chiar nu mai am bani. Asta e. Doar de-oi gasi un sh. Am la barca un zodiac nou cu motor. Daca-i treaba gri si se duce copaia la fund, ne-om agata de ea. :) Glumesc. Dar sincer nu am o solutie sa acopar aceasta problema de securitate. Daca aveam bani de jucarii, nu o mai aduceam aici, o lasam in Caraibe dar nu prea imi permit marina (400 USD pe luna). Sau o aduceam da ma ofeream sa platesc ceva acolo macar simbolic pt echipaj. Doar ca acum sunt chiar cu chilotii jos. Ma gandeam ca pt multi, traversada Atlanticului ar fi un vis implinit. Si costurile Bucuresti-St.Marteen, Azore- Gibraltar nu depasesc 2000 Euro. Nu mi se pare chiar mult.
Cu restul de inventar - ok.
Paul si cu mine ne propusesem sa mergem putin spre nord nord est (mai spre Bermuda asa) si de acolo cap pe Azore. Am avut insa o discutie telefonica cu Skipper care mi-a spus ca el ar merge pe de-a dreptul. Cred ca este f. documentat si are deja experienta unei traversade drept pt care am sa consider sfatul lui. In afara de asta as vrea sa-i multumesc public pt felul deschis si prietenos in care mi-a raspuns la inf. cerute.
Cel mai departe pe mare am mers cu Bega, barca lu nea Bebe Saraga (Dumnezeu sa-l ierte) pana in Zakintos. Un om pe care am sa-l tin minte cate zile oi avea. Pasionat simplu, fara fite, curajos si haios. Pacat ca oamenii de calitate si de bun simt prefera sa plece in tacere.
 
Salutare,
Robert, Multumesc pt. suport.
Svejk - am fost eu dragalash - sunt 468 USD pe luna de fapt si cam atat este average pt. cam toate marinele din zona aia la o barca de 32ft. In afara de asta platesc atat pt. dry storage. Este super safe e o marina foarte curata cu amenajari f. bune dar eu castig cam 500 Euro pe luna. Si am o fetita de 1 an si 9 luni. Si pampersii s-au scumpit. :)
Am inteles de la Vali ca nu stai in Romania. In cazul asta, da, poate ti se pare putin dar mie tot mi se are mult. Si apoi nu mi se pare asa de cool in Caraibe ca sa merite sa tii barca acolo. E un loc mult prea comercial si prea turistic pt. gustul meu. Eu ma simt excelent in Asia de SE. Daca mi-as tine barca in Borneo m-ar costa 100 USD intr-o marina mai boschetara si mai putin safe dar imi place la nebunie acolo. In BVI pe de alta parte, totul e scump. O cola e 10 dolari la orice bar. Sunt insule care traiesc eminamente din sailing turism si offshore financing. Negracii aia de acolo te fac sa devii rasist intr-o zi cu atitudinea lor speculativa, aroganta si usor agresiva. Platesti mult pt orice rahat. Nu-ti mai vine sa vezi ca locurile sunt f. frumoase. Omul alb a venit, au transformat insulele alea care nu produc nimic in niste flori si localnicii acum isi permit sa fie jegosi. Sunt f. multi superbogatani de prin US sau UK care le-au creat premiza de a fi asa. La un bar de pe plaja un mosneag si o babuta care erau veniti cu un super Southerly au avut parte de o att. mai mult decat agresiva de la un ciortan de-asta doar pt ca au cerut politicos comanda mai repede. Romeo skipper m-a sfatuit sa caut o marina mai ieftina si sa tin barca acolo macar 1 an pt ca ... "ba cine stie cand mai ajungi prin Caraibe". As face asta dar numai daca as gasi ceva la 200 USD/ luna pe cavaleti. Altfel, de-le-ncolo de Caraibe. In plus mie-mi place diving-ul si sit-urile de acolo sunt over rated. Nici nu se compara cu ce-i prin Asia. Dupa 50 de ani, ma mut in Indonezia cu ceva barcaz si sa nu mai vad Mac Donald cate zile oi avea. Toate locurile poluate de turisti de-astia burtosi si bogati se duc naibii. E cam la fel cum s-a intamplat cu delta noastra. Inainte era un loc plin de liniste si poezie, acum trec barcutele de fitosi da Bucale mai ceva ca la concurs intr-o parte si-n alta vaj vaj. Deci, de cand si-au facut bucurestenii viloace-n delta s-a stricat treaba. Asa e si cu insulele astea "paradisiace" ele ar fi frumoase fara americani si mac-ul lor.
 
Felicitari pentru achizitie si ... bafta la adus, sper sa gasesti echipaj si sa te alegi cu o calatorie de neuitat.

Care-i planul tau pt. viitor? Adica unde vrei sa o tii, si cum faci cu timpul alocat sailingului?
 
Salut Smokey

Ms. pentru felicitari dar am cam ramas carpa-n cer.
1-Cred ca deja s-a configurat un echipaj. Vali i-a spus de cererea mea unui tip din Cta pe care-l si cunosc si care vrea sa mearga. Il cunosc pe baiat, este om educat si pasionat. E important sa ai comunicare si la alt nivel decat ala strict barcagistic. Mai e inca cineva cu experienta care s-a anuntat. Deci sunt ok.
2- Unde tin barca? As tine-o in Caraibe si cand as inventa bani mai multi as lua-o spre Panama (intr-un an doi). Naspa cu marinele astea. Sunt pe bani. In conditiile actuale sper sa ajung la Galati, un loc exotic si cateodata insorit in care primarul luandu-se dupa Mazare a pus si palmieri de-aia condamnati sa degere pe mijlocu strazii. La Galati am toate mijloacele tehnice sa fac barcutza "boboc".
3- Timp alocat sailingului? Nu stiu. Tu cum faci? Am sa-l intreb pe skipper care e secretul lui
4- Planuri de viitor? a)- as pleca din Ro - am avut o oferta in Olanda dar mi-a fost teama de limba aia ca o boala de gat asa ca am refuzat. Acum regret. b) trag tare aici sa ma mai pun pe picioare si dupa aia ma carabanesc. Nu pt mine vreau sa plec ca eu sunt adaptat perfect la "descurcarismul" din Romania dar pt fetita mea.
Daca n-as avea familie, m-as duce la Bavaria asta mica de-am luat-o si m-as plimba prin Pacific vagabond. Nu stiu cum, da o pun eu de ceva marafeti ca sa ma pot linisti. Acum fac importuri si exporturi si umblu prin toata lumea ca un cal. In ultima instanta fac un import de u container de cambodgiene frumusele (cate or trai or trai), iau un credit sa cumpar un dutch barge din Olanda si fac un bordel plutitor si ofer croaziere cu finalizare pe dunare si delta. Glumesc desigur. Nu era momentul sa fac o achizitie acum, am fost ori prea pasionat ori tampit de-a binelea dar.... asta e sunt incantat si o s-o scot eu la capat.
 
Salut Andrei ,

Ma bucur ca scepticicsmul meu vis-a-vis de gasirea membrilor de echipaj a fost contrazis de realitate !

Oricum , cand ai lista definitiva, fuga la ambasada SUA si la doctor ! Un control general , cardio , oftalmo , ORL si stomatologie trebuie facut . Nu uita nici o clipa ca veti pleca 4-5 oameni pe o barca de 10 metri 3-4 saptamani pe mare , fara posibilitatea de a opri pe dreapta sau de a te da jos ca ceva nu-ti convine. Trusa medicala si medicamente diverse ( sau specifice fiecarui membru ) obligatoriu ! Cu cat preveniti mai multe dureri de cap cu atat mai bine .

Sursa de apa dulce ? Sursa inepuizabila de energie ?

A , si va mai trebuie o trusa de reparat ( cusut ) vele .
 
salutare
1- viza SUA - 2 o avem deja dar nu ne trebuie pt ca mergem prin st Marteen Antilele olandeze si de acolo in BVI
2- Eu stomato - ceilalti stiu ce au de facut
3- nu e confirmat 100% ca vom fi 4
4- trusa medicala a barcii va fi updatata
5- apa dulce- 3 l/ om/ zi pt 40-45 zile
6- Singura sursa inepuizabila de energie e soacra-mea. Dar cu ea s-ar duce barca la fund.
7 o sa ma uit dupa un kit de reparat vele.
 
Nu era momentul sa fac o achizitie acum, am fost ori prea pasionat ori tampit de-a binelea dar.... asta e sunt incantat si o s-o scot eu la capat.
Acum daca ai apucat pantera de coada trebuie sa o invarti :D Oricum va doresc multa bafta la traversada, as vrea sa va dau un sfat destept si folositor dar nu ma pricep :) Poate sa va inspirati din "World Cruising Routes" de Jimmy Cornell pentru ruta de traversada, iar la plecare poate puteti sa va lipiti de alte veliere mai dotate, sa mergeti in flotila.
 
Apa dulce 3l/om /zi de inmultit cu 45 zile = 135 litri inmultit cu 4= peste 500 litri de apa = 500 kg incarcatura
rezerva de diesel , care ar trebui sa fie si ea vreo 200 litri + 90 litri in tancul barcii = 300 kg incarcatura
4 oameni ( daca ati fi ) = 350 kg incarcatura
alimente , diverse materiale , echipamente , parame , truse de scule , cabluri de rezerva = 500 kg incarcatura

total 1500 - 1600 kg incarcatura ceea ce cred ca este mult , oricum cred ca depaseste capacitatea de incarcare a barcii , de verificat . Iar cu o asemenea incarcatura barca va fi foarte grea si lenta . Dar daca viteza nu e o problema , desi e mai safe sa mergi mai repede , atunci verifica doar flotabilitatea . De ce nu ati incerca totusi sa aveti la voi un watermaker si 2 panouri solare?

Oricum in 3litri apa / om / zi nu cred ca ai calculat si necesarul de spalat....nu ? Oamenii nu se pot spala doar in apa sarata 45 zile ...cred .

Raman la parerea mea ca o traversare de Atlantic este bine sa se faca cu panouri solare si watermaker . Stiu , stiu , stiu : costa ! E adevarat , dar fata de valoarea barcii nu reprezinta decat cateva procente , nu mai mult . Stiu , acum , dupa cumpararea barcii nu mai sunt bani , am inteles . Si totusi raman la parerea mea , nu se poate fara .


Sursa de inspiratie : http://www.libertysails.com/html/atlantic_crossing.html ( una din sutele ..)
 
Ultima editare:
Salut Robert,
cifrele sunt app corecte. O sa plecam cu barca f. grea. Oricum, un amic f. experimentat mi-a spus si de neajunsurile acestor watermakere. Sunt sensibile, membrana aia de osmoza si filtrele se incarca repede, chiar daca as avea unul tot nu as pleca fara macar 300 litri de apa. Tu ai pleca doar cu jucarica aia la tine? Nu vreau review-uri sau specificatii tehnice. Spune doar atat. Tu ai pleca numai cu watermaker-ul si cu sa spunem 100 litri?
Nu stiu daca o sa mai pot sa iau si panouri dar o sa iau o morisca dupa cum am mai spus.
In afara de asta suntem o echipa. Eu nu am drepturi mai speciale pt ca sunt owner. Suntem toti egali in treaba asta si ei cred ca apa o putem cara si depozita pe cand curentul electric... mai putin.
Acum as avea o intrebare specifica pt tine. As vrea sa schimb rulmentul inferior de la axul carmei. De fapt nu stiu daca e un rulment sau o bucsa. ca inca n-am desfacut dar am un mic joc acolo si un baiat englez care serviseaza toate barcile de la Moorings care ajung pe acolo mi-a zis ca de acolo e si ca aia tre sa schimb. Pot sa cumpar asa ceva prin tine? Asta daca ai o forma de colaborare cu Bavaria si pt spare parts.
Multumesc, Andrei
 

Back
Sus