Salut Andrei ,
Ma bucur ca esti asa de hotarat si determinat , barca este intr-adevar reusita si te vei bucura de ea multi ani de acum inainte .
Point by point ( desi nu exhaustiv ) :
- daca are autopilot e foarte bine , dar cumpara si tine la bord o curea de transmisie de rezerva ( a autopilotului ) - e o curelusa subtire care se rupe cand iti e lumea mai draga . asta daca ai autopilot cuplat direct la timona prin curelusa respectiva. Daca ai un mecanism cu piston verifica toate conexiunile electrice pentru ca autopilotul trage mult curent ( atentie si la consum !!! ) Vezi ca din setarile lui ( la modelel mai moderne ) poti sa ii reglezi frecventa interventiilor ( la 1 secunda , la la 2 secunde , etc ) . Cu cat frecventa este mai mare cu atat barca tine cursul mai bine dar consumul este mai mare .
- speranta generarii electricitatii doar de la motor este exagerata , pentru motivul ca motorul va merge putin datorita faptului ca trebuie sa pastrezi reverva de combustibil ( probabil maxim 100-120 litri ) pentru nevoile de mars in furtuna sau in calm plat . Eu cred ca e obligatoriu sa ai macar 1 panou solar , care probabil costa acolo 200 -250 USD . Deasemenea un wind gen costa in jur de 500-700 USD daca e mai silentios . Cele mai galagioase sunt mai ieftine , dar suiera ca o morisca ( ceea ce si sunt de fapt
)
- nu e obligatoriu sa ai SSB , dar poate poti inchiria un telefon prin satelit din gama Thuraya , Iridium , etc . Nu e rau sa ai posibilitatea sa comunici oricand in mijlocul oceanului .
- faptul ca randa are 0 ore e bine dar este si un indiciu ca randa veche a fost bubuita intr-o furtuna de zile mari . Verifica greementul cu un rigger de meserie . Ia la tine cablu de otel si ochiuri de gasa ca sa poti improviza eventuale sarturi sau straiuri rupte . Verifica zilnic in timpul navigatiei starea greementului si eventualele puncte slabe .
- la motor verifica etanseitatea tuturor sistemelor si existenta filtrului de apa de mare . Orice scoica intrata in circuit si neretinuta de filtru iti va distruge impellerul in 2 sec .
- Verifica nivelul uleiului in transmisie , ia ulei de rezerva , macar 3 litri .
- cel mai sfant dar si mai scump echipament de securitate este pluta de salvare . Ia una de minim 4 persoane dotata de Ocean , ia lanterne etanse .
- daca nu sunt bani de echipament de fitze atunci macar un set complet pentru cel care e de cart trebuie sa fie prezent si sa se dea de la unul la altul . Nu uitati ochelari de soare , sunt importanti .
- pentru ca veti gati pe barca verifica etanseitatea circuitului de gaze , buteliile de rezerva se tin numai afara . Daca mai gaesti 100 USD monteaza un senzor de gaze cat mai aprope de podea si verifica-l din cand in cand cu bricheta . Daca apesi bricheta langa el , dar fara sa faci scanteie si doar eliberezi gaz din ea , iar detectorul face piuuuuuu-piuuuu-piuuuuuu strident atunci treba e buna si el e vigilent .
- watermakerul ala e facut de niste baieti destepti din Elvetia care vand jucariile astea la armata elvetiana . La cat sunt de bogati elevetienii cred ca daca raman fara apa pe undeva orice firma de apa minerala le parasuteaza un sticla la temperatura perfecta , dar daca nu au cum sa comunice unde sunt cred ca aparatul asta scoate o apa la fel de buna ca orice sticla de Vittel . Are mai multe membrane care retin sarea , impuritati organice si chimice . Cert este ca nu veti muri de sete daca veti avea destule membrane la voi ( atentie la pret ! )
Nu comentez nimic despre discutiile de pe forum , sper ca epoca descrisa de tine a trecut . Sper .
Cat despre Bavaria eu iti garantez ca ai facut o alegere excelenta . Barci facute cu simt de raspundere , solide , cu interioare frumoase , clasice si cu echipamente de punte si catarg de buna calitate . Si cu pret bun . Nu te complica sa le cauti defecte pentru ca n-au . Sunt facute sa fie ieftine si bune . Fara fitze multe dar cu tot ce trebuie .
Cat despre amatorii de drum , eu iti urez sa gasesti 1-2 oameni potriviti pentru exact ce iti trebuie tie , destoinici , civilizati si priceputi . Nu uita ca romanii au nevoie de vize de USA si astea nu se obtin usor si costa ceva .
Cateva alte recomandari care imi vin in minte :
- ia la bord cateva carti care iti plac
- nu abuzati de alcool la bord
- chiar daca o furtuna tine 3 zile , ea se tremina in maxim o saptamana ..deci nu e motiv de grija ...
- purtati intodeauna veste de salvare la vant de peste 15 noduri !
- si la altele...ma mai gandesc