Gazolina

In anii '60 si mai inainte, principala calitate care se cerea unei fete de maritat era sa fie virgina.
In anii '70 trebuia sa fie virgina si sa aiba masina.
In anii '80, cind se dadeau numai 20 l de benzina pe luna, trebuia sa fie virgina, sa aiba masina si sa pise benzina.

Foarte tare... râd și acum...
După '90 trebuia să fie fată mare și să f**ă bine :D (f**ă bine = facă bine mâncare, curățenie etc.)
 
Bun hai sa incerc sa explic. Sistemul de gaz de care ai nevoie e cel cu venturi, pentru carburator, cel mai mic posibil, adica ala de Tico. Daca ai trei carburatoare trebuie 3 duze si un adaptor pe furtun de la 1 la 3. Nu poti pune un sistem cu calculator pentru simplu motiv ca nu este calculator pentru 2T. Problemele care pot aparea tin in principal de montaj, adica: unde pui vaporizatorul (ii trebe apa calda, ori de la motor, ori electric), iti trebuie un retur de la pompa de benzina inapoi la rezervor (daca pompa e mecanica nu o poti opri cu un solenoid), chestii de acest gen. Cea mai importanta componenta a sistemului e duza venturi daca aia nu e de calitate tot sistemul functioneaza prost oricat l-ai regla.

Daca vrei sa faci din motorul normal motor autolube trebuie sa stii urmatoarele:
1. La majoritatea sistemelor pompa nu "injecteaza" uleiul, ea trimite o anumita cantitate de ulei la un tub venturi plasat in galeria de admisie. Tubul ori e integrat in galerie, ori in carburator si e calibrat. Sistemele care "injecteaza" au injectoarele plasate in anumite puncte strategice (maneton, bolt, etc.) dar si ele se bazeaza in principal pe efectul venturi nu pe presiunea pompei (kawasaki folosea tot aceleasi pompe).
2. Pompa prelucreaza 2 informatii: turatia motorului si deschiderea clapetei de acceleratie. Pompele sunt ori mecanice cu antrenare de la motor (turatia) si controlate cu cablu tandem la cel de acceleratie (deschiderea clapetei) sau electrice controlate electronic de calculatorul motorului.

Ca sa reuseasca operatiá trebuie sa recreezi cele doua puncte. Punctul 1 e usor, ori se da o gaura in galerie si se instaleaza tubul, sau se foloseste un carburator cu intrare de ulei, sau se gaureste carburatorul (numai daca stii unde) sau se instaleaza o placa intre carburator si galerie care contine teava calibrata, adica un jigler normal. Punctul 2 e mai complicat. Daca se foloseste o pompa electrica trebuie un senzor de turatie, unul de deschidere a clapetei si un circuit de control al pompei in functie de cei doi parametri. Pompe electrice se gasesc pe unele scootere si motociclete, restul trebuie manufacturat (la clapeta un potentiometru, la volanta un senzor hall sau preluarea si prelucrarea semnalului pentru aprindere, plus circuitul de comanda). La pompele mecanice trebuie sa gasesti o posibilitate de antrenare, (eu as incerca pe volanta) si montat un splitter de cablu la acceleratie. Pompa poate fi de la orice motor autolube sau de la motociclete 2T japoneze (de obicei scrie MIC pe ele, sunt pompe Mikuni).

Pentru tine varianta cea mai usoara e convertirea motorului autolube. Daca tot vrei sa il tunezi pana la limita se ofera si ridicarea compresiei (maximal 12 cu gaz de calitate) ca sa folosesti complet avantajul gazului, dar asta e optional si presupune intotdeauna gaz bun pe langa prelucrarile mecanice. Eu as monta vaporizatorul pe oglinda si as trage un furtun de apa pana la el. Astfel poti monta rezervorul unde vrei, cu conducta de cupru pana la vaporizator si furtun de acolo incolo. Asa inca mai poti misca motorul fara probleme.
De alimentat alimentezi la pompa pe peridoc. Ramane sa calculezi daca ti se merita sa faci investitia.
 

Back
Sus