Vara asta a fost plina de dat in barci pentru mine. Cam in fiecare week-end sailuiam cu Hoezo, iar in timpul saptamanii bateam baltile cu barca din figura de mai jos, proprietatea prietenului Adi, echipata la inceput cu un Yamaha de 50 de hpuri, mai tarziu cu un Johnson de 90 in 2 (doi) timpi.
Cum prietenul Adi are si el o netarmurita pasiune pentru barci si DIY, era normal sa doreasca sa modifice barcuta, in sensul modernizarii postului de comanda si al schimbarii motorizarii.
Asadar, barca a fost scoasa din apa si introdusa in atelierul special conceput pentru astfel de manifestari, dintre care amintim constructia unei canoe strip planked, a unui caiac Shearwater 17 (inca de vanzare, ia-l ca-i ultimul!) precum si reconditionarea barcii despre care am scris in primavara.
Prima etapa a fost distrugerea podelei, al carei placaj mustea de apa, si scoaterea tuturor matelor, inoxurilor etc care stateau in calea fericirii noastre. A doua etapa, mult mai productiva a fost scoaterea si vanzarea motorului de 90 hp in 2 (doi) timpi, mare amator de benzina (cam 40 de chile la o plimbare semidecenta).
Am trecut apoi la proiectarea noului look al ambarcatiei, utilizand sexoasa Catia V5, mult mai cunoscuta pentru performantele ei in industria aeronautica. Si a iesit cam in halul asta:
si cu detaliu asupra noului pupitru de comanda:
Urmatorul pas: executarea desfasuratelor si debitarea din tabla de 1mm cu ajutorul masinii de debitat cu plasma. Am adus piesele pentru suprastructura la atelier si am inceput sa le stitchuim cu mici puncte de sudura. Rezultatul nu a aratat deloc rau, avand in vedere ca daca ar fi trebuit sa traim din sudura probabil ca am fi murit amandoi de foame.
Dupa asta, a urmat activitatea care imi place cel mai mult: chituire, slefuire, slefuire, slefuire, slefuire, slefuire...
Astazi am considerat ca ajunge atata slefuire si am aplicat un strat de grund:
Acum urmeaza sa stabilim o metoda usoara si eficienta de decofrare, apoi executia din rasina armata cu fibra de sticla a suprastructurii.
Va tin la curent...
PS: Intre timp, a sosit si noul motor, un animal de Mercury 90 hp in 4 timpi.
Cum prietenul Adi are si el o netarmurita pasiune pentru barci si DIY, era normal sa doreasca sa modifice barcuta, in sensul modernizarii postului de comanda si al schimbarii motorizarii.
Asadar, barca a fost scoasa din apa si introdusa in atelierul special conceput pentru astfel de manifestari, dintre care amintim constructia unei canoe strip planked, a unui caiac Shearwater 17 (inca de vanzare, ia-l ca-i ultimul!) precum si reconditionarea barcii despre care am scris in primavara.
Prima etapa a fost distrugerea podelei, al carei placaj mustea de apa, si scoaterea tuturor matelor, inoxurilor etc care stateau in calea fericirii noastre. A doua etapa, mult mai productiva a fost scoaterea si vanzarea motorului de 90 hp in 2 (doi) timpi, mare amator de benzina (cam 40 de chile la o plimbare semidecenta).
Am trecut apoi la proiectarea noului look al ambarcatiei, utilizand sexoasa Catia V5, mult mai cunoscuta pentru performantele ei in industria aeronautica. Si a iesit cam in halul asta:
si cu detaliu asupra noului pupitru de comanda:
Urmatorul pas: executarea desfasuratelor si debitarea din tabla de 1mm cu ajutorul masinii de debitat cu plasma. Am adus piesele pentru suprastructura la atelier si am inceput sa le stitchuim cu mici puncte de sudura. Rezultatul nu a aratat deloc rau, avand in vedere ca daca ar fi trebuit sa traim din sudura probabil ca am fi murit amandoi de foame.
Dupa asta, a urmat activitatea care imi place cel mai mult: chituire, slefuire, slefuire, slefuire, slefuire, slefuire...
Astazi am considerat ca ajunge atata slefuire si am aplicat un strat de grund:
Acum urmeaza sa stabilim o metoda usoara si eficienta de decofrare, apoi executia din rasina armata cu fibra de sticla a suprastructurii.
Va tin la curent...
PS: Intre timp, a sosit si noul motor, un animal de Mercury 90 hp in 4 timpi.
Ultima editare: