Un fel de "pantofar" in navigatie

Cei de mai devreme au mare dreptate. Cel mai bine construieste de inceput ceva mai mic si nepretentios. poti sa iti dai seama de ce te asteapta (vorbeste cu Impaiatul ca e mester). Despre velatura in cazul ca vrei un material bun si in care sa ai incredere ca nu iti face figura (vorbeste cu Lipan ca e mester). Dupa ce vb cu ei si cu parerile celorlati iti faci o idee. Ideea de catamaran zic eu si mintea mea in sinea ei e ca nu prea se merita. E lat si e posibil sa devina agabaritic in transportul pe sosea (un trailer cu toate autorizatiile e groaznic de scump). monococa e cel mai bine. un amic tot barcaholic sa orientat spre o barca de genul Natalie 700 care dupa parerea mea e chiar reusita. uite site-ul http://www.bateaubois.com:8080/articles.php?lng=fr&pg=3663 . ai google translate si intra pe site-urile rusesti ca acolo gasesti cam de toate. DAAAARRRR cel mai bine incepe cu ceva mai mic la care sa nu iti para rau dupa bani. Cu un caiac poti sa plutesti si pe un canal de irigatii ori de desecare pe care nu te vede nimeni asa ca ...
 
si apropo dupa parerea mea individul din clipul dupa yotube ori e iresponsabil ori e imbecil (scuze dar nu vreau sa jignesc pe nimeni). e genul din videoclipul http://stirileprotv.ro/stiri/intern...cea-mai-periculoasa-intersectie-din-lume.html.

Ficiorul din clip este un teribilist luat cu capul, departe de mine.Am o vorba nu alerga mai repede decit poate sa zboare ingerul tau pazitor
Am vb de G.Rider mai mult sa se vada ce poate un motor de genul ala, si aici chiar scote fiecare calut la bataie, in rest ramin la parerea ca este un alt frustrat pe soselele EU, de laudat este ca o gramada de lume gindeste la fel motiv pentru care au aparut o gramada de parodi cu el. Daca ai timp cauta pe youtube te cocosezi de ras.
Merci pentru link-ul cu barcuta
 
Ultima editare:
@cabaniernegoiu. Studiaza te rog o carte despre constructie nave/ambarcatiuni si explica te rog balansarea planului de forme. Si asta este ceva destul de usor.
 
@captan. Nu trebuie sa balansezi nimic.
@cabaniernegoiu: Cumperi planul si il urmezi cu sfintenie (sau fara sfintenie, dar doar daca te cheama Nicu si esti din Baragan). Daca planul este al unui designer cunoscut si activ in comunitate, odata cu el iti asiguri si consultanta de specialitate. Daca barca este una celebra, exista forumuri dedicate de unde culegi toate informatiile si intri in contact cu zeci sau sute de oameni care au mai facut asta. Si poate vei fi surprins cat de diversa este acea comunitate si cat de putin stiau oamenii despre constructii de barci inainte sa se apuce de treaba. E usor sa te dai interesant din simpla dorinta de a pune bete in roate.
Daca folosesti un plan bun, nu trebuie neaparat sa stii de ce produsul are formele si caracteristicile pe care le are. Designerul s-a gandit la asta pentru ca tu sa nu mai trebuiasca sa o faci.
 
@cabaniernegoiu. Studiaza te rog o carte despre constructie nave/ambarcatiuni si explica te rog balansarea planului de forme. Si asta este ceva destul de usor.
Nu e cazul neaparat, daca cumpara un plan gandit de un arhitect naval e suficient, el trebuie sa aiba doar mana buna la construit si timp.
 
@cabaniernegoiu. Studiaza te rog o carte despre constructie nave/ambarcatiuni si explica te rog balansarea planului de forme. Si asta este ceva destul de usor.

Ma bucur ca imi dai teme pentu acasa, am sa citesc cateva "almanahe", ma intreb totusi de ce am nevoie sa stiu de fairing in postura de umil executant dupa un proiect "de gata". Nu am pretentia ca voi face custom boat sau proiectare de la 0 si in ai doiea rand exista aplicatia Autoshape pentu cei cu ambitii de proiectanti
Am senzatia ca discutia merge spre subiecte off topic cu tenta de "ba a mea este mai lunga" ceea ce ar fi infantil si regretabil.
O zi buna Domnule Capitan
 
Ma bucur ca imi dai teme pentu acasa, am sa citesc cateva "almanahe", ma intreb totusi de ce am nevoie sa stiu de fairing in postura de umil executant dupa un proiect "de gata". Nu am pretentia ca voi face custom boat sau proiectare de la 0 si in ai doiea rand exista aplicatia Autoshape pentu cei cu ambitii de proiectanti
Am senzatia ca discutia merge spre subiecte off topic cu tenta de "ba a mea este mai lunga" ceea ce ar fi infantil si regretabil.
O zi buna Domnule Capitan
Bravo, Domnule! Ignora "sfaturile" de tip bete in roate. Acestea sunt, poate, printre cele mai mari piedici cu care te vei confrunta. Spor la treaba si sa ne vedem la garla!
 
Aici nu e vorba de ignoranta ori de pus bete in roate ori de alte prostii. Omul trebuie sa isi faca o idee despre ce vrea si ce il asteapta. Subiectul trebuie tratat cu blandete ca altfel ori vine greata de a mai face ceva ori se baga groaza in om ca daca a suntit un micron sa dus dracu tot. la orice proiect se mai pot face mici imbunatatiri. Fiecare le stie pe ale lui. Totul e sa citeasca mult si sa respecte niste principii generale in ale constructiilor de barci si nu are cum sa dea gres. Complicat devine cand o gandesti prea mult si cand iti pui prea multe intrebari. Off topic inseamna si off discuti si mi se pare aiurea. De aia exista site-ul sa ne dam cu parerea sa auzit niste idei si mai ales sa ne sfatuim cum e mai bine. HIC - PAREREA MEA !!!
 
Aici nu e vorba de ignoranta ori de pus bete in roate ori de alte prostii. Omul trebuie sa isi faca o idee despre ce vrea si ce il asteapta. Subiectul trebuie tratat cu blandete ca altfel ori vine greata de a mai face ceva ori se baga groaza in om ca daca a suntit un micron sa dus dracu tot. la orice proiect se mai pot face mici imbunatatiri. Fiecare le stie pe ale lui. Totul e sa citeasca mult si sa respecte niste principii generale in ale constructiilor de barci si nu are cum sa dea gres. Complicat devine cand o gandesti prea mult si cand iti pui prea multe intrebari. Off topic inseamna si off discuti si mi se pare aiurea. De aia exista site-ul sa ne dam cu parerea sa auzit niste idei si mai ales sa ne sfatuim cum e mai bine. HIC - PAREREA MEA !!!
Asa este, dar problema ridicata de captan si mai ales modul superior in care a inteles sa o ridice nu ajuta cu nimic. Din ce am citit pe aici, cabaniernegoiu nu este tipul care sa se arunce cu capul inainte si cu o atitudine de gen "las ca sunt eu tare si stiu ce fac". Omul pare hotarat sa se documenteze si sa invete, prin urmare invitatia superioara la balansarea planului de forme mi s-a parut deplasata si gratuita.
 
PERFECT ADEVARAT. eu nu il cunosc nici pe captan nici pe cabanier (cu toate ca as vrea) dar polemicile sunt bune la partea tehnica. Poate vinde cabana negoiu unui investitor strategic angajeaza 2 proiectanti englezi si o echipa de lucratori olandezi si isi face un velier de moare lumea. cine stie?
 
Aici nu e vorba de ignoranta ori de pus bete in roate ori de alte prostii. Omul trebuie sa isi faca o idee despre ce vrea si ce il asteapta. Subiectul trebuie tratat cu blandete ca altfel ori vine greata de a mai face ceva ori se baga groaza in om ca daca a suntit un micron sa dus dracu tot. la orice proiect se mai pot face mici imbunatatiri. Fiecare le stie pe ale lui. Totul e sa citeasca mult si sa respecte niste principii generale in ale constructiilor de barci si nu are cum sa dea gres. Complicat devine cand o gandesti prea mult si cand iti pui prea multe intrebari. Off topic inseamna si off discuti si mi se pare aiurea. De aia exista site-ul sa ne dam cu parerea sa auzit niste idei si mai ales sa ne sfatuim cum e mai bine. HIC - PAREREA MEA !!!

Prin off topic am vrut sa spun ca suntem departe de subiectul topicului, ce imi doream eu erau raspunsuri simpe si corecturi la intrebarile mele de novice, nu aburi de conferentiar fara catedra.
 
PERFECT ADEVARAT. eu nu il cunosc nici pe captan nici pe cabanier (cu toate ca as vrea) dar polemicile sunt bune la partea tehnica. Poate vinde cabana negoiu unui investitor strategic angajeaza 2 proiectanti englezi si o echipa de lucratori olandezi si isi face un velier de moare lumea. cine stie?

:) Nu sunt eu proprietarul cabanei, ci doar cabanier. Bruma de bani o am de la un contract pe 2 ani in Elvetia, tot ca si cabanier
 
am glumat si eu!! sunt banii tai si nu intereseaza pe nimeni cum iai castigat. ideea este sa nu ii cheltui aiurea pe ceva care poate ajunge submarin. de asta te sfatuia toata lumea de inceput sa iei ceva second hand ori sa iti faci o barcuta ori un caiac ca sa prinzi spilul. poti sa incepi direct si cu velierul visurilor tale dar lipsa de experienta in executie e cam cu risc si virgula. daca stateai intr-o zona mai cu traditie (tulcea galati constanta) era mult mai simplu.
 
Cind doi sau mai multi oameni iti spun ce esti beat te duci la culcare, pe acelasi rationament am concliuzonat

1 imi iau brevetul
2 inchiries o barcuta ,am vazut pe cineva ca inchiriaza velier de 6.5m pentru 50lei/h
3 imi iau un SH si trec la chinuit vele, o ofer mai departe tot unui incepator, la fel am procedat si cu primul motor. Am avut satisfactia ca nu au sarit direct pe 1000 cm cubi si au prins vii sfarsitul de sezon
4 construiesc o barcuta dupa sufletul meu

Multumesc pentru rabdare si sper sa bem o berica leganati de valuri
 
pai pana te plimbi cu barcuta inchiriata (e o idee f buna) mai citesti o carte te mai documentezi te mai uiti stanga dreapta poate dai de careva care toarna in fibra (nu conteaza ce toarna). ai ce face . iti trebuie un tamplar cu experienta sa iti zica de lemn ce si cum. sunt carti pe net despre yachturi toneeee. si iti alegi modelul in functie de ideile pe care le ai si ce vrei sa faci din el si pornesti la lucru. e asa de simpluuuu :) :)
 
@cabaniernegoiu. Imi pare rau daca am fost deplasat,dupa parerea ta,nu o sa mai intervin. Mult succes in continuare.
[mesaj moderat]
 
Ultima editare de un moderator:

Back
Sus