chemari si raspunsuri

Docul din fundu' curtii dupa ce a supravietuit celor doua uragane consecutive din iarna ce a trecut, cand apa a acoperit cu un metru spatarele bancilor. Asa arata dupa curatare si reparatii la cele doua motoare inundate (cutiile albe) ale liftului la cateva zile dupa cel de-al doilea uragan si cateva imagini din mahalaua noastra de rataciti... :)

Docul se inunda regulat cand fluxul este crescut si trebuie sa luam masuri concrete. Se pare ca noile schimbari de clima nu au fost prevazute cand a fost construit... :(

Evantual toata scandura va trebui inlocuita cu un material sintetic si pilonii de sustinere inveliti in beton pana la jumatate de metru sub fundul apei. Mai e de munca. in schimb, e clar ca docul plange dupa o barca dar deocamdata chiar nu am sa-i dau mai mult de un KaBoat sau U-Boat-ul sau o canoe. Asta e... Daca o fi sa fie, va fi, daca nu, nu. Oricum, pana la urmatorul uragan, suntem "condamnati" la aceasta priveliste de fiecare data cand batem drumul pana acasa in Florida.

dabf595355b7bd47f016630e543d2d79a29ee946.jpg


0cc592fbbd64085371f7ee7a4de9b7359bb28152.jpg


f60b38a5ef060021509e07e14a4e79c83c30b871.jpg


3e8d79dbad2d31604e573253f1ee82dd7f0fed7e.jpg


6309803581e3b61d82112cb610f9d3918ebfe3ff.jpg


abce10b6898088f77ace4e000832e8482f27a517.jpg


dbd967c21d71bfa7e936a0feec1366a8bfbc73a5.jpg


4e699f00214dbd3aa701e9e9cd1ae8ec4b270eb8.jpg


9df0704ce5a56bc80160486f13aab407bdb9377c.jpg


8056c684d1dd9e21d443d1502eb7703210b8ef88.jpg
 
Ultima editare:
Sireata chestie, docul cu lift! Vad ca toata lumea are unul... Cu asa infrastructura nu ma indoiesc ca va veni vremea cand veti cumpara un barcaz :)

Sunt si foarte multe docuri fara lift, sunt si multe case fara doc si dupa cum mentionam intr-un post anterior, sunt si barci care n-au mai fost coborate de pe lift de cel putzin 2+ ani, ca cele ale vecinilor mei adiacenti. Unul din ei, probabil vazandu-ma ca oftez a pustiu pe ponton, m-a rugat sa ma duc la el in curte sa ies cu barca lui ori de cate ori am chef. Neah! Nu ies cu barca pe care n-o cunosc mai ales daca e bunul altuiaÂ… nu-mi trebuie complicatii ulterioare.

Cand stau acolo, vad cam o barca la doua zile care vine pana in dreptul nostru si intoarce. In schimb vad din ce in ce mai multe kayace sit on top din plastic iesite in grup sau solo. Toata lumea pare preocupata de pescuit. Se prind pesti usor, noroc ca toti par sa urmeze procedura “catch and release’.

Canalul are apa sarata si are o adancime de 2 m in dreptul nostru si iesirea cu un kayak, placa, barca pneumatica, lighean sau orice obiect plutitor este usoara. Sper sa mut si eu flota pe doc in vara asta si sa iesim de cateva ori cu ce avem.

Deocamdata nu ne putem permite o barca de fibra de vreo 26 de picioare cu consola centrala si un motor de 100-125 HP si m-am resemnat Asta e, se poate si fara… :)
 
Ultima editare:
N-am idee cum arata împrejurimile (in foto n-am vazut decat canalul artificial, nimic din natura inconjuratoare) asa ca nu cunosc „potentialul”... recreativ. Dealungul anilor in care am cautat zone frumoase pentru caiac mi-am dat seama ca ele sunt foarte puține. Da, e mișto și să padelezi pentru mișcare, la extrem chiar și într-un bazin artificial betonat pe margini, dar asta nu va ține mult. Daca zona nu e foarte ofertanta in imediata vecinatate, tot la barca cu motor veti ajunge...
 
N-am idee cum arata împrejurimile (in foto n-am vazut decat canalul artificial, nimic din natura inconjuratoare) asa ca nu cunosc „potentialul”... recreativ. Dealungul anilor in care am cautat zone frumoase pentru caiac mi-am dat seama ca ele sunt foarte puține. Da, e mișto și să padelezi pentru mișcare, la extrem chiar și într-un bazin artificial betonat pe margini, dar asta nu va ține mult. Daca zona nu e foarte ofertanta in imediata vecinatate, tot la barca cu motor veti ajunge...

Ai dreptate. Canalul nostru face parte dintr-un sistem (labirint) de canale similare conectate intre ele cu o lungime totala navigabila de vreo 23 de mile marine, dar nu asta imi trebuie. Bucuria (mea) cea mare este ca se poate iesi pe canal direct la Atlantic trecand perpendicular printr-un rau care este paralel cu coasta oceanului pentru aproape 200 de mile marine navigabile. La extremitati raul ofera si posibilitatea de a intra in interior. Noi sa fim sanatosi ca balarii de vizitat sunt o gramada.

De-a lungul raului exista numeroase zone de mlastini cu numeroase canale protejate in rezervatii naturale.

Si daca chiar e sa ne plictisim de toate aceste sute de km patrati de natura si canale navigabile la pagaie, putem pune ambarcatia pe portbagaj si in 4-5 ore suntem inapoi in dragul nostru EVERGLADES… :) Nu mai avem de parcurs 24 de ore la volan pentru a ajunge in Everglades, ci 4-5, ceea ce este incurajator, mai ales daca ne vom putea da in canoea noastra si nu mai trebuie sa inchiriem. De acum inainte, cel putzin la prima strigare, fiecare iesire in Everglades va putea fi mai lunga cu doua zile si va costa cu vreo $1,200 mai putzin.

Asezarea e “la tzara” si in fiecare seara vin pe la usa caprioare, vulpi, veveritze, raccoons, coyotzi, armadillos, si pe la ponton manatees si delfini. Ca sa nu pomenesc de cele cateva specii de serpi veninosi si neveninosi. Aligatori nu am vazut inca dar am fost informat ca exista in apele din cartier. Daca iesim la Atlantic avem sanse foarte bune sa dam nas in nas cu un great white…

E Florida, Kirule, natura este la ea acasa… altfel nu ma mutam acolo caci sunt si eu satul de betoane si asfalt. In principiu pot pleca la padela chiar din fundu’ curtii oriunde in lume fara sa mai fiu nevoit sa urc pe uscat. Nu pot baga o barca mai mare sau un velier datorita a doua poduri auto pe sub care sunt nevoit sa trec pe ruta ocean casa.

Macar sa ne ramana timp de padelat, Kirule caci destinatii si posibilitati exista… :)

LE: Betonarea malurilor canalelor in cartier este necesara si benefica caci au legatura directa cu Atlanticul si fluxul si refluxul ar crea o eroziune permanenta si cartierul s-ar scurge treptat in canale fara acele “seawalls” de protectie. Este un fel de “Venetia noastra” fara turisti… si chiar cu amenintzarea sezoniera a uraganelor si inundatiilor suntem perfect impacati cu natura si ma bucura foarte mult ca pot simti respiratia Atlanticului de la pontonul meu.

Mai adaug cateva imagini "urbane".


4db266da805c03221c0f0d85aaf41bdebaf7cfb7.jpg


507624fc6eb60ade0fb44ca9888252b5b96e5d3f.jpg


8f01eb623d6b20c29f949c0715160fb0e42df742.jpg


e040604fe70d9616dc112af031e41a4c6b3240e4.jpg


Si ultima imagine cu statia meteo in prim plan. Imi afiseaza pe telefon viteza si directia vantului, temperatura aerului si gradul de umiditate, presiunea atmosferica si cantitatea de ploaie cazuta recent sau curent. Daca nu am barca s-o montez pe barca, o momtez si eu pe mal. poate mi-o folosi la ceva cand reincepe sezonul uraganelor in August... :)
 
Ultima editare:
Din ce ai scris mai sus, se pare ca zona este foarte ofertanta...
Faptul ca poti pleca din fata/spatele casei direct la pagaie este... amazing! Daca distanta pe canalele artificiale pana la raul ce promite mlastini si canale naturale este mare/prea mare, poate ca n-ar fi rau un motor electric care sa faca „teleportatrea”.
 
Din ce ai scris mai sus, se pare ca zona este foarte ofertanta...
Faptul ca poti pleca din fata/spatele casei direct la pagaie este... amazing! Daca distanta pe canalele artificiale pana la raul ce promite mlastini si canale naturale este mare/prea mare, poate ca n-ar fi rau un motor electric care sa faca „teleportatrea”.

Aveam optiunea sa comand o canoe Grumman clasica (double ender) cu care am batut Everglades-ul, sau una cu pupa patrata pentru a putea atasa un motor termic pana la 4CP, sau unul electric. Am stat mult in cumpana pentru ca am mai imbatranit in ultimii 20 de ani si putzin ajutor la pagaie n-ar strica. Pana la urma, am optat pentru cea clasica. Am spus raspicat, daca este canoe, merge la pagae, daca destinatia este mai departe, merge pe masina si apoi la pagae, daca destinatia este mult prea departe, merge doar in visele noastre, nu-i pun nici motor termic, nici electric. Am si eu damblalele mele… si stii ca nu sunt rusinos cand e vorba de barci cu motor, dar am vrut canoea sa ramana canoe si U-Boat-ul velier… :) :) :)

Pe masura ce imbatranesc, incapatzanarea catarului din mine se manifesta tot mai vizibil, Kirule… :)
 
Ultima editare:
.. o barca de fibra de vreo 26 de picioare cu consola centrala si un motor de 100-125 HP..

Ca sugestie, pt o astfel de barca o motorizare de minimum 150 hp e mai potrivita.
Asigura un consum mai bun, durata de viata mai lunga a motorului si confort in utilizare.
Dar sunt sigur ca vei gasi sfaturi mai avizate acolo, cand se va intampla achizitia.
 
Ca sugestie, pt o astfel de barca o motorizare de minimum 150 hp e mai potrivita.
Asigura un consum mai bun, durata de viata mai lunga a motorului si confort in utilizare.
Dar sunt sigur ca vei gasi sfaturi mai avizate acolo, cand se va intampla achizitia.

Salut! Zici sa incep de la 150 hp pentru 26 de picioare? Nu contest sugestia pentru ca banuiesc ca ai dreptate. Mai ales ca vecinii mei adiacenti au motoare de 250 hp pentru barci similare. Motoarele mari sunt setoase, benzina se scumpeste de la o zi la alta… N-as vrea sa ajung si eu s-o tin pe lift cu anii… N-am bani de barca acum oricum.
 
Grumpy, bătrâne lup de mare, îs curios de un lucru și aș vrea să te întreb ceva.
Acolo prin America, ai întâlnit, ai auzit, se procedează la metoda iahtului în coproprietate ? Mă gândesc deseori cum ar fi dacă aș găsi câteva persoane, 3-4-5, care să avem un velier în coproprietate. Probabil e greu, trebuie oameni de caracter, trebuie puse multe condiții, dar și cheltuielile ar fi mult mai suportabile.
Nu știu dacă s-a mai discutat idea asta pe undeva, probabil voi deschide un topic nou, să vedem ce păreri au și alții, dar am zis să te întreb pe tine punctual, poate știi ceva despre asta...
 
Există, în dreptul românesc, coproprietatea forţată şi perpetuă, cu o cotă ideală din bun care poate fi (şi ar fi ideal) egală sau inegală. Inegalitatea cotei de participare ar putea atrage inegalitatea în folosinţă, costuri etc. dar nu este obligatoriu. Aceste reguli sunt supletive. În cadrul contractului de vânzare - cumpărare, nu văd probleme. În cazul unui pact de înţelegere între co-proprietari, nici aici nu văd probleme. Puteţi pune ce condiţii vreţi dumneavoastră, numai să fie, mai ales, legale, clare şi ne - contradictorii şi, mai ales, neinterpretabile, legat de costuri întreţinere, folosinţa bunului, reparaţii, impozit etc.
Părerea mea este că ar trebui să fiţi buni prieteni.
Cu aceeaşi prieteni mai bine închiriaţi un yacht. Posibil să ieşiţi mai bine în bani şi prietenie! :)
 
@licap. Nu stiu sa-ti raspund pertinent pentru ca nu m-am interesat niciodata de optiunea asta. Probabil ca exista vreo formula asemanatoare celei numita “timeshare” care se aplica unor cladiri ce pot fi ulizate conform unii orar de mai multi proprietari. Formulele astea de “timeshare” nu au o reputatie prea buna si se pare ca in final afecteaza financiar toti proprietarii prin costurile de intretinere/exploatare nejustificate, etc. Nu stiu daca si la barci exista ceva asemanator dar in principiu ar putea exista.

Nu stiu daca se remarca, sau daca am spus-o pana acum, dar de mai bine de 35 ani ma tzin intotdeauna cat mai departe de orice intovarasire, grup organizat, sau formula de cooperare pentru a organiza o iesire pe apa. Nu s-ar potrivi deloc setei de independenta si libertate. Asa ca nu ma vad in calitate de co-proprietar al unei ambarcatiuni.

LE: Ori e barca mea, ori nu mai e… :)
 
Ultima editare:
@Zentai De multe ori viata insista sa ne demonstreze ca prieteniile, si chiar si calitatea relatiilor de rudenie, se pastreaza pana se ajunge la bani. Prezenta directa, sau indirecta, a banilor intr-o relatie de asociere tinde intotdeauna sa deterioreze relatia respectiva. Si poate de aceea relatiile unde fiecare e cu barca ma’si sunt mai durabile. Zic si eu…
 
@-DoiNomazi - sunt de acord cu dumneavoastră. Ideea era că, legal, este posibilă cumpărarea unui yacht de către mai multe persoane fizice sau juridice sau şi fizice şi juridice.
Personal, nu cred că o asociere bazată pe bani, în cadrul achiziţionării unui yacht, în coproprietate, ar duce la altceva decât la dezamăgiri şi amărăciune! :)
 
La barci nu stiu dar la avioane functioneaza, sunt platforme online care se ocupa cu gestionarea si planificarea, cu reguli clare, stricte si oameni normali functioneaza. Chiar daca toti ar vrea utilajul in weekendul cu vreme buna si in timpul concediului din august.
La o cautare rapida sunt platforme si pentru barci.
 
La barci nu stiu dar la avioane functioneaza, sunt platforme online care se ocupa cu gestionarea si planificarea, cu reguli clare, stricte si oameni normali functioneaza. Chiar daca toti ar vrea utilajul in weekendul cu vreme buna si in timpul concediului din august.
La o cautare rapida sunt platforme si pentru barci.

@byteworks “oameni normali functioneaza”? … :) Si restu’? Poate oamenii care zboara sunt mai buni si mai intelepti, nu stiu. Bravo lor! Repet, fiecare procedeaza cum i se potriveste.

LE: A propos de zburatori, am o cunostintza, caci nu ne consideram prieteni, care, acum, cand se chinuie cu greu sa treaca examenele medicale periodice datorita varstei inaintate, continua sa pastreze doua avioane mititele. Unul este propulsat de elice celalalt este un turboprop. Cand zboara, cam de doua ori pe an, zboara numai cu turboprop-ul ca este presurizat si zboara “above the weather”, cum zice el plin de mandrie. Celalalt “rugineste” in hangar. Amandoua sunt doua rable care pe mine ma mira ca mai obtin autorizatie de zbor, dar e placerea lui si nu pare dispus sa vinda niciunul in ciuda cheltuielilor. Nu mi-l inchipui pe asta sa fi fost vreodata co-proprietar la ceva. Isi tine jucariile langa el si n-as indrazni sa-i cer nici un patent caci as risca sa-l pun in situatia sa ma refuze si pana acum am reusit sa ne intalnim si sa legam o conversatie. Nu cred ca se incadreaza la “oameni normali” … :) si cand m-a invitat sa zburam cu el in Florida am declinat politicos.
 
Ultima editare:
Păstrând discuția în ideea bărcii ca și coproprietate, un celebru exemplu îl constituie cunoscutul yacht Hai-Hui 2 al lui Radu Theodoru și Puiu Olteanu.
E greu să cuantifici toate variabilele ce intră în gestionarea/ținerea în funcțiune a unei ambarcații. Dacă toate acestea țin de un singur om, nu trebuie să îți bați capul ca să defalci costurile, le iei la pachet și scoți sau nu scoți banul din buzunar, te privește. Dar dacă trebuie să împarți cheltuielile, e greu să ții evidența și, și mai greu să aliniezi punctele de vedere. Așa că variantele care „merg”, în opinia mea, se învârt în jurul ideii că nu contează cât costă: ori îți permiți cu lejeritate („dacă întrebi cât costă, înseamnă că nu ți-l permiți” - JP Morgan), ori ai atâta considerație pentru coproprietar încât relația primează indiferent de costuri (cam cum e cazul când coproprietarul este soția).
 
Păstrând discuția în ideea bărcii ca și coproprietate, un celebru exemplu îl constituie cunoscutul yacht Hai-Hui 2 al lui Radu Theodoru și Puiu Olteanu.
E greu să cuantifici toate variabilele ce intră în gestionarea/ținerea în funcțiune a unei ambarcații. Dacă toate acestea țin de un singur om, nu trebuie să îți bați capul ca să defalci costurile, le iei la pachet și scoți sau nu scoți banul din buzunar, te privește. Dar dacă trebuie să împarți cheltuielile, e greu să ții evidența și, și mai greu să aliniezi punctele de vedere. Așa că variantele care „merg”, în opinia mea, se învârt în jurul ideii că nu contează cât costă: ori îți permiți cu lejeritate („dacă întrebi cât costă, înseamnă că nu ți-l permiți” - JP Morgan), ori ai atâta considerație pentru coproprietar încât relația primează indiferent de costuri (cam cum e cazul când coproprietarul este soția).

Intr-o lume sprijinita pe principii ce isi mentineau verticalitatea indiferent de asperitatile sau capriciile momentului, cand cuvantul dat cuiva prezenta o garantzie mai mare decat hartiile avocatilor dispusi sa plieze interpretarea adevarului in functie de un profit imediat, probabil se puteau crea intelegeri de co-proprietate la orice bun, casa, barca, avion, bicicleta, etc.

Nu am fost indeajuns de norocos sa pot trai intr-o astfel de lume si acum sunt suficient de dezamagit sa ma mai intereseze ideea de co-proprietate sau hei rupismul oricarui tip de asocieri. Ma bucur de la distanta pentru cei capabili sa fie co-proprietari, sau parteneri/asociati, etc. In acelasi timp, am savurat intotdeauna independenta si nu-mi trebuie dezbateri, planuri de navigatie in care toti participantii trebuie sa ajunga la un compromis, intelegeri verbale, contracte scrise, orare, contributii, alea, alea.

Mi-ar fi placut foarte mult sa am o barca si independenta financiara sa pot pleca cu ea in jurul lumii. Da, sunt de acord ca daca chiar iti doresti ceva, ai datoria, in primul rand fatza de tine insutzi, sa faci sacrificii si eforturi macar pentru tentativa de a te apropia de visul vietii si stiu ca exista optiuni fezabile. Ii apreciez si trebuie sa recunosc ca ii si invidiez pe cei care reusesc. In acelasi timp am inteles de ceva timp ca nu tot ce visez se va intampla. Sunt mult prea sarac financiar pentru a mai visa ca voi putea cumpara un motocruiser cu care sa migrez sezonier nord-sud. Mi-am dorit mult sa traiesc pe barca mea, petrecandu-mi iernile in Caraibe si verile in jurul Groenlandei. Zambesc si acum cand scriu asta. Dar am inteles ca ramane un vis imposibil de atins si firmiturile nu m-ar multumi. Imi petrec multe nopti inainte sa adorm, zambind in intuneric imaginilor create in minte. Un motorcruiser de aluminiu, cu hrana si combustibil suficient, leganandu-se la ancora in timp ce eu particip la propria-mi partitura. Noroc ca adorm si a doua zi ma trezesc inapoi pe tzarm… :)

De ce nu-ti iei un velier, uite, se pot face circumnavigatii si intr-un velier de 9m din fibra (sa zicem). Da, asa e, se poate, multi au facut-o deja si probabil si mai multi o vor face in viitorul apropiat. Dar am constat ca eu nu vreau sa plec in jurul lumii in orice conditii doar pentru a bifa o realizare personala. Nu m-ar bucura suficient. Este asta un mod gresit de abordare a prioritatilor vietii? Poate ca da, poate ca nu, chiar nu stiu, dar stiu sigur ca fiecare dintre noi este liber sa-si aleaga calea ce i se potriveste.

Nu vreau sa conving pe nimeni de nimic dincolo de a-i incuraja pe cei mai tineri sa incerce sa atinga ce viseaza la 20 de ani, intelegand ca incapatzanatul Grumpy bate si el campii adulmecand nostalgic zarile … :)
 

Back
Sus