Taxe si impozite

Dupa cum am relatat aici, eu am fost controlat, norocul incepatorului. Cei de la Gura Portitei sunt hotarati in a elibera aceste permise de persoane, atrag atentia asupra eventualelor controale.
10 lei nu-i mult, iaca intrarea la Basilica Cisterna in Istanbul e 7 euro, numai banii sa fie folositi unde si cum trebuie, eu unul cred cu (destula) tarie ca una/doua organizatii non-guvernamentale ar putea macar sa indrepte prova pe cap bun. Doar ca nu le avem sau sunt co-interesate.
 
Salut!
Eu unul nu am fost controlat decat o singura data, acum vreo 7-8 ani, dar ne-au intrebat de permise de pescuit, de ce nu are barca numar, etc.
Dar de atunci nimic, niciodata.
Nu sunt impotriva taxei de acces atata timp cat are o valoare acceptabila si foloseste unui scop precis, si poate fi platita cu operativitate in locuri accesibile din drumul nostru.
Spre exemplu, noi cand mergem in delta cu masina pana la Maliuc, plecam la 2 noaptea de la Buftea ca sa prindem primul bac la Nufaru, la ora 7 si nu prea ne permitem sa pierdem o ora dupa 8 sa scoatem permisul.
Aveti idee, a fost scoasa si taxa ARBDD pentru barca?
Vant din pupa.
 
Da nici taxa ARBDD pentru barca nu mai e, a fost suficienta taxa de 105 lei (motor pana in 25 CP) platita mai demult.
Asa e OK, taxa pe barca o platesti la Tulcea o data pe an, apoi taxele de persoana se gasesc la agentii de turism mai mari din diverse zone.
S-ar putea si mai bine bineinteles, plati in banca, transmitere documente online etc., dar nu va e mila de secretara care trebuie sa aiba cu ce sa mearga la banca!
 
Taxe de inmatriculare

In zilele astea asa pare ca o sa cumpăram un velier de 6.2 m din Ungaria .

Ce mi-se pare clar ( cât-decât) : e sub 7m și 15kw deci nu va trebui sa o înmatriculam.

Ce nu înţeleg :

După ce cumpăr barca (din Ungaria)
-ce acte trebuie neapărat sa primesc de la ei ...?
-de ce acte o sa trebuiescă sa fac rost în Romania (sub 7m,15kw)
-daca nu trebuie sa înmatriculez... ce acte o sa am legat de barca ,
si de unde fac rost de ele.
-înafara de actele care dovedesc vînzare şi cumpărare, actele velierului de ce o sa mai am nevoie ca sa fie totul "legal" :)
-ce se întîmpla dacă velierul nu are acte ?(în Ungaria).
-sau ce acte trebuie sa aibe în Ungaria neapărat ?
-ce se întîmpla la vama ?
-bănuiesc ca tot o sa trebuiesca sa am ceva acte , sau sa fie ceva număr sau un semn pe barca (deşi nu trebuie înmatriculat la noi) Asa mi se pare logic.
-care este procedura pe care trebuie sa urmez pt taxe.Unde este pagina de web de unde reiese exact ?
-de ce anumite bărci plătesc 4, ceilalţi 8 milione taxe , şi ceilalţi 16 lei "numai" .
-simt ca şi eu în categoria asta o sa fac parte... dar nu înţeleg încă legile exact .... de unde reiese asta concret?

Întrebarea numărul 2.

Anul trecut am cumpărat o lotca de 6.6m în delta ...
Înmatriculat cu toate actele în regula pe care am pus un motor de 4-6 cai .(am tăiat spatele, iniţial nu avea motor...)
Încet am vrea sa transcriem pe numele nostru .
Nici aici nu prea înţeleg ca şi în cazul velierului .

In ce categorie trebuie sa-o încadram ...(ce categorii exista?) la înscrierea taxe .
Dacă are număr de înmatriculare, sa renunţăm la el sau sa păstram numărul (e sub 7m şi 15kw)
Ce taxa o sa trebuieasca sa plătim etc .

Fiind din Oradea... e mai greau sa fug repede ,pana la căpitănia portului din Oradea ... :) ....şi sa întreb de la un inginer naval sau de la primărie .

Oamenii muritori sau avocaţii din zona .... doar în televizor au văzut bărci .

(nu în Băile Felix sau în fata blocului)

Sa zicem ca "taxele pentru bărci" nu e problema de viata şi moarte în zona :)

Dacă ma puteţi ajuta cu idei şi sfaturi va mulţumesc anticipat.
Va doresc o săptămîna plăcuta
 
Ultima editare:
In zilele astea asa pare ca o sa cumpăram un velier de 6.2 m din Ungaria .

Ce mi-se pare clar ( cât-decât) : e sub 7m și 15kw deci nu va trebui sa o înmatriculam.

Ce nu înţeleg :

După ce cumpăr barca (din Ungaria)
-ce acte trebuie neapărat sa primesc de la ei ...?
-de ce acte o sa trebuiescă sa fac rost în Romania (sub 7m,15kw)
-daca nu trebuie sa înmatriculez... ce acte o sa am legat de barca ,
si de unde fac rost de ele.
-înafara de actele care dovedesc vînzare şi cumpărare, actele velierului de ce o sa mai am nevoie ca sa fie totul "legal" :)
-ce se întîmpla dacă velierul nu are acte ?(în Ungaria).
-sau ce acte trebuie sa aibe în Ungaria neapărat ?
-ce se întîmpla la vama ?
-bănuiesc ca tot o sa trebuiesca sa am ceva acte , sau sa fie ceva număr sau un semn pe barca (deşi nu trebuie înmatriculat la noi) Asa mi se pare logic.
-care este procedura pe care trebuie sa urmez pt taxe.Unde este pagina de web de unde reiese exact ?
-de ce anumite bărci plătesc 4, ceilalţi 8 milione taxe , şi ceilalţi 16 lei "numai" .
-simt ca şi eu în categoria asta o sa fac parte... dar nu înţeleg încă legile exact .... de unde reiese asta concret?

Întrebarea numărul 2.

Anul trecut am cumpărat o lotca de 6.6m în delta ...
Înmatriculat cu toate actele în regula pe care am pus un motor de 4-6 cai .(am tăiat spatele, iniţial nu avea motor...)
Încet am vrea sa transcriem pe numele nostru .
Nici aici nu prea înţeleg ca şi în cazul velierului .

In ce categorie trebuie sa-o încadram ...(ce categorii exista?) la înscrierea taxe .
Dacă are număr de înmatriculare, sa renunţăm la el sau sa păstram numărul (e sub 7m şi 15kw)
Ce taxa o sa trebuieasca sa plătim etc .

Fiind din Oradea... e mai greau sa fug repede ,pana la căpitănia portului din Oradea ... :) ....şi sa întreb de la un inginer naval sau de la primărie .

Oamenii muritori sau avocaţii din zona .... doar în televizor au văzut bărci .

(nu în Băile Felix sau în fata blocului)

Sa zicem ca "taxele pentru bărci" nu e problema de viata şi moarte în zona :)

Dacă ma puteţi ajuta cu idei şi sfaturi va mulţumesc anticipat.
Va doresc o săptămîna plăcuta

Din pacate prea putini sunt cei care au facut miscarea asta, si mai putini sunt cei care cunosc raspunsurile corecte.

Incearca totusi sa timiti un mail oficios la rna@rna.ro si dupa 1-4 saptamani vei primi probabil un raspuns, la fel de oficios, cu nr. de inregistrare & co. Eu am trimis de 2 ori ceva intrebari "de test" si am primit raspuns detaliat.

Mai incearca un telefon la cea mai apropiata capitanie:
Dej: FEDERIGA VIOREL - Căpitan de port gr. II
Tel: +4 0264 216340

sau la o capitanie care chiar are activitate:
Dr. Tr. Severin: Ghiba Mihai
Tel: +40 252 316493, 0252312720
 
Salut JackSparrow, cum se domoleste vifornita de-afara, am sa mai fac eu un periplu pe la institutii sa obtin raspunsuri. Ultima data, acum vreo luna, mi s-a spus de la ANR ca barcile sub 7 metri si 15 kw nu se inmatriculeaza pe tot teritoriul UE, deci nu sunt probleme. Cica e suficient un act notarial din care sa reiasa ca esti cumparator, sau declaratie notariala in cazul in care iti faci singur barcuta, si care reprezinta actul de proprietate. Acelasi raspuns l-am primit si de la fisc, de la notar, de la vama si de la politia de frontiera. Insa cunoscand bine comportamentul schimbator si obtuz al institutiilor noastre, cred ca e cel mai bine de inaintat cereri scrise si primit raspuns scris din partea fiecareia, ca sa ai cu ce sa-i combati in caz de probleme pe undeva. Mult suces, si ai grija la drum, la ce viscol e afara, mai bine mai astepti sa se mai linisteasca vremea :).
 
Actul de vanzare-cumparare incheiat intre tine si vanzator tradus si parafat de un notar roman e tot ceea ce iti trebuie.
 
Actul de vanzare-cumparare incheiat intre tine si vanzator tradus si parafat de un notar roman e tot ceea ce iti trebuie.
salut!
cred ca mai trebuie si inregistrarea la finante, pe suma minima.Aici diferenta intre barca si yacht e de 800 lei/an.(daca vrei caut legea,dar mai bine intrebi in zona ta,deoarece majoritatea functionarilor au o imagine confuza despre acestea) pentru ,,barca nevoi personale'' taxa e 20-30lei/an.
Aceste doua documente,totodata,sunt necesare la orice eventuala miscare pe la autoritati.(inmatriculare,pavilion,politie,etc)
 
Care ar fi totusi motivatia sa o inmatriculezi si s-o inscrii la fisc? Parerea mea e ca n-are vreun rost sa te complici, decat daca folosesti barca dpdv lucrativ.
 
Care ar fi totusi motivatia sa o inmatriculezi si s-o inscrii la fisc? Parerea mea e ca n-are vreun rost sa te complici, decat daca folosesti barca dpdv lucrativ.

Salut Vali.
La multi ani,tie si tuturor prietenilor nostrii barcaholici!
Desigur ca acestea nu au nici un rost atata timp cat stai pe ,,balta''.Necesitatea celor doua hartii apare doar cand soliciti drept de nume si/sau pavilion in vederea navigarii in alte ape teritoriale,(inclusiv zona de frontiera).
 
Spasiba Jan, intr-adevar s-ar merita doar in cazul mentionat de tine, insa eu de cate ori am fost in ultima vreme pe Dunare in zona de frontiera, n-am avut nici cea mai mica neplacere vizavi de acte sau controale. Treaba sta altfel cand omu vrea sa se dea pe mare, sa plece mai departe, aici e o alta mancare de peste.
 
cred ca e necesar sa ordonam aici ceea ce stim referitor la toate documentele ,dotarile legale si mai ales necesitatile ce trebuie sa se gaseasca la bordul unui velier sau motocruiser sub 7m si max 15 kw care sa poata naviga in conditii de siguranta atat pe mare cat si pe Dunare sau Rhin.Eventual separat pe zone D,C,B si chiar transat;de ce nu.Aceasta deoarece se pare ca vor aparea in noul an cativa noi armatori in aceasta zona de lungime.Dupa ce se vor fi strans mai toate datele, rezumatul ne va fi util, zic eu, tuturor.
 
cred ca e necesar sa ordonam aici ceea ce stim referitor la toate documentele ,dotarile legale si mai ales necesitatile ce trebuie sa se gaseasca la bordul unui velier sau motocruiser sub 7m si max 15 kw care sa poata naviga in conditii de siguranta atat pe mare cat si pe Dunare sau Rhin.Eventual separat pe zone D,C,B si chiar transat;de ce nu.Aceasta deoarece se pare ca vor aparea in noul an cativa noi armatori in aceasta zona de lungime.Dupa ce se vor fi strans mai toate datele, rezumatul ne va fi util, zic eu, tuturor.

Eu totusi zic sa nu le dam idei ... sub 7 m actul de vanzare-cumparare e de ajuns peste tot.
 
Spre sfarsitul adresei mentionate mai jos se gaseste precizarea si terminologia folosita la fisc in acest domeniu. Cota de la agrement 0-800 se refera cu ,,0'' ambarcatiunilor din cluburi care au alta cale de impunere si 800 barcutelor particulare mai mari de 7m puntate.Chestia cu puntea e bine de stiut la o discutie.Deci la declaratie nu avem nici motor nici punte decat ulterior si intimplator ...;)In rest aceasta plata se face in localitatea de domiciliu,unde intre lotca,luntre sau barca nu e nici o diferenta. Cuvinte gen agrement sau yacht trebuiesc evitate cu desavarsire.
(personal, pentru 15lei/an nu mi-si face de lucru cu acestia)
http://www.impozitelocale1.ro/taxe2009.html
 
Jan, cum e cu dreptul asta de nume & pavilion?

Salut Smokey si La multi ani!
in principiu e un drept care se plateste la ANR (relativ putin),pe o perioada determinata.Pentru nume se face cerere/discutie la rgistrul naval,serviciul inmatriculare nave agrement,(unde e o doamna foarte amabila ;daca vrei caut adresa) unde in functie de disponibilitatea numelui solicitat poate fi acela sau mai schimbi ceva.La nave de agrement numele poate fi si un numar unic.Pentru aceasta e necesar actul de vanzare-cumparare,buletinul sau certificat CUI de la administratia financiara, doua poze (pupa si tribord cu numele vizibil).Abia dupa acest demers lansezi la apa o nava adusa pe trailer.(nava peste 7m)Apoi in calitate de cetatean cu domiciliul in Ro,proprietar al unei nave inmatriculate in Ro, soliciti, platesti si primesti dreptul de arborare al pavilionului romanesc.
(se poate si mai amanuntit la cerere)
 
Multam Jan, pe mine ma "doare" subiectul asta cu pavilionul din cauza zonei de frontiera pe Dunare (clisura, cazane).

La Multi Ani si Sarbatori Fericite!
:ahoy:
 

Back
Sus