Caiacul din viitor

dupa cum am mai spus klimm, te incapatinezi sa consideri polistirenul ca parte din barca si cumva incerci sa-l implici in structura de rezistenta a ei. Desii i-ai spus la un moment dat cofraj pierdut, ceea ce este corect, incerci sa-l iei in calcul in continuare. Am incercat si sa explic cum cedeaza acest polistiren la stres cateva postari mai sus. Alec, eu folosesc acetona si dispare ca prim farmec. Un litru este cam 60 de lei si se cumpara numai de la laboratoare fiind o substanta controlata.Completezi o declaratie si nu ar trebui sa fie probleme. Nu-l curata mecanic decat superficial ca sa nu consumi multa acetona. Deasemenea merge si cu diluant nitro dar mie nu-mi place mirosul :) (daca folosesti acetona alege o zi mai putin calduroasa ca sa nu se evapore acetona prea repede)
Nu ne-ai necajit deloc klimm, sistemul merge excelent daca vrei un caiac construit ca cel din matrita. Considera doar ca aceasta "matrita pozitiva" este de unica folosinta. Eu raman entuziasmat de posibilitatea de a realiza aceasta matrita intr-o singura zi cu doar 100 ron. Atat m-a costat pe mine polistirenul si baghetele de adeziv cald. Sigur, sistemul nu se compara cu metoda clasica wood strip, unde am o experienta indelungata si care la final iti ofera un produs extraordinar. Acolo insa fara minim 300 de ore de munca la o singura barca nu ai cum sa scapi. Singura imbunatatire pe care am reusit sa o aduc acelui sistem a fost sa lucrez cate 10 caiace odata, eliminand timpii morti de la lipit, coborand la aproximatv 100 de ore lucrul la o barca. Intre noi fie vorba insa, cati pasionati construiesc 10 barci deodata numai de dragul eficientei?
Alec, spune-mi daca ai pus cel de-al doilea strat de fibra pe barca si ce rasina folosesti, ai luat-o pe cea de la Europlastic?
 
@ mariusf

da, rasina de la europlastic

am pus astazi fibra pe interior la carena si la punte, al doilea strat de fibra va fi doar la carena si il voi pune dupa ce voi lipi cele doua parti
 
Boyz, imi cer scuze ca fara sa vreau v-am suparat. Poate sunt eu mai conservator sau vad peste tot compozite. Trec pe receptie. Promit sa nu mai scot un mau pana la felicitarile din final
 
@ mariusf

am sapat cateva gauri in polistiren cu o freza cu diametrul de vreo 3,5 cm in zona cockpitului, gauri pe care le-am acoperit cu chit epoxidic kerapoxy design Kerapoxy Design

imi ramasese de cand renovasem dusumeaua, cred ca are particole de nisip in el, e foarte bun

asta in ideea de a rupe continuitatea polistirenului

sapand gaurile astea am constatat ca adezivul fierbinte si chitul de rosturi acrilic a facut o priza foarte buna cu rasina si fibra de sticla, ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca poistirenul nu e chiar continuu

tu ai de gand sa scoti tot polistirenul cu acetona?
 

Atașamente

  • gauri.jpg
    gauri.jpg
    14.5 KB · Vizualizări: 64
inca nu stiu daca-l voi elimina. modelul asta 1:1 din polistiren a iesit mult mai bine decat ma asteptam si sincer ma gandesc sa-l folosesc pentru a face o matrita. sunt indecis in momentul asta. Oricum, cum nu am nevoie de caiacul asta (imi place doar sa-l construiesc) cred ca voi face cateva experimente pe el. Ma gandesc sa-l fac sit-on-top, dupa care sa-l acopar cu o punte clasica pe care sa o fac detasabila (ca hardtop-ul la un jeep). Ma rog...design-ul este unul foarte stabil la o lungime de 350. Candva am avut un caiac facut sa pot dormii in el (ca un sac de dormit) acum nu mai fac expeditii dar cand faceam era extrem de confortabil sa dorm pe apa. Deocamdata voi face carena "oglinda" sa-mi fac freza in ea. Foarte posibil sa folosesc demulant cand voi lamina astfel incat sa-l desprind fara probleme de polistiren. Am terminat carena asta in trei ore - nu ma asteptam sa fie atat de usor si-mi propusesem sa nu ma grabesc. vroiam doar sa ma delectez cu joaca asta extrem de relaxanta pentru mine. Joaca a devenit insa serioasa pentru ca sistemul asta cu hotglue e chiar ok. La dracu' nici nu vroiam sa-l termin...ma rog....Ideea ta de a uni cele doua fete este ok. Ma gandesc insa ca toate acele puncte de contact pe care le faci ar trebui sa fie cumva simetrice. Greutatea trebuie cumva impartita in mod egal pe suprafata lui. Nu e obligatoriu. Deasemenea e posibil sa ai chit depus mai mult intr-un loc, mai putin intr-altul...nici asta nu e o gaura in cer dar cred ca intelegi ce zic :) Da...oricum ar fi e amuzant rau. Mie imi place teribil sa-mi pierd timpul liber asa.....te tin la curent cu ce alte dracii imi mai trec prin cap legat de urmatorii pasi deocamdata am prea multe idei :)
 
@ mariusf
faina idea cu dormitul in caiac, in delta nu trebuie sa mai cauti loc de cort, plus ca nici cort nu-ti mai trebuie... :)

trebuie sa pui poze cand termini sa vad si eu cum e cu sit-on-top si punte detasabila

am avut o surpriza placuta dimineata cand am fost sa vad caiacul, si carena si puntea sunt foarte zdravene cu fibra data si pe interior, am avut si o mica surpriza neplacuta: puntea s-a extins un pic - sa vad cum o trag sa se pupe cu carena; de carena am avut grija, i-am pus formele inauntru si le-am legat cu banda scotch

@ Guzi

am folosit sablonul de cockpit de la kayakfoundry, e ok

i-am dat drumul si cu confectionatul peretilor pentru impartirea la 3
 

Atașamente

  • 1.jpg
    1.jpg
    19.3 KB · Vizualizări: 88
  • 3.jpg
    3.jpg
    58 KB · Vizualizări: 83
  • 2.jpg
    2.jpg
    21.9 KB · Vizualizări: 92
Ultima editare:
peretele din interiorul cockpitului cu capetele suruburilor ingropate in chit si fibra
 

Atașamente

  • 10.jpg
    10.jpg
    44.1 KB · Vizualizări: 67
Ultima editare:
M-ai ravasit, cu fotografiile alea ...Cat despre forma si dimensiunile sablonului de cockpit, exista posibilitateaa sa te joci putin pe kayakfoundry, daca ai fi vrut sa-l mai ajustezi, in vreun fel....
 
vreo 2,3 kile polistirenul, vreo 6 rasina, vreo 8 tesatura, vreo 2 chitul, vreo 2 peretii cu suruburi

imi iese 20 - 21 kilograme, sa vad cum o fi in realitate

lungimea masurata: 5,46 m
 
546!? la ce latime? frate, ai facut unul de drum lung. Faci tu carma sau cumperi un kit? Una peste alta o sa mai ai ceva fotografii de postat si cu etapa asta :)
 
546... e vina lui Guzi, a zis ca isi pierde calitatile nautice, hidrodinamice sub aceasta dimensiune :) de aici si mersul pe ideea impartirii la trei pentru usurinta depozitarii si a transportului
latimea pe proiect e de vreo 55

cred ca imi fac eu carma, dar poate la anu, o vreme merge si fara carma

am avut mici probleme in a uni carena cu puntea, insa a iesit dupa ceva munca de convingere in special cu bride si hot glue
 

Atașamente

  • 22.jpg
    22.jpg
    17.3 KB · Vizualizări: 101
  • 21.jpg
    21.jpg
    36.4 KB · Vizualizări: 90
ce hotzoman! Te-a facut sa-ti faci un caiac bestial nemernicul :) Ideea este ca un caiac lung si ingust e visul orcarui pasionat de plimbari lungi si lipsite de un efort deosebit legat de vaslit. Isi pastreaza directia cu usurinta iar inertia in cazul asta te face sa inaintezi mult mai mult decat la un caiac scurt. de fapt...o sa vezi ca diferentele sunt uriase. buna treaba.
 
ce hotzoman! Te-a facut sa-ti faci un caiac bestial nemernicul :) Ideea este ca un caiac lung si ingust e visul orcarui pasionat de plimbari lungi si lipsite de un efort deosebit legat de vaslit. Isi pastreaza directia cu usurinta iar inertia in cazul asta te face sa inaintezi mult mai mult decat la un caiac scurt. de fapt...o sa vezi ca diferentele sunt uriase. buna treaba.
Bah si eu... ce sa zic, anul asta tin post de la dat cu caiacul si cu toate astea, nu regret nimic. Acum ma chinui sa ma dau cu...limba germana, pe care o ador. In schimb, duminica ce a trecut, in burguletul meu de resedinta a fost un fel de iarmaroc unde s-au expus vrute si nevrute. Pe o baltita mica a fost o regata cu navomodele telecomandate, care reproduceau de toate. Inclusiv impingator cu barja !
Dupa un program impus de alti factori, care m-au indepartat de acest loc, dupa amiaza la intoarcere, am avut sansa sa urc la rece, la bordul unui gratios planor, fara motor iar proprietarul , membru intr-un aeroclub local, sa-mi explice in engleza toate instrumentele de la bord. N-am fotografii, pentru ca n-am vrut sa rup vraja ce se construise intre neamt si mine, un roman ce nu-i vorbeste limba. I-am aratat poze din telefon cu pruncul meu de suflet, PasAger...I-ar el mi-a zis ca ar vrea sa vada cu se face unul...
 
ce hotzoman! Te-a facut sa-ti faci un caiac bestial nemernicul :) Ideea este ca un caiac lung si ingust e visul orcarui pasionat de plimbari lungi si lipsite de un efort deosebit legat de vaslit. Isi pastreaza directia cu usurinta iar inertia in cazul asta te face sa inaintezi mult mai mult decat la un caiac scurt. de fapt...o sa vezi ca diferentele sunt uriase. buna treaba.

Bravo dom'le, nici nu ne cunoastem si umbli cu calomnii... ce sa zic... E CEA MAI MISTO CALOMNIE DIN VIATA MEA :rock:
Si-n plus, Alec '' merge si pe teava mea'' din ce spune, dar n-am vazut inca poze cum sta el pe teava ! :eek:le:
 
am pus si al doilea rand de fibra pe carena apoi am taiat caiacul in trei

astazi am pus fibra pe peretii despartitori - in magazie inca mai erau vreo 22-23 de grade, dar nu pentru multa vreme

voi aduce caiacul acasa pentru a sta la temperatura porivita, ar mai fi cate ceva de facut - probabil la primavara, insa de o proba pe apa ar fi aproape gata
 

Atașamente

  • 1.jpg
    1.jpg
    50.7 KB · Vizualizări: 95
  • 2.jpg
    2.jpg
    44.6 KB · Vizualizări: 74
si veni si ziua lansarii: 1 octombrie 2014
locul: Lacul Brates

am invitat pe cumatrul marinar, insa nu a putut sa vina

asa ca m-am dus singur la balta

caiacul incape in masina, in interior, insa nu prea mai e loc de nimic altceva (masina: Skoda Fabia hatchback model 2006)

a iesit de 22 kg fara dotari, accesorii

se asambleaza relativ usor insa trebuie sa fac rost de o cheie tubulara ca cea normala e mai greu de manevrat in spatiul ingust din caiac

am improvizat niste garnituri de silicon de acvarii (se vad in poza) - nu stiu daca au facut fata, a intrat un pic de apa in compartimentele din fata si din spate insa cauza ar putea fi doar capacele neetanse

trebuie sa mentionez ca experienta anterioara in datul cu caiacele a constat in vreo ora, doua cu caiacele riot ale lui Valerica Rimbu

cand m-am urcat in caiac, am avut senzatia ca e instabil, insa senzatia a durat foarte putin, m-am obisnuit repede cu el, m-am plimbat vreo ora, am ajuns pe la mijlocul lacului si apoi m-am intors, era prea frumos sa traiesc de unul singur momentul lansarii, asa ca l-am sunat pe Vali care sta la o asvarlitura de bat de lacul Brates

foarte fain pe apa, la un moment dat am auzit/simtit cum s-a lovit ceva de caiac, ulterior am vazut pestisori de vreo 10 cm lungime sarind din apa, m-a dus gandul la marile sudice cu pesti zburatori

daca era Guzi prin Galati, il lasam pe el sa se dea prima data

Multumesc tuturor care au avut o vorba buna, un sfat, o critica - mi-ar fi fost de la foarte greu spre imposibil sa ma descurc de unul singur

Multumesc lui Guzi pentru proiect, pentru imprumutul tevii si a celorlate accesorii, pentru faptul ca m-a convins de ideea cu trei bucati
Multumesc lui Vali pentru sfaturile si indicatiile tehnice
Multumesc Lui Mariusf pentru sfaturi
Multumesc lui Klimm pentru critici - m-a mai adus cu picioarele pe pamant si a trebuit sa gandesc mai bine proiectul
 

Atașamente

  • 1.jpg
    1.jpg
    48.9 KB · Vizualizări: 81
  • 2.jpg
    2.jpg
    26.9 KB · Vizualizări: 99
  • 3.jpg
    3.jpg
    19.8 KB · Vizualizări: 89
  • 4.jpg
    4.jpg
    26.4 KB · Vizualizări: 81

Back
Sus